Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

România se pregătește pentru prelungirea Stării de Urgență. Președintele va emite un nou decret, pentru următoarele 30 de zile


Publicat

Președintele Klaus Iohannis a anunțat prelungirea Stării de Urgență, instituite prin decret în urmă cu o lună, care altfel expiră marți. 

Este de așteptat ca președintele să emită luni un nou decret valabil până în data de 16 mai. Probabil vor fi emise și noi măsuri restrictive. 

Klaus Iohannis a declarat săptămâna trecută că va fi necesară prelungirea stării de urgenţă cu încă o lună, iar decretul va fi emis la începutul acestei săptămâni.

România  nu a reușit să treacă de vârful epidemiei și nu își poate relaxa măsurile de sigurnață împotriva răspândirii coronavirului.

”Sunt lucruri care se mişcă, însă, trâgând linie, am ajuns la concluzia că va fi nevoie de prelungirea stării de urgenţă. Am solicitat Guvernului să vină cu propuneri. La începutul săptămânii viitoare voi emite un nou decret pentru a prelungi starea de urgenţă cu încă o lună de zile. Acest lucru este necesar pentru a ţine epidemia sub control”, a declarat Iohannis.

Primul decret pentru instituirea stării de urgență timp de 30 de zile a fost emis pe 16 martie, iar această perioadă urmează să se încheie marți.

Procedura pentru prelungirea Stării de Urgență are nevoie și de aprobarea Parlamentului, iar președintele poate, conform legii, prelungi Starea de Urgență de câte ori este nevoie.

În situaţia instituirii stării de urgenţă legea prevede în mod expres că acordul Parlamentului intervine ulterior adoptării de către Preşedinte a măsurii. În cazul prelungirii stării de urgenţă, legea nu specifică momentul în care Parlamentul trebuie să încuviinţeze prelungirea: înainte sau după adoptarea de către Preşedinte a măsurii de prelungire.

În situația în care Parlamentul nu încuviințează starea instituită, Președintele României revocă decretul, măsurile dispuse încetându-și aplicabilitatea.

Legislaţia care cuprinde măsurile excepţionale, în cazul stării de urgenţă, este Ordonanța de urgență nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență.

Decretul de instituire a stării de urgență trebuie să prevadă următoarele:

  • motivele care au impus instituirea stării;
  • zona în care se instituie;
  • perioada pentru care se instituie;
  • drepturile și libertățile fundamentale al căror exercițiu se restrânge, în limitele prevederilor constituționale

Guvernul poate:

  • să limiteze sau să interzică circulaţia vehiculelor sau a persoanelor în anumite zone ori între anumite ore şi să
  • elibereze, în cazuri justificate, permise de liberă circulaţie;
  • să efectueze controale asupra unor persoane sau locuri, când acestea se impun;
  • să efectueze razii;
  • să exercite în mod exclusiv dreptul de a autoriza desfăşurarea adunărilor publice, a manifestaţiilor sau marşurilor;
  • să evacueze din zona supusă regimului stării de asediu sau de urgenţă persoanele a căror prezenţă nu se justifică;
  • să dirijeze persoanele evacuate sau refugiate pe direcţiile şi în zonele stabilite şi să ţină evidenţa acestora;
  • să protejeze informaţiile cu caracter militar destinate a fi comunicate prin mass-media; informaţiile cu privire la starea de urgenţă, cu excepţia celor referitoare la dezastre, se dau publicităţii numai cu avizul autorităţilor militare; mijloacele de comunicare în masă, indiferent de natura şi de forma de proprietate, sunt obligate să transmită, cu prioritate, mesajele autorităţilor militare, la cererea acestora;
  • să dispună închiderea temporară a unor staţii de distribuire a carburanţilor, a unor restaurante, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale asociaţiilor şi ale altor localuri publice;
    să suspende temporar apariţia sau difuzarea unor publicaţii ori a unor emisiuni ale posturilor de radio sau de televiziune;
  • să dispună raţionalizarea alimentelor şi a altor produse de strictă necesitate;
    să interzică circulaţia rutieră, feroviară, maritimă, fluvială şi aeriană pe diferite rute;



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Achetă epidemiologică la Spitalul Județean Alba: Mai multe asistente ar fi participat la un curs unde nu s-au respectat măsurile

Publicat

Un număr cuprins între 15 și 20 de asistente de la Spitalul Județean de Urgență Alba au participat la un curs de perfecționare organizt de SANITAS. Potrivit unor surse medicale, acolo nu s-ar fi respectat măsurile sanitare.

Cel puțin 3 asistente care au participat la cursul respectiv au fost depistate pozitiv. Acestea lucrează pe secții diferite.

Autoritățile iau în calcul ca acest curs să fie una dintre posibilele surse ale focarului de la spitalul din Alba.

Autoritățile au deschis o anchetă epidemiologică.

Contactat de Alba24, directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a declarat că după atâta muncă și luptă cu noul coronavirus ”este inadmisibil să se întâmple așa ceva”.

Pe lângă ancheta epidemiologică în curs de desfășurare, inspectorii DSP au demarat și o anchetă în paralel, pentru a vedea eventualele greșeli și dacă au fost respectate sau nu regulile sanitare la cursul respectiv.

Reamintim că mai mulți medici și asistente din cadrul instituției au fost confirmați cu noul coronavirus.

Este vorba despre personal medical de pe secțiile ATI, Interne, Chirurgie și Urologie. Potrivit unor surse medicale, peste 20 de persoane ar fi infectate, în condițiile în care ”zona” COVID este deja supra-aglomerată.

Cele 56 de locuri pentru pacienți COVID sunt ocupate complet cu cazurii medii, severe și critice. Dintre cei 56 de pacienți, 8 sunt la ATI cu forme critice, iar restul de 48 de pacienți sunt internați în Secția de Boli Infecțioase Alba, cu forme medii și severe.

Citește și: Probleme MARI la Spitalul Județean Alba. Medici și asistente din mai multe secții, infectați cu coronavirus

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Pierderea mirosului în cazul infectării cu coronavirus ar fi de fapt un semn bun. Descoperire legată de cel mai cunoscut simptom

Publicat

Pierderea bruscă a mirosului și a gustului este asociată cu un pronostic COVID-19 mai bun, au concluzionat medicii din Franța și Belgia.

Oamenii de știință au studiat sute de pacienți cu COVID-19, separându-i în patru grupuri, în funcție de gravitatea bolii. Ei au spus că pierderea mirosului pare să fie un bun indicator al evoluției mai blânde a COVID-19, scrie publicația BGR online.

Manifestările clinice ale COVID-19 fac dificilă diagnosticarea bolii de către medici fără un test PCR. Cele mai multe simptome timpurii pot fi asociate cu gripa sau o răceală obișnuită și nu aceasta este singura problemă.

Unele persoane infectate cu noul coronavirus nu prezintă niciodată simptome deloc, iar cei care o fac nu vor raporta întotdeauna aceleași simptome.

Există totuși un simptom special care indică o infecție cu coronavirus destul de clar, și anume pierderea bruscă a mirosului (anosmia) și a gustului (ageusia).

Pierderea mirosului (anosmie) care se întâlnește adesea în COVID-19 ar fi, de fapt, o veste bună pentru persoanele care se îmbolnăvesc, este una dintre concluziile unui studiu realizat de cercetătorii europeni.

Pierderea mirosului este unul dintre simptomele ce caracterizează infecția cu coronavirus. Anosmia este neplăcută și îngrijorează, dar în realitate, ar trebui să dea încredere bolnavului.

Potrivit unui studiu realizat pe 1.300 de pacienți de medicii de la spitalul Foch din Suresnes (Franța) și de Universitatea Mons din Belgia, citat de Digi24, disfuncția olfactivă este un simptom mai frecvent în formele ușoare de COVID-19 decât în cele moderate și critice.

Citește și: Documentar BBC: Oamenii cu imunitate ascunsă anti-COVID. Cum funcționează celulele T și de ce unii pacienți sunt asimptomatici

Așadar, anosmia ar indica o infecție mai ușoară cu coronavirus și nu se înregistrează în mod regulat în cazurile grave. Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii au examinat evoluția stării de sănătate în cazul celor 1.300 de pacienți confirmați cu infecții COVID-19.

Rezultatul a fost clar: 70 până la 85 la sută dintre pacienții cu o formă ușoară sau moderată de COVID-19 sufereau de anosmie, în timp ce dintre cei spitalizați, numai 10 până la 15 la sută au semnalat că au acest simptom.

Semnul unei imunități mai ridicate

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primăria comunei Săliștea va fi închisă miercuri, după ce o angajată a fost depistată cu COVID. Tot personalul va fi testat

Publicat

Primăria comunei Săliștea, județul Alba, va fi închisă miercuri pentru dezinfectare, după ce o angajată a fost depistată cu noul coronavirus. 

Testul acesteia a fost pozitiv, iar conducerea instituției a luat decizia de a dezinfecta clădirea și a anunțat că toți angajații vor fi testatați. 

Anunțul a fost făcut pe Facebook, marți seară, pe contul instituției:

”Datorită faptului că una dintre colegele noastre a fost testată pozitiv cu COVID -19, de mâine 30 septembrie 2020, sediul primăriei Săliștea se închide ptr dezinfectare și toți angajați vor fi testați. Primar Aurel Emil Stănilă”.

La începutul epidemiei, comuna a mai trecut printr-un focar. Primarul Aurel Emil Stănilă s-a remarcat și atunci prin transparență și prin modul în care a gestionat situația.

”Mă văd obligat să clarific câteva lucruri legate de cazurile de coronavirus confirmate în com. Săliștea și mai exact în Săliștea Deal, care au ajuns la 5. Indiferent de amenințările pe care le-am primit telefonic de la unii cetățeni sau telefoanele date la Prefectură sau mai știu eu pe unde, să fie clar, când este vorba de sănătatea locuitorilor comunei nu cedez nici un pas, nu mă las șantajat de nimeni și fac tot ce-mi stă în putere să evit o contaminare în masă” a scris atunci pe Facebook primarul, în contextul în care mai mulți cetățeni au refuzat testarea.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cardul de sănătate redevine obligatoriu de la 1 octombrie. Excepție, consultațiile acordate la distanță de medicii de familie

Publicat

card sanatate

Cardul de sănătate redevine obligatoriu începând cu 1 octombrie, cu excepţia consultaţiilor la distanţă, a anunţat, luni, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) într-un comunicat de presă.

„HG 162/2020 aprobată de Guvern pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 70/2020 (privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative) prevede prelungirea aplicabilităţii măsurilor în domeniul sănătăţii până la data de 31 decembrie 2020”, se arată în comunicat.

Astfel, se menţin până la finalul anului consultaţiile la distanţă acordate de medicii de familie şi de medicii specialişti din ambulatoriul clinic, pentru care „nu este necesară validarea cu cardul de sănătate”.

Potrivit CNAS, în urma consultaţiilor acordate la distanţă, medicul de familie/medicul specialist va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical, inclusiv prescripţiile medicale.

Totodată, documentele sunt transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică.

Însă, în cazul consultaţiilor acordate la cabinet, este obligatorie validarea cu cardul de sănătate a serviciilor medicale.

„Reintroducem utilizarea cardului de sănătate în toate situaţiile în care pacientul se deplasează fizic la unitatea medicală pentru a primi servicii medicale, pentru a avea o evidenţă cât mai exactă şi a gestiona cât mai eficient fondurile din sistem. Consultaţiile la distanţă rămân o alternativă benefică atât pentru pacienţi, cât şi pentru medici, prin care se asigură accesul la tratamentele necesare fără a se expune riscurilor de infectare. Recomandăm în continuare pacienţilor programarea consultaţiilor, medicul fiind cel care decide modul în care va fi acordată consultaţia, la distanţă sau în cadrul unei vizite la cabinetul medical”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS, citată în comunicatul de presă.

De asemenea, s-a prelungit până la data de 31 decembrie 2020 termenul de valabilitate pentru următoarele documente a căror valabilitate expiră până la această dată: biletele de trimitere pentru specialităţi clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare; biletele de trimitere pentru specialităţi paraclinice; recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii şi dispozitive asistive – ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate; deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive.

Printre măsurile al căror termen de valabilitate s-a prelungit prin aprobarea HG 162/2020 se numără şi posibilitatea ca medicii de familie să poată prescrie în continuare pentru pacienţii cronici inclusiv medicamentele restricţionate din Lista de medicamente compensate şi gratuite care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, cu menţiunea că pentru medicamentele care se eliberează în baza unor protocoale terapeutice şi a unor formulare specifice (medicamente notate cu (**)1, (**)1 Alfa şi (**) Beta în Lista de medicamente compensate şi gratuite) este necesară evaluarea periodică a medicului de specialitate pentru a confirma sau modifica schema de tratament, la termenele prevăzute în protocoalele terapeutice sau în scrisorile medicale.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate