Eveniment
SUBVENŢIA pentru ÎNCĂLZIRE: Din această săptămână se depun cererile la Primăria Alba Iulia. Vezi actele necesare şi condiţiile de excludere
Persoanele din Alba Iulia care se încadrează pentru primirea ajutoarelor de încălzire au posibilitatea de a depune dosarele, de la începutul acestei săptămâni, la primărie. Perioada de primire a cererilor a început luni, iar Primăria Alba Iulia a distribuit deja sute de formulare în acest sens. Vă reamintim condiţiile pentru primirea acestui sprijin de la stat şi noile modele de solicitări.
Ajutorul pentru încălzirea locuinţei se acordă pentru perioada noiembrie 2013 – martie 2014, doar persoanelor cu venituri reduse, care îndeplinesc condiţiile stabilite de lege. Subvenţiile se acordă pentru trei tipuri de încălzire, respectiv energie termică furnizată în sistem centralizat, gaze naturale, lemne, cărbuni şi combustibili solizi sau petrolieri. Ajutorul pentru încălzirea locuinţei, care se solicită la primării, se stabileşte pe categorii de venit pentru familiile şi persoanele singure şi se obţine pe bază de cerere şi declaraţie pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia.
Directorul Serviciului de Asistenţă Socială al Primăriei, Delia Cristescu, a declarat că persoanele care depun dosarele până la data de 20 noiembrie primesc ajutorul pe o perioadă de 5 luni, adică pentru toată perioada de acordare a subvenţiilor. De asemenea, cei care depun cerere până la data de 20 a lunilor decembrie, ianuarie, februarie sau martie primesc subvenţia pe perioada rămasă a programului de subvenţii, respectiv pe patru, trei, două luni sau o lună.
Toţi cei interesaţi de acordarea ajutorului de încălzire trebuie să ştie că anul acesta vor trebui să completeze o cerere diferită faţă de anul trecut şi o declaraţie pe propria răspundere. Faţă de anul precedent, anul acesta sunt prevăzute în plus şi o serie de condiţii noi, ce îi pot exclude pe cei interesaţi de la acordarea subvenţiei. Vezi model Cerere ajutor incalzire
Actele necesare acordării ajutorului de încălzire
1. Acte de identitate (copii xerox), incluzând toate informaţiile din act, pentru toţi membrii familiei, care au acelaşi domiciliu ori reşedinţă la adresa la care se solicită ajutorul sau care locuiesc şi se gospodăresc împreună, sunt înscrişi în cartea de imobil şi sunt luaţi în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei. Pentru copiii sub 14 ani – certificate de naştere. Certificat de căsătorie – dacă este cazul.
2. Acte din care să rezulte calitatea titularului cererii faţă de locuinţa pentru care solicită ajutorul: copie contract de vânzare-cumpărare, contract cu clauză de întreţinere sau drept de habitaţie, extras de carte funciară; contract de închiriere, comodat, concesiune valabil la data depunerii cererii, împuternicire din partea proprietarului locuinţei sau a titularului contractului de închiriere, după caz.
3. Acte doveditoare privind toate veniturile nete lunare (venituri din activităţi independente, salariu şi alte drepturi salariale inclusiv contravaloarea tichetelor de masă, venituri din cedarea folosinţei bunurilor, venituri din investiţii, pensii, indemnizaţii, venituri din activităţi agricole, venituri din premii şi din jocuri de noroc, venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal şi al dezmembrămintelor acestuia, venituri obţinute din străinătate, alocaţii, burse, depozite bancare, rentă viageră, alte venituri) realizate de către membrii familiei în luna anterioară solicitării dreptului conform Cap. 5 din cererea şi declaraţia pe proprie răspundere.
4. Adeverinţă de la Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Alba Iulia, pentru toţi membrii majori ai familiei.
5. Adeverinţă de la Direcţia de venituri a primăriei de domiciliu/reşedinţă inclusiv în alte unităţi administrativ-teritoriale, pt. toţi membrii majori ai familiei.
6. Adeverinţă de la Registrul Agricol (de la primăria de domiciliu/reşedinţă inclusiv în alte unităţi administrativ-teritoriale), cu terenurile agricole şi animalele/păsări deţinute.
7. Adeverinţă de la Asociaţia de proprietari cu numărul şi numele persoanelor trecute la întreţinere (pentru luna în curs şi luna anterioară solicitării dreptului).
8. Adeverinţă de elev sau student în care să se precizeze dacă beneficiază de bursă şcolară, tipul şi cuantumul acesteia.
9. Copie act doveditor pentru grad de dizabilitate.
10. Copie carte de identitate a autoturismului/motocicletei.
11. Hotărâre judecătorească definitivă şi executorie privind stabilirea cuantumului pensiei/alocaţiei de întreţinere.
12. Factura E.ON Energie Romania S.A.
Cererea se depune personal de titularul cererii. În situaţia în care titularul este persoană singură nedeplasabilă cererea este însoţită de act medical care să dovedească acest lucru.
Ce bunuri deţinute te pot exclude de la acordarea ajutorului de încălzire
Deţinerea unuia dintre bunurile menţionate mai jos conduce la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei:
Bunuri imobile:
1. Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti.
2. Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1000 mp în zona urbană şi 2000 mp în zona rurală.
Bunuri mobile:
1. Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap ori destinate transportului acestora sau persoanelor dependente, precum şi pentru uzul persoanele aflate în zone greu accesibile.
2. Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani.
3. Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze.
4. Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării”.
5. Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată.
6. Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale.
7. Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric.
Notă: bunurile mobile să fie în stare de funcţionare.
Depozite bancare
1. Depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei.
Terenuri/animale şi/sau păsări
1. Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăşeşte suma de 1000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie.
Titularii ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei au obligaţia să comunice orice modificare intervenită în situaţia din declaraţie (numărul membrilor familiei, modificarea veniturilor, a bunurilor, în termen de 5 zile de la data modificării prin depunerea unei noi cereri şi declaraţii pe proprie răspundere. Declararea unui număr mai mare de membri de familie, sau a unor venituri mai mici decât cele reale, în scopul vădit de a obţine foloase materiale necuvenite, constituie infracţiune de fals, uz de fals sau înşelăciune, după caz, şi se pedepseşte potrivit dispoziţiilor codului penal, după cum precizează reprezentanţii Primăriei.
Neîndeplinirea obligaţiei titularului de a menţiona corect componenţa familiei, veniturile membrilor acesteia, precum şi bunurile mobile şi imobile deţinute, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 200 lei la 1000 lei.
Roxana CAZACU
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News