Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

OUG pentru restructurarea instituției, publicată în Monitorul Oficial. Ce se întâmplă cu posturile a peste 2.000 de angajați

Publicat

anaf

Ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, adoptată pe 4 februarie de Guvern (în seara cu cele 25 de ordonanțe) a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial.

Această OUG prevede, printre altele, reducerea structurii de personal cu peste 2.000 de posturi şi eliminarea a 35 de posturi de conducere.

„Vorbim despre reducerea structurii de personal a acestei instituţii cu peste 2.000 de posturi, de asemenea, eliminarea a 35 de posturi de conducere, iar din patru vicepreşedinţi rămân trei. Este un act normativ promis pentru reorganizarea acestei instituţii şi eficientizarea activităţilor de colectare a impozitelor şi taxelor percepute contribuabililor români”, spunea, la data adoptării ordonanţei, Ionel Dancă, şeful Cancelariei premierului.

Între alte prevederi ale ordonanței figurează obligativitatea prezenței a doi inspectori fiscali în momentul efectuării unui control.

Potrivit Sindicatului Național Finanțe Publice – SindFISC, Consiliul Legislativ ar fi avizat negativ proiectul de ordonanță de urgență referitor la reorganizarea activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu, a anunțat acum o lună că aproximativ 2.150 de posturi din cadrul ANAF urmează să fie eliminate ca urmare a informatizării instituției, până la jumătatea anului 2020. Dintre acestea, 150 ar urma să fie posturi de conducere. 

Declarațiile ministrului din urmă cu o lună:

  • Reorganizarea ANAF înseamnă de asemenea eliminarea a 150 de posturi de conducere și aproape 2.000 de posturi din structura ANAF.
  • Înseamnă Antifrauda care trece sub Inspecția Fiscală, deci trei vicepreședinți în loc de patru, și rămân discuțiile despre Vamă, unde și acolo vor fi schimbări. Discutăm soluția optimă și acolo, dar deja am început.
  • Pe de o parte vreau să fac economii, pentru că aparatul ANAF și cu informatizarea nu o să mai am nevoie de așa mult personal. Dacă nu mergeam în CSAT (informatizarea) dura cel puțin un an de zile. Așa mi se spune tot timpul, așa durează de ani de zile. Eu vreau până la jumătatea anului.

Surse: Agerpres, Digi24

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax