Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Pașaport COVID în UE: Care sunt cele șapte țări care eliberează de astăzi certificatul digital. Sistemul de verificare, lansat

Publicat

A fost lansat sistemul tehnic la nivelul UE, care permite verificarea certificatelor COVID, ”în condiții de siguranță și cu respectarea vieții private”, a anunțat Comisia Europeană, într-un comunicat. Șapte state membre UE eliberează deja certificate COVID.

Potrivit sursei citate, certificatul UE a fost propus de Comisie pentru reluarea călătoriilor în condiții de siguranță în această vară. Acesta va fi gratuit, securizat și accesibil tuturor cetățenilor. Disponibil în format digital sau pe hârtie, va reprezenta o dovadă a faptului că o persoană a fost vaccinată împotriva COVID-19, a obținut un rezultat negativ la test sau s-a vindecat în urma unei infecții.

Pilonul tehnic al sistemului UE a fost lansat marți, 1 iunie, în urma acordului politic cu privire la regulamentul care reglementează certificatul, încheiat între Parlamentul European și Consiliu 20 mai.

Creat în doar două luni, portalul UE asigură verificarea caracteristicilor de securitate conținute în codurile QR ale tuturor certificatelor. Acest lucru le va permite cetățenilor și autorităților să aibă certitudinea că certificatele sunt autentice. În timpul acestui proces, nu se schimbă și nu se păstrează date cu caracter personal. Lansarea portalului marchează sfârșitul lucrărilor pregătitoare la nivelul UE, se arată în comunicat.

De la 10 mai, 22 de țări au testat deja portalul cu succes. Regulamentul se va aplica de la 1 iulie, însă toate statele membre care au trecut cu succes testele tehnice și care sunt pregătite să elibereze și să verifice certificatele pot începe să utilizeze deja sistemul în mod voluntar.

De la 1 iunie, șapte state membre – Bulgaria, Cehia, Danemarca, Germania, Grecia, Croația și Polonia – au decis să se conecteze la portal și au început să elibereze primele certificate ale UE, în timp ce altele au decis să lanseze certificatul digital al UE privind COVID numai atunci când toate funcțiile vor fi implementate la nivelul întregii țări.

Mai multe țări vor începe să utilizeze sistemul în zilele și săptămânile următoare.

Ce urmează

Acordul politic de la 20 mai trebuie să fie adoptat în mod oficial de către Parlamentul European și Consiliu. Regulamentul se va aplica de la 1 iulie și, pentru statele membre care au nevoie de mai mult timp, prevede o perioadă de introducere treptată de șase săptămâni pentru eliberarea certificatelor. În paralel, Comisia va continua să ofere sprijin tehnic și financiar statelor membre pentru a se conecta la portal.

Inițiativa pașaportului COVID

La 17 martie 2021, Comisia Europeană a prezentat o propunere de creare a unui certificat al UE privind COVID pentru a facilita libera circulație în condiții de siguranță a cetățenilor în UE în timpul pandemiei. La 20 mai, colegiuitorii au ajuns la un acord provizoriu.

În paralel cu procesul legislativ, Comisia a colaborat îndeaproape cu reprezentanții statelor membre în cadrul rețelei de e-sănătate, o rețea voluntară care conectează autoritățile naționale responsabile cu e-sănătatea, în vederea implementării tehnice. La 21 aprilie, au fost adoptate specificații tehnice, pe baza orientărilor convenite în ianuarie și actualizate în martie, precum și a unui cadru de încredere convenit în martie. În plus, a fost elaborat un model de proiectare împreună cu statele membre care să faciliteze recunoașterea certificatelor UE privind COVID eliberate pe suport de hârtie.

Portalul UE a fost creat de T-Systems și SAP și este găzduit de centrul de date al Comisiei din Luxemburg. Acesta permite verificarea semnăturilor digitale conținute în codurile QR ale tuturor certificatelor fără prelucrarea datelor cu caracter personal. Cheile de semnătură necesare pentru această verificare sunt stocate pe servere la nivel național; prin intermediul portalului, aceste chei pot fi accesate de aplicațiile sau sistemele naționale de verificare din întreaga UE.

Comisia a dezvoltat, de asemenea, programe informatice și aplicații de referință pentru eliberarea, stocarea și verificarea certificatelor, astfel încât să faciliteze implementarea la nivel național; acestea sunt publicate pe site-ul GitHub și sunt utilizate de 12 state membre.

sursă: ec.europa.eu



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat a decedat în condiții suspecte, într-un sat din Alba. Pentru ce faptă a fost deschis un dosar penal

Publicat

criminalisti-politia-nu-treceti

Un bărbat în vârstă de aproximativ 42 de ani a decedat în condiții suspecte, într-un sat cu aproape 200 de locuitori din Alba, în cursul zilei de duminică, 26 iunie.

Momentan este incert modul în care bărbatul a decedat, însă o anchetă este în curs. 

O anchetă a fost deschisă pentru loviri sau vătămări cauzatoare de moarte, iar pe numele unui alt bărbat a fost impus controlul judiciar.

Potrivit unor surse alba24.ro, bărbatul a decedat în satul Văleni din comuna Meteș.

Din primele date, acesta ar fi avut un conflict cu bărbatul pe numele căruia a fost impus controlul judiciar, conflict din cauza unor probleme personale.

În urma conflictului bărbatul a decedat, însă momentan nu se poate confirma cu singuranță care a fost motivul ce a dus la moartea bărbatului.

O anchetă este în curs. Trupul bărbatului a fost transportat la medicină legală pentru a se stabili cauza morții. Apoi, după ce cauza morții este stabilită, ancheta va continua.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Racordarea la rețeaua electrică se poate face și fără cărți funciare. Florin Roman: Solicitările din zona Apusenilor erau blocate

Publicat

Racordarea la rețeaua electrică este din nou posibilă pentru cetățenii care nu dețin cărți funciare, transmite deputatul de ALba, Florin Roman. 

Acesta spune că, în ultimele luni, mai mulți cetățeni, în special din zona munților Apuseni, au semnalat o problemă cu care se confruntau des.

”Urmare a publicării în Monitorul Oficial a ordinului ANRE 17/2022, printre documentele necesare a fi depuse odată cu cererea de aviz tehnic de racordare (ATR) s-a introdus ca document obligatoriu și extrasul de carte funciară.

Acest lucru a blocat practic majoritatea solicitărilor venite din zona munților Apuseni, dar și din alte zone ale județului Alba unde proprietarii terenurilor nu au reușit întăbularea acestora până în prezent.

Pentru a veni în sprijinul a mii de familii aflate în această situație m-am adresat ANRE unde am semnalat blocajul apărut, legislația fiind corectată prin ordinul ANRE 81/2022.

Îi indemn pe această cale pe toți cetățenii care s-au confruntat cu această problemă să se adreseze din nou operatorului de distribuție DEER în vederea soluționării favorabile a cererilor lor” atransmis deputatul Florin Roman, care este și vicepreședinte al Camerei Deputatilor.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Angajări la ISU Alba: Concursuri pentru ocuparea de posturi vacante, prin încadrare directă. Condiții pentru candidați

Publicat

Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Alba a scos la concurs mai multe posturi vacante, prin încadrare directă. 

La nivel național, pentru acoperirea deficitului de personal necesar gestionării eficiente a misiunilor specifice armei, în perioada următoare, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență scoate la concurs peste 1.500 de posturi vacante, existente la nivel național.

Din totalul acestora, 1.000 sunt pentru încadrarea subofițerilor conducători auto lângă structurile de intervenție și 577 pentru ofițeri și subofițeri din structurile suport, pentru domeniile prevenire, resurse umane, achiziții, logistică, relații publice, financiar, comunicații și IT, pregătire pentru intervenție, secratariat și centrul operațional.

Anunțurile de concurs vor fi afișate pe site-ul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și pe website-urile inspectoratelor județele pentru situații de urgență/al municipiului București-Ilfov.

Posturi vacante la ISU Alba, prin încadrare directă:

– Ofițer specialist II în cadrul Structurii de securitate – Componenta de Securitate pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • îndeplinește măsurile de protecție fizică, prin măsuri procedurale, protecție personal pe linie de INFOSEC;
  • îndrumă activitatea privind desfășurarea contractelor clasificate pe linie de INFOSEC;
  • coordonează activitatea de protecție a informațiilor clasificate în sistemele informatice și de comunicații, la nivelul unității;
  • consiliază șeful Structurii de securitate în legătură cu aspectele privind securitatea informațiilor din SIC;
  • organizează, coordonează, execută, îndrumă și controlează activitatea de protecție a informațiilor clasificate în cadrul unității;
  • asigură executarea controalelor tematice și determinate de situații de urgență;
  • asigură efectuarea cercetărilor în situația compromiterii informațiilor clasificate sau a încălcării reglementărilor de securitate.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Ofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sublocotenent;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: – studii superioare de lungă durată sau studii universitatr de licență (S) absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în următoarele domenii de licență și specializări: matematică – specializarea matematică informatică; informatică – specializarea informatică; fizică – specializarea fizică informatică; chimie – specializarea chimie informatică; inginerie electrică – specializarea inginerie electrică și calculatoare, inginerie aplicată în inginerie electrică; inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale (întreg domeniul); calculatoare și tehnologia informației (întreg domeniul); ingineria sistemelor (întreg domeniul); științe inginerești aplicate – specializările informatică industrială, matematică și informatică aplicată în inginerie; ingineria materialelor – specializarea informatică aplicată în ingineria materialelor; științe militare, informații și ordine publică – specializările managementul organizației, managementul sistemelor de comunicații militare; cibernetică, statistică și informatică economică –specializările cibernetică economică, informatică economică; contabilitate – specializarea contabilitate și informatică de gestiune; științe administrative – specializarea administrație publică (cu brevet de ofițer în arma/ serviciul comunicații și informatică specialitate militară transmisiuni).
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Ofițer specialist II în cadrul Inspecției de Prevenire – Compartimentul Control și Activități Preventive

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • desfășoară activități de informare preventivă pentru cunoașterea de către cetățeni a tipurilor de risc specifice zonei de competență, a măsurilor de prevenire, precum și a conduitei de urmat pe timpul situațiilor de urgență;
  • conlucrează cu autoritățile administrației publice locale, precum și cu alte instituții în elaborarea reglementărilor specifice situațiilor de urgență;
  • întocmește și actualizează evidențele nominale și statistice repartizate, desfășoară activități de prevenire a situațiilor de urgență la instituții publice, localități, construcții/amenajări cu aglomerări de persoane și operatori economici din zona de competență a inspectoratului județean;

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: ofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sublocotenent;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază:
    • studii universitare (militare sau civile) cu diplomă de licenţă, într-unul dintre domeniile de licenţă – matematică; informatică; fizică; chimie; inginerie chimică; geografie; geologie; ştiinţa mediului; inginerie civilă; ingineria instalaţiilor; inginerie electrică; inginerie energetică; inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale; inginerie geologică; inginerie geodezică; mine, petrol şi gaze; inginerie aerospaţială; ingineria autovehiculelor; ingineria transporturilor; inginerie forestieră; silvicultură; ingineria produselor alimentare; calculatoare şi tehnologia informaţiei; ingineria sistemelor; inginerie mecanică; inginerie industrială; ştiinţe inginereşti aplicate; mecatronică şi robotică; ingineria materialelor; ingineria mediului; inginerie şi management; inginerie genistică; inginerie de armament, rachete şi muniţii; drept; ştiinţe administrative; ştiinţe ale comunicării; ştiinţe militare, informaţii şi ordine publica; economie; finanţe; management; arhitectură.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul

– Ofițer specialist I în cadrul Serviciului Logistic – Compartimentul Patrimoniu Imobiliar

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Urmărește și controlează activitatea subunităților din cadrul inspectoratului județean pe linia administrării patrimoniului imobiliar;
  • Monitorizează stadiul derulării obiectivelor de investiții, intervenții și reparații curente;
  • Organizează evidența de cadastru a construcțiilor și terenurilor ce se află în administrarea / folosința unității.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Ofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sublocotenent;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: – studii universitare (militare sau civile) cu diplomă de licență în unul dintre domeniile fundamentale: „Matematică și științe ale naturii”, „Științe inginerești”, „Științe sociale”, ori în unul din următoarele domenii de licență: „arhitectură”, „urbanism”.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Subofițer tehnic principal în cadrul Compartimentului Financiar

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Ține evidența cantitativ-valorică la gestiunile: echipament, rechizite, veselă, bibliotecă, agch, literatură militară. Înlocuiește subofițerul tehnic principal și subofițerul casier.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Școală militară sau liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Subofițer tehnic principal în cadrul Serviciului Resurse Umane – Compartimentul Prevenirea Riscurilor Profesionale și Protecția Lucrătorilor

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Se ocupă de activitățile de protecție și de activitățile de prevenire a riscurilor profesionale din unitate.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: studii în învățământul liceal, filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic, absolvent cu diplomă de bacalaureat;
  • 3.2 Pregătire de specialitate: curs în domeniul securității și sănătății în muncă, cu o durată de cel puțin 80 de ore;

– Subofițer administrativ principal în cadrul Stației de Pompieri Câmpeni

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Post de execuție privind întreținerea și exploatarea mijloacelor din dotare și activitatea administrativ gospodărească a subunității. Răspunde de îndeplinirea sarcinilor specifice postului, dispozițiile și ordinele date, participă la intervenții în situații de urgență.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Liceu cu diplomă de bacalaureat sau școală militară;
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Subofițer administrativ principal – Serviciul Logistic – Patrimoniu Imobiliar

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Primește, păstrează și eliberează bunuri aflate în administrarea, folosința sau deținerea ISU. Este gestionarul depozitelor: Cazarmare, Stoc mobilizare.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat sau absolvent al școlilor militare.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul;

– Subofițer secretariat principal – Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • desfășoară activități specifice de secretariat și protecția informațiilor clasificate, conform reglementărilor în vigoare.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul;

– Subofițer administrativ principal – Serviciul Logistic – Tehnic

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Primește, păstrează și eliberează bunuri aflate în administrarea, folosința sau deținerea ISU. Este gestionarul depozitelor: Auto, C.L., BVCA, PSI, Scule și utilaje, AGCh.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat sau absolvent al școlilor militare.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: -;

– Subofițer operativ principal din cadrul Centrului Operațional – Analiză, evaluare și coordonare intervenție

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Post de execuție privind centralizarea, prelucrarea, analiza și interpretarea datelor și informațiilor despre tipurile de risc, situații de urgență produse și evoluția acestora. Elaborează documente operative pe linie de intervenție în situații de urgență, participă la elaborarea și întocmește studii, prognoze și analize privind situațiile de urgență. Desfășoară activități pentru monitorizarea și gestionarea situațiilor de urgență. Participă la acțiuni de intervenție. Desfășoară activități de organizare, coordonare și executarea măsurilor și acțiunilor în vederea îndeplinirii sarcinilor și misiunilor. Verifică documentații pentru avizarea planurilor de intervenție.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent al școlii militare de subofițeri și maiștri militari sau absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: – ;

– Subofițer tehnic principal din cadrul Serviciului Logistic – Patrimoniu Imobiliar

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • Participă la desfășurarea activităților pe linia patrimoniului imobiliar, actualizează evidențele tehnic-operative, întocmește documentele specifice compartimentului și urmărește modul de executare al lucrărilor de întreținere și reparații.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: Subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: Sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: Absolvent de liceu cu diplomă de bacalaureat sau absolvent al școlilor militare.
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul;

– Subofițer tehnic principal în cadrul Serviciului Resurse Umane – Încadrare-gestiune personal

Definirea sumară a atribuțiilor postului:

  • asigură îndeplinirea tuturor activităților pe linie de încadrare-gestiune personal.

Condiţii specifice prevăzute în fişa postului:

1. Categoria de personal care poate ocupa postul: subofițer;

2. Gradul militar minim necesar ocupantului postului: sergent major;

3. Pregătirea necesară ocupantului postului:

  • 3.1 Pregătire de bază: absolvent al studiilor liceale, cu diplomă de bacalaureat;
  • 3.2 Pregătire de specialitate: nu este cazul;

Mai multe informații despre concursuri, AICI

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Tânăr din Bucerdea Grânoasă, reținut de Poliție pentru violență, distrugere, violare de domiciliu și amenințare. Ce a făcut

Publicat

Un tânăr din comuna Bucerdea Grânoasă a fost reținut după ce a intrat în curtea unei rude, un bărbat din localitate, pe care l-ar fi agresat și amenințat.

Potrivit IPJ Alba, duminică, 26 iunie, polițiștii Secției 5 Politie Rurală Blaj au luat măsura reținerii, pentru 24 de ore, față de un tânăr de 24 ani, din comuna Bucerdea Grânoasă, care este cercetat pentru violență în familie, distrugere, violare de domiciliu și amenințare.

Duminică, în jurul orei 22.30, în urma unui conflict spontan avut cu o rudă (un bărbat de 58 de ani, din comuna Bucerdea Grânoasă), ar fi pătruns, fără drept, în curtea acestuia și l-ar fi agresat și amenințat.

Persoana reținută va fi prezentată în fața magistraților din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, pentru dispunerea măsurilor legale.

Potrivit unor surse, bărbatul de 58 de ani ar fi unchiul tânărului care l-a agresat.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax