Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Statul ar putea deconta serviciile silvice în cazul pădurilor private mai mici de 30 de hectare. Procedura pentru schema de minimis, prezentată într-un proiect de HG


Publicat

padure

padureGuvernul pregăteşte o schemă de ajutor de minimis pentru proprietarii de păduri sub 30 de hectare. Pentru aceştia, are în vedere asigurarea serviciilor silvice pentru fondul forestier, în anumite condiţii.

Scopul schemei îl reprezintă asigurarea serviciilor silvice pentru întreaga suprafaţă a fondului forestier naţional, se arată în proiectul pus în dezbatere de Ministerul Mediului şi Pădurilor..

Ca rezultat indirect, ar fi reducerea semnificativă a tăierilor ilegale de arbori, care constituie în prezent o problemă de siguranţă naţională, potrivit iniţiatorilor.

Pentru proprietăţile forestiere mici, a căror suprafaţă totală este mai mică sau egală cu 30 ha, costurile de asigurare a serviciilor silvice nu sunt acoperite de veniturile realizate, se motivează în documentaţia de proiect.

Astfel, în cazul schemei, ajutorul de minimis se acordă sub forma plății, din surse de stat, a serviciilor silvice, proprietarii de fond forestier a căror suprafaţă totală este mai mică sau egală cu 30 ha, aceștia beneficiind astfel de servicii gratuite.

Beneficiarii schemei de ajutor de minimis vor îndeplini cumulativ următoarele criterii generale de eligibilitate:

– au în proprietate fond forestier a cărui suprafață totală este mai mică sau egală cu 30 ha;

  1. b) nu se află în procedură de executare silită pentru plata unor datorii fiscale şi nefiscale, inclusiv nu au popriri pe conturile bancare;

– nu se află în procedură de închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială;

– nu sunt supuse unei proceduri de insolvenţă şi nici nu îndeplinesc criteriile prevăzute de lege pentru a fi supuse unei proceduri de insolvenţă colectivă la cererea creditorilor lor;

– suma ajutoarelor de minimis de care au beneficiat într-o perioadă de 3 ani fiscali, 2 ani fiscali anteriori plus anul curent, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro pentru întreprinderea cu activitate de transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost

Schema se aplică până la data de 31 decembrie 2020, iar bugetul necesar decontării costurilor serviciilor silvice pentru persoanele juridice și fizice care au în proprietate terenuri forestiere cu suprafața totală mai mică sau egală cu 30 ha, pentru perioada 2016 – 2020 este estimat la 248,9 milioane lei, din care pentru anul 2016 bugetul necesar este de 14,5 milioane lei.

Pentru a beneficia de ajutorul de minimis, titularul dreptului de proprietate sau împuternicitul acestuia trebuie să depună o cerere la ocolul silvic nominalizat care asigură serviciile silvice în proximitatea suprafeței pentru care se face solicitarea.

Titularul dreptului de proprietate depune anual, până la data de 31 ianuarie, la ocolul silvic nominalizat următoarele documente:

– cerere, în care titularul dreptului de proprietate să menţioneze expres dacă desfăşoară sau nu activitate economică;

– documente în copie, conform cu originalul, care atestă dreptul de proprietate asupra fondului forestier a cărui suprafață totală este mai mică sau egală cu 30 ha.

– adeverință, in original, prin care face dovada înregistrării terenului forestier și este titularul acestei înregistrari, eliberată de unitatea administrativ-teritorială;

– copia actului de identitate/certificatul de înregistrare la Registrul Oficiului Comerțului a titularului dreptului de proprietate, certificată conform cu originalul;

– declarație pe propria răspundere a titularului dreptului de proprietate, din care să rezulte că nu deține în proprietate fond forestier cu suprafață totală mai mare de 30 ha;

– declarație pe propria răspundere a titularului dreptului de proprietate din care să rezulte dacă desfășoară sau nu activitate economică

– declarație pe propria răspundere din care să rezulte că valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat intreprinderea unică – atât titularul/ titularii dreptului de proprietate, cât si întreprinderile cu care se află într-o relație într-o perioadă de 3 ani fiscali, 2 ani fiscali anteriori, plus anul curent

– declarație pe propria răspundere din care să rezulte că valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat titularul dreptului de proprietate, altul decât intreprinderea unică, într-o perioadă de 3 ani fiscali, 2 ani fiscali anteriori, plus anul curent.

Ca urmare a proceselor succesive de reconstituire a dreptului de proprietate, în România există o suprafaţă totală de 586 mii ha păduri aflate în proprietate privată ale căror suprafețe sunt mai mici sau egale cu 30 ha.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia cumpără piatră și balast de peste 1,2 milioane de lei pentru repararea drumurilor nemodernizate

Publicat

Primăria Alba Iulia cumpără aproximativ 34.000 de tone de piatră concasată și balast pentru repararea și întreținerea drumurilor nemodernizate din municipiu, în regie proprie, timp de 2 ani. Valoarea investiției se ridică la peste 1,2 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Alba Iulia a lansat vineri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru furnizarea de piatră concasată de carieră și balast pentru repararea și întreținerea drumurilor nemodernizate din municipiu, pentru o perioadă de 2 ani.

Valoarea totală estimată este de 1.272.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, Serviciul Administrare Drumuri și Utilități Publice are în administrare drumuri publice de pe teritoriul administrativ al UAT Alba Iulia, inclusiv întreținerea și repararea străzilor nemodernizate, în regie proprie prin reprofilare și așternere de material (piatră concasată de carieră sau balast) în vederea realizării planeității și consolidarea structurii de rezistență a drumului, pentru asigurarea unor circulații în condiții de siguranță și reducerea disconfortului cetățenilor.

„Ținând cont de traficul intens de pe drumurile nemodernizate, atât ziua cât și noaptea, datorită condițiilor meteorologice, a ploilor, înghețului, dezghețului, precum și a traficului greu, străzile nemodernizate s-au deteriorat formându-se gropi și afectează structura de rezistență a drumului, această situație ducând la îngreunarea traficului și deteriorarea mijloacelor de transport. În acest context este necesar a se acționa pe aceste drumuri prin aplicarea de piatră concasată și balast”, se mai precizează în documentul citat.

Potrivit documentului, se vor achiziționa următoarele:

  • piatră concasată de carieră 0 – 30 mm – 4.000 de tone cu transport inclus
  • piatră concasată de carieră 0 – 63 mm – 25.000 de tone cu transport inclus
  • balast sortat 0 – 63 mm – 5.000 de tone cu transport inclus

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

750 de persoane au fost vaccinate vineri împotriva COVID-19, în Alba. Situația pe localități

Publicat

Vineri, 22 ianuarie, în județul Alba au fost imunizate anti-COVID în total 750 de persoane, potrivit reprezentanților Direcției de Sănătate Publică Alba. 

Dintre acestea, 540 de persoane au fost vaccinate în centrele fixe din județ amenajate pentru faza II:

  • 240 la Alba Iulia,
  • 60 la Aiud,
  • 60 la Sebeș,
  • 60 la Blaj,
  • 60 la Cugir,
  • 60 la Câmpeni

Alte 132 de persoane au fost imunizate de echipele mobile în centre rezidențiale din județ.

De asemenea, 78 de cadre medicale au fost vaccinate în centre de faza I:

  • 54 la Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia
  • 24 la Spitalul Municipal Sebeș

Nu au fost raportate pierderi de vaccin și nu au fost semnalate reacții adverse imediate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Deținuții, declarați prioritari la vaccinare. Persoanele private de libertate se pot vaccina înaintea populației generale

Publicat

Penitenciarul Aiud

Persoanele private de libertate au fost incluse în etapa a treia A, alături de lucrătorii din HoReCa, bancheri, coafeze, bibliotecari sau casieri, pentru a fi vaccinați prioritar, înaintea populației adulte care nu s-a încadrat în categoriile de persoane din prima și a doua etapă a campaniei de vaccinare, potrivit Hotărârii de Guvern care modifică strategia națională de vaccinare, publicate în Monitorul Oficial.

Guvernul a decis săptămâna aceasta modificarea strategiei naționale de vaccinare, astfel încât în etapa a doua să fie vaccinate și persoanele cu handicap, însoțitorii acestora, persoanele fără adăpost dar și mai multe categorii din aparatul de stat. Pentru etapa a treia, Guvernul a decis să fie introduse mai multe categorii prioritare care vor fi vaccinate înaintea populației generale care nu s-a încadrat în niciuna dintre etapele vaccinării.

Vaccinarea populației încadrate în etapa a treia A ar urma să înceapă în luna aprilie, însă autoritățile susțin că imunizarea s-ar putea face mai repede, dacă România primește suficiente doze de vaccin.

Potrivit documentului adoptat de Guvern, în etapa a treia A intră următoarele categorii de persoane:

Etapa a III-a – Populaţia generală :

a) Persoane care își desfășoară activitatea în cadrul unor unități, operatori economici cu risc ridicat de infectare al personalului propriu și al persoanelor deservite, din următoarele domenii de activitate :

i) lucrătorii din Industria extractivă,

ii) lucrătorii din Industria prelucrătoare

iii) lucrătorii din Hoteluri și restaurante

iv) lucrătorii din domeniul de întreținere corporală, coafură și alte activități de înfrumusețare

v) lucrătorii din domeniul spectacole, activitati culturale și recreative.

vi) lucrătorii din sistemul financiar, bancar și din domeniul asigurărilor, cu precădere a celor care au contacte directe cu publicul și a celor care prestează servicii esențiale de plăți, administrare cont și investiții și operează infrastructuri critice naționale, precum și personalul critic de suport al acestora;

vii) persoanele cazate în centrele regionale de proceduri și cazare ale solicitanților de azil aflate în subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări.

viii) persoanele cazate în centrele pentru cazarea străinilor luați în custodie pubIică aflate în subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări;

ix) persoane private de libertate;

x) persoane care asigură infrastructura de comunicații;

xi) lucrătorii din domeniul muzeal și al colecțiilor publice;

xii) lucrătorii din biblioteci.

b) populaţia adultă, alte categorii decât cele prevăzute la punctele 1 și 2 de la litera C;

c) populaţia pediatrică, în funcţie de evoluţia epidemiologică şi de caracteristicile vaccinurilor aprobate pentru utilizarea la persoanele cu vârsta sub 18 ani.

„A fost introdusă etapa a treia A. Este o etapă intermediară, persoanele din sectorul privat care inițial ar fi trebuit să fie în etapa a doua vor fi acum în etapa a treia A. Sunt acele persoane care intră în legătură directă cu mai mulți cetățeni dar din privat, de exemplu personalul din bănci, supermarketuri, etc.”, a declarat premierul Cîțu miercuri, după ședința de Guvern.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Norma de hrană pentru polițiștii locali din Alba Iulia, la aprobat în Consiliul Local. Câți bani vor primi în 2021

Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia au de aprobat, în ședința din 29 ianuarie, norma de hrană ce va fi acordată în bani în 2021. Sumele sunt aceleași ca anul trecut.

Norma de hrană se acordă ţinând cont de perioada aferentă zilelor calendaristice, calculată nominal pentru fiecare persoană în parte, prin înmulțirea valorii financiare zilnice a normei de hrană cu numărul de zile calendaristice din luna respectivă.

Pe timpul participării personalului poliției locale la orice curs de formare profesională, se suspendă acordarea normei de hrană

În toate situațiile de suspendare a raportului de serviciu sau a contractelor de muncă, inclusiv pe perioada concediilor medicale, se va suspenda alocarea normei de hrană.

Cât primesc polițiștii locali normă de hrană în 2021 :

Norma numărul 1 – 25 de lei pe zi – pentru angajaţi ai Direcţiei Poliţiei Locale – funcţionari publici care ocupă funcţii publice generale şi personal contractual.

Norma numărul 6 – 32 lei pe zi pentru angajaţi ai Direcţiei Poliţiei Locale – funcţionari publici care ocupă funcţii publice specifice de poliţist local.

Norma numărul 12 B – 5 lei pe zi pentru cei care lucrează în ture sau schimburi.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate