Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

SÂMBĂTĂ: RESTRICȚII de circulație în Cetatea Alba Carolina, ca urmare a slujbei de consacrare a episcopului Gergely Kovacs


Publicat

catedrala romano catolica alba iulia

Sâmbătă, 22 februarie, ca urmare a desfășurării evenimentului religos „Consacratio Episcopi msgn dr. Gergely Kovacs – Catedrala „Sf. Mihail” din Alba Iulia, traficul rutier va fi restricțonat în Cetatea Alba Carolina.

Astfel, prin dispoziția primarului nr. 357/ 18 februarie 2020, se restricționează traficul rutier în data de 22 februarie, între orele 07:00 – 16:00, pe strada Nicolae Iorga (strada Unirii) de la bariera de acces în Cetatea Alba Carolina, strada Crișan și strada Mihai Viteazul.

Se exceptează autospecialele IPJ, IJJ, SAJ, ISU și autoturismele autorizate special.

În zona Cetății Alba Carolina se exceptează autovehiculele organizatorului și autoturisme autorizate de organizator să ajungă în zona de proximitate a perimetrului de siguranță, autoturismele special autorizate vor purta însemne distinctive.

Papa Francisc a acceptat în data de 24 decembrie 2019 renunțarea de la conducerea pastorală a arhidiecezei de Alba Iulia prezentată pentru limită de vârstă de arhiepiscopul György-Miklós Jakubinyi și l-a numit arhiepiscop al aceleiași arhidieceze pe mons. Gergely Kovács, până acum șef de oficiu la Consiliul pontifical al culturii.

Noul și tânărul arhiepiscop de Alba Iulia s-a născut în 21 iulie 1968 la Târgu Secuiesc (Covasna). După liceul frecventat în orașul natal, a urmat Institutul Teologic Romano-Catolic din Alba Iulia. Alumn al Colegiului pontifical germano-ungar din Roma, a frecventat Universitatea pontificală Gregoriana, unde a obținut bacalaureatul în teologie în 1992. Și-a continuat studiile de specializare în drept canonic la Universitatea pontificală din Lateran, unde a obținut licența și doctoratul. A fost sfințit preot în 1993 și a îndeplinit mai multe misiuni pastorale la Târgu Mureș. În 1997 a intrat în serviciul Sfântului Scaun la Consiliul pontifical al culturii, fiind însărcinat cu regiunea germană și a Europei centrale și orientale, precum și redactor la revista ”Cultura e Fede” (Cultură și Credință). În 2000 a fost numit capelan al Sanctității Sale. Din 2007 a îndeplinit funcția de șef de oficiu la Consiliul pontifical al culturii, având în același timp colaborări cu Congregația pentru cler și cu Tribunalul Rota Romana.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății, despre când s-ar putea reveni la viața ”normală”. Principalele declarații ale lui Nelu Tătaru

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat marţi seară, că o revenire la viaţa „completă” de dinainte de pandemie este posibilă spre sfârşitul verii, „dar cu anumite obiceiuri pe care le-am preluat”.

Principalele declarații ale ministrului, făcute la TVR:

„În condiţiile în care avem o evoluţie normală, condiţiile de distanţare sunt respectate, în condiţiile în care avem o evaluare normală evitând aglomeraţiile populaţionale, se pot deschide mall-urile.

Încep competiţiile sportive, la început fără spectatori, le putem extinde într-un timp doi. În acest moment avem concertele în aer liber, până la 500 de oameni cu distanţare, putem mări acest număr.

Bazinele de înot în exterior… putem să ne gândim.

Dar toate aceste lucruri sunt în contextul evoluţiei noastre epidemiologice. Suntem de-abia la începutul celei de-a doua perioade de relaxare, evaluarea, cel puţin la o săptămână, ne poate face să putem da termenul pentru următoarele măsuri de relaxare sau care sunt acestea.

Se ia în calcul „inclusiv” o convieţuire cu virusul, „poate la un nivel foarte jos, cu transmitere comunitară foarte mică”.

Cu cât numărul celor imunizați este mai mare, ne gândim la un episod doi mai facil sau aproape inexistent.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță, în SPV

Publicat

anaf

ANAF anunță că a extins seria documentelor acceptate pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual (SPV), serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).

Rămân valabile și următoarele documente:

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013

b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013

c) somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.

d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual poate fi direct din site-ul www.anaf.ro și este gratuit.

SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu, precizează ANAF.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile  ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.

Obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Termen limită 15 iunie pentru depunerea cererilor unice de plată, fără penalități

Publicat

terenuri agricole

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește beneficiarilor că data limită de depunere, fără penalități, a cererilor unice de plată aferente Campanie 2020 este 15 iunie 2020.

APIA primește cererile unice de plată prin mijloace electronice (telecomunicații). Până marți, au fost depuse 746.625 cereri, pentru o suprafață de 7.277.670,64 ha.

Completarea Cererilor unice de plată se realizează pe site-ul APIA www.apia.org.ro, accesând link-ul aplicației IPA-Online http://lpis.apia.org.ro, iar descrierea amănunțită a utilizării aplicației se găsește în ghidul de utilizare al acesteia care poate fi accesat la butonul Asistență, transmite APIA.

Documentele care se atașează la dosarul Cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit de către fermieri, prin mijloace electronice, către Centrele județene/locale APIA de care aparțin.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: ACCIDENT RUTIER pe DN 1, între Sântimbru și Teiuș, provocat de un tânăr de 25 de ani din Aiud

Publicat

politie noaptea

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 21.20, pe DN 1, sensul de mers Sântimbru-Teiuș, la kilometrul 389+800. Traficul este îngreunat în zona accidentului. 

UPDATE 21.50: Traficul a fost reluat, informează reprezentanții IPJ Alba.

UPDATE 21.30: Un tânăr de 26 de ani, din Aiud, ar fi intrat în depășire și a ajuns pe contrasens, și a intrat în coliziune cu un autotren care vinea din sens opus. Potrivit IPJ Alba, în urma incidentului s-au înregistrat doar pagube materiale.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate