Administrație
Porțiunea lipsă de autostradă dintre Deva și Lugoj va costa cu aproximativ un miliard de lei în plus. Proiect întârziat
Licitația pentru proiectarea și execuția bucății de autostradă dintre Lugoj și Deva a fost publicată oficial în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, dar valoarea contractului a crescut cu un miliard de lei față de licitația din 2019, ajungând la o valoare cuprinsă între 2,3 și 2,6 miliarde lei.
Pentru ca lucrările secțiunii cu tuneluri dintre Lugoj și Deva să fie decontate prin PNRR, recepția celor aproape 10 kilometri trebuie să se facă cel mai târziu în august 2026.
Secțiunea lipsă a Autostrăzii A 1 Sibiu-Nădlac se regăsește între Holdea (județul Hunedoara) și Margina (județul Timiș).
Acesta este unul dintre cele mai întârziate proiecte majore de infrastructură cu finanțare prin PNRR, potrivit Economedia.
Diferența de cost va trebui acoperită cel mai probabil de la bugetul de stat. Asta pentru că prin PNRR sunt prevăzute numai 300 de milioane de euro, față de valoarea actualizată de aproximativ 500 de milioane.
La prima licitație, CNAIR a primit o singură ofertă, cea a constructorului turc MAPA (firma care va lucra pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești), dar procedura a fost anulată pe motiv că oferta tehnică a fost neconformă.
Din cei aproape 10 kilometri, singura zonă cu autostradă lipsă pe A 1 între Sibiu și Nădlac, 2,3 kilometri vor fi tuneluri cu galerie dublă.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că data limită până la care pot fi depuse ofertele pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2, secţiunile E şi D, al autostrăzii Lugoj-Deva este 9 iunie 2022.
Ofertele pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva pot fi depuse până în 10 mai. Proiectul, finanțat prin PNRR, în mare întârziere
Componenta financiară reprezintă 65% din punctaj, o garanție de 10 ani va primi punctaj maxim de 9%, pentru o durată de proiectare și execuție de 47 de luni (față de cele 57 pe care le-a stabilit autoritatea contractantă) sunt 12%, iar punctaj de 8% pentru experiența proiectantului tunelurilor.
Alte 6 procente din totalul de 100 sunt pentru experiența inginerului de poduri, potrivit informațiilor din SEAP.
foto: Arhivă
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News