Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la Universitate, Apele Române, AJPIS, Primăria Alba Iulia şi alte instituţii publice din judeţ. Condiţii


Publicat

munca birou

În această perioadă sunt organizate mai multe concursuri, pentru ocuparea unor posturi vacante, în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia

administrator financiar, grad I S, Serviciul Social

Condiţii: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă (Ciclul I + Ciclul II Bologna pentru absolvenţii sistemului Bologna sau echivalenta celor două cicluri pentru candidaţii care au absolvit anterior sistemului Bologna), profil economic sau juridic; vechime în muncă în profilul postului (economic sau juridic) – minimum 5 ani; cunoştinţe de utilizare a calculatorului (Word, Internet, Excel), dovedite prinstudii/formare profesională sau experienţă profesională anterioară.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 1 august 2018, între orele 8.00-16.00

Concurs: 14 august 2018 – proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen nr. 5, judeţul Alba, telefon 0258/880.276.

Administraţia Naţională „Apele Române“, Administraţia Bazinală de Apă Mureş – Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba

șofer mașini mare tonaj la F.L. Alba Iulia

Condiţii: studii medii, carnet şofer profesionist, atestat pregătire profesională, vechime în muncă – nu se cere.

agent hidrotehnic la F.L. Blaj

Condiţii: studii medii/şcoală profesională construcţii; fără vechime în muncă

Data limită pentru depunerea dosarelor: 30 iulie 2018, ora 15.00

Concurs: 8 august 2018, ora 09.00: proba practică; 13 august 2018, ora 9.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Administraţiei Bazinale de Apă Mureş – Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba, cu sediul în Alba Iulia, Str. Lalelelor nr. 7a, telefon 0258-835578, int. 213.

Primăria Municipiului Alba Iulia

– consilier, clasa I, gradul profesional asistent – Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor.

Condiţii: studii de specialitate – studii universitare de licenţă absolvite eu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă in ramura de ştiinţă (RSI): ştiinţe economice sau ştiinţe juridice; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 1 an.

Termen limită de depunere a dosarelor: 7 august 2018, ora 15:00

Concurs: 21 august 2018, ora 11.00: proba scrisă – la Centrul de resurse, Academia Doamnelor“, Str. Gladiolelor nr. 3A, Alba Iulia; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Relații suplimentare se obțin la Primăria Municipiului Alba Iulia, Calea Moţilor nr. 5A, județul Alba, telefon 0258.819.462.

şef serviciu – Serviciul Resurse Umane – Administrativ din cadrul aparatului de specialitate al primarului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de ştiinţă: ştiinţe economice, domeniul de licenţă marketing sau ramura de ştiinţă: ştiinţe juridice; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 1 august 2018

Concurs: 20 august 2018, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare cu privire la acest concurs se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria Municipiului Alba lulia

– şef birou, gradul II, clasa I – Biroul constatare, impunere persoane fizice.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ramura de ştiinţă (RSI); ştiinţe economice; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani; studii de masterat sau postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice; să fie numiţi intr-o funcţie publică de clasa I; să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentei legi.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 31 iulie 2018, ora 15:00

Concurs: 14 august 2018, ora 11.00: proba scrisă – la Centrul de resurse „Academia Doamnelor”, Str. Gladiolelor nr. 3A, Alba Iulia; data și ora interviului va fi comunicată ulterior.

 

Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba

– expert extern (post în afara organigramei, pe perioadă determinată, parte din echipa de implementare a proiectului „INTESPO – înregistrarea Tinerilor în Evidenţele Serviciului Public de Ocupare“, contract de finanţare POCU/2/3/113589)

Condiţii: studii de specialitate – studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă – minimum 3 ani; vechime minimă – 2 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 26 iulie 2018, ora 16.00

Concurs: 3 august 2018, ora 9.00 – proba scrisă; 8 august 2018, ora 9.00: proba interviu.

Detalii suplimentare, pe site-ul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba, la sediul instituţiei sau la telefon 0258/812736, int. 104.

Primăria Comunei Ciugud

– poliţist local, clasa I, grad profesional debutant – Compartiment Poliţie locală – 2 posturi.

Condiţii: absolvenţi de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specialităţile: drept/administraţie publică/poliţie locală; apţi din punct de vedere psihic;  permis de conducere categoria B.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 8 august 2018, ora 16.00

Concurs: 21 august 2018, ora 11.00: proba scrisă; 24 august 2018, ora 11.00: proba interviu.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Primăriei Comunei Ciugud, str. Principală, nr.141, judeţul Alba, telefon 0258/841.205, e-mail primariaciugud@yahoo.com.

Primăria Blaj

– şef serviciu – Serviciu Poliţie Locală

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ştiinţe juridice, ştiinţe economice, ştiinţe inginereşti, ştiinţe administrative, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică sau în ştiinţa Sportului şi educaţiei fizice; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice. în condiţiile legii; permis conducere categoria B; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 1 august 2018

Concurs: 13 august 2018, ora 10:00: proba scrisă; 16 august 2018, ora 14:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Blaj din Blaj, Piața 1848 nr. 16, Județul Alba, telefon 0258/710.110.

Primăria Avram Iancu

– asistent medical comunitar, grad principal

Condiţii: studii postliceale sanitare – specialitatea asistent medical generalist; membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România; vechime în domeniu de minimum 5 ani, având şi gradul principal.

Concurs: 10 august 2018, ora 10:00: proba scrisă; 10 august 2018, ora 14:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Avram Iancu, judeţul Alba, telefon: 0258/786.057

Primăria Comunei Vinţu de Jos

– referent, treapta II, în cadrul Serviciului Cultură Cămin Cultural

Condiţii: studii medii, absolvite cu diplomă de bacalaureat, curs de calificare coregraf/instructor dans; vechimeîn muncă: minimum 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 30 iulie 2018, ora 16:00

Concurs: 6 august 2018, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Primăriei Comunei Vinţu de Jos, telefon/fax: 0258/739.234, interior 12.

ALTE POSTURI

Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Alba

– şef serviciu la Serviciul Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap Alba

Condiţii: studii universitare de licenţă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul psihologie, asistenţă socială sau sociologie; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de cel puţin 2 ani; studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 1 august 2018, ora 16.00

Concurs: 14 august 2018, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Alba, din Alba Iulia, Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, telefon: 0258/818.266, interior 115 sau mobil 0755/069.660.

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș

– consilier juridic IA – Compartimentul Juridic;

Condiţii: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul ştiinţelor juridice; master specialitatea juridică; minimum 3 ani vechime în specialitatea studiilor; cunoştinţe operare PC.

– şef formaţie muncitori II – Compartimentul întreţinere şi Reparaţii;

Condiţii: studii medii cu diplomă de bacalaureat; cunoştinţe operare PC; minimum 5 ani vechime în muncă.

– şofer I – Compartimentul Administrativ.

Condiţii: studii generale/medii; permis de conducere categoria C, E; minimum 5 ani vechime în muncă.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 24 iulie 2018, ora 15.00

Concurs: 26 iulie 2018, ora 10.00: proba practică; 1 august 2018, ora 10.00: proba scrisă; 6 august 2018, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș, str. Viilor nr. 28, Județul Alba, telefon 0258/730.148.

Ocolul Silvic Sebeş R.A.

– şef district

Condiţii: studii medii sau postliceale de specialitate.

– pădurar

Condiţii: liceu de specialitate sau şcoală profesională de specialitate pentru postul de pădurar

Termenul limită de depunere a dosarelor 25 iulie 2018, ora 14:00

Concurs: 30 iulie 2018, ora 10:00: proba scrisă; 30 iulie 2018, ora 13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Ocolul Silvic Sebeş R.A., Sebeş str. Mircea cel Mare (Gaterului ) nr. 109 , județul Alba, telefon 0258.735.725

Căminul pentru Persoane Vârstnice din Sebeş

– muncitor I

Condiţii: studii – şcoală profesională confecţioner îmbrăcăminte; vechime – minimum un an.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 24 iulie 2018, ora 13.00

Concurs: 1 august 2018, ora 10.00 – proba scrisă; 2 august 2018, ora 10.00 – proba practică

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Căminului pentru Persoane Vârstnice din Sebeş, str. Peneş Curcanu, nr. 17, judeţul Alba, telefon 0258/734.999, fax 0258/731.772.

Spitalul de Boli Cronice Câmpeni

– economist debutant în cadrul structurii de management al calităţii serviciilor medicale

Condiţii: studii economice universitare de licenţa absolvite cu diplomă; cunoştinţe de operare pe calculator (dovedite cu diplomă).

Termen limită de depunere a dosarelor: 24 iulie 2018, ora 15:00

Concurs: 1 august 2018, ora 10:00: proba scrisă; 6 august 2018, ora 10:00: proba interviu.

Informaţii suplimentare se pot obţine la serviciu personal/RU.N.O.S. al unităţii sau la tel: 0258/771.582 intre orele 07.00-15.00.

Primăria comunei Mirăslău

– secretar al comunei

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice sau administrative; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 1 august 2018

Concurs: 20 august 2018, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Primăria comunei Râmeţ

– inspector, clasa I, grad profesional superior

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de ștință RSI: ingineria resurselor vegetale  și animale, medicină veterinară, științe juridice sau științe administrative; vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: minimum 7 ani.

Concurs: 9 august 2018, ora 10:00: proba scrisă; 13 august 2018, ora 10:00: proba interviu.

Relații suplimentare: Primăria Comunei Râmeţ, judeţul Alba, telefon 0258/880.026, e-mail: primariaramet2008@yahoo.com.

Consiliul Judeţean Alba

– consilier, clasa I, gradul profesional principal la Compartimentul Arii Protejate, Direcția Amenajarea Teritoriului şi Urbanism

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în Domeniul fundamental (DFI) – Științe inginerești, ramura de științe (RSI) – Ingineria resurselor vegetale și animale, domeniul de licență (DL) – Silvicultură; sau în domeniul fundamental (DFI) – Științe inginerești, ramura de științe (RSI) – Ingineria mecanică, mecatronică, inginerie industrială și management, Domeniul de licență (DL) – Ingineria mediului sau în domeniul fundamental (DFI) – Matematică și științe ale naturii, ramura de științe (RSI) Științele pământului și atmosferei, domeniul de licență (DL) – Știința mediului; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 24 iulie 2018

Concurs: 6 august 2018, ora 10:00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Consiliului Judeţean Alba, Municipiul Alba Iulia, Piața. Ion I.C. Brătianu, nr. 1, telefon: 0731/560.763.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Tânăr prins pe stradă după ora 22.00, BĂTUT de polițiștii Secției 9 din București. Reacția Poliției Române

Publicat

Doi bărbați au fost bătuți de polițiștii Secției 9 de Poliție din București, după ce au fost prinși pe stradă după ora 22:00. Imaginile au fost surprinse de un cetățean aflat la geamul unui apartament și postate pe Facebook. 

”De ce dai în mine, de ce dai?”, se aude strigând tânărul agresat. Cel de-al doilea bărbat a încercat să fugă, dar a fost prins de mașina Poliției.

”Băi, băiatule știi că n-ai voie să ieși din casă? E ora 10 noaptea. Care e urgența?”, a strigat un polițist către acesta.

Poliția Română a reacționat și a transmis un punct de vedere al instituției. Îl redăm mai jos:

”Cu privire la imaginile apărute în spațiul public , vă facem cunoscut faptul în noaptea de 7/8 aprilie, doi bărbați au fost opriți de către un echipaj al Secției 9 Poliție, în vederea legitimării și verificării documentelor prevazute de Ordonanțele Militare.

Bărbații au refuzat legitimarea și au fost conduși la subunitatea de poliție, unde au fost sancționați contravențional, fiecare, cu suma de 200 lei, conform prevederilor Legii nr 61/1991, precum și cu suma de 10.000 lei având în vedere că nu dețineau documentele prevazute de Ordonanțele Militare.

Cu privire la modul în care a acțiunat polițistul, Direcția Generală de Poliţie a Municipiului București s-a sesizat din oficiu și a demarat cercetări prin structura de control intern, urmând a fi dispuse măsuri legale”.

Sursă video: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL Toate detaliile legate de organizarea slujbelor religioase de Florii și de Paști. Cum va fi adusă lumina de la Ierusalim

Publicat

Cancelaria Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a transmis o serie de precizări privind slujbele de Florii din Săptămâna Mare de Sfintele Paști, în condițiile Stării de Urgență. 

Precizările sunt foarte importante pentru toți credincioșii și le redăm mai jos:

Întrucât slujbele de Florii, slujbele din Săptămâna Mare (a Sfintelor Pătimiri) şi de Sfintele Paşti vor fi săvârşite anul acesta doar de slujitorii bisericeşti, fără participarea credincioşilor mireni, pentru a oferi credincioşilor o anumită consolare şi pentru a diminua riscul unor manifestări necontrolate, urmare consultării cu Ministerul Afacerilor Interne, parohiile şi mănăstirile vor proceda după cum urmează:

Pelerinajul de Florii se suspendă anul acesta. Ramurile de salcie sau finic vor fi binecuvântate în biserică (în Sâmbăta lui Lazăr, 11 aprilie 2020, după Vecernie sau în Duminica Floriilor, 12 aprilie 2020) și vor fi distribuite, de către voluntari, credincioșilor din parohie care solicită aceasta. Voluntarii vor purta măşti şi mănuşi de protecţie.

În săptămâna Sfintelor Pătimiri, nu se săvârșește slujba Sfântului Maslu de obşte (comun), pentru a evita formarea unui grup mai mare de persoane. ab24

Spovedania şi împărtășirea credincioşilor se pot săvârşi în continuare doar la domiciliu. La intrarea în locuinţa credincioşilor, preotul va utiliza încălţăminte de unică folosinţă şi mască sanitară, se va spăla pe mâini cu apă şi săpun şi cu dezinfectant, va folosi doar o carte de cult şi epitrahil, trusa liturgică pentru împărtăşirea celor bolnavi, obiecte care vor fi atât anterior, cât și ulterior dezinfectate (conform îndrumărilor din 12 martie 2020).

Pâinea binecuvântată, în formă de mici prescuri, stropită cu agheasmă şi vin, numită „Paşti”, va fi sfinţită anul acesta în Joia Mare, 16 aprilie 2020, după Sfânta Liturghie, şi va fi ambalată igienic în pachete închise.

În zilele de vineri şi sâmbătă, „Paştile” vor fi distribuite gratuit credincioşilor, în locuri special amenajate în afara lăcaşurilor de cult. Personalul deservent va purta mască şi mănuşi de protecţie.

Accesul la aceste locuri speciale din afara lăcaşurilor de cult se va organiza în zilele premergătoare Sfintelor Paşti (vineri şi sâmbătă, înainte de noaptea Învierii), respectându-se aceleaşi reguli sanitare ca şi în magazinele alimentare (mască sanitară, distanţă socială de 2 metri, marcată în faţa locului special amenajat). ab24

Pentru credincioșii vârstnici şi bolnavi, „Paştile” vor fi distribuite la domiciliu de către voluntari, vineri şi sâmbătă sau în prima zi de Paşti.

Voluntarii vor purta mască şi mănuşi de protecţie, precum şi ecuson nominal, semnat şi ştampilat de către fiecare parohie.

Pentru a nu fi întreruptă tradiţia începută în anul 2009, privind aducerea Sfintei Lumini de la Ierusalim, mai ales în această perioadă în care speranţa şi lumina trebuie aduse în sufletele oamenilor greu încercaţi de izolare sau de boală, Sfânta Lumină va fi adusă de la Ierusalim, sâmbătă, 18 aprilie 2020, spre seară şi va fi distribuită delegaţiilor eparhiilor la Aeroportul Internaţional Otopeni, care vor purta mască şi mănuşi de protecţie şi vor respect distanţa socială de 2 metri.

Centrele eparhiale, prin protopopiate, vor distribui Lumina Sfântă fiecărei parohii. Voluntarii din parohii, purtând mască, mănuşi şi ecuson, vor primi Sfânta Lumină şi o vor distribui doar la casele credincioșilor care o solicită şi care o aşteaptă numai în fața locuinței, având în mână o candelă sau o lumânare.

Rânduielile liturgice și tipiconale nu se modifică în această perioadă în care slujbele se săvârșesc doar de către slujitorii bisericești, fără participarea fizică a credincioşilor mireni.

Astfel, în Vinerea Mare (17 aprilie 2020), seara, după slujba Prohodului Domnului, biserica va fi înconjurată o singură dată de către slujitorii bisericești prezenți, dar fără participarea credincioşilor mireni.

De asemenea, slujba Învierii Domnului, la care anul acesta nu participă credincioşi mireni, va începe, potrivit tipicului, în afara lăcaşului de cult, la ora 00.00 din noapte, deoarece Învierea lui Hristos este temelia învierii tuturor oamenilor.

În acest sens, imediat după chemarea Veniți de primiți lumină! şi cântarea Învierea Ta, Hristoase, Mântuitorule, se va citi Sfânta Evanghelie, se rosteşte binecuvântarea „Slavă Sintei…”, după care clericii vor cânta de trei ori troparul Hristos a înviat!, se va cădi spre cele patru puncte cardinale şi se va rosti ectenia mare, apoi toţi clericii vor intra în biserică, pentru continuarea Canonului Învierii şi pentru săvârşirea Sfintei Liturghii.

La ora 00.00 din noapte, în timp ce clopotele răsună la toate bisericile unde se săvârșește slujba Învierii, credincioșii mireni, având candelele aprinse, pot ieşi la ferestre şi balcoane sau în curțile caselor lor, adresându-se unul către altul, de la distanța de 2 m, cu salutul pascal Hristos a înviat! și răspunsul Adevărat a înviat!, fără a deranja pe alţi vecini care nu doresc să participe la această sărbătoare.

În prima zi de Paşti, începând cu ora 06.00 dimineața, voluntarii din parohii vor putea oferi credincioşilor vârstnici şi bolnavi „Paştile”, precum şi pachete cu daruri alimentare de Paşti (ouă, cozonac, dulciuri etc.).

Tot în prima zi de Paşti, slujba Vecerniei sau „A doua Înviere”, se săvârşeşte în biserici, începând cu ora 12.00, dar fără participarea credincioşilor mireni.

Prezentele Îndrumări completează recomandările Cancelariei Sfântului Sinod din 22 martie 2020 intitulate Noi măsuri privind slujbele și activitățile sociale bisericești.

Orice act de indisciplină a clericilor (ierarhi, preoţi şi diaconi) sau a credincioşilor mireni afectează negativ imaginea

Bisericii în societate, deoarece, în timpul stării de urgență, toţi avem obligaţia de a respecta dispoziţiile autorităţilor de stat, în caz contrar, vom suporta sancţiunile prevăzute de lege.

Să ne rugăm lui Dumnezeu, Maicii Domnului şi tuturor sfinţilor ca starea aceasta de grea încercare cauzată de pandemia actuală să înceteze cât mai curând!

Cancelaria Sfântului Sinod

miercuri, 08 aprilie 2020

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ludovic Orban: Angajații de la stat vor intra în șomaj tehnic prin rotație, câte 15 zile. Măsura se va aplica și la nivel local

Publicat

Prim-ministrul Ludovic Orban a declarat miercuri seară că guvernul pregătește o ordonanță de urgență prin care angajații instituțiilor de stat care nu sunt implicate direct în combaterea epidemiei de coronavirus și efectelor sale vor fi trimiși acasă în șomaj tehnic pentru 15 zile pe lună, prin rotație. 

Acești angajați ar urma să revină la muncă după două săptămâni pentru a-i înlocui pe ceilalți care au asigurat funcționarea repectivelor instituții în perioada în care ei nu au muncit. Vor primi în această perioadă 75% din salariul brut de încadrare.

”Ne-am gândit la un mecanism relativ simplu în care împărțim angajații în două: unii vor merge la muncă 15 zile și vor asigura funcționarea, iar restul intră într-o formă de șomaj tehnic. După 15 zile, vin ceilalți care au stat în șomaj tehnic”, a spus Ludovic Orban, la B1TV.

Orban a adăugat că această măsură va fi aplicată și la nivel central, dar și la nivelul instituțiilor locale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

GHID: RECOMANDĂRI OFICIALE privind conduita socială responsabilă pentru prevenirea răspândirii coronavirusului

Publicat

gripa pneumonie

Autoritățile din România au dat publicității un mic ghid de conduită socială responsabilă, pentru prevenirea răspândirii infecției cu COVID-19. 

Redăm mai jos recomandările Grupului de Comunicare Strategică pe care ar trebui să le cunoască și să le respecte cât mai multă lume.

Protejați-vă, evitați contactul direct!

Evitați zonele aglomerate unde sunteți expuși la contact direct și/sau interacțiune cu un număr mare de persoane, de tipul adunărilor publice, cozi, zone de trafic
intens, zone de recreere.

Feriți copiii de acele locuri de joacă care presupun atingerea unor suprafețe/obiecte comune de către un număr mare de copii.

Limitați la maximum orice contact direct cu alte persoane, în afara celor care fac parte din familia restrânsă, prin gesturi cum ar fi: strângerea mâinilor, îmbrățișările, sărutul obrajilor sau al mâinilor, atingerea fețelor cu mâinile.

Se recomandă, inclusiv în privința persoanelor împreună cu care locuiți, să NU intrați în contact direct decât după igienizarea mâinilor atunci când reveniți la domiciliu.

Evitați atingerea suprafețelor care sunt atinse în mod frecvent și de alte persoane, precum: balustrade, clanțe, mânere, butoane de lift sau de acces.

  • În cazul în care sunteți totuși nevoiți să atingeți aceste suprafețe, protejați-vă folosind șervețele de unică folosință.

Păstrați o distanță semnificativă, de 2 metri, față de celelalte persoane pe care le întâlniți. În cazul în care vă aflați în transportul în comun încercați să NU stați
față în față cu alte persoane.

  • Asigurați-vă, după folosirea transportului în comun, că v-ați igienizat mâinile înainte de a vă atinge fața, nasul sau gura.

Folosiți, pe cât posibil, rute sau modalități alternative de transport pentru a evita zonele aglomerate de trafic de persoane. În cazul în care programul vă permite, folosiți intervalele orare cu nivel scăzut de trafic de persoane.

  • În zonele urbane, pentru distanțe mici, se recomandă folosirea modalităților alternative de deplasare, fie cu bicicleta/trotineta electrică, fie mersul pe jos.

Evitați deplasările în țările care se confruntă cu număr mare de cazuri de infectări cu noul coronavirus (COVID-19) și descurajați întoarcerea în țară a persoanelor din zonele de risc, respectiv din țările cu număr mare de cazuri cu noul coronavirus.

În cazul în care călătoriți într-o țară expusă infecției cu noul coronavirus există riscul ca la momentul revenirii în țară, în funcție de actualizarea zonelor roșii/galbene, să fie necesar să rămâneți în carantină/izolare la domiciliu timp de 14 zile, împreună cu familia.

În mod obligatoriu, românii care se întorc în țară din zone de risc vor trebui să intre în autoizolare la domiciliu, ceea ce presupune ca întreaga familie să facă același lucru.

Limitați folosirea bancnotelor și a monedelor, optând pentru plăți cu cardul/telefonul sau plăți on-line.

Transmiterea virușilor se realizează într-o pondere semnificativă prin intermediul banilor, cu care ia contact, statistic, un număr foarte mare de persoane.

Optați pentru munca de acasă, în măsura în care aveți această posibilitate oferită de angajator.

Există recomandări din partea Ministerului Muncii, în atenția angajatorilor, pentru flexibilizarea programului de lucru pentru angajați și prezentarea eventualelor opțiuni legale pe care le au la dispoziție. Guvernul a adoptat un nou cadrul legal. Mai multe detalii aici.

Respectați cu strictețe regulile de igienă personală recomandate de autorități, pentru a vă proteja atât pe dumneavoastră cât și pe cei apropiați. Folosiți masca de protecție doar în cazul în care aveți simptome de gripă sau răceală, pentru a-i proteja pe ceilalți.

Spălați-vă pe mâini cu apă și săpun, minimum 20 de secunde, după orice contact cu o suprafață potențial contaminată.

Folosiți prosoape de hârtie, de preferat, pentru a vă șterge mâinile.

Nu vă atingeți ochii, nasul sau gura cu mâinile neigienizate.

Dacă strănutați sau tușiți acoperiți-vă gura și nasul cu un șervețel de unică folosință, pe care aveți grijă să-l aruncați imediat la coșul de gunoi.

Dezinfectați frecvent, cu soluție pe bază de alcool sau clor, suprafețele cu care intrați în contact, atât acasă cât și la locul de muncă.

Aerisiți de mai multe ori pe zi încăperile în care desfășurați activități.

Luați medicamente antivirale sau antibiotice numai la prescripția medicului.

NU beți lichide din aceeași sticlă/pahar cu alte persoane și nu folosiți aceleași tacâmuri.

NU intrați în contact direct cu persoanele aflate în autoizolare la domiciliu, indiferent dacă prezintă sau nu simptome specifice coronavirus.

Masca de protecție/masca chirurgicală îi protejează pe cei din jurul dumneavoastră, în cazul în care aveți simptome de gripă sau răceală, întrucât previne răspândirea virusului pe cale respiratorie.

Masca de protecție trebuie să acopere complet nasul și gura persoanei care o poartă.

Țineți cont de faptul că nu în toate cazurile infectarea cu noul coronavirus(COVID-19) este vizibilă prin simptome specifice (tuse, febră, dificultăți în respirație).

Virusul poate fi răspândit inclusiv de persoane aparent sănătoase, care nu au cunoștință de faptul că sunt purtători ai noului coronavirus.

Informați-vă despre noul coronavirus numai din surse oficiale!

Puteți obține detalii dacă sunați la 0800.800.358, care este un număr de informare, nu este un număr de urgență.

Doar în cazul urgențelor sunați la 112!

Protejați-vă apropiații, nu-i expuneți!

Evitați, cu prioritate, expunerea persoanelor în vârstă (peste 65 de ani) și a celor cu imunitate scăzută/boli asociate către alte persoane cu simptome de gripă sau răceală, în zone aglomerate sau zone cu trafic intens de persoane.

Potrivit statisticilor, persoanele cele mai vulnerabile în cazul infectării cu noul coronavirus sunt vârstinicii cu multiple afecțiuni asociate (ex: diabet zaharat, boli pulmonare cronice, boli cardiovasculare, cancer).

În Italia, cele mai multe decese sunt înregistrate la persoanele peste 63 de ani!

Tinerii și copiii sunt mai puțin vulnerabili în cazul noului coronavirus, dar nu sunt pe deplin feriți de riscul îmbolnăvirii. Chiar și atunci când nu manifestă simptome specifice, ei pot transmite virusul celorlalte persoane fără să știe acest lucru.

Semnalați autorităților orice caz despre care aveți cunoștință că ar fi putut intra în contact cu o persoană confirmată cu noul coronavirus sau ar fi venit dintr-o țară afectată (zona roșie sau zona galbenă) și care nu se află în izolare.

Manifestați o atitudine preventivă față de orice caz, întrucât răspândirea virusului este posibilă și din partea persoanelor care nu manifestă simptome specifice.

Semnalați imediat medicului de familie dacă ați călătorit în zonele afectate de coronavirus (COVID-19), chiar dacă la momentul respectiv NU se aflau pe lista zonelor aflate sub alertă. Detalii pot fi obținute accesând acest link, respectiv „Lista regiunilor și localităților din zona roșie și zona galbenă cu transmitere a COVID-19”, actualizată periodic.

În cazul în care nu puteți contacta medicul de familie, apelați la Direcția de Sănătate Publică din județul dumneavoastră și în ultimă instanță la 112.

Rămâneți acasă dacă aveți simptome de gripă sau răceală (tuse, febră, dificultăți în respirație) și sunați medicul de familie pentru a solicita sfaturi, NU mergeți din
primul moment la unitățile de urgență.

Există riscul, în cazul în care sunteți purtător al virusului, să transmiteți și altor persoane noul coronavirus.

Este de preferat să rămâneți la domiciliu, iar transferul către spital să se realizeze în mod organizat, respectând toate măsurile de izolare.

Dacă vă aflați în autoizolare la domiciliu respectați cu strictețe recomandările autorităților, NU părăsiți sub nicio formă domiciliul pe perioada celor 14 zile, NU primiți vizitatori și NU intrați în contact apropiat cu eventualele persoane care vă furnizează alimente sau produse.

În cazul în care încălcați regimul autoizolării la domiciliu riscați amendă de până la 20.000 de lei, precum și dosar penal în cazul în care contribuiți la răspândirea virusului.

Sursă: Grupul de Comunicare Strategică

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate