Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Precizări de la Primăria Alba Iulia: Află care sunt documentele necesare pentru înregistrarea unei nașteri, căsătorii sau a unui deces


Publicat

Pentru a evita problemele frecvente cu care se confruntă cetățenii care ajung la ghișeele Evidenței Populației din Alba Iulia, atunci când doresc să înregistreze o naștere, o căsătorie sau un deces, Primăria reamintește populației care sunt domentele necesare pe care trebuie să le prezinte în aceste situații. Veți afla din rândurile de mai jos și care sunt termenele până la care se pot face aceste înregistrări.

Înregistrarea nașterii

Acte necesare

Certificatul medical constatator al naşterii, formular tip , care va trebui să poarte număr de înregistrare, dată certă, sigiliul/ştampila unităţii sanitare, semnătura şi parafa medicului;

Actele de identitate ale părinţilor nou-născutului(B.I./C.I./Paşaport(C.R.D.S.)/Paşaport străin), respectiv al declarantului naşterii, original şi copie xerox; Paşaportul părintelui cetăţean străin, respectiv actul de identitate pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene, în original şi copie xerox, traducerea legalizată a filei care conţine datele de identificare.

Certificatele de naştere ale părinţilor, original şi copie xerox;

Certificatul de căsătorie al părinţilor, original şi copie xerox;

Livretul de familie pentru a se înregistra nou-născutul (numai pentru cei cu domiciliul în Alba Iulia);

Observaţii

Înregistrarea nou-născutului se face în termen de:

– 15 zile de la data naşterii pentru copilul născut viu şi aflat în viaţă;

– 3 zile de la data naşterii pentru copilul născut mort;

– 24 de ore de la data decesului, pentru copilul născut viu care a decedat înăuntrul termenului de 15 zile.

– 30 de zile pentru copilul cu vârsta de până la un an, găsit sau părăsit de mamă în maternitate/ unităţi sanitare.

Actele necesare pentru înregistrarea tardivă a naşterii (după trecerea unui an de la naştere)

Sentinţă civilă în original, rămasă definitivă şi irevocabilă;

Certificate de naştere şi căsătorie ale părinţilor în original şi copie xerox;

B.I./C.I./Paşaport(C.R.D.S.)/Paşaport străin;

Înregistrarea căsătoriei (cetăţeni români)

Acte necesare

Odată cu declaraţia de căsătorie, viitorii soţi prezintă următoarele acte:

Actele de identitate (B.I. Sau C.I.) – în original şi copie xerox;

Certificatele de naştere – în original şi copie xerox;

Certificatul medical prenuptial privind starea sănătăţii; Certificatele medicale sunt valabile 14 zile de la data emiterii şi trebuie să cuprindă menţiunea expresă ca persoana se poate sau nu se poate căsători.

Acte în original şi în copii traduse şi legalizate ori certificate de stare civilă din care să rezulte desfacerea căsătoriei anterioare, dacă este cazul.

Aceste acte pot fi:

– Certificatul de deces al fostului soţ, în original şi copie xerox ;

– Certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiune de desfacere a căsătoriei, în original şi copie xerox;

– Sentinţa de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă, în original şi copie xerox;

Precizări:

Declaraţia de căsătorie se face personal de către viitorii soţi , în scris , la primăria locului de domiciliu sau de reşedinţă al unuia dintre ei, cu 10 zile calendaristice înainte de ziua oficierii căsătoriei (se ia în calcul atât ziua depunerii actelor cât şi ziua oficierii căsătoriei).

Oficierea căsătoriei se poate face numai după împlinirea termenului de 10 zile de la depunerea actelor de către viitorii soţi, termen în care se cuprind atât ziua în care a fost făcută declaraţia de căsătorie (s-au depus actele necesare) cât şi ziua în care se oficiază căsătoria.

Înregistrarea decesului:

Acte necesare

Certificat medical constatator al decesului, întocmit şi semnat de medicul care a constatat decesul;

Actul de identitate al celui decedat (B.I. sau C.I.) în original;

Certificatul de naştere şi Certificatul de căsătorie al persoanei decedate;

B.I./C.I. /Paşaport românesc (CRDS) /paşaport străin a persoanei care declară decesul, în original şi copie xerox.

Observaţii:

Declaraţia de deces, pentru situaţia în care cauza decesului este naturală, se face în termen de 3 zile de la data încetării din viaţă a persoanei;

Când decesul se datorează unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente, precum şi în cazul găsirii unui cadavru, fie că este sau nu identificat, declaraţia se face în termen de 48 de ore, calculat din momentul decesului sau al găsirii cadavrului. În acest caz înregistrarea se face în baza certificatului medical constatator al decesului şi a dovezii eliberate de poliţie sau parchet, din care să rezulte că una din aceste autorităţi a fost sesizată despre deces.

În cazul în care decesul nu a fost declarat şi înregistrat în termenul legal de 48 de ore, întocmirea actului de deces se face numai cu aprobarea parchetului, iar declaraţia se face în scris arătând motivele întârzierii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud: Concurs pentru două posturi de director executiv și de inspector. Calendar și condiții pentru candidați

Publicat

primaria aiud

Primăria Municipiului Aiud organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nederminată a două posturi. Este vorba despre un post de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al primarului și un post de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

Ambele concursuri sunt organizate la sediul instituției din str. Cuza Vodă, nr. 1, în baza art. II din Legea nr.203/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Condiţiile de participare la concurs pentru postul de director executiv al Direcției Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de director executiv este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, reprezentând durată normală a timpului de muncă.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 05.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la Biroul Resurse Umane, Control Intern din cadrul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Cipcigan Patricia Tatiana, șef birou al Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud

Durata timpului de muncă pentru funcția publică de inspector, clasa I, grad profesional principal este de 8h/zi, respectiv 40h/săptămână, respectiv durată normală a timpului de muncă.

Candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de ocupare a unei funcții publice, prevăzute la art. 465 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de participare la concurs pentru postul de inspector, clasa I, grad profesional principal în cadrul Direcției Economice, Compartiment Impozite și taxe locale persoane fizice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice;

– vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Condiţiile de desfăşurare a concursului:

– Proba scrisă: 06.04.2021, ora 11:00 – sediul Primăriei Municipiului Aiud, sala Ion I.C.Brătianu;

– Interviul: se va susţine într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise;

– Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 04.03.2021 – 23.03.2021 (ora 16:00), la sediul Primăriei Municipiului Aiud.

Condiţiile de participare şi condiţiile de desfășurare a concursului, bibliografia, tematica, atribuțiile stabilite în fișa postului, precum şi alte date necesare desfăşurării concursului se afişează la sediul Primăriei Municipiului Aiud şi pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Relații suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, situată în Aiud, str. Cuza Vodă, nr. 1, număr de telefon 0258 861 310, interior 1013/fax 0258 861280, e-mail: resurse@aiud.ro, persoana de contact: Dancea Stînea Anamaria, consilier în cadrul Biroului Resurse Umane, Control Intern, precum și de pe site-ul instituției: www.aiud.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO SGA Alba: Lucrări de decolmatare și reprofilări cursuri de apă pe văile Craiva și Pianu, pentru preîntâmpinarea viiturilor

Publicat

Angajații Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Alba au efectuat recent lucrări de decolmatare și reprofilări de cursuri de apă pe văile Craiva și Pianu. 

Potrivit reprezentanților Administraţiei Bazinale de Apă Mureş, pe tot parcursul lunii februarie cât și în luna martie, angajații Sistemului de Gospodărire a Apelor Alba – formația de lucru Alba Iulia, efectuează lucrări de întreținere, igienizare, decolmatare și reprofilări cursuri de apă pe Valea Craiva, în aval de localitatea Craiva.

Pentru operativitatea lucrărilor și decolmatarea văii este folosit excavatorul pe peneluri JCB.

De asemenea, în urma precipitațiilor abundente din lunile de iarnă, a topirii zăpezii de pe versanți, angajații de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba – formația de lucru Vințu de Jos, pentru a preîntâmpina eventuale viituri au efectuat lucrări de reprofilare și decolmatare curs de apă, pe Valea Pianu, în amonte de localitatea Strungari.

Lucrările au avut loc pe tot parcursul lunii februarie.

S-a utilizat buldozerul Komat’su D37PX.

foto: SGA Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Doi șoferi din Ciumbrud și Săliștea și un altul din județul Bihor, cu dosare penale în Alba, pentru conducere fără permis

Publicat

Doi șoferi din Ciumbrud și Săliștea și un altul din Bihor s-au ales cu dosare penale după ce au fost prinși de polițiști conducând autovechicule fără să dețină permis de conducere.

Potrivit IPJ Alba, la data de 3 martie 2021, în jurul orei 12.00, polițiștii Secției 2 de Poliție Rurală Vințu de Jos l-au depistat pe un bărbat de 30 de ani, din localitatea Ciumbrud, în timp ce conducea un tractor, pe raza comunei, fără să dețină permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

La data de 3 martie 2021, în jurul orei 18.20, polițiștii rutieri din Aiud l-au depistat pe un bărbat de 56 de ani, din comuna Săliștea, în timp ce conducea un tractor, pe raza comunei, fără să dețină permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.

La data de 3 martie 2021, în jurul orei 17.45, polițiștii rutieri din Câmpeni, în timp ce acționau împreună cu polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni, l-au depistat pe un bărbat de 45 de ani, din municipiul Oradea, județul Bihor, care conducea un autoturism, pe DN 75, având dreptul de a conduce autovehicule suspendat.

Față de conducătorul auto, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunii de conducere cu permisul suspendat.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

CAZUL ONEȘTI: Una dintre victime a fost atinsă de două gloanțe de cauciuc trase de polițiști. Ministrul de Interne confirmă

Publicat

CAZUL ONEȘTI. Poliția ar fi împuşcat din greşeală una dintre victimele ucise în tragedia de la Onești. Acest lucru a fost confirmat de o fotografie care a fost făcută publică, dar şi de ministrul de Interne, Lucian Bode.

Ministrul de Interne, Lucian Bode a confirmat că pe corpul uneia dintre victimele ucise de Gheorghe Moroșan s-au găsit urme de la „muniție neletală”.

Bode, a precizat că, în timpul intervenției de la Onești „au fost trase două cartușe, fiecare cartuş având în compoziţie 15 bile de cauciuc”, scrie libertatea.ro

Într-o declarație de presă, Lucian Bode a confirmat că una dintre cele două victime de la Onești avea pe corp „urme de gloanțe neleatele”.

„Vom vedea exact ce muniţie s-a utilizat, câte gloanţe, muniţie letală, au fost trase, câte cu muniţie neletală. Aţi văzut şi m-aţi întrebat de acele urme de pe corpul uneia dintre victime. Erau urme de la muniţie neletală”, a spus ministrul de interne, după apariția în spaţiul public a unor fotografii cu trupul victimelor de la Oneşti.

Lucian Bode: Pot să vă spun că s-au tras 2 cartuşe, fiecare cartuş are în compoziţie 15 bile de cauciuc. Din anchetă va rezulta exact poziţia de tragere, unde era agresorul, criminalul, unde era victima.

Ministrul a anunțat încă de miercuri seara că în raportul final vor fi trecute toate detaliile intervenției.

Filmul tragediei de la Onești: doi muncitori au fost sechestrați și uciși într-un apartament de bloc

Luni, 1 martie, un bărbat de 68 ani, Gheorghe Moroşan, a sechestrat doi muncitori într-un apartament din Oneşti, după care a anunţat la 112 că îi va omorî.

Apartamentul în care s-au comis crimele fusese al agresorului, iar acum se afla în proprietatea Chimcomplex, în urma unei executări silite.

La faţa locului au venit forţele de ordine, dar şi un negociator, care a încercat să îl determine pe bărbat să renunţe la intenţiile sale.

Echipa de specialişti de la IGPR deplasată la Oneşti pentru a verifica modul de intervenţie a informat că agresorul a fost adus „sub control” în urma negocierilor purtate de poliţişti timp de 5 ore.

Apoi însă „s-a produs un declic”, atunci când „una dintre victime a încercat să îl atace pe bărbatul agresor”, acesta fiind momentul când făptuitorul a început să lovească cu cuţitul.

Atunci, forţele de ordine au intrat în apartament şi l-au împuşcat pe agresor. Una dintre victime a fost declarată decedată la faţa locului, iar a doua a murit la spital.

În cazul criminalului de la Onești medicii au precizat că avea 9 plăgi împușcate.

„Avea 9 plăgi împușcate. A fost operat, i s-au extras bilele de cauciuc cu care a fost împușcat și două gloanțe, fiind folosită și muniție letală. A avut două lovituri și la abdomen, și în coapsa piciorului drept.”, a declarat lui Gelu Nicolcea, managerul spitalului din Onești.

Intervenție deficitară a poliției. Șefii au fost demiși

Conducerea IPJ Bacău și a Poliției Onești a fost demisă miercuri, decizia lui Lucian Bode venind după intervenția deficitară de la Onești.

Doi muncitori care efectuau lucrări de reparații într-un apartament din municipiul Onești au fost sechestrați, luni, de către un bărbat de 68 de ani. Aceștia au fost înjunghiați și au murit.

Atacatorul a ajuns și el la spital, soția lui fiind reținută pentru complicitate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate