Connect with us
Publicitate

Administrație

Plângeri, reclamații și probleme interne la Spitalul din Alba Iulia. Cum au fost rezolvate de comisia de etică

Publicat

Comisia de etică a Spitalului Județean de Urgență Alba a analizat în 2021, zece plângeri, dar și propuneri, atât din partea pacienților, dar și din partea unor medici, care au reclamanat câteva probleme interne din unitatea medicală. 

Printre cele mai interesante propuneri este o cererea de desfășurare a unui studiu legat de posibile efecte adverse ale vaccinului anti-COVID-19, Pfizer, la nivelul glandei tiroidiene. Studiul a fost cerut de un medic endocrinolog al spitalului, studiul fiind realizat pe personalul medical. 

Ce probleme au fost reclamate în 2021 și cum au fost soluționate de comisia de etică

Fiica unei paciente a reclamat lipsa de empatie a angajaților de pe secția de Ortopedie

Fiica pacientei internate cu fractură de șold, este nemulțumită de îngrijirile acordate și de lipsa de empatie a personalul sanitar si auxiliar angajat în secția Ortopedie Traumatologie.

Rezolvarea: În vederea soluționării sesizării se solicită informații suplimentare precum și explicații din partea celor acuzați. Medicul curant nu contestă acuzațiile aduse personalului mediu dar admite că datorită volumului mare de muncă, specificului secției și mai ales deficitului de personal, satisfacerea cerințelor pacienților imobilizați este realizată cu întârziere.

În urma votării, membrii Consiliului etic hotărăsc că speța prezentată nu constituie un incident etic dar că există o vulnerabilitate etică ce ar putea favoriza apariția unui incident etic.

Studiu pentru evaluarea unor posibile efecte ale vaccinului Pfizer asupra funcției tiroidiene

D-na, medic endocrinolog, solicită aprobarea desfășurării unui studiu nonintervențional cu titlul „Evaluarea posibilelor efecte ale vaccinului Cominarty
asupra funcției tiroidiene”, adresat personalului angajat al SJUAI

Rezolvarea: Aviz consultativ Membrii Consiliului etic își exprimă votul favorabil desfășurării acestui studiu prin intermediul e-mailurilor personale.

Comportament la ATI

Medicul șef A.T.I. reclamă comportamentul și indicațiile terapeutice inadecvate ale colegului și subalternului său.

Rezolvare: În urma discuțiilor amiabile avute cu cei doi medici privind soluționarea speței fără ca siguranța îngrijirii pacienților să fie afectată, concordarea respectării riguroase a Protocoalelor Terapeutice Naționale, s-a hotărât că a fost vorba despre o neînțelegere și o sincopă de comunicare între cei doi medici.

În contextul responsabilității uriașe de asigurare a ingrijirii pacienților, disensiunile pot genera astfel de situații , de aceea se propune avertizarea scrisă a medicului
reclamat, de către conducerea spitalului.

Fiul unui pacient a acuzat personalul de la UPU

Fiul pacientului decedat, adus cu ambulanță privată, acuză personalul medical al U.P.U de lipsă de interes și empatie față de pacienți și de „plimbat” în mod

nejustificat între secții.

Rezolvare: Având la dispoziție declarația medicului șef U.P.U., a medicului de gardă U.P.U., a medicului șef oncolog, copia FOCG, se constată că timpii necesari efectuării investigațiilor sunt respectați dar este posibil ca aparținătorii/ pacientul să nu fie informați privind izolarea până la aflarea rezultatului testării PCR și de aici impresia de ”’plimbat între secții”, membrii Consiliului etic votează că nu a existat un incident etic referitor la acestă reclamație.

Fiica unei paciente cu COVID nemulțumită de serviciile medicale

Fiica unei paciente decedate în vârstă de 89 ani, cunoscută cu HTA și CIC, este nemulțumită de serviciile medicale acordate mamei sale și suspicionează infecțiile

intraspitalicești ca o cauză a decesului, precum și de condițiile de vizitare a pacienților în perioada pandemiei Covid – 19.

Rezolvare: Membrii Consiliului etic analizează temeinic documentele avute la dispoziție și discută punctual cele reclamate. Având în vedere cele descrise de asistenta șefă, de medicul curant, evoluția oscilantă datorată vârstei și diagnosticelor enumerate, faptul că medicii au ținut constant legătura cu aparținătorii, membrii
Consiliului etic votează unanim că această speță nu constituie un incident etic.

Probleme cu aplicația online de programari a spitalului 

Petentul semnalează faptul că aplicația de programări online în ambulatoriul spitalului, e nefuncțională și faptul că i s-a vorbit pe un ton inadecvat , total lipsit de
profesionalism atunci când a vrut să facă o programare telefonică.

Rezolvare: Sistemul de programări online și-a reluat deja funcționarea întreruptă pe perioada de debut a pandemiei COVID19. Membrii Consiliului etic studiază declarațiile angajaților din cadrul fișierului de programări telefonice, clarificările primite de la petent în urma numeroaselor solicitări și decid că această speță nu
întrunește criteriile unei spețe și consideră că nu a existat un incident etic.

Probleme pe secția de psihiatrie

Fiul unei paciente internate în secția Psihiatrie acuți, acuză personalul secției că i-a ignorat în mod repetat telefoanele efectuate pentru a afla informații privind starea de sănătate a mamei sale.

Rezolvare: Medicul șef al secției Psihiatrie acuți ne comunică că la telefonul fix are acces tot personalul secției, că nimeni nu și-a asumat responsabilitatea pentru
atitudinea reprobabilă semnalată și propune ca pe viitor, în cazul unor incidente similare, să fie sancționat tot personalul prezent la serviciu în acel moment. Membrii
Consiliului etic consideră că nu a existat un incident etic în acest caz.

Sume de bani pentru inlesnirea eliberării decedatului 

Sesizarea depusă de medicul legist, pe baza unei convorbiri telefonice cu aparținătorul unei persoanei decedate vizează comportamentul autopsierului din cadrul Serviciului de Anatomie Patologică, acuzat de solicitarea unor sume de bani pentru înlesnirea eliberării decedatului

Rezolvare: Întrucât d-na dr. ne prezintă succesiunea cronologică a faptelor, declarația autopsierului SJML Alba, atribuțiile ce revin fiecărui angajat și analizând și declarația autopsierului Serviciului de Anatomie Patologică, membrii Consiliului etic votează că această speță reprezintă o vulnerabilitate etică : „Orice slăbiciune în modul de funcționare al unui spital, care poate determina sau favoriza apariía unui incident de etică” și fac anumite recomandări.

Această sesizare reprezintă o premieră în relațiile dintre cele două servicii- de Medicină Legală și de Anatomie Patologică- relație
bazată mereu pe profesionalism și respect reciproc.
Consiliul etic face recomandarea către medicii șefi a celor două servicii de a defini clar atribuțiile comune respectiv atribuțiile specifice fiecărui serviciu în parte,
respectarea cu rigurozitate a atribuțiilor prevăzute în Fișa postului de către fiecare angajat și, pe viitor, evitarea depășirii responsabilităților chiar și cu titlul de „ajutor colegial

Soția unui pacient decedat a reclamat mai multe probleme

Soția unui pacient decedat reclamă multiple aspecte sesizate pe parcursul internării soțului dânsei în diferite secții ale SJU Alba Iulia, încheind reclamația cu anumite solicitări.

Rezolvarea: Membrii Consiliului etic analizează cu atenție toate aspectele prezentate dar cu greu pot fi identificate situații care ar putea face obiectul de
lucru al Consiliului etic. În urma votării, reclamația prezentată nu constituie un incident etic.

Deși reclamanta a fost în permanentă legătură cu personalul medicosanitar, dovada fiind pozele făcute și toate informațiile prezentate, contestă atât tratamentul
administrat, solicitând explicații cât și prescrierile de medicamente care lipseau de la farmacia spitalului. Prezentând o documentație extrem de organizată a chitanțelor și a bonurilor fiscale, solicită rambursarea integrală a plății acestora, acțiune efectuată deja, conform informării d-nei consilier juridic prezentă la ședință.

Lipsă de informație la telefon 

În calitate de aparținător al unui pacient, reclamă lipsa obținerii de informații privind starea pacientului și faptul că numerele de telefon erau nefuncționale.

Rezolvare: În contextul multiplelor investigații necesare stabilirii unui diagnostic precis și a unei conduite terapeutice adecvate, în primele ore ale prezentării în U.P.U., comunicarea cu aparținătorii poate fi îngreunată. Se consideră importantă organizarea activității astfel încât să poată fi preluate apelurile telefonice în U.P.U. și informarea prin afișare a numerelor de telefon necesare obținerii informațiilor privind pacienții internați, de către aparținătorii acestora.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate