Connect with us
Publicitate

Cugir

Un pod peste râul Cugir, aflat pe DN 7 Sebeș – Deva, va intra în reparații capitale. Cât vor costa și cât vor dura lucrările

Publicat

Un pod care traversează râul Cugir, aflat pe drumul național DN 7 Sebeș – Deva, în zona localității Șibot, va intra în reparații capitale. Construit în anul 1950 și aflat în prezent într-o stare avansată de degradare, podul va fi reparat printr-o investiție DRDP Cluj estimată la peste 2,9 milioane de lei.

Lucrările vor dura patru luni de zile, iar în timpul acestora circulația rutieră va fi deviată pe o singură bandă. 

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat miercuri, 18 august, depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Pod pe DN 7, km 348+357, extravilan localitatea Șibot, județul Alba”, titular proiect DRDP Cluj.

Potrivit memoriului de prezentare, podul dalat din beton armat aflat pe DN 7, la km 348+357, traversează râul Cugir în apropierea localității Șibot. Acesta are o lungime totală de 49,2 metri.

Podul a fost construit în anul 1950, se află în exploatare de 71 ani și nu a fost consolidat sau modernizat până în prezent.

Suprastructura podului construită în anul 1950 era o dală continuă din beton armat turnat monolit. Suprastructura prezinta o secțiune dreptunghiulară cu lățimea de 7,60 m, grosimea
medie de 0,70 m și lungimea totală de 40,60 m. Dala prezintă o grosime constantă, continua pe trei deschideri de 12,80 + 15,00 + 12,80 m. Pe laturile lungi ale podului, suprastructura dalată este echipată cu console de trotuar cu lățimea de 1,78 m. La capetele consolelor de trotuar au fost construite grinzi din beton armat turnat monolit, cu lățimea de 25 cm și înălțimea de 53 cm, în care sunt încastrate parapete pietonale metalice din țeavă dreptunghiulară.

În prezent, podul prezintă mai multe defecte și degradări, atât la nivelul suprastructurii, cât și la nivelul infrastructurii, la calea de pod sau la racordarea podului cu rampele de acces și albia râului Cugir.

Având în vedere starea avansată și gravitatea proceselor de degradare constate, se impune aplicarea cât mai rapid posibil a unor lucrări de intervenție care să asigure condiții optime de exploatare în condiții de siguranță a circulației rutiere pe podul amplasat pe DN 7, la km 348+357.

Lista lucrărilor ce urmează a fi efectuate, potrivit memoriului de prezentare:

Lucrări de reparații capitale executate la nivelul suprastructurii

  • Se deviază circulația rutieră pe o singură bandă de circulație.
  • Se demolează bordurile înalte, trotuarul pietonal, parapetul pietonal.
  • Se demolează straturile îmbracăminții căii pe jumătate din lățimea părții carosabile, împreună cu șapa hidrofugă, până la nivelul plăcii carosabile.
  • Se execută lucrări de reparații capitale la nivelul intradosului consolei de trotuar.
  • Se construiește grinda parapetului direcțional. Deoarece podul este amplasat în afara localității, se propune realizarea podului fără trotuare. Astfel grinda trotuarului existent va fi lărgită (spre interior) cu 60 cm, pentru a permite montarea parapetului direcțional.
  • Se execută lucrări de reparații capitale la nivelul suprastructurii dalate.
  • Se repetă aplicarea lucrărilor de reparații capitale la nivelul suprastructurii dalate, pe cealaltă jumătate din lățimea căii
  • Se vopsesc cu o vopsea de protecție anticoroziva fața văzută a suprastructurii podului.

Lucrări de reparații capitale executate la nivelul infrastructurilor

  • Se execută lucrări de întreținere periodică la nivelul elevației fiecărui element de infrastructură.
  • Se execută lucrări de întreținere periodică la nivelul banchetei de rezemare.
  • Se execută lucrări de întreținere periodică la nivelul zonelor de rezemare a suprastructurii dalate pe bancheta de rezemare.
  • Se execută lucrări de întreținere periodică la nivelul zidului de garda al fiecărei culei.
  • Se lărgesc grinzile trotuarului, cu 60 cm, pe toată lungimea zidurilor întoarse, pentru a permite montarea parapetului de siguranță de tip H4b.
  • Se execută lucrări de întrețineri periodică la nivelul fetei văzute a zidurilor întoarse, la ambelor culei.
  • Se montează un parapet pietonal din profile metalice zincate deschise, pe grinda parapetului, și un parapet de siguranță de tip H4b la limita trotuarului pietonal, pe
    lungimea zidurilor întoarse, pe ambele culei, conform adresa CNAIR nr. 13/10199/12.09.2017.
  • Se vopsesc cu vopsea de protecție anticoroziva pe fata văzută a zidurilor întoarse

Lucrări de reparații capitale executate la nivelul căii pe pod

  • La nivelul căii pe pod se vor executa lucrări de întreținere periodică pe jumătatea din lățimea podului, prin devierea alternativă a circulației rutiere pe o singură bandă de circulație.
  • Se demolează parapetul metalic existent.
  • Pe fața interioară a grinzii parapetului se montează chiunete din tablă din inox, pentru evacuarea apelor pluviale de la nivelul căii pe pod.
  • Pe grinda parapetului se montează un parapet de siguranță metalic tip H4b
  • Se montează dispozitive de acoperire a rosturilor noi, performante, care să garanteze o durată de exploatare normală de minim 10 ani.
  • Se execută o șapă suport din beton de ciment cu panta unică în sens transversal și longitudinal podului. Pe șapa suport se va monta o hidroizolație performantă, bicomponentă, de tip poliuretanică
  • Se execută îmbrăcămintea căii pe pod, la același nivel pe partea carosabilă și pe trotuarele pietonale
  • Se montează cordoane de impermeabilizare a căii pe pod.
  • Se execută calea pe cealaltă jumătate a podului.
  • Se executa semnalizarea rutieră pe pod.

Lucrări de reparații executate la nivelul albiei râului Cugir

  • Se executa lucrări de curățare si calibrare a albiei prin zona centrală a deschiderii podului, pe două lungimi de pod în amonte și o lungime de pod în aval.
  • În aval de pod, la 10 m, măsurați din axul podului, se execută un prag de fund din beton armat C25/30.
  • În jurul pilelor se execută o protecție cu saltele de gabioane cu grosimea de 30 cm.
  • Se profilează și se protejează taluzul malului drept, având panta taluzului de 1:1.
  • Sub pod, între protectia pilei P2 și protecția din fața culeei C2, se va realiza o protecție a talvegului cu saltele din gabioane cu grosimea de 30 cm.

Lucrări de reparații capitale executate la nivelul rampelor de acces

  • Se execută lucrări de întrețineri periodică la nivelul sferturilor de con.
  • Se execută lucrări de întrețineri periodică la nivelul căii și a acostamentelor de pe rampele de acces la pod. Sistemul rutier pe rampele de acces va fi înlocuit pe lungimea
    de 25,00 m pe fiecare rampă.
  • Se montează parapete de siguranță a circulației rutiere pe rampele de acces, de tip H4b, pe o lungime de minim 25 m pe fiecare rampă.
  • Se construiesc scări de acces sub pod a personalului de întrețineri.

Valoarea investiţiei este estimată la 2.902.180,04 de lei.

Potrivit memoriului tehnic, lucrările de reparaţii se vor desfăşura pe perioada a patru luni de zile.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate