Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Pană de curent pe mai multe străzi din Alba Iulia. Vezi ce poți să faci când șocul electric îți strică electrocasnicele


Publicat

Mai mulți cetățeni care locuiesc în cartierul Cetate din Alba Iulia au rămas în întuneric, miercuri seara, începând cu ora 20.45, după ce o linie de curent s-a defectat. Dacă pe unele străzi alimentarea a fost reluată în scurt timp, după câteva minute, locuitorii de pe alte străzi au așteptat să revină curentul, timp de mai bine de o oră. În afară de disconfortul creat prin întreruperea luminii din case în timpul cinei, a televizorului în timpul filmului sau a internetului în plină activitate, întreruperea bruscă a energiei electrice poate dăuna electrocasnicelor.

Potrivit unui operator call-center al companiei SC Electrica Furnizare SA, pana de curent a apărut din cauza unei linii picate în „zona industrială” (linia 20 de kilovolți), care pornește de pe Bulevardul Revoluției până mai jos de Bazinul olimpic și afectează străzile din zona Bulevardului Transilvaniei, a spitalului, a stadionului și o parte din Calea Moților. O echipă de tehnicieni s-a deplasat la fața locului pentru a remedia problema, prin alimentare pe linia de rezervă.

Ce putem face atunci când pana de curent ne strică electrocasnicele?

În cazul în care un aparat electrocasnic s-a defectat din cauza unei pene de curent, proprietarul trebuie să anunțe defecțiunea la compania de furnizare a energiei electrice în cel mult trei zile de la apariție. În mod normal, furnizorul de energie este obligat să plătească despăgubiri consumatorului.

Procedura este următoarea:

  • Consumatorul trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică, în termen de trei zile lucrătoare de la apariţia şocului de tensiune ce a deteriorat aparatura electrocasnică;
  • Dacă, în urma verificării realizate de furnizor, reiese că defecţiunile s-au produs din vina furnizorului, aparatura electrocasnică poate fi dusă la reparat;
  • Consumatorul trebuie să prezinte furnizorului chitanţele prin care să dovedească faptul că reparaţiile făcute la receptoarele electrocasnice deteriorate au fost făcute de o unitate autorizată.

Chitanţele trebuie prezentate furnizorului în termen de 60 de zile de la apariţia şocului de tensiune ce a produs deteriorarea şi, pe baza lor, se va achita contravaloarea reparaţiilor.

Dacă Electrica nu decontează contravaloarea reparaţiilor, trebuie anunţată Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT la Sebeș: Trei automobile implicate, o persoană rănită

Publicat

Un accident rutier în care au fost implicate trei autovehicule a avut loc joi, în jurul orei 16.15, pe o strada din Sebeș. 

Potrivit IPJ Alba, accidentul a avut loc pe strada Valea Frumoasei. În urma impactului dintre cele trei automobile, o persoană a fost rănită.

Cauza probabilă a accidentului ar fi neasigurarea la schimbarea direcției de mers.

Știre în curs de actualizare.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE VIDEO: Inundații într-un bloc din Alba Iulia aflat în reabilitare. Ploile i-au suprins pe locatari fără acoperiș

Publicat

Locatarii unui bloc din cartierul Ampoi 1 din Alba Iulia se confruntă de câteva zile cu o situație neplăcută. Imobilul în care locuiesc se află în plină reabilitare termică, dar fix lucrarea care trebuia să le asigure un confort, le cauzează probleme. 

Mai exact, vechiul acoperiș a fost decoperat în totalitate, iar odată cu venirea ploilor, într-o bună parte din apartamente apa a început să se infiltreze, pe la colțurile pereților, pe tavan sau chiar pe la tocurile ușilor. 

UPDATE: „Primăria municipiului Alba Iulia a luat legătura cu constructorul Tobimar Construct SRL care execută lucrările și acesta a asigurat, de îndată, măsuri de protecție suplimentară a șarpantei.

După încetarea ploilor constructorul ne-a comunicat că va interveni cu echipe suplimentare de muncitori, printr-o mobilizare generală, pentru ca țigla să fie montată în cel mai scurt timp posibil.

Precizăm că lucrările la șarpanta blocului sunt finalizate în procent de 90%, fiind necesară apoi montarea învelitorii (țiglei).  Aceste lucrări au ca scop îmbunătățirea condițiilor de locuit și se realizează prin proiectul „Creșterea eficienței energetice a clădirilor rezidențiale din municipiul Alba Iulia – Bloc 8, strada Livezii”, finanțat din fonduri europene care prevede pentru reabilitarea termică a clădirii și placarea pereților exteriori cu polistiren și înlocuirea tâmplăriei de lemn sau metal cu tâmplărie tip PVC.

Se va lua legătura cu proprietarii apartamentelor afectate pentru înlăturarea disconfortului creat”, au transmis reprezentații Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Alba Iulia.

Știrea inițială

O locatară a blocului, Lucia Tuhuț, a prezentat reporterilor alba24.ro, problemele cu care se confruntă locatarii de câteva zile.

Aceasta a declarat că de reabilitarea termică a blocului se ocupă Primăria Alba Iulia, iar constructorul este Tobimar. Femeia spune că vechiul acoperiș a fost dat jos în totalitate de către echipa de lucrători, dar țigla necesară pentru noul acoperiș încă nu a fost livrată constructorului.

Odată cu venirea ploilor, locatarii s-au trezit cu apa pe pereți. Situația este una neplăcută la etajul al patrulea al blocului, unde în apartamentul unui locatar apa a afectat toate colțurile locuinței.

Mai mult de atât, apa s-a infiltrat chiar și sub parchetul locuinței.

La etajul trei, în apartamentul unde locuiește Lucia Tuhuț, apa s-a inflitrat de asemenea.

Toate colțurile din cameră sunt ude, tavanul din baie la fel, și câteva pete de apă ”tronează” pe plafonul din bucătărie.

Localnicii spun că apa a ajuns până în subsolul blocului unde s-au format și câteva bălți.

De menționat este faptul că, Tobinar, constructorul s-a sesizat și a trimis o echipă în plus de la Sibiu, care joi, 1 octombrie monta o folie de protecție provizorie pentru ca apa de ploaie să nu îi mai afecteze pe locatari până la montarea noului acoperiș.

Un reportaj realizat de Cristian Panu și Raul Baciu – alba24.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Germania include județele Alba și Cluj pe LISTA ZONELOR DE RISC din România. Izolare 14 zile după intrarea în statul german

Publicat

Județele Alba și Cluj au fost introduse de autoritățile germane pe lista zonelor de risc din România, informează MAE. 

Ca urmare a deciziilor comune ale guvernului federal și ale celor de land, toate persoanele, indiferent de cetățenie, care intră în Republica Federală Germania după ce s-au aflat într-una din „zonele de risc“, oricând în ultimele 14 zile înainte de sosire, sunt obligate să se deplaseze – cât mai direct, cu minimizarea contactelor – și să se autoizoleze la domiciliu sau în alte spații de cazare adecvate pentru o perioadă de 14 zile de la sosire.

La acest moment, alături de municipiul București, 14 județe din România se află pe lista „zonelor de risc”: Alba, Bacău, Bihor, Brăila, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Covasna, Iași, Ilfov, Neamț, Prahova, Vaslui, Vâlcea. Județele retrase din listă până în prezent sunt următoarele: Argeș (la 16.09), Buzău (la 09.09), Dâmbovița (la 16.09), Galați (09.09), Gorj (la 02.09), Ialomița (la 20.08), Mehedinți (la 20.08), Neamț (la 02.09, dar reintrodus la 16.09), Timiș (la 20.08) și Vrancea (la 09.09).

Respectarea obligației de autoizolare este verificată de autoritățile de land atât aleatoriu, cât și în cadrul anchetelor epidemiologice uzuale.

În același timp, conform informațiilor comunicate public de către autoritățile germane, începând de la 1 octombrie a.c., se elimină posibilitatea de exceptare de la măsura autoizolării pentru persoanele care prezintă un test COVID-19 negativ, efectuat anterior intrării în Germania. Potrivit noilor dispoziții, autoizolarea poate fi suspendată mai devreme decât termenul de 14 zile numai dacă este efectuat un test începând cu a cincea zi după intrarea în Germania și doar de la momentul comunicării unui rezultat negativ al testării. O astfel de testare se poate efectua la medicul de familie sau la autoritățile locale de sănătate și este gratuită în primele 10 zile de la sosirea în Germania dintr-o zonă de risc.

Mai multe informații pot fi obținute la linia telefonică dedicată 116 117. Dacă persoanele care au venit din zone de risc încep să prezinte simptome specifice COVID-19 (dificultăți de respirație, tuse, febră sau pierderea gustului/mirosului) în decurs de 14 zile de la momentul intrării în Germania, inclusiv după o eventuală testare negativă și suspendare a carantinei inițiale, devine obligatorie autoizolarea și contactarea imediată a Autorității locale de Sănătate.

Ministerul Afacerilor Externe precizează că cetățenii români care vin din județe ce nu se află pe lista de risc, dacă se deplasează cu avionul spre Germania de la un aeroport aflat într-un județ listat (spre ex. din Otopeni/Ilfov), vor trebui să respecte toate obligațiile specifice călătorilor din zone de risc.

De asemenea, cetățenii care intră în Republica Federală Germania din zonele de risc trebuie să completeze un „formular de debarcare” – Public Health Passenger Locator Form – și să îl transmită Autorităților locale de Sănătate în termen de o zi de la sosire, astfel încât acestea să fie informate și să monitorizeze respectarea carantinei. Varianta în limba română a acestui formular poate fi regăsită la următorul link.

Simpla tranzitare a teritoriului german nu este condiționată de obligațiile menționate anterior. Tranzitul presupune părăsirea cât mai directă a teritoriului german, evitarea oricărui contact strâns cu alte persoane și respectarea măsurilor specifice de protecție: distanțare socială, igienă, mască etc.. Sunt permise scurte opriri pentru procurarea de alimente sau combustibil, însă nu și cele de tip turistic ori de afaceri, vizite, cazări, încheierea unor contracte ș.a..

În cazul neîndeplinirii obligațiilor generale sau dispozițiilor locale ale autorităților cu privire la testare, autoizolare sau tranzit, se pot aplica sancțiuni în valoare de până la 25.000 EUR.

De asemenea, informații cu privire la măsurile adoptate de autoritățile germane sau recomandările pe care acestea le adresează populației pot fi accesate în mai multe limbi de circulație internațională: germană, engleză, franceză.

Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Berlin: + 49 30 21239555, + 49 30 21239514 şi + 49 30 21239516, Consulatului General al României la Bonn:  +49 228 6838135; +49 2286838211; + 49 228 6838244; + 49 228 6838254, Consulatului General al României la München:  +49 89 553307; +49 89 98106143, Consulatului General al României la Stuttgart +49 711 664 86 11, +49 711 664 86 12, +49 711 664 86 13, +49 711 664 86 14 și +49 711 664 86 15, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență.

De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu caracter de urgență au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României la Berlin + 49 160 157 9938, oficiului consular al României la Bonn +49 173 5757 585, oficiului consular al României la München +49 160 208 7789 şi oficiului consular al României la Stuttgart +49 171 681 3450.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat Primăria Sebeș: Activitatea instituției continuă cu toate măsurile de precauție, după descoperirea cazurilor de COVID

Publicat

sebes centru oras

În cursul săptămânii trecute, o persoană care este angajată a Primăriei Municipiului Sebeș a anunțat că nu se mai prezintă la muncă deoarece un membru al familiei sale a fost testat pozitiv cu virusul SARS-CoV-2. Drept consecință, toți angajații primăriei care au intrat în contact direct cu aceasta au fost testați.

Rezultatul testărilor, comunicate în cursul zilei de 1 octombrie 2020, a arătat că încă 9 funcționari ai Primăriei Municipiului Sebeș au primit un rezultat pozitiv la testarea Covid 19 (SARS-CoV-2). Niciunul dintre angajații primăriei nu manifestă, până la această oră, simptome specifice bolii și vor face toate analizele medicale necesare.

Citește și FOCAR de coronavirus la Primăria Sebeș. Nouă angajați, depistați cu COVID-19. Toate clădirile instituției vor fi dezinfectate

Potrivit reprezentanților Primăriei Sebeș, la sediul Primăriei Municipiului Sebeș, situat în Parcul Arini, acolo unde au fost cazurile confirmate, s-au aplicat măsurile de dezinfecție, iar activitatea a fost organizată astfel încât să implice un număr limitat de angajați, restul fiind în telemuncă.

Activitatea Primăriei Municipiului Sebeș de la sediul situat în centrul municipiului, în Piața Primăriei nr. 1, respectiv serviciile de relații publice, impozite și taxe, evidența populației, nu a fost afectată.

Citește și O angajată a Primăriei Sebeș, descoperită cu COVID. Instituția își desfășoară activitatea cu o treime din personal

Toate măsurile întreprinse de Primăria Municipiului Sebeș sunt luate în strânsă comunicare și în funcție de recomandările DSP Alba.

Primăria Municipiului Sebeș s-a îngrijit să ofere angajaților soluții dezinfectante, măști și a creat circuite specifice pentru protejarea angajaților și a cetățenilor care apelează la serviciile publice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate