Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Statul a cheltuit 12 milioane de euro pe un portal online care nu funcționează


Publicat

e-romania

Statul român a cheltuit 12 milioane de euro (adică aproape 53 de milioane de lei) pentru a crea și întreține e-România, un portal care, timp de patru ani, a trezit interesul a doar 1% dintre români. Deși nu mai e online deja de jumătate de an din cauza unor disfuncționalități tehnice, portalul continuă să fie întreținut din bani publici.

Portalul e-România, pe care statul a cheltuit 12 milioane de euro, este inaccesibil de luni de zile. Contactați de HotNews.ro, oficialii Ministerului Comunicațiilor, condus de Petru Cojocaru (PSD), susțin că ”portalul este unul performant însă, în același timp, nu este utilizat la capacitatea lui maximă din cauza lipsei de interes a cetățenilor și autorităților locale, motiv pentru care ministerul se preocupă să actualizeze o serie de funcționalități în concordanță cu nevoile actuale ale cetățenilor”.

Potrivit informațiilor ministerului, în aproape 4 ani, e-Romania a avut doar 284.958 de vizitatori (adică puțin peste 1% dintre români) dintre care numai 900 și-au făcut conturi.

„Nu a fost schimbată adresa web a portalului, însă explorăm în momentul de față posibilitatea utilizării și extinderii capabilității acestuia, inclusiv pentru evenimentele dedicate Centenarului Marii uniri, motiv pentru care nu putem aprecia cu exactitate data la care platforma e-România va permite din nou accesarea din exterior, fiind în momentul de față funcțională doar la nivel local”, a precizat pentru HotNews.ro Ministerul Comunicațiilor.

Ce planuri are Ministerul Comunicațiilor cu acest portal care ar fi trebuit să ofere informatii actualizate despre toate unitatile administrativ-teritoriale din Romania (3.188 de localitati) sau stadiul unor proiecte legislative?

„Portalul e-România este un instrument important întrucât acesta poate oferi informații actualizate despre toate unitățile administrativ-teritoariale din România și stadiul unor proiecte legislative actuale. Principalul avantaj al acestei platforme constă în menținerea securității datelor, susținând astfel noile reglementări privind GDPR care vor intra în vigoare începând cu luna mai a anului 2018.

Având în vedere complexitatea unui astfel de proiect, menționăm faptul că portalul este unul performant însă, în același timp, nu este utilizat la capacitatea lui maximă din cauza lipsei de interes a cetățenilor și autorităților locale. Acesta este motivul pentru care ministerul se preocupă pe de o parte să actualizeze o serie de funcționalități în concordanță cu nevoile actuale ale cetățenilor și, pe de altă parte, să stârnească interesul acestora în așa fel încât să existe un engagement cât mai vizibil și productiv în viitor, fără costuri suplimentare în acest sens”, se mai arată în răspunsul transmis HotNews.ro de către biroul de presă al Ministerului Comunicațiilor.

Portalul eRomania a fost dezvoltat de firma Omnilogic, condusă de Gabriel Marin, în baza unui contract încheiat în anul 2010, când la conducerea Ministerului Comunicațiilor era Gabriel Sandu (PDL), condamnat în prezent la 3 ani de închisoare cu executare în dosarul Microsoft.

După ani de întârzieri, portalul eRomania, care ar fi trebuit să ofere informații actualizate despre toate unitățile administrativ-teritoriale din România (3.188 de localitati) sau stadiul unor proiecte legislative, a devenit accesibil online în primăvara anului 2014 și a înghețat la acel stadiu, fiind plin de informații neactualizate.

Procurorii DNA au adus în luna februarie 2015 noi capete de acuzare la adresa lui Dorin Cocos și a Elenei Udrea susținând că aceștia au făcut presiuni pentru a cere 3 milioane de euro ca să deblocheze plățile în contractul e-România.

sursa: hotnews.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Cum se impozitează clădirile cu destinație mixtă sau nerezidențială din Alba Iulia, în 2021. Precizări din partea Primăriei

Publicat

sediu primarie drona

Albaiulienii persoane fizice care dețin în proprietate clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună până la 15 martie o declarație pe proprie răspundere din care să rezulte suprafața folosită în scop nerezidențiale și persoana în sarcina căreia sunt înregistrate cheltuielile cu utilitățile. 

De asemenea, dacă data de dobândire sau de evaluare a clădirilor este anterioară datei de 1 ianuarie 2016, pentru a beneficia în anul fiscal 2021 de cota de impozitare de 0,55%, în loc de 2%, au posibilitatea de a proceda la actualizarea valorii impozabile a clădirilor.

Potrivit reprezentanților Primăriei, persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2020 dețin în proprietate clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună la Direcția Venituri din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia până la data de 15 martie 2021 inclusiv o declarație pe proprie răspundere din care să rezulte suprafața folosită în scop nerezidențial și persoana în sarcina căreia sunt înregistrate cheltuielile cu utilitățile aferente suprafeței folosite în scop nerezidențial.

Declarațiile pe proprie răspundere pot fi depuse până la data de 15 martie 2021 inclusiv la sediul Direcției Venituri – Alba Iulia, str. Ardealului, nr. 1-3, jud. Alba.

În lipsa declarației pe proprie răspundere, impozitul pe clădirile mixte va fi calculat având în vedere informațiile existente în evidența organului fiscal, prezumția fiind cea referitoare la deducerea cheltuielilor cu utilitățile de către persoana care desfășoară activitatea economică.

Persoanele fizice care dețin în proprietate clădiri cu destinația mixtă sau nerezidențială a căror dată de dobândire sau de evaluare este anterioară datei de 1 ianuarie 2016, pentru a beneficia în anul fiscal 2021 de cota de impozitare de 0,55% în loc ce 2% au posibilitatea de a proceda la actualizarea valorii de impozabile a clădirilor pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat, în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la Direcția Venituri din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia până la primul termen de plată din anul de referință (31 martie 2021).

În cazul persoanelor fizice care dețin în proprietate clădiri cu destinația mixtă, dacă cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, nu este necesară depunerea raportului de evaluare.

În toate celelalte cazuri, până la data de de 31 martie 2021 (termen de decădere) se pot depune la sediul Direcției Venituri declarația de impunere fiscală – model ITL 001/2016 (aprobată prin Ordinul MDRAP nr. 2069/2015) și raportul de evaluare întocmit de un evaluator membru al Uniunii Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România – ANEVAR.

Contribuabilii persoane juridice care dețin în proprietate clădiri cu destinație rezidențială, mixtă sau nerezidențială a căror dată de dobândire sau de evaluare este anterioară datei de 1 ianuarie 2016, pentru a beneficia în anul fiscal 2021 de cota de impozitare de 0,2% (rezidențială) sau 1% (nerezidențială), în loc de 5%, au posibilitatea de a proceda la actualizarea valorii impozabile a clădirii pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării, depus la Direcția Venituri până la primul termen de plată din anul de referință (31 martie 2021).

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

ADR Centru: Peste 1,5 miliarde de euro, totalul investițiilor din fonduri europene pentru dezvoltarea regiunii

Publicat

Consiliile județene, primăriile de comune, orașe, municipii, dar și alte instituții publice, universități, spitale, unități de cult, precum și firmele private din cele șase județe ale Regiunii Centru, respectiv Alba Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu, au depus la Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru 2.235 de proiecte pentru a primi finanțare nerambursabilă, au transmis reprezentanții ADR. Dintre acestea, pentru 920 s-a semnat contractul de finanțare.

Proiectele depuse vizează realizarea de noi construcții, lucrări de modernizare sau extindere a construcțiilor existente, investiții în sisteme inteligente de iluminat public, reabilitare termică a clădirilor, crearea de piste de biciclete și parcuri, restaurare obiective turistice, dezvoltare de afaceri și achiziția de echipamente.

Peste un miliard de euro atras prin POR

După evaluarea cererilor de finanțare depuse, până în prezent, peste 920 de contracte de finanțare au fost semnate, cu o valoare totală a bugetului alocat pentru investiții de peste 1,6 miliarde euro, din care mai mult de 1,16 miliarde euro reprezintă fondurile nerambursabile solicitate din Programul Operațional Regional.

Alte 94 de cereri de finanțare, având o valoare de peste 100 milioane euro, sunt în fază precontractuală, urmând să fie foarte curând aprobate pentru finanțare de către Autoritatea de Management a Programului Operațional Regional din cadrul MDLPA.

  • ”Trebuie luat în considerare și faptul că noi avem alocat pentru Regiune un buget ceva mai mic de 800 milioane euro, inclusiv contribuția națională. Astfel, este semnificativ faptul că valoarea solicitată de beneficiarii de proiecte, prin contractele semnate, a depășit un miliard de euro, iar la finalul anului 2023 vom depăși un miliard euro atrași efectiv pentru dezvoltare” a declarat directorul ADR Centru, Simion Crețu.

Prin contractele semnate, sunt alocate fonduri europene pentru lucrări de modernizare și reabilitare a peste 420 km de drumuri județene din regiune.

Tot din bugetul POR 2014-2020, sunt alocate fonduri pentru reabilitarea energetică a 58 de clădiri publice și a peste 100 de blocuri pentru locuințe, dar și pentru modernizarea și gestionarea inteligentă a sistemului de iluminat public.

Revitalizarea a 32 de obiective de patrimoniu din întreaga regiune reprezentând cetăți, muzee și locașuri de cult, precum și modernizarea infrastructurii din 6 stațiuni turistice susțin dezvoltarea turismului din Regiunea Centru.

Pe lângă acestea, se vor moderniza și dota 31 de unități medicale, iar 9 centre sociale de zi vor fi pregătite să ofere servicii specializate mai bune pentru cetățeni.

Un număr de 83 de unități de educație – destinate învățământului antepreșcolar, preșcolar, gimnazial și tehnologic – își vor întâmpina copiii și elevii și cadrele didactice în săli dotate cu mobilier școlar și echipamente școlare de ultimă generație.

La acestea se adaugă 5 proiecte dezvoltate de mediul universitar, în beneficiul studenților și al specialiștilor în domeniu. Astfel, mai mult de 30.000 de tineri și educatorii lor vor beneficia de investițiile europene.

Nu în ultimul rând, trebuie menționat că, pentru investițiile în dezvoltarea urbană, cele șase municipii reședință de județ din regiune au semnat 56 de contracte de finanțare prin care sunt solicitate fonduri nerambursabile în valoare de peste 246 milioane euro, pentru modernizarea transportului public și reducerea emisiilor de carbon prin reabilitarea infrastructurii rutiere, realizarea de piste de biciclete, parcuri, spații de recreere și centre de agrement sau construire de creșe, grădinițe, reabilitarea de licee și colegii.

Spre deosebire de precedenta ediție a programului Regio 2007-2013, de această dată și orașele mai mici au șansa dezvoltării, 13 contracte care solicită mai mult de 43 de milioane euro urmând să asigure creșterea calității vieții în localitățile în care, până acum, nu s-au efectuat astfel de investiții, cu fonduri europene.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Peste 65.000 de elevi riscă să rămână cu situația școlară neîncheiată pe semestrul I. Ce spune ministrul Educației

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, joi, că, potrivit estimărilor, peste 65.000 de elevi sunt în situaţia de neîncheiere a situaţiei şcolare pe primul semestru.

„Avem o serie de date care nu sunt într-o armonie perfectă. Ultimele raportări ne arată peste 65.000 de elevi estimaţi, subliniez, estimaţi, ca fiind în situaţie de risc cu privire la neîncheierea situaţiei şcolare pe primul semestru. Deci, evident că aceşti elevi au ajuns în această situaţie din cauza unor factori care au împiedicat participarea la procesul de educaţie. Şi, în acelaşi timp, avem raportări de 280.000 de elevi, care spun, sunt declaraţii proprii, că au avut dificultăţi în acces la echipamente IT şi la Internet”, a afirmat Cîmpeanu, la masa rotundă „Cum începem şcoala?”, organizată de Salvaţi Copiii România.

Conform acestuia, declaraţiile celor 280.000 de elevi au venit după ce, anul trecut, în luna aprilie, 230.000 au transmis că nu au acces la echipamente sau tehnologie. Ulterior, Ministerul Educaţiei a făcut o achiziţie de 250.000 de tablete, iar problema ar fi trebuit să fi fost rezolvată, cu atât mai mult cu cât şi autorităţile locale şi alte entităţi au susţinut procesul de dotare cu echipamente IT, a indicat Cîmpeanu.

„Şi, totuşi, separat de aceştia, au apărut alţi 280.000 de elevi care au declarat că nu au avut acces la învăţarea online din cauza lipsei de echipamente sau din cauza lipsei de acces Internet. Acest lucru ar trebui să fie verificat, una din explicaţii ar fi aceea că în prima etapă au declarat că au acces la echipamente aceia care, fiind doi sau trei în casă, au avut un singur echipament sau au avut echipamentul părinţilor, după cum, o altă explicaţie, îmi pare rău că trebuie s-o spun, dar nu cred că are rost să ascundem nici lucrurile care sunt, să spunem, în dezavantajul ministerului, nici al şcolii, dar nici al elevilor, care, deşi au acces, aflând că există posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus… <dacă se poate, de ce nu>”, a explicat ministrul Cîmpeanu.

Ministerul Educaţiei va primi pe 4 februarie, prin proiectul ROSE, 60.000 de laptopuri şi sunt în derulare şi contracte de achiziţie pentru videocamere şi table interactive, a informat Cîmpeanu.

„Aceste videocamere ne vor susţine în procesul de asigurare a învăţământului online pentru cei care au vulnerabilităţi care îi împiedică să participe fizic. Şi atunci, şi profesorii şi elevii vor beneficia de aceste echipamente care vor ajunge în şcolile româneşti. Să sperăm că situaţia se va rezolva, pentru că, evident, în ipoteza fericită în care vom avea şcoli cu prezenţă fizică la un anumit nivel vom direcţiona resursele materiale către cei care sunt obligaţi, fără voia şi fără dorinţa lor, să continue procesul de învăţare online”, a spus ministrul Cîmpeanu.

În cadrul dezbaterii, la care au participat directori de şcoli şi profesori din toată ţara, reprezentanţi ai Consiliul Naţional al Elevilor, specialişti din sistemul medical şi reprezentanţi ai autorităţi locale, Sorin Cîmpeanu a reiterat dorinţa ministerului de redeschidere a şcolii în format fizic, cu respectarea normelor sanitare.

„Avem nevoie de opinii consolidate profesional şi credibile pentru a aprecia corect riscul, avantajele şi dezavantajele deschiderii şcolilor în format fizic. Ideea pe care am susţinut-o cu consecvenţă şi pe care o susţin în continuare este aceea a importanţei deschiderii şcolilor cu prezenţă fizică”, a spus Cîmpeanu.

El a arătat că acest lucru va fi realizat „treptat, în urma analizei epidemiologice, pentru că acesta este factorul determinant”.

Realităţile din educaţie, modul în care avansează campania de vaccinare din perspectiva angajaţilor din sistemul de învăţământ sunt factori foarte importanţi. Dar, cel determinant este, fără doar şi poate, protecţia stării de sănătate în legătură directă cu evoluţia ratei de infectare şi cu posibilităţile de gestionare a riscului în şcoli odată cu deschiderea în cele trei scenarii care au fost anunţate de către Preşedinţia României”, a mai declarat Cîmpeanu.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

APM Alba a măsurat miercuri calitatea aerului din Sebeș. Se vor efectua măsurători săptămânale în mai multe localități din județ

Publicat

apm

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a măsurat miercuri, 27 ianuarie, calitatea aerului din municipiul Sebeș, la trei zile după recordul negativ de poluare înregistrat de stația de monitorizare din localitate și de laboratorul Primăriei.

Concluzia: valorile poluanților măsurați s-au încadrat în limitele prevăzute de lege. Cu toate acestea, măsurătorile efectuate de analizorului mobil al APM Alba nu au inclus și particulele în suspensie, PM 10 și PM 2,5, poluanți ale căror valori au „explodat” în weekend-ul trecut.

Citește și GRAFIC: Cum a evoluat poluarea aerului în Sebeș după recordul negativ înregistrat în weekend. Analiza ultimelor patru zile

Reprezentanții Agenției pentru Protecția Mediului Alba au mai transmis că săptămânal vor efectua măsurători pentru determinarea calității aerului în localitățile din județ.

Redăm integral comunicatul transmis joi, 28 ianuarie, de APM Alba:

„Agenția pentru Protecția Mediului Alba a efectuat măsurători suplimentare în vederea determinării calității aerului, în data de 21 ianuarie 2021 în localitatea Petrești (pe strada 1 Mai), iar în data de 27 ianuarie 2021 în localitatea Daia Română (zona primăriei) și în municipiul Sebeș (zona Casei de Cultura „Lucian Blaga”).

Determinările au fost realizate cu analizorul mobil din dotare.

Valorile concentrațiilor poluanților măsurați (formaldehidă, benzen, metanol, monoxid de carbon, amoniac, dioxid de azot și dioxid de sulf ) s-au încadrat în limitele prevăzute de Anexa 3 a Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător și STAS 12574.

Săptămânal, se vor efectua măsurători pentru determinarea calității aerului în localități ale județului.

Director executiv, Mărioara Popescu”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate