Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Reguli noi la acordarea concediului medical și alte măsuri privind ajutoarele sociale, adoptate de Guvern


Publicat

Noi măsuri de protecție socială și de simplificare în acordarea ajutorului de deces, a pensiilor de invaliditate, de urmaș sau a dispozitivelor medicale, valabile în perioada stării de urgență au fost adoptate de Guvern prin ordonanță de urgență.

Documentul prevede acordarea ajutorului de deces și persoanelor decedate în perioada stării de urgență, chiar dacă la data decesului nu mai erau asigurate în sistemul public de pensii, cu condiția ca, în ultima lună calendaristică anterioară stării de urgență, persoana să fi avut această calitate, indiferent de stagiul de cotizare realizat în această lună, precizează Ministerului Muncii, într-un comunicat.

Pentru simplificarea procedurilor de transmitere și evitarea contactului fizic, Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidență a Persoanelor sunt obligate să transmită casei teritoriale de pensii competentă, în funcție de domiciliul persoanei decedate, copia certificatului de deces, prin poșta electronică, pentru stabilirea pensiilor de urmaș și pentru acordarea ajutorului de deces. Această obligație încetează în 30 de zile de la finalizarea stării de urgență.

Pe perioada instituirii stării de urgență, în cazul persoanelor care beneficiază de pensie de invaliditate, respectiv de pensie de urmaș, se suspendă termenele și procedurile pentru revizuirea medicală. Această suspendare încetează în 30 de zile de la finalizarea stării de urgență.

Documentul mai prevede prelungirea valabilității deciziilor asupra capacității de muncă emise de medicul expert al asigurărilor sociale, precum și de comisiile de expertiză medico-militară de pe lângă spitalele din sistemul de apărare națională, ordine publică și securitate națională, precum și a documentelor doveditoare ale calității de reprezentant legal ori mandatar, a căror valabilitate încetează în perioada stării de urgență, până la expirarea perioadei de 30 zile de la data încetării stării de urgență.

O altă măsură este cea care îi privește pe copiii urmași aflați în continuare la studii, pentru care plata pensiei de urmaș se va face fără dovada continuării studiilor într-o formă de învățământ organizată potrivit legii, în perioada stării de urgență. Această dovadă se va prezenta în 30 zile de la data încetării stării de urgență.

Actul normativ adoptat de Guvern reglementează și situația asiguraților care solicită dispozitive medicale în vederea corectării şi recuperării deficienţelor organice, funcţionale sau fizice ca urmare a unui accident de muncă sau boală profesională și pentru care în perioada stării de urgență nu se eliberează o recomandare medicală. Aceștia pot transmite către casele teritoriale de pensii, prin poștă sau în format electronic, recomandarea medicului curant eliberată anterior instituirii stării de urgență .

Certificatele de concediu medical eliberate în perioada stării de urgență, pentru cazurile de accident de muncă sau boală profesională, se transmit caselor teritoriale de pensii prin poștă sau prin mijloace electronice. Pentru recuperarea indemnizațiilor reglementate de Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, în perioada stării de urgență, nu mai este necesară avizarea certificatelor de concediu medical de către casele teritoriale de pensii, pentru cazurile de accident de muncă de către direcțiile de sănătate publică și pentru cazurile de boli profesionale sau medici de medicina muncii pentru cazurile de trecere temporară în alt loc de muncă sau reducerea timpului de muncă.

De asemenea, în perioada stării de urgență despăgubirea în caz de deces, reglementată de Legea nr. 346/2002, se acordă la cererea persoanei îndreptățite în baza documentelor transmise casei teritoriale de pensii, prin poștă sau mijloace electronice.

sursă: mmuncii.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Alegerile locale vor fi organizate în 27 septembrie. Legea a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis

Publicat

vot, stampile,

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat joi decretul pentru promulgarea Legii privind stabilirea datei alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, precum şi a unor măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a acestora, anunţă Administraţia Prezidenţială.

Săptămâna trecută, Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a adoptat acest proiect. S-au înregistrat 253 de voturi pentru, două – împotrivă şi 36 abţineri.

Potrivit proiectului, data desfăşurării alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020 se stabileşte în ziua de duminică, 27 septembrie 2020, pentru consiliile locale ale comunelor, ale oraşelor, ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi pentru primari, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi pentru primarul general al municipiului Bucureşti, consiliile judeţene, precum şi pentru preşedinţii consiliilor judeţene.

AICI integral Legea alegerilor locale 2020.

La alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, termenele privind procesul electoral încep să curgă de la data de 29 iulie.

surse: Agerpres, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Români confirmați cu COVID în Grecia și plasați în carantină. Detalii de la autorități

Publicat

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a anunțat, joi, că sunt trei români confirmați cu COVID-19 în Grecia, doi aflați în Salonic și altul în Insula Corfu, care sunt plasați în carantină. Alt cetățean român, aflat în localitatea Nafplio, ar avea simptome.

Cazul unuia dintre cei doi români testați pozitiv la Salonic a fost făcut public luni, alături de alte două, în Insula Evia.

Joi, MAE a transmis că românul aflat în Salonic și care fusese confirmat cu COVID-19, a fost supus unui nou test, rezultatul retestării fiind pozitiv. Va rămâne în carantină pentru o perioadă de 14 zile.

De asemenea, un alt cetățean român care locuia cu persoana în cauză a fost testat la rândul său și confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 acesta fiind plasat în carantină pentru o perioadă de 14 zile.

Vezi și Teste COVID-19 la cerere, în județul Alba. Cât costă și unde se pot face

Miercuri, Ambasada României la Atena a fost notificată de către autoritățile elene cu privire la un cetățean român aflat în Insula Corfu și care a fost confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în urma testului efectuat la intrarea pe teritoriul Republicii Elene. Acesta a fost transferat în unitatea hotelieră în care își va efectua carantina împreună cu un membru al familiei, tot cetățean român, mai precizează MAE.

Misiunea diplomatică s-a autosesizat în urma informațiilor apărute în presa elenă cu privire la situația unui cetățean român aflat în localitatea Nafplio care, în urma unor simptome asimilate infectării cu COVID-19, a solicitat asistență medicală de specialitate. Potrivit informațiilor obținute de ambasadă, cetățeanul român se află în curs de investigații și primește asistența medicală specifică într-o unitate medicală din Atena. Ambasada României la Atena este în contact cu respectiva unitate medicală.

Citește și LISTA centrelor de testare COVID-19 din țară. Unde vă puteți testa înainte de a pleca în vacanță în Grecia, din 15 iulie

MAE reamintește că, începând cu data de 15 iulie, ora 00.01, pe lângă formularul electronic, respectiv codul QR, cetățenii români trebuie să prezinte la intrarea pe teritoriul Greciei prin punctul de frontieră de la Kulata-Promachonas și testul molecular negativ pentru infecția cu COVID-19, prelevat cu maximum 72 ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Greciei. Testele trebuie efectuate în laboratoare acreditate, iar certificatele trebuie să fie prezentate în limba engleză și să conțină numele și prenumele persoanei testate, precum și seria și numărul cărții de identitate sau ale pașaportului persoanei respective.

Ministerul Afacerilor Externe continuă să urmărească evoluțiile cu privire la tranzitul cetățenilor români prin punctul de frontieră de la Kulata – Promachonas și continuă dialogul cu autoritățile elene pentru identificarea de soluții necesare reducerii timpului de așteptare și prevenirii unor noi aglomerații în perioada următoare. De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe menționează că autoritățile elene competente pot modifica fără preaviz condițiile de intrare pe teritoriul național, în funcție de numărul de noi cazuri de COVID-19 ce vor fi înregistrate pe parcurs.

Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.

sursă: mae.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

AJOFM: Documentele pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază al angajaților reveniți din șomaj tehnic pot fi depuse online

Publicat

ajofm alba sediu

Agenția Judeţeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Alba transmite angajatorilor că pot încărca pe platforma aici.gov.ro documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaților reveniți din șomaj tehnic.

Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidență mai bună a actelor transmise și facilitează accesul la formularele ce trebuie completate.

Angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, precum şi angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părți din salariu.

Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.

Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menţine raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului.

Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 şi ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanței.

Numărul unic de telefon – 021.444.0000, la care cetățenii pot suna pentru a obține informații suplimentare cu privire la șomajul tehnic, la facilitățile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020 precum și prin prevederile OUG 92/2020 este în continuare disponibil. Call-centerul va funcționa între orele 09:00 – 16:00, de luni până joi și vineri între 09:00 – 13:00.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Raed Arafat a depus plângere la DIICOT împotriva celui care l-a amenințat cu moartea

Publicat

Secretarul de stat Raed Arafat a mers la DIICOT, joi, pentru a depune plângere penală împotriva bărbatului care l-a amenințat cu moartea pe Facebook, mesajul acestuia fiind distribuit de peste 1.500 de ori.

UPDATE: „Au fost două amenințări cu moartea, au fost publice. Este evident că au fost emise de oameni ca să facă rău. O plângere a fost pentru un film postat public, iar alta pentru postarea publică pe care o știe toată lumea. Au mai fost, dar acum chiar au părut serioase. A trebuit să le depun pentru că nu poți permite așa ceva”, a declarat Raed Arafat la ieșirea de la DIICOT.

Șeful DSU a ajuns la DIICOT în jurul orei 13:00. Poliția Română a anunțat marți că face verificări după ce Raed Arafat a fost amenințat cu moartea printr-un mesaj postat de Facebook de către un adept al teoriei conspirației care susține că noul coronavirus nu există.

Citește și Raed Arafat, amenințat cu moartea pe Facebook, de pe contul unui bărbat din Alba. Poliția face verificări

Mesajul a fost publicat pe Facebook luni seară și a fost distribuit de peste 1.500 de ori. Între timp, mesajul a fost șters. „Postarea mi-a fost ștearsă! Am aflat și eu la știrile <adevărate>”, a scris chiar autorul, Raul Coltor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate