Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

PROGRAM de lucru cu publicul prelungit la Taxe şi impozite locale în ALBA IULIA, până în 23 ianuarie. Informaţii pentru contribuabili


Publicat

taxe si impozite albaPentru a veni în ajutorul contribuabililor care doresc să își achite impozitele și taxele locale, reprezentanţii Direcţiei Venituri de la Primăria Alba Iulia au prelungit cu două ore programul de lucru cu publicul. Astfel, până în 23 ianuarie, cetăţenii se pot prezenta la ghişeele de la Taxe şi Impozite locale până la ora 17.00. Deocamdată, nu a fost aglomeraţie la ghişee, locuitorii preferând varianta de plată online, după spusele reprezentanţilor administraţiei locale.

Pentru anul 2014, încasările la butetul local au fost de 149.000.000 lei, ceea ce reprezintă un procent de 90% față de prevederile bugetare. De asemenea, față de anul 2013, în anul 2014 mai mulți albaiulieni au optat pentru variantele alternative de plată a taxelor și impozitelor.

”Vă pot spune că în cursul anului 2014 s-au încasat la bugetul local 149.000.000 lei, sumă ce reprezintă un procent de 90% realizare față de prevederile bugetare. Au fost veniturile proprii, care au fost 98% încasate, impozitul pe clădiri a fost depășit – 112%, nu s-a încasat în totalitate impozitul pe teren – care este doar 86%, s-au încasat mijloace de transport – 125% și amenzi 103%”, a precizat Anuţa Şinar, director Direcţia Venituri (Taxe şi Impozite) Alba Iulia.

Față de anul 2014, impozitele și taxele pentru anul 2015 au rămas la același nivel.

”Am început încasarea impozitelor și taxelor locale de luni, 12 ianuarie. Ca de obicei, între orele 9.00 și 12.00 – 13.00 este foartă multă lume, după care lumea se mai rărește și este mai ușor”, a mai declarat Anuța Șinar.

În momentul de față încasările sunt situate puțin sub nivelul anului 2014. ”Eu cred că încă nu au intrat pensiile, am văzut astăzi că doar de azi au început să intre”, a explicat directorul Direcției Venituri Alba Iulia.

Programul normal pentru public la Taxe şi impozite locale Alba Iulia este de luni până vineri între orele 8.00 şi 15.00, pentru încasări. Acesta a fost modificat însă în această perioadă, pentru a veni în ajutorul contribuabililor care doresc să își achite impozitele și taxele locale.

Program pentru intervalul 12 – 23 ianuarie:

Luni – joi: 8:00 – 17:00

Vineri: 8:00 – 15:00

”Programul de lucru pentru săptămâna asta, mai puțin vineri și săptămâna viitoare la fel, am încercat să ținem deschis până la ora 17.00. Din păcate în aceste zile nu prea s-au prezentat oameni la ghișeu”, a precizat Anuţa Şinar, director Direcţia Taxe şi Impozite Alba Iulia.

Ca să evite aglomeraţia la ghişee, contribuabilii pot alege şi varianta de plată online.

”Spre bucuria noastră plățile online au crescut, au ajuns la 351, anul trecut am avut doar câteva zeci, iar prin POS s-au efectuat 4.500 de plăți”, a precizat Anuţa Şinar.

Informaţiile şi obligaţiile de plată personale pot fi obţinute online, accesând portalul Primăriei. Vă prezentăm în continuare un set de instrucţiuni utile pentru obţinerea unui cont de utilizator al portalului:

– din secţiunea „Doresc cont” a portalului solicitaţi crearea unui cont

– trimiteţi electronic solicitarea

– confirmaţi adresa de email

– vă prezentaţi la sediul Primăriei, Calea Moţilor, Nr. 5A, Biroul Informatică (camera 20), cu actul de identitate, pentru activarea contului si furnizarea parolei. În cazul persoanelor juridice, suplimentar, este necesar sa prezentaţi o copie după certificatul de înmatriculare al firmei şi o împuternicire.

Pentru varianta de plată online, de pe portalul https://extranet.apulum.ro pot fi accesate doar informaţiile privind obligaţiile de plată personale. Achitarea online propriu-zisă se se realizează prin intermediul ghişeului virtual de plăţi, www.ghiseul.ro.

Modalităţile de plată a impozitelor şi taxelor locale sunt următoarele:

1. Plata electronică cu cardul prin intermediul ghişeului virtual de plăţi www.ghiseul.ro

2. Plata electronică folosind servicii de internet banking

3. Ordin de plată la bancă (C.U.I. 4562923)

4. Plata prin mandat poştal

5. Plata cu cardul (POS) la sediul Direcţiei Venituri

6. Plata în numerar la sediul Direcţiei Venituri.

Avân în vedere că reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au precizat că nivelul taxelor şi impozitelor locale a rămas cel de anul trecut, puteţi consulta AICI detalii despre acestea.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Recomandări ale specialiștilor pentru persoanele care s-au vaccinat anti-Covid. Ce trebuie să facă dacă resimt disconfort

Publicat

În contextul campaniilor de vaccinare anti-COVID-19 care se derulează în aproape toate ţările lumii, specialiştii oferă şi sfaturi utile pentru ca oamenii să ştie ce au de făcut după ce au fost vaccinaţi.

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă, pe site-ul său, ca persoanele care resimt durere sau disconfort după vaccin să discute cu medicul curant despre administrarea unui medicament fără prescripţie medicală, cum ar fi ibuprofen sau paracetamol.

De asemenea, pentru a reduce durerea şi disconfortul la locul administrării, poate fi aplicat un prosop curat, rece şi umed peste zonă. Este indicată folosirea sau efectuarea de exerciţii cu braţul.

Pentru a reduce disconfortul cauzat de febră, se recomandă consumul de lichide suficiente şi îmbrăcăminte lejeră.

Se impune apelarea medicului dacă roşeaţa sau sensibilitatea la locul administrării vaccinului creşte după 24 de ore şi dacă reacţiile adverse nu par să dispară după câteva zile.

De asemenea, Serviciul federal rus pentru supravegherea în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor Rospotrebnadzor recomandă ca cei cărora le-a fost administrat vaccinul să nu se expună la frig şi nici să se supraîncălzească, să evite stresul şi consumul de produse la care ştiu că au alergie, relatează TASS.

Academicianul Viktor Tutelian, consultant nutriţionist pe lângă Ministerul Sănătăţii rus, atenţionează să se evite timp de trei zile umezirea locului în care a fost injectat vaccinul, precum şi băile publice şi saunele. De asemenea, tot atâta timp ar trebui evitate activităţile fizice susţinute şi sportul.

Totodată, persoanele care au fost vaccinate împotriva COVID-19 ar trebui să acorde atenţie necesarului de vitamina D în organismul lor şi, dacă e nevoie, să elimine această deficienţă. Totodată, li se recomandă să consume alimente cu un conţinut ridicat de proteine. ‘Vaccinul se administrează pentru a stimula producerea de anticorpi specifici, iar anticorpii sunt structuri proteice. De aceea este mare nevoie de proteine, adică ouă, carne, peşte. Este important ca acestea să nu lipsească din alimentaţia zilnică’, explică Viktor Tutelian.

Întrucât alcoolul poate reduce sensibil imunitatea şi astfel poate face ca vaccinarea să fie ineficientă sau lipsită de sens, celor care se vaccinează li se recomandă să renunţe la consumul de băuturi alcoolice timp de trei zile după vaccinare.

Femeile şi tinerele sunt sfătuite să amâne cu două-trei luni după vaccin planificarea unei sarcini sau efectuarea unei ecografii. Sarcina este un factor de risc în cazul infectării cu SARS-CoV-2, conform experţilor ruşi. Sunt expuse unui risc ridicat în special femeile cu comorbidităţi.

Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii din Rusia – la fel ca instituţiile din domeniul sănătăţii din alte ţări – subliniază că riscurile în cazul vaccinării sunt mult mai mici decât posibilele consecinţe ale infectării cu SARS-CoV-2.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Voluntarii din Alba Iulia adună capace de plastic pentru cazuri medicale. Povestea unei campanii atipice

Publicat

Voluntarii din Alba Iulia s-au alăturat unei campanii naționale care presupune strângerea de capace de plastic, pentru cauze umanitare. 

Aceștia se organizează cu ajutorul grupului de Facebook ”Fapte bune din Alba”. Capacele strânse se adună la câteva magazine din oraș, care îi sprijină pe voluntari, lista lor fiind publică pe grupul respectiv.

Capacele sunt duse la Cluj, unde sunt preluate de Capace cu suflet și vândute, iar banii adunați din reciclarea lor sunt dublați de o persoană cu suflet mare, pe care inițiatorii campaniei o numesc ”îngerul sau păzitor” și care dorește să rămână anonimă.

Banii strânși sunt apoi donați spre diverse cazuri medicale.

  • Una dintre donațiile din anul 2020 a mers către Căsuța Blondie, un spațiu de tranzit realizat de Asociația Blondie, care oferă dreptul la viață și la dezvoltare copiilor bolnavi și singuri, celor care provin din familii cu probleme sociale, care au suferit intervenții chirurgicale complexe sau care au nevoie de un mediu atent controlat pentru o perioadă de timp, după externare.

Voluntarii strâng doar capace datorită raportului volum/greutate și a faptului că pot fi usor stocate și transportate față de alte tipuri de materiale reciclabile.

Sunt bune aproape orice de capace de plastic: de la PET-uri, sticle de lapte, iaurt, gel de duș, șampon, balsam, detergent de vase, stick-uri de lipici, tuburi de muștar, ketchup, de la borcanelele de plastic cu gumă de mestecat, de la borcanele de Nutella, de la cutiile de medicamente sau vitamine, capace de la spray-uri sau creme de față și de corp și multe altele.

Campania a început în 2013, la Cluj, iar treptat a prins amploare mare: se colecteaza acasă, la serviciu, la restaurante, la cafenele, la școli și la gradinițe și oriunde altundeva dorește lumea.

De atunci s-au strâns tone de capace, care au fost transformate în bani pentru cazuri speciale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sporuri de până la 7,5% din salariu pentru polițiști, cu impact bugetar de 119 milioane lei. Precizările ministrului de Interne

Publicat

Aproximativ 76.000 de angajați ai Poliției Române primesc din luna ianuarie sporul de titlu de specialist de clasă, care se calculează ca procent din salariul de bază și este acordat în trei trepte, de 2,5%, 5% și 7,5%.

Declarația a fost făcută de Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, pentru G4Media.ro

”Am ajuns la o soluție cu sindicatele încă din decembrie anul trecut, ceea ce înseamnă că acest spor a intrat în plată în ianuarie. Este un spor care exista în legislație, dar nu fusese acordat până acum, și noi am reușit să îl acordăm”, a spus Bode pentru G4Media.ro.

Acordarea sporului are un impact bugetar de 119 milioane de lei anual, potrivit ministrului de Interne.

El a mai spus că sindicatele din poliție, care au organizat proteste în care denunță înghețarea salariilor, ar trebui să îi informeze pe angajați despre noul spor plătit.

Mai multe sindicate ale poliției au protestat în ultimele două săptămâni, reclamând înghețarea salariilor la nivelul anului 2020, în contextul în care zeci de mii de angajați din sectorul privat fie și-au pierdut locul de muncă în pandemie, fie au veniturile scăzute.

sursă: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concurs MAI: Peste 8000 de candidați au dat proba scrisă pentru a deveni ofițeri de poliție. Câte locuri sunt

Publicat

Peste 8.000 de candidați, subofițeri și agenți de poliție, au susținut proba scrisă pentru ocuparea a 1.317 posturi de ofițer/ofițer de poliție în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Selecția s-a organizat pentru trecerea în corpul ofițerilor/ ofițerilor de poliție a maiștrilor militari/ subofițerilor/ agenților de poliție, a anunțat MAI, potrivit dcnews.ro.

Vezi și Ministrul de Interne: Peste 18.000 de candidaturi pentru 2.086 de locuri, la concursurile de trecere în corpul ofiţerilor

Având în vedere numărul mare de posturi scoase la concurs pentru trecerea agenților/subofițerilor în corpul ofițerilor, respectiv 2.086, s-a luat decizia susținerii probelor de concurs etapizat, începând cu 8 ianuarie, precizează MAI într-un comunicat de presă.

Dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne cărora le-a fost aprobată demararea procedurilor de concurs, un număr semnificativ de posturi pentru care s-a organizat concursuri a fost din cadrul Poliției Române (1.210), Jandarmeriei Române (220), Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (304), Poliției de Frontieră (147).

O pondere importantă a acestor posturi au avut-o cele din cadrul structurilor operative.

În situația posturilor din aceeași specialitate pentru care s-a organizat concurs,  au fost constituite comisii centrale de concurs, care au elaborat subiectele și grilele de corectare în mod centralizat, în condiții de confidențialitate, măsuri care au fost adoptate și în ceea ce privește distribuirea lor la nivelul unităților organizatoare.

Totodată, au fost dispuse măsuri care vizau identificarea și prevenirea unor situații de conflict de interese, în scopul evitării vicierii procedurilor de concurs și al asigurării tratamentului egal al candidaților, fără discriminări.

Conducerea ministerului a solicitat structurilor organizatoare să ia toate măsurile pentru desfășurarea concursurilor în cele mai bune condiții astfel încât să fie respectate atât regulile de protecție sanitară, cât și toate condițiile de legalitate. În acest context, inclusiv Corpul Național al Polițiștilor, Direcția Generală Anticorupție și Direcția Generală de Protecție Internă au acordat sprijin de specialitate pentru a garanta transparența și corectitudinea procedurilor de concurs.

La nivelul structurilor organizatoare, atât pe parcursul desfășurării probei scrise, cât și ulterior, nu au fost semnalate situații de nerespectare a procedurilor legale privind confidențialitatea subiectelor și a grilelor de corectare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate