Eveniment
O parte din tarifele în domeniul sanitar-veterinar au fost actualizate. Cât costă înregistrarea sanitară a unităților de vânzare
O parte din tarifele aplicabile în domeniul sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor au fost actualizate recent, în funcție de rata inflației din anul 2023.
Ordinul președintelui ANSVSA pentru modificarea Ordinului nr. 96/2014 privind aprobarea tarifelor aplicabile în domeniul sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, ca urmare a actualizării tarifelor în funcție de rata inflației din anul 2023, a fost publicat joi în Monitorul Oficial.
Potrivit documentului, noile tarife sunt următoarele:
Tarif pentru controalele veterinare executate asupra operațiunilor de export la punctele de trecere a frontierei de stat, asupra mărfurilor supuse controlului veterinar:
- Verificarea documentelor sanitare veterinare însoțitoare și a îndeplinirii condițiilor sanitare veterinare de export a mărfurilor supuse controalelor sanitare veterinare de frontieră – 59 lei/mijloc de transport
Tarif pentru asistența sanitară veterinară acordată în posturile de trecere a frontierei:
- Acordarea asistenței veterinare animalelor de companie, în timpul călătoriei, la solicitarea proprietarului – 86 lei/acțiune
Tarif pentru cheltuielile de personal care desfășoară activitatea de control oficial în unitățile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare și comercializare a produselor și subproduselor alimentare de origine nonanimală:
- Pregătirea controlului, studierea facilităților și documentației deținute de operatorii economici, astfel încât să fie capabili să își îndeplinească atribuțiile în mod adecvat – 30 lei/h
- Realizarea controlului 30 lei/h
- Analiza activității de control și stabilirea concluziilor – 30 lei/h
Tarif pentru acțiunile de prelevare de probe efectuate în vederea controlului oficial al alimentelor de origine nonanimală:
- Distanța până la locul de prelevare mai mică sau egală cu 80 km – 91 lei pentru loturi mai mici sau egale cu 15 tone, 108 lei pentru loturi mai mari de 15 tone
- Distanța până la locul de prelevare mai mare de 80 km – 126 lei pentru loturi mai mici sau egale cu 15 tone, 134 lei pentru loturi mai mari de 15 tone
Tarif pentru înregistrarea sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a unităților de vânzare directă sau vânzare cu amănuntul:
- Carne, lapte și produse din lapte: carmangerie, măcelărie, centru de sacrificare a păsărilor și/sau a lagomorfelor la nivelul fermei sau al exploatației, centru de prelucrare a laptelui – 464 lei/unitate
- Exploatație de producție a laptelui – 12 lei/unitate
- Activități de vânzare directă a produselor primare de origine animală în cantități mici, cu excepția vânzării directe a laptelui crud prin intermediul automatelor – 12 lei/unitate
- Automat de vânzare a laptelui – 61 lei/unitate
- Centru de colectare a vânatului sălbatic – 309 lei/unitate
- Pește și produse din pescuit, miere și alte produse din miere și ouă de consum: centru de prelucrare a peștelui integrat în ferma de acvacultură, magazin de desfacere a peștelui, pescărie, centru de colectare a batracienilor, gasteropodelor, crustaceelor, punct de debarcare, centru de extracție, colectare a mierii și a altor produse apicole, centru de colectare a ouălor – 309 lei/unitate
- Ambarcațiune de pescuit, stupină, magazin de desfacere a mierii de albine și a altor produse apicole – 155 lei/unitate
- Unități de alimentație publică și unități de comercializare a alimentelor și unități care desfășoară alte activități în domeniu: unitate de alimentație publică, laborator de cofetărie și/sau patiserie, pensiuni turistice, unități de vânzare prin internet, stație de spălare și dezinfecție a mijloacelor de transport; alte unități de vânzare cu amănuntul – 464 lei/unitate
- Pizzerie, cantină, cofetărie/patiserie, magazin alimentar, depozit alimentar, catering – 309 lei/unitate
- Automate de vânzare a produselor alimentare:
- a) înregistrare pentru 1 – 50 de automate – 443 lei
b) înregistrare pentru 51 – 100 de automate – 608 lei
c) înregistrare pentru 101 – 500 de automate – 770 lei
d) înregistrare pentru 501 – 1.000 de automate – 997 lei
e) înregistrare pentru mai mult de 1.000 de automate – 1.320 lei
- a) înregistrare pentru 1 – 50 de automate – 443 lei
- Târg/Expoziție de produse alimentare, piața angro de legume-fructe – 440 lei/unitate
- Puncte gastronomice locale – 137 lei/unitate
- Unități mobile de comercializare a alimentelor – 309 lei/unitate
- Hipermarket/Supermarket – 775 lei/unitate
Activități de prelucrare și conservare a fructelor și legumelor
- Unități de prelucrare a cartofilor și de producție a produselor din cartofi în scop alimentar – 309 lei/unitate
- Unități de conservare și fabricare/obținere a sucurilor/concentratelor de fructe și legume – 309 lei/unitate
- Unități de fabricare/obținere a produselor alimentare din fructe și legume (inclusiv gemuri, marmelade și jeleuri) – 309 lei/unitate
Activități de fabricare a uleiurilor și a grăsimilor vegetale și animale
- Unități pentru producția/obținerea și prelucrarea uleiurilor vegetale brute și rafinate – 445 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea margarinei, a amestecurilor pentru tartine și a grăsimilor de gătit combinate – 464 lei/unitate
- Unități pentru producția făinii oleaginoase nedegresate – 309 lei/unitate
Activități de fabricare/obținere a produselor de morărit, amidonului și produselor din amidon
- Unități de morărit și măcinat – 309 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea cerealelor pentru micul dejun și a premixurilor – 464 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea amidonului, glutenului, a glucozei, siropului de glucoză și a maltozei – 309 lei/unitate
- Unități pentru măcinarea legumelor – 309 lei/unitate
Activități de fabricare a altor produse alimentare
- Unități pentru fabricarea/obținerea pâinii, produselor proaspete și conservate de patiserie, produselor proaspete și uscate de panificație, plăcintelor, checurilor, tartelor, biscuiților, pișcoturilor, prăjiturilor conservate, fabricarea produselor pentru gustări dulci sau sărate etc. – 464 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea zahărului, a produselor zaharoase, gumei de mestecat, a ciocolatei și produselor din cacao etc. – 464 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea/obținerea macaroanelor, tăiețeilor, cușcușului, pastelor făinoase și a altor produse făinoase similare – 309 lei/unitate
- Unități pentru prelucrarea cafelei, ceaiului și fabricarea condimentelor – 464 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea preparatelor alimentare omogenizate și alimentelor dietetice – 464 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea produselor alimentare congelate – 309 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea altor produse alimentare de origine nonanimală neclasificate în altă parte – 309 lei/unitate
- Unități de fabricare a produselor alimentare confiate/deshidratate (legume, fructe, coji de fructe și alte părți de planteconfiate, deshidratate, uscate, glasate sau cristalizate) – 309 lei/unitate
- Unități pentru producția, procesarea și comercializarea ciupercilor – 309 lei/unitate
Activități de fabricare a băuturilor
- Unități pentru fabricarea/obținerea alcoolului etilic de fermentație și a băuturilor alcoolice distilate – 464 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea/obținerea vinului, cidrului și a altor vinuri din fructe – 464 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea/obținerea berii, a malțului și a altor băuturi nedistilate obținute prin fermentație – 464 lei/unitate
- Unități pentru fabricarea de ape minerale și băuturi răcoritoare nealcoolice – 464 lei/unitate
Alte activități
- Unități de ambalare și/sau îmbuteliere a produselor alimentare de origine nonanimală; sifonărie – 309 lei/unitate
- Unități de fabricare/obținere a înghețatei – 309 lei/unitate
- Unități de fabricare a gheții alimentare – 309 lei/unitate
- Depozit alimentar/frigorific pentru produse de origine nonanimală – 464 lei/unitate
- Depozit pentru semințe de consum – 309 lei/unitate
- Unități de comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală congelate – 464 lei/unitate
- Mijloc de transport al produselor de origine nonanimală – 155 lei/unitate
Obligațiile deținătorilor de bovine, camelide, cervidee și reni referitor la tariful aplicabil pentru eliberarea documentului de identificare unic pe viață sau în cazul pierderii/deteriorării acestuia:
La ridicarea documentului de identificare unic pe viață, în format letric, de la direcția sanitar-veterinară și pentru siguranța alimentelor județeană, respectiv a municipiului București, deținătorul de animale din speciile bovine, camelide, cervidee și reni achită suma de 5 lei/document de identificare unic pe viață, reprezentând contravaloarea documentului de identificare unic pe viață, aceasta constituindu-se ca venituri proprii ale direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor emitente, potrivit legii.
În cazul pierderii/deteriorării documentului de identificare unic pe viață în format letric, deținătorul animalelor din speciile bovine, camelide, cervidee și reni solicită direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București eliberarea documentului de identificare unic pe viață duplicat, achitând suma de 32 lei, reprezentând contravaloarea acestuia, ce se constituie ca venituri proprii ale direcției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene, respectiv a municipiului București, potrivit legii.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News