Actualitate
Un elev muncește pe zi mai mult decât un adult. Adevărul despre mitul temelor pentru acasă
„Va trebui să reducem programul zilnic şi la gimnaziu, şi la liceu”, a declarat Ecaterina Andronescu. Potrivit ministrului Educaţiei, „să stai 36 sau 38 de ore pe săptămână la şcoală este exagerat de mult”.
Şi totuşi, zilnic, o treime dintre elevii români atât stau în bănci, iar acasă îi aşteaptă alte 3 ore de teme pentru a două zi. Asta deşi un ordin de ministru din 2016, încă în vigoare, spune că timpul necesar temelor nu trebuie să depăşească două ore la toate materiile.
Vezi și: „Greutatea” din ghiozdan. 6 kilograme, cărate în spate în fiecare zi, de elevi de clasa a V-a din Alba Iulia
În 2016, Mircea Dumitru, pe atunci ministru al Educației, a publicat un ordin care definea rolul temelor pentru acasă. Ministrul le cerea profesorilor să se asigure că elevii nu lucrează niciodată mai mult de 2 ore acasă pentru teme, la toate disciplinele. Iar copiii din clasa pregătitoare nu ar fi trebuit să primească teme pentru acasă.
Mai mult – potrivit aceluiași ordin de ministru – timpul pe care elevul îl dedică școlii, atât în clasă cât și acasă, ar trebui să se încadreze zilnic într-o medie de 5-8 ore.
Totuși, un copil trebuie să muncească mai mult de 8 ore pe zi, pentru 80% dintre elevi temele fiind prea multe și prea obositoare.
Mitul temelor pentru acasă
Alfie Kohn, autor „Mitul temelor pentru acasă”: Fără teme. Niciun studiu nu a arătat că e nevoie să înveţe în runda a doua, după o zi petrecută la şcoală. Cel puţin nu până nu au 15 ani.
Alfie Kohn, specialist american în parenting și educație susține în cartea sa, „Mitul temelor pentru acasă”, că nu există dovezi care să arate că elevii de clase primare își îmbunătățesc performanțele școlare dacă primesc teme pentru acasă.
Alfie Kohn, autor „Mitul temelor pentru acasă”: Familia trebuie să decidă ce trebuie să se petreacă în timpul dedicat familiei. Şcoala nu ar trebui să aibă dreptul să spună copiilor şi părinţilor ce să facă atunci când nu sunt la şcoală. Dar studiile nu au arătat niciun beneficiu. De altfel, anumite studii culturale au arătat că cei mici se descurcă mai bine unde nu sunt deloc sau sunt puţine teme.
Sursă: Digi24.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
danaz
luni, 25.02.2019 at 13:36
E plin de psiho-pseudo-pedagogi d’astia care ne spun / impun sa punem copilul pe un piedestral si sa ne purtam cu ei de parca s-ar sparge, sa-i tinem in puf si sa-i lasa sa faca ce vor. Sigur, si cand sunt mari va fi vai-de-ei.
Am invatat si eu destul la vremea mea, invatam si noaptea chiar si a meritat, nu-mi pare rau deloc.
Studii culturale bla, bla.