Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Polițiștii îi vor putea amenda pe șoferi și pe baza filmărilor făcute de ceilalți participanții la trafic. PROIECT


Publicat

camera bord

Polițiștii îi vor putea amenda pe șoferi și pe baza înregistrărilor video primite de la participanții la trafic, potrivit unui proiect de lege depus joi în Parlament. Proiectul le dă posibilitatea polițiștilor să constate contravenții și pe baza probelor video trimise de participanții la trafic, iar probele ar trebui încărcate pe un site al Poliției însoțite de o declarație pe proprie răspundere a celui care face sesizarea, care dacă declară în fals primi amendă.

„Nu ne facem bine dacă nu vom și depune eforturi în acest sens, atât noi ca participanți la trafic, dar și autoritățile în implementarea corectă a acestei inițiative. Franța, Anglia și Canada au sistem similare implementate și funcționează. Noi putem găsi tot felul de motive pentru care nu ar funcționa și la noi, dar dacă vrem să evoluăm trebuie să facem eforturi”, spune inițiatorul proiectului, deputatul USR Mihai Botez.

El le transmite șoferilor ca, până când va ajunge proiectul în dezbatere în comisiile de specialitate din Senat, să caute camere de bord și să și le monteze în mașină să vadă dacă chiar ar surprinde încălcări ale regulilor de circulație.

România, statul membru al Uniunii Europene cu cea mai ridicată rată a accidentelor mortale pe șosele

În anul 2017, România a fost statul membru al Uniunii Europene cu cea mai ridicată rată a accidentelor mortale pe șosele – și-au pierdut viața 1.913 persoane.

Potrivit inițiatorului proiectului, starea drumurilor, aglomeraţia din trafic, dar mai ales nerespectarea regulilor de circulaţie, deopotrivă de către participanţii la trafic cât şi de pietoni, reprezintă principalele cauze ale producerii accidentelor grave. „Nu puţine sunt cazurile în care încălcarea cu intenţie sau din culpă a acestor reguli a rămas nesancţionată ori a produs accidente în cazul cărora stabilirea persoanei vinovate a fost foarte dificil de stabilit, în lipsa constatării directe a poliţistului rutier sau a prezenţei unor martori la locul şi în momentul producerii accidentului”.

Modificările aduse Codului Rutier, așa cum sunt trecute în proiectul de lege:

1. La articolul 6, după punctul 20 se introduce un nou punct, punctul 201, cu următorul cuprins:

„20(1). Mijloc tehnic video – dispozitiv folosit de participantul la trafic, chiar dacă nu este certificat, omologat şi verificat metrologic, care produce o înregistrare tehnică video, prin intermediul căreia se atestă desfăşurarea unui eveniment, şi cu ajutorul căreia se probează încălcări ale unor reguli de circulaţie, altele decât cele referitoare la nerespectarea vitezei maxime admise.”

2. La articolul 102 alineatul (1), după punctul 39 se introduc două noi puncte, pct. 40 şi pct. 41, cu următorul cuprins:

„40. falsificarea unei înregistrări tehnice Video prin contrafacere, alterare ori prin determinarea atestării unor împrejurări necorespunzătoare adevărului sau omisiunea înregistrării unor date sau împrejurarări, dacă a fost urmată de prezentarea acesteia unei unităţi de poliţie, de către făptuitor sau de către o altă persoană căreia fâptuitorul i-a înmânat-o spre prezentare, în scopul de a dovedi existenţa unei contravenţii sau săvârşirea acesteia de o anumită persoană.

41. prezentarea unei înregistrări tehnice video falsificate unei unităţi de poliţie, în scopul de a dovedi existenţa unei contravenţii sau săvârşirea acesteia de o anumită persoană.”

3. Alineatul (2) al articolului 109 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Constatarea contravenţiilor se poate face şi cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate sau mijloace tehnice omologate şi verificate metrologie, folosite de Poliţia Română, consemnându-se aceasta în procesul-verbal de constatare a contraventiei.”

4. După alineatul (2) al articolului 109, se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:

„(2′) Constatarea contravenţiilor se poate face şi cu ajutorul unor mijloace tehnice video folosite de participanţii la trafic, dacă acestea permit stabilirea certă a numărului de înmatriculare, culorii, mărcii şi modelului vehiculului implicat în săvârşirea contraventiei, precum şi a datei, orei şi locului săvârşirii contravenţiei, consemnându-se aceasta în procesul-verbal de constatare a contraventiei.”

5. După alineatul (3) al articolului 109, se introduce un nou alineat, alin. (3^1), cu următorul cuprins:

„(3^1) În cazurile prevăzute la alin. (2^1), procesul—verbal se poate încheia şi în lipsa contravenientului, după stabilirea identităţii conducătorului de vehicul; pentru constatarea contraventiei este necesară şi declaraţia participantului la trafic asupra faptelor ce constituie obiectul contraventiei şi asupra autenticităţii si veridicităţii înregistrării tehnice video furnizate, precum şi confirmarea faptelor de către martori, dacă există, menţionându-se acestea în procesul-verbal de constatare a contraventiei.“

sursa: hotnews.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    duminică, 16.12.2018 at 17:12

    Corect si sanatos ! Nesanatos este atunci cand este filmat un parlamentar primind mita.Dar parca tot parlamentul da legile astea.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Trei elicoptere echipate pentru căutare și salvare în condiții dificile, inclusiv în zone montane, au intrat în dotarea SMURD

Publicat

Trei elicoptere Airbus de tip H135, dotate pentru misiuni aero-medicale, achiziționate cu fonduri europene, au intrat astăzi în dotarea Inspectoratul General de Aviație al Ministerului de Interne și vor fi folosite de SMURD.

Elicopterele de ultimă generație sunt echipate pentru misiuni medicale, dar și pentru cele de căutare-salvare, inclusiv în zonele de munte greu accesibile, fiind dotate cu troliu, potrivit reprezentanților Ministrului Afacerilor Interne.

„De acum, vom putea interveni mai repede pentru a-i ajuta pe cei aflați în pericol, pe o zonă mai largă cu mai multe aeronave”, a transmis ministrul de Interne, Lucian Bode, pe Facebook.

În total, șase elicoptere au fost achiziționate prin Proiectul VIZIUNE 2020 din Programul Operațional Infrastructură Mare, gestionat de Departamentul pentru Situații de Urgență, urmând să mai fie livrate trei.

Foto: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru două posturi de director executiv și de inspector. Calendar și condiții pentru candidați

Publicat

primaria aiud

Primăria Municipiului Aiud organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a două posturi. Este vorba despre un post de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al primarului și un post de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

Ambele concursuri sunt organizate la sediul instituției din str. Cuza Vodă, nr. 1, în baza art. II din Legea nr.203/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Condiţiile de participare la concurs pentru postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de director executiv este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, reprezentând durată normală a timpului de muncă.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 05.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Cipcigan Patricia Tatiana, șef birou al Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de inspector, clasa I, grad profesional principal este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, respectiv durată normală a timpului de muncă.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de participare la concurs pentru postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 06.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la sediul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfășurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Dancea Stînea Anamaria, consilier în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO SGA Alba: Lucrări de decolmatare și reprofilări cursuri de apă pe văile Craiva și Pianu, pentru preîntâmpinarea viiturilor

Publicat

Angajații Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Alba au efectuat recent lucrări de decolmatare și reprofilări de cursuri de apă pe văile Craiva și Pianu. 

Potrivit reprezentanților Administraţiei Bazinale de Apă Mureş, pe tot parcursul lunii februarie cât și în luna martie, angajații Sistemului de Gospodărire a Apelor Alba – formația de lucru Alba Iulia, efectuează lucrări de întreținere, igienizare, decolmatare și reprofilări cursuri de apă pe Valea Craiva, în aval de localitatea Craiva.

Pentru operativitatea lucrărilor și decolmatarea văii este folosit excavatorul pe peneluri JCB.

De asemenea, în urma precipitațiilor abundente din lunile de iarnă, a topirii zăpezii de pe versanți, angajații de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba – formația de lucru Vințu de Jos, pentru a preîntâmpina eventuale viituri au efectuat lucrări de reprofilare și decolmatare curs de apă, pe Valea Pianu, în amonte de localitatea Strungari.

Lucrările au avut loc pe tot parcursul lunii februarie.

S-a utilizat buldozerul Komat’su D37PX.

foto: SGA Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Doi șoferi din Ciumbrud și Săliștea și un altul din județul Bihor, cu dosare penale în Alba, pentru conducere fără permis

Publicat

Doi șoferi din Ciumbrud și Săliștea și un altul din Bihor s-au ales cu dosare penale după ce au fost prinși de polițiști conducând autovechicule fără să dețină permis de conducere.

Potrivit IPJ Alba, la data de 3 martie 2021, în jurul orei 12.00, polițiștii Secției 2 de Poliție Rurală Vințu de Jos l-au depistat pe un bărbat de 30 de ani, din localitatea Ciumbrud, în timp ce conducea un tractor, pe raza comunei, fără să dețină permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

La data de 3 martie 2021, în jurul orei 18.20, polițiștii rutieri din Aiud l-au depistat pe un bărbat de 56 de ani, din comuna Săliștea, în timp ce conducea un tractor, pe raza comunei, fără să dețină permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

La data de 3 martie 2021, în jurul orei 17.45, polițiștii rutieri din Câmpeni, în timp ce acționau împreună cu polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni, l-au depistat pe un bărbat de 45 de ani, din municipiul Oradea, județul Bihor, care conducea un autoturism, pe DN 75, având dreptul de a conduce autovehicule suspendat.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere cu permisul suspendat.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate