Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Toți clienții băncilor din România trebuie să-și actualizeze datele personale. Ce se întâmplă dacă refuzați


Publicat

card atm bancar

Clienții băncilor din România trebuie să își actualizeze datele personale, dacă nu au făcut deja acest lucru. Actualizarea datelor se poate face la sediul băncii sau online, acolo unde acest lucru este posibil. 

Clienţii băncilor sunt invitaţi să-şi actualizeze datele personale în cadrul unităţilor bancare sau prin intermediul canalelor electronice puse la dispoziţie de instituţiile de credit în vederea respectării legislaţiei în domeniu, în situaţia în care nu au realizat deja acest demers, anunță reprezentanţii Asociaţiei Române a Băncilor (ARB).

„Actualizarea datelor personale ale clienţilor băncilor reprezintă o obligaţie legală stabilită de Parlament, în conformitate cu prevederile directivelor Uniunii Europene, pentru combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, în absenţa căreia băncile nu pot să deschidă conturi, să iniţieze ori să continue relaţia de afaceri sau să efectueze tranzacţii.

Toate aceste date sunt culese şi prelucrate strict în vederea prevenirii folosirii sistemului bancar pentru tranzacţionarea de fonduri ilicite”, se menţionează în comunicat.

De ce sunt necesare aceste măsuri

Potrivit ARB, instituţiile de credit sunt obligate să aplice măsuri de cunoaştere a clientelei în vederea prevenirii riscului de spălare a banilor şi finanţare a terorismului pentru toţi clienţii lor, de la iniţierea până la terminarea relaţiei de afaceri.

Prevederile sunt incluse în Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, şi în Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului.

Băncile sunt deschise să faciliteze acest proces de actualizare a datelor personale, astfel încât să nu existe nicio problemă în utilizarea produselor şi serviciilor bancare.

Măsurile de cunoaştere a clientelei se referă la verificarea identităţii, pe baza documentelor de identitate, şi la prelucrarea unor date cu caracter personal stabilite conform prevederilor legislative şi reglementative”, se mai spune în comunicat.

Astfel, pentru iniţierea şi derularea relaţiei contractuale cu clienţii, instituţiile de credit au obligaţia de a colecta anumite categorii de date personale precum: nume, prenume, data şi locul naşterii, codul numeric personal (CNP) sau un alt element unic de identificare similar, domiciliul, reşedinţa, numărul de telefon, fax, adresa de poştă electronică, ocupaţia, numele angajatorului ori natura activităţii proprii, calitatea de persoană expusă public (PEP), informaţii despre scopul şi natura relaţiei de afaceri şi sursa fondurilor, informaţii privind rezidenţa fiscală, precum şi copia actului de identitate.

Ce se întâmplă dacă refuzi

În cazul refuzului clienţilor de a furniza/actualiza datele necesare sau în cazul refuzului persoanelor vizate de a li se prelucra aceste categorii de date, instituţiile de credit au obligaţia de a aplica prevederile art. 11, alineatul (9) din Legea nr. 129/2019. Acesta prevede că ‘atunci când entitatea raportoare nu este în măsură să aplice măsurile de cunoaştere a clientelei, aceasta nu trebuie să deschidă contul, să iniţieze ori să continue relaţia de afaceri sau să efectueze tranzacţia ocazională şi trebuie să întocmească un raport de tranzacţie suspectă în legătură cu clientul respectiv, ori de câte ori există motive de suspiciune, care va fi transmis Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor’„, se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii ARB susţin că prelucrările de date se efectuează în conformitate cu cerinţele legale, fiind adoptate măsuri tehnice şi organizatorice de securitate pentru protecţia datelor cu caracter personal.

Documentele şi informaţiile obţinute se vor păstra pe o perioadă de cinci ani de la data încetării relaţiei de afaceri ori de la efectuarea unei tranzacţii ocazionale, şi în mod excepţional cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade cu maxim cinci ani.

În conformitate cu prevederile legale GDPR, clienţii au posibilitatea să îşi exercite toate drepturile conferite de legislaţia privind protecţia datelor cu caracter personal în situaţia în care consideră/au certitudinea că drepturile lor au fost încălcate.

Sursa: Agerpres



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

CNAS: Noi servicii medicale și mai multe consultații la domiciliu. Condiții pentru contractul-cadru 2021-2022. Proiect

Publicat

medic calculator

Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a publicat vineri proiectul de ordin pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-Cadru pentru anii 2021 – 2022.

Propunerile proiectului de norme sunt în acord cu principiile enunțate la publicarea Contractului-Cadru, care au ca principal scop asigurarea unui acces mai bun la serviciile medicale de prevenție, precum și la serviciile medicale necesare pentru diagnosticarea, tratamentul și monitorizarea afecțiunilor, potrivit CNAS.

Proiectul vizează intervenții principale în următoarele direcții:

  • Întărirea activității de prevenție în asistența medicală primară, în special pentru adulții asimptomatici cu vârsta de peste 40 de ani, pentru care se acordă un pachet comprehensiv  de prevenție, care cuprinde până la trei consultații pentru evaluarea riscului, intervenția asupra componentelor modificabile ale acestuia, respectiv monitorizarea pacienților.
  • Introducerea unor servicii adiționale noi care pot fi acordate de medicul de familie, conform curriculei de pregătire: spirometrie, măsurare ambulatorie a tensiunii arteriale timp de 24 de ore, măsurarea indicelui de presiune gleznă-braț.
  • Creșterea numărului de consultații la domiciliu acordate de către medicul de familie pentru un asigurat înscris pe lista proprie, pentru boli cronice, de la 4 consultații pe an la o consultație pe lună.
  • Creșterea diagnosticării precoce a afecțiunilor gastroenterologice și conexe, prin creșterea cuantumului de decontare pentru endoscopiile digestive în ambulatoriul de specialitate  de la 40 de puncte la 100 de puncte, având în vedere rata crescută a mortalității și morbidității prin cancerele colorectale și gastrice precum și a morbidității asociate afecțiunilor gastro-enterologice și conexe din România.
  • Având în vedere efectele pe termen lung constatate la pacienți după infecția cu virusul SARS-COV-2, în special la nivel pulmonar și cardiac, medicii de specialitate din specialitățile clinice cardiologie și pneumologie vor putea recomanda servicii conexe actului medical furnizate de kinetoterapeuți/profesori de cultură fizică medicală/ fiziokinetoterapeuţi, conform unui plan recomandat de medicul de medicină fizică și de reabilitare, prin scrisoare medicală.
  • Facilitarea accesului la servicii medicale, prin introducerea consultațiilor la distanță pentru afecțiuni cronice, care pot fi acordate fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau prezentarea biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la alt medic de specialitate.
  • În cazul prescripțiilor medicale electronice emise online sau off-line ca urmare a unei consultații la distanță acordate de medicul de familie sau de medicul de specialitate din ambulatoriu, asiguratul sau persoana care ridică medicamentele în numele asiguratului va putea printa documentul transmis sau îl va putea prezenta/transmite farmaciei, în vederea imprimării.
  • De asemenea, biletul de trimitere pentru specialități clinice/internare/investigații paraclinice transmis prin mijloace electronice la distanță de medicul de familie sau medicul de altă specialitate în cadrul unei consultații la distanță, va fi transmis/prezentat medicului de specialitate din ambulatoriu clinic/unității sanitare cu paturi/furnizorului de servicii medicale paraclinice, după caz, pentru acordarea serviciilor medicale pentru care a fost emis biletul de trimitere.

„Proiectul Normelor metodologice ale Contractului-Cadru completează și detaliază toate acele măsuri propuse în proiectul de Contract-Cadru care au rolul de a asigura serviciile medicale necesare populației la timp, în mod echitabil și eficient. Pe de altă parte, aprobarea și punerea în aplicare începând cu data de 1 iulie 2021 a noului Contract-cadru și a Normelor metodologice de aplicare a Contractului-Cadru reprezintă și primii pași în demararea procesului de inversare a piramidei serviciilor de asistență medicală, prin creșterea ponderii serviciilor acordate în medicina primară și în ambulatoriul de specialitate și reducerea internărilor nejustificate care ar putea fi tratate în condiții de siguranță și în ambulatoriu sau de către medicii de familie”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

sursă: cnas.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 1.900 de persoane verificate în Alba pentru respectarea măsurilor anti-COVID, în ultimele 24 de ore. Câte au fost amendate

Publicat

Peste 1.900 de persoane au fost verificate în cadrul acțiunilor organizate de Inspectoratul de Poliție Județean Alba, alături de celelalte instituții de control, privind respectarea măsurilor pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid 19.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 24 de ore au fost verificate 655 de persoane aflate în carantină, 715 aflate în izolare și au fost organizate 13 acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 431 de persoane. Alte 102 persoane au fost verificate în cadrul altor activități în contextul pandemiei.

Au fost controlate 56 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 69 de terase, restaurante, fast food-uri, hoteluri și 60 de  mijloace de transport, din care 12 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 89 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, una care nu a respectat măsura privind carantinarea/izolarea și 14 care nu au respectat restricțiile de deplasare.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată la Blaj, au fost legitimate 126 de persoane, au fost verificate 77 de autovehicule și au fost aplicate 23 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

”Obiectivul acțiunilor desfășurate nu este aplicarea de sancțiuni, ci acela de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19.

Reamintim că, în toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00 – 05.00, iar în toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4 și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00.

În toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00”, transmite IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: INCENDIU într-o gospodărie din cartierul Micești, Alba Iulia. Pompierii au intervenit cu trei autospeciale

Publicat

Pompierii din Alba Iulia au intervenit vineri după-amiaza pentru stingerea unui incendiu izbucnit la Alba Iulia, în cartierul Micești.

Din primele date, a fost afectată de flăcări o anexă gospodărească în care se afla un cazan de țuică.

A intervenit Detașamentul de Pompieri Alba Iulia cu trei autospeciale.

Potrivit ISU Alba, incendiul a fost semnalat pe strada Calistrat Hogaș și se manifesta cu flacără vizibilă în interiorul construcției, acesta nefiind alimentat cu electricitate sau gaze naturale.

În jurul orei 17.40, incendiul a fost localizat.

sursă imagini: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul de Interne: În noaptea de Înviere pot circula doar cei care participă la slujbele religioase. Ceilalți să rămână acasă

Publicat

paste

Ministrul de Interne spune că în noaptea de Înviere pot circula în afara domiciliului doar persoanele care participă la slujbele religioase, iar ceilalți ar trebui să rămână acasă.

„Circulația în timpul nopții este permisă în noaptea de 1 spre 2 mai, între orele 22.00 și 05.00, magazinele vor rămâne deschise până la 20.00 și în Vinerea Mare.

Sunt convins că în noaptea de Înviere, milioanele de credincioși vor da dovadă de echilibru și simț civic crescut, comportamentul fiecăruia fiind decisiv în lupta contra pandemiei.

Vezi și DOCUMENTE: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator

În noaptea de 1 spre 2 mai, circulația persoanelor e permisă doar pentru participanții la slujbele religioase.

Subliniez asta pentru a-i ruga pe toți cetățenii care nu participă la slujbă să rămână acasă. Chiar nu vor avea ce alte activități să desfășoare alta decât participarea la slujba religioasă.

Stațiunile de pe litoral și cele montane vor fi deschise cu respectarea tuturor regulilor, cu maxim 70% capacitate de cazare”, a spus Lucian Bode, vineri, într-o conferință de presă.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate