Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Salariile din Primăria Vințu de Jos: Reacția primarului după publicarea listelor în Alba24


Publicat

Primarul comunei Vințu de Jos, Ion Iosif Josan, a transmis, printr-un drept la replică, că stabilirea cuantumului salariilor în cadrul instituției pe care o conduce s-a făcut respectând toate prevederile legale, considerând că acestea „nu sunt salarii halucinante, ci niște salarii decente pentru o țară membră a UE în secolul 21”. De asemenea, primarul a ținut să precizeze că instituția pe care o conduce nu a mai fost vizată, în ultima perioadă, de acțiuni ale Direcției Naționale Anticorupție (DNA).

„Primul lucru care aduce prejudicii grave de imagine se regăsește în titlu articolului SALARII halucinante la PRIMĂRIA VINȚU DE JOS: Primaul „Las` FierVințului” primește lunar peste 11.000 de lei. Știu că trăim într-o lume în căutare de senzațional și că tot timpul titlurile conțin fabulos, senzațional sau alte asemenea cuvinte care atrag cititorul, dar totuși cred că halucinant nu este un cuvânt potrivit pentru un titlu de articol de ziar care respectă atât cetățeanul, cât și pe cei a căror referire se face la articol. Prin titlulatura Primarul „Las` FierVințului” se aduce un prejudiciu de imagine comunei Vințu de Jos deoarece eu vreau să cred că articolul pe care dumneavoastră l-ați scris este unul serios, nu un pamflet. Titulatura este una defăimătoare pentru că instituția pe care o conduc și reprezintă comunitatea vințană este una serioasă, nu una desprinsă din filmele de comedie.

De asemenea, un alt prejudiciu de imagine adus instituției noastre este acela că acesta este celebră pentru vizitele DNA din ultimii ani. Pentru o informare corectă trebuie să precizez că instituția noastră nu a mai fost vizată de acțiuni ale DNA în ultima perioadă, iar acest lucru nu poate decât să mă bucure deoarece înseamnă că lucrurile au decurs exact cum trebuie în cadrul primăriei.

În ceea ce privește indemnizația mea trebuie să precizez că aceasta a fost stabilită de Legea 153/2017, ca și sporul la care dumneavoastră faceți referire. Și înainte de a face afirmații ar fi trebuit să vă informați de faptul că instituția noastră are în implementare în acest moment 4 proiecte europene din fonduri nerambursabile. Dar din ce înțeleg din modul în care puneți problema în aliniatul 2 al articolului, faptul că se accesează fonduri europene nerambursabile nu ar fi un lucru chiar bun. Și poate că aveți impresia că un primar nu are mult de lucru sau responsabilități, așa că vă invit cu plăcere să citiți legea administrației publice locale, legea finanțelor publice, legea finanțelor publice locale și multe alte legii din domeniu care cu siguranță vă vor schimba opinia.

Deși nu are nici o legătură cu funcția pe care o ocup în acest moment, dumneavoastră ați considerat că trebuie să precizați că am fost poștaș. Să știți că nu îmi e rușine că am fost poștaș, deoarece nu cred că e o rușine să muncești. Și ca să fiu sincer citind celelalte articole referitoare la salariile din primării, scrise de autor, în nici unul nu am găsit referiri legate de slujbele anterioare ale celorlalți edili locali, astfel încât îl consider un atac la persoană.

Referitor la remunerația mea, a persoanelor cu funcții de conducere și a celorlalte persoane care fac parte din aparatul de specialitate al primarului trebuia să faceți precizarea că sumele trecute sunt sumele brute, iar din acestea aproximativ 45% se duc pe impozit pe venit și contribuții la pensii și sănătate.

În ceea ce privește indemnizația Coordonatorului P.I. ar trebui să vă fi informat că salariul acestuia este stabilit în cadrul contractului de finanțare privind combaterea sărăciei și incluziunea socială, la care faceți referire în cadrul articolului și că acesta este plătit din bani europeni.

Stabilirea cuantumului salariilor în cadrul instituției noastre s-a făcut respectând toate prevederile legale și consider că nu sunt salarii halucinante, ci niște salarii decente pentru o țară membră a UE în secolul 21. Sau ce ar trebui să înțeleagă cei care lucrează la stat, că ei nu au dreptul la salarii decente? Eu consider că fiecare persoană are dreptul la o remunerare decentă a muncii sale și cred că aceasta ar fi o gândire sănătoasă din partea oricui.

Comuna Vințu de jos are aproximativ 5400 de locuitori, iar volumul de lucru al angajaților primăriei este unul mare, iar eu ca și conducător al instituției sunt mulțumit de modul în care lucrează fiecare dintre cei care fac parte din aparatul de specialitate. Și să știți că majoritatea angajaților sunt veniți în instituție când salariile în administrația publică nu erau deloc mari, iar atunci nu am auzit pe nimeni spunând <vai săracii, ce salarii mici au> sau alte lucruri de genul. Nu știu dacă ați citit cartea președintelui Iohannis Pas cu Pas, dar la un moment dat acesta spunea că la momentul crizei economice a pierdut foarte mulți oameni de valoare din cadrul primăriei Sibiu deoarece nu a putut să-i mai țină din cauză că nu putea să le ofere salarii decente. În cadrul instituției conduse de mine , se regăsesc oameni care au rămas din perioada aceea, precum și oameni care au venit în anii ce au urmat, care au acceptat să vină pe salariile care erau la vremea respectivă și aceștia și-au făcut treabă cu prisosință. Sunt oameni care își asumă prin semnătură răspunderea pentru actele pe care le întocmesc și muncesc în folosul cetățenilor.

În ceea ce privește voucherele de vacanță la data publicării listei pe site acestea nu erau bugetate, iar cu siguranță când va fi cazul se va publica pentru că în cadrul instituției noastre respectarea legii este prioritară. De asemenea, vreau să precizez că sumele de bani din care se plătesc asistenții persoaneli, provin de la bugetul de stat.

Aș dori să mai adaug că ruinele castelului Martinuzzi nu aparțin domeniului public sau privat al comunei Vințu de Jos, astfel încât instituția noastră nu poate face investiții în reabilitarea acestuia. Degradarea acestuia nu este din vina primăriei, și cu siguranță că nici salariile lunare ale angajaților nu ajută la dărâmarea castelului”, a transmis, într-un drept la replică, primarul comunei Vințu de Jos, Josan Ion Iosif.

Citește și SALARII halucinante la PRIMĂRIA VINȚU DE JOS: Primarul ”Las’ FierVințului” primește lunar peste 11.000 de lei



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

6 Comentarii

6 Comments

  1. Florea

    marți, 24.04.2018 at 00:25

    Cât ai plătit primare pt acest drept la replică?

    • moderatorul de serviciu

      marți, 24.04.2018 at 11:47

      nu a platit nimic. i-am dat dreptul la replica. desi nu e nicio replica.. de fapt confirma ce am scris

      • Alex

        miercuri, 25.04.2018 at 08:21

        Nu e deloc asa. Analizati bine articolul si apoi dreptul la replica si veti vedea ca lipsesc din articol exact detaliile esentiale care fac diferenta.

  2. Alina

    marți, 24.04.2018 at 08:22

    Felicitari domnului primar pentru replica. Atunci cand aveam salarii de 700 lei , nu ne plangea nimeni de mila.

    • OVIDELU"

      miercuri, 25.04.2018 at 16:22

      Nici macar de banii aia nu muncesti fetita draga,Vintenii sunt de plans.Voi sunteti niste plotoage de capuse.

  3. Pasagerul de Vint

    marți, 24.04.2018 at 13:33

    Se vede ca vintenii s-au ales,pardon,si-au ales primar un om cu atitudine, care nu ezita sa uzeze dreptul la replica si demonstreaza inca o data ca nu este doar un om de „actiune” ci stapaneste si arta discursului. Un raspuns competent, lucrat frumos, cu mici dezinformari „pe ici, pe colo, in punctele esentiale”.
    Domnule primar, cand va referiti la salariile din primarie ca fiind „niște salarii decente pentru o țară membră a UE în secolul 21” sunt total de acord cu dumneavoastra, dar nu luati in calcul faptul ca: in Romania, in secolul 21, in majoritatea sectoarelor de pe piata muncii nu se castiga nici macar pe jumatate. Cel mai corect ar fi sa faceti publice rapoartele de activitate din cadrul primariei (sper ca aveti asa ceva) si sa lasati cetatenii comunei (contribuabilii), cei care sunt nevoiti sa se „caciuleasca” pe holurile primariei pt. orice problema, sa decida singuri daca salariile sunt „decente” sau nu.
    In continuare citez „au acceptat să vină pe salariile care erau la vremea respectivă”. Sa intelegem ca personalul din primarie a fost angajat in urma unor invitatii? Nu cumva s-au „inghesuit” la concursul de angajare desi cunoasteau nivelul de salarizare din administratia publica? Cam multa ipocrizie….
    „Să știți că nu îmi e rușine că am fost poștaș, deoarece nu cred că e o rușine să muncești. (…) nu am găsit referiri legate de slujbele anterioare ale celorlalți edili locali, astfel încât îl consider un atac la persoană.” daca anterior ati fi avut o profesie mai „intelectuala” , nu ati fi avut nici o problema ca autorul articolului sa mentioneze acest lucru, dar in cazul de fata il considerati un „atac la persoana”. Deci, ce sa fie? Nu e rusine sa muncesti, dar va e rusine ca ati fost postas? Alta dovada de ipocrizie. Cred ca ar trebui sa va cereti scuze de la fostii colegi de „breasla” si sa aveti mai multa consideratie fata de meseria care ati practicat-o.
    Cat despre castelul Martinuzzi (sau mai bine zis, ce a mai ramas din el), este doar un simbol al trecutului, iar dumneavostra sunteti un om de viitor, deci nu are nici un sens sa va preocupe.
    Pe final, tin sa va felicit ca studiati opera monumentala a unui mare clasic in viata care este domnul presedinte Iohannis (sa inteleg ca aveti aspiratii inalte…)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

STUDIU: Dacă poluarea aerului s-ar reduce, ar putea fi evitate 50.000 de decese premature pe an în Europa

Publicat

Peste 50.000 de decese pe an ar putea fi evitate în Europa prin reducerea poluării aerului la nivelurile recomandate de Organizația Mondială a Sănătății, potrivit unui studiu publicat miercuri, care solicită acţiuni rapide, informează AFP.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii  estimează că poluarea aerului ucide peste şapte milioane de persoane pe an la nivel mondial şi provoacă, de asemenea, boli dar şi absenteism de la locul de muncă.

Pragul recomandat de OMS pentru particulele fine PM2,5 este de 10 mg/m3 în medie pe an, iar pentru dioxidul de azot (NO2) de 40 mg/m3 în medie pe an.

Nocivitatea particulelor fine pentru sănătate este dovedită, în special în zonele urbane (mortalitate, boli cardiovasculare şi respiratorii, tulburări ale sarcinii şi ale dezvoltării fetale şi altele).

Studiul, publicat în revista Lancet Planetary Health, a calculat decesele premature legate de aceşti doi poluanţi în 1.000 de oraşe europene.

Respectarea recomandărilor OMS ar permite evitarea a 51.213 decese premature pe an, potrivit cercetătorilor.

Studiul arată că „numeroase oraşe nu fac încă suficient pentru a combate poluarea aerului”, a declarat Mark Nieuwenhuijsen de la Institutul pentru Sănătate Globală din Barcelona (ISGlobal).

Numărul deceselor asociate poluării aerului variază în funcţie de oraşe – localităţile situate în câmpia fluviului Pad, în Italia, cele din Polonia şi din Republica Cehă fiind în mod deosebit afectate. În schimb, capitala islandeză Reykjavik, oraşele Tromso din Norvegia, Umea din Suedia şi Oulu din Finlanda sunt mai puţin expuse.

În medie, 84 de procente din populaţia oraşelor sunt expuse la niveluri de PM 2,5 peste cele recomandate de OMS, iar 9 procente la niveluri prea mari de NO2.

Pentru Sasha Khomenko, care se numără printre autorii studiului, este important să fie puse în aplicare măsuri adaptate condiţiilor locale, date fiind variaţiile nivelurilor de poluare. Schimbările vizează traficul rutier, industria, aeroporturile şi porturile, dar şi încălzirea pe bază de lemn şi cărbune.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Întreruperea tratamentului oncologic sau lipsa unui diagnostic la timp, mai grave decât Covid. Avertismentul specialiștilor

Publicat

Centre oncologice de renume, spitale și clinici private, societăți medicale și asociații de pacienți atrag atenția asupra riscurilor la care se expun pacienții oncologici prin întreruperea tratamentului sau dacă boala nu este diagnosticată la timp. 

Acestea au lansat o campanie de informare adresată tuturor persoanelor care pot ajunge să dezvolte cancer pulmonar, cancer de vezică urinară sau cancer de sân, precum și pacienților care suferă deja de aceste afecțiuni, dar se tem să meargă la tratament.

Circuite și proceduri speciale pentru diminuarea riscului de a contacta COVID-19

„Pentru pacienții oncologici, vizita la medic și tratamentul sunt vitale și nu trebuie amânate. Cu toate acestea, de la începutul pandemiei de COVID-19, mulți dintre pacienții deja diagnosticați au încetat să mai vină la tratament.

Înțeleg că pacienții se tem de riscul infectării cu COVID-19, însă riscul ca boala să progreseze crește considerabil în lipsa administrării tratamentului.

Îi asigur pe pacienți că noi, medicii, am luat toate măsurile necesare pentru diminuarea riscului de a contracta virusul, am creat circuite și proceduri speciale, astfel încât pacienții să se simtă și să fie în siguranță atunci când revin la tratament,” spune conf. dr. Lucia Stănculeanu, președinte Societatea Națională de Oncologie Medicală din România

Peste 3.000 de cazuri de cancer pulmonar nediagnosticate de la debutul pandemiei

„După estimările noastre și prin comparație cu anii precedenți, de la începutul pandemiei, deci în ultimul an de zile, peste 3,000 de cazuri de cancer pulmonar au trecut nedetectate.

Adică 3,000 de români suferă de acest tip agresiv de cancer și nu știu, deci nu fac tratamentul necesar pentru a stopa evoluția bolii! Profit de această ocazie pentru a face apel la românii care sesizează că apar simptome ale unor boli grave, să meargă la spital, să aibă curaj să se adreseze medicilor, astfel încât să poată depista afecțiunile serioase în stadii incipiente, când tratamentul poate da rezultate foarte bune”, spune Prof. dr. Tudor Ciuleanu.

Pentru aceasta a fost creeată platforma CdelaControl.ro unde pacienții cu cancer pulmonar, de vezică urinară sau de sân și familiile lor pot obține informații despre boală, de ce și cât de importantă este administrarea corectă și neîntreruptă a tratamentului, precum și o hartă interactivă a României, ce include lista completă de spitale și clinici unde se tratează afecţiunile oncologice în țară.

Toate informațiile sunt verificate de medici specialiști cu experiență în tratarea acestor afecțiuni.

Campania vizează cancerul de plămân, cancerul de vezică urinară și cancerul de sân, unele dintre cele mai frecvente tipuri de cancer cu care se confruntă românii.

În stadiile avansate ale cancerului pulmonar, din păcate, opțiunile de tratament sunt limitate. De aceea, este esențial ca pacienții să se adreseze medicului încă de la primele simptome respiratorii, oricât de minore ar fi acestea.

În plus, depistarea cancerului de vezică în fază incipientă crește de patru ori șansele de supraviețuire, iar diagnosticul precoce al cancerului de sân duce la o evoluție bună a bolii în peste 75% dintre cazuri.

Institute oncologice, spitale și clinici private, societăți medicale și asociații de pacienți fac impreună un apel la conștientizarea importanței de a trata și depista rapid cancerul, chiar și în timpul pandemiei

Pacienții oncologici sunt invitați să își învingă teama de COVID-19 și să se întoarcă la medic pentru a-și continua tratamentul, încrezători că spitalele și centrele oncologice respectă cu strictețe regulile de siguranță sanitară.

În plus, românii care sesizează că se confruntă cu simptomele unor boli grave trebuie să se adreseze de urgență medicilor, pentru a primi cât mai repede un diagnostic și să înceapă tratamentul corespunzător.

Aceste mesaje sunt susținute la unison de către partenerii campaniei ”E în regulă să-ți fie frică. Din frică ne protejăm”: Societatea Română de Radioterapie, Institutul Regional de Oncologie Iași, Institutul Oncologic „Prof. Dr. Ioan Chiricuță” Cluj-Napoca, Societatea Națională de Oncologie Medicală România , Institutul Oncologic „Prof. Alexandru Trestioreanu” București, Institutul Clinic Fundeni, București, MedLife, Amethyst, Sanador, Regina Maria, Medisprof, Centrul de Oncologie „Sfântul Nectarie” Craiova, Asociația Onco Help, Spitalul Oncofort, Asociația Imunis, Asociația pentru prevenția și lupta împotriva cancerului Amazonia, Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer, Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România, se arată într-un comunicat trimis pe adresa redacției.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vânzarea sau închirierea unei locuințe, condiționată de asigurarea împotriva dezastrelor naturale. Ordinul este pe masa ASF

Publicat

prima casa

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) intenționează să emită un ordin prin care să condiționeze vânzarea unui case, închirierea unui apartament sau eliberarea unui certificat fiscal de existența unei polițe de asigurare împotriva dezastrelor naturale (PAD).

Aceasta este una dintre măsurile incluse în strategia ASF pentru perioada 2021 – 2023, scrie Profit.ro.

Scopul este creșterea gradului de cuprindere a asigurărilor obligatorii de locuințe. În prezent piața asigurărilor de locuințe este sub 20% raportat la cele aproximativ 9 milioane de locuințe existente în România.

Costul unei polițe PAD diferă în funcție de structura de rezistență și materialele folosite la construirea locuinței.

Astfel, aceasta poate fi:

  • 10 euro pentru o sumă maximă asigurată de 10.000 euro
  • 20 de euro pentru o sumă maximă asigurată de 20.000 euro
Conform legislației, această poliță este obligatorie. Cine nu are acest document poate primi amendă cuprinsă între 100 și 500 de lei.

Polițele PAD sunt emise de societatea Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID).

Primele astfel de polițe au fost emise de PAID în iulie 2010, mai arată sursa citată.

La sfârșitul lui 2020, PAID Romania avea în portofoliu 1,753 milioane de polițe.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Lucrările pe șantierul sălii polivalente din Blaj rămân blocate. Procedura pentru alegerea unui nou constructor, anulată

Publicat

Achiziția publică pentru continuarea lucrărilor la Sala polivalentă din Blaj a fost anulată de Comisia de licitație din cadrul primăriei. Șantierul a rămas în așteptare, după ce firma care câștigase inițial contractul a părăsit locația, anul trecut, în contextul pandemiei COVID.

Contractul inițial, atribuit în noiembrie 2018 către firma italiană Frimat SPA, a fost reziliat pentru „neîndeplinirea obligațiilor contractuale”. Constructorul reușise să finalizeze fundația clădirii și a ridicat cca. 10 – 20 % din zidăria de la demisol.

Procedura de achiziție lucrări pentru realizarea obiectivului de investiție “Sală Polivalentă de Sport cu capacitate 1800-2000 locuri” în municipiul Blaj (rest de executat)” – execuția lucrărilor rămase neexecutate, aferente contractului nr. 22580/27.11.2018, contract reziliat pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, a fost demarată de primărie în august 2020. Valoarea totală estimată este de 30.900.672,95 de lei, fără TVA.

În ultima fază a procedurii, cea de analiză financiară a ofertelor, a rămas o singură societate care, în final, nu a îndeplinit toate condiţiile pentru a fi declarată câştigătoare, potrivit adevărul.ro.

Până la 1 iulie, erau executate lucrările la fundația clădirii, la structura din beton.

Contractul pentru construirea sălii polivalente a fost câștigat inițial, în 2018, de compania italiană Frimat SPA, singur ofertant. Atunci, valoarea contractului era de 25,03 milioane lei, fără TVA, cu termen de finalizare anul 2021.

Vezi și Se caută un nou constructor pentru Sala Polivalentă din Blaj. Contractul inițial, reziliat pentru neîndeplinirea obligațiilor

De contractul de peste 30 milioane lei s-au arătat interesate, de data aceasta, cinci firme/asociații de firme: ACI Cluj-Napoca SA, Manelli Impresa SRL Bucureşti, Asocierea Prenis SRL Blaj (lider) – Adriatica SRL Blaj – DTS Unic Proiect SRL Alba Iulia – Atlas Sport SRL Târgu Mures, Asocierea CON-A SRL Şelimbăr (lider) – CON-A Operations şi Asocierea Conart Structuri SRL Voiniceni (lider) – Kronos Life Construct SRL Târgu Mureş.

A rămas în ultima etapă a procedurii societatea din Cluj-Napoca.

În situaţia în care Primăria Blaj va fi nevoită să reia licitaţia, finalizarea lucrărilor se amână cu cel puţin şase luni.

Investiția pentru construirea sălii polivalente din Blaj este finanțată printr-un parteneriat între primărie și Consiliul Județean Alba.

Prin realizarea investiției se va obține o sală polivalentă de sport, cu o capacitate de 1.890 locuri pe scaune care respectă toate standardele naționale și europene pentru competițiile sportive de volei, handbal, baschet și tenis.

Noua sală va fi dotată cu spațiile și echipamentele necesare care să asigure desfășurarea în cele mai bine condiții a competițiilor sportive, conform cerințelor de omologare a sălilor de sport:

– CEV Voleyball Competitions Regulations 2016 (categoria 3)

– EHF Arena Construction Manual (teren handbal 48 x 28 m)

– FIBA Europe – Official Basketball Rules

– ITF tennis

Contractul cuprinde toate lucrările pentru realizarea investitiei precum și unele dotări, respectiv scaunele (locurile), lift etc.

sursă: adevărul.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate