Administrație
Treceri de pietoni cu senzori, străzi cu 4 benzi, piste de biciclete, sisteme CCTV la Alba Iulia. Când încep lucrările
Noi treceri de pietoni iluminate inteligent, benzi de circulație destinate autobuzelor, piste de biciclete cu dublu sens, stații de încărcare a mașinilor electrice, extinderi și modernizări de carosabil și iluminat public, sisteme de monitorizare CCTV.
Toate acestea sunt lucrări ce vor fi demarate la Alba Iulia, cel mai probabil în acest an, contractele de finanțare cu fonduri REGIO fiind semnate marți de reprezentanții Primăriei cu ADR Centru, în prezența ministrului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației.
Reprezentanții Primăriei Alba Iulia au precizat pentru Alba24 că lucrările ar urma să înceapă cel mai probabil în trimestrul al treilea al acestui an. După semnarea contractelor de finanțare, urmează achiziția serviciilor de elaborare a proiectelor tehnice și ulterior cele privind execuția lucrărilor.
Vezi VIDEO: Contracte de peste 40 milioane euro, semnate la Alba Iulia, pentru investiții în oraș
Ce lucrări sunt pregătite și finanțate
Cu 81,4 milioane lei se face „Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia – Lot 1”, ce include 6 kilometri de străzi pe care se va moderniza și reamenaja carosabilul și circulația rutieră, se vor face piste de biciclete, unele cu dublu sens, se vor pune camere de supraveghere video a traficului și iluminat inteligent. Vor mai fi automate de închiriere a bicicletelor, benzi separate pentru circulația autobuzelor, stații de încărcare a vehiculelor electrice.
Valoare totală proiect: 81.470.449,53 lei, din care 75.751.690,28 lei finanțare nerambursabilă.
Străzi vizate și lucrări:
Strada Regimentul ”V”-Vânători:
– două benzi marginale dedicate exclusiv transportului local și una, respectiv două benzi pentru transportul urban, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți;
– ”unde există posibilitatea, se vor crea zone verzi
Bulevardul Ferdinand:
– 4, respectiv 3 benzi de circulație, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți, precum și un spațiu verde cu lățimea variabilă
– o stație de închiriere biciclete de tip bike-sharing.
Strada I.C. Brătianu
– pe lângă cele 4 benzi de circulație, pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens și un trotuar, plus o stație pentru încărcarea autovehiculelor electrice
Strada Ardealului:
– în continuarea străzii I.C. Brătianu până la intersecția semaforizată cu str. Calea Moților, sunt prevăzute 4 benzi de circulație
– pe partea stângă se va amenaja o pistă de biciclete cu dublu sens, un spațiu verde cu lățime variabilă și un trotuar cu lățimea minimă de 1,20 m.
Bulevardul Tudor Vladimirescu, între strada Petru Dobra până la podul peste râul Ampoi:
– se vor amenaja tot 4 benzi de circulație
– pe ambele părți ale străzii se va amenaja un aliniament de arbori, o pistă de biciclete și un trotuar
-stații de închiriere biciclete și stații pentru încărcarea autovehiculelor electrice.
Strada Turnătoriei (de la str. Mureșului până la str. Cabanei):
– 2 benzi de circulație și trotuare pe ambele părți.
Obiective:
– creșterea utilizării transportului nemotorizat la nivelul ariei de influență a proiectului, respectiv a numărului de bicicliști cu 28,6% și a numărului de pietoni cu 5,4% prin reabilitarea a 11,408 km de infrastructură pietonală și amenajarea a 6,525 km de piste pentru bicicliști, respectiv crearea unui sistem de bike-sharing la nivelul ariei de studiu, începând cu anul 2022
– crearea a 8,910 km de benzi dedicate transportului public, reabilitarea a 6,549 km a infrastructurii de transport public existente, reabilitarea/modernizarea a 24 stații de autobuz
Cu 64,2 milioane lei se face „Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia – Lot 2”
Pe 10 străzi vor fi modernizări de carosabil (rutier și pietonal), benzi dedicate transportului în comun, benzi pentru biciclete; se vor desființa alveolele pentru stațiile de autobuz și se vor extinde suprafețele pietonale; se vor moderniza spațiile verzi, prin plantarea de arbori cu grad ridicat de retenție CO2, dar și arbuști și alte plante perene, se vor dota spațiile pietonale cu mobilier urban, rastele individuale de biciclete, bănci simple, bănci modulare și se vor moderniza stațiile de îmbarcare/debarcare călători.
Nu în ultimul rând, se vor monta sisteme de supraveghere video CCTV , se vor elimina parcările de pe carosabil și aplica sistemele de parcare inteligentă
Valoare totală proiect: 64.217.774,88 lei, din care 62.862.109,21 lei finanțare nerambursabilă.
Străzile vizate: Francisca, Lalelelor, Nicolae Grigorescu, Pinului, Bulevardul Republicii, Bulevardul Revoluției 1989, Bulevardul Încoronării, Bulevardul 1 Decembrie 1918, continuând pe străzile Gheorghe Pop de Băsești și Bucovinei (până la spațiul Primăriei Alba Iulia).
Obiective:
– creșterea utilizării transportului nemotorizat la nivelul ariei de influență a proiectului, respectiv a numărului de bicicliști cu 100% și a numărului de pietoni cu 10,5% prin reabilitarea a 14,54 km de infrastructură pietonală și amenajarea a 9,54 km de piste pentru bicicliști, respectiv crearea unui sistem de bike-sharing la nivelul ariei de studiu, începând cu anul 2022
– creșterea cu 7,9 % a numărului de pasageri în transportul public local la nivelul ariei de influență a proiectului la nivelul anului 2022 prin crearea a 9,54 km de benzi dedicate transportului public, reabilitarea a 8,5 km a infrastructurii de transport public existente, reabilitarea/modernizarea a 21 stații de autobuz
Modernizarea iluminatului public la Alba Iulia și treceri de pietoni cu senzori – finanțări de 44,5 milioane lei
Prin proiectul”Crearea sistemului de iluminat public al Municipiului Alba Iulia – Cartier Cetate”, rețeaua modernizată va avea o lungime de peste 35 km, iar prin ”Crearea sistemului de iluminat public al municipiului Alba Iulia – zona centrală, cartierele Ampoi 1, Ampoi 2, Ampoi 3 și Partoș”, începând cu anul 2022 se va crea o nouă rețea cu o lungime de peste 45,5 km.
În acest ultim proiect, este inclusă și iluminarea a 104 de treceri de pietoni, cu sisteme bazate pe senzori de prezență, care vor comanda creșterea fluxului luminos al aparatelor de iluminat public la trecerile de pietoni. Proiectul include și folosirea de materiale reciclabile, ecologice, respectiv a unor sisteme alternative de producere a energiei electrice din surse regenerabile de energie.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News