Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Vacanţă de 11 zile pentru bugetari, la sfârşitul acestui an. Zilele libere vor fi recuperate începând de sâmbătă, 14 decembrie


Publicat

La sfârşitul acestui an, angajaţii de la stat se vor bucura de aproape două săptămâni libere, în preajma sărbătorilor de Crăciun şi a Revelionului. Hotărârea de Guvern prin care, în 2013, au fost stabilite zile libere în datele de 27 decembrie, 31 decembrie, respectiv 3 ianuarie 2014 a fost publicată, joi, în Monitorul Oficial. Astfel, o parte dintre bugetari intră în minivacanţă pentru 11 zile, de miercuri, 25 decembrie şi se întorc la birouri anul viitor, în a treia zi din ianuarie, cu o „pauză” în 30 decembrie, care este zi lucrătoare.

Aşa cum s-a întâmplat şi anul trecut, zile libere de Sărbători oferă posibilitatea personalului angajat la instituţii de stat să se relaxeze după munca depusă în 2013. Guvernul a aprobat trei zile libere, în plus faţă de cele prevăzute în legislaţia muncii pentru această perioadă. Astfel, pe lângă datele de 25 şi 26 decembrie, prima şi a doua zi de Crăciun, respectiv 1 şi 2 ianuarie, pentru Revelion, Executivul a mai decis declararea ca zile nelucrătoare în acest an şi vineri, 27 decembrie, marţi, 31 decembrie şi vineri, 3 ianuarie. Cu excepţia zilei de luni, 30 decembrie, bugetarii adună o perioadă de 11 zile (inclusiv sâmbăta şi duminica) în care scapă de orele de serviciu.

Însă vor trebui să ţină cont de faptul că aceste zile libere date de Guvern vor fi recuperate. În Hotărârea de Guvern publicată joi în Monitorul Oficial se arată că:

„Pentru zilele stabilite ca zile libere în luna decembrie 2013, instituţiile publice îşi vor desfăşura activitatea în regim de program normal, în zilele de 14 şi 21 decembrie 2013 sau vor prelungi corespunzător timpul de lucru, până la data de 24 decembrie 2013, potrivit planificărilor stabilite”. Astfel, instituţiile bugetare ar putea avea program de lucru la sfârşitul acestei săptămâni, sâmbătă şi, la fel, în weekendul viitor.

În ceea ce priveşte recuperarea zilei de lucru de vineri, 3 ianuarie, „instituţiile publice îşi vor desfăşura activitatea în regim de program normal în ziua de 11 ianuarie 2014 sau vor prelungi corespunzător timpul de lucru, până la data de 31 ianuarie 2014, potrivit planificărilor stabilite”, se mai arată în textul hotărârii.

De vacanţa în perioada Sărbătorilor de iarnă nu vor beneficia însă toţi bugetarii. Potrivit legislaţiei în vigoare, în unităţile în care activitatea nu poate fi întreruptă dat fiind specificul procesului de producţie sau servicii (cum este cazul medicilor şi personalului medical din unităţile de primiri urgenţe, ambulanţa etc), unii angajaţi vor veni la muncă în cele trei zile libere declarate de Guvern. De asemenea, salariaţii de la Finanţe care au responsabilităţi în administrarea veniturilor pentru bugetul de stat ori cei de la Trezoreria Statului nu se vor bucura de toată perioada de vacanţă de Sărbători. În aceeaşi situaţie se regăsesc judecătorii, procurorii şi alţi angajaţi ale instanţelor care vor avea de soluţionat sau administrat cauze cu termene în 27 sau 31 decembrie 2013, respectiv 3 ianuarie 2014.

În ceea ce priveşte salariaţii firmelor din mediul privat, aceştia vor putea avea zile libere, dacă “partenerii sociali stabilesc astfel”, după cum se menţionează în textul hotărârii de Guvern.

Anul trecut, bugetarii au avut şase zile libere în intervalul Sărbătorilor de iarnă.

În 2013, până acum, salariaţii au avut 14 zile libere legale. Potrivit Codului Muncii, zilele de sărbătoare legală sunt 1 si 2 ianuarie; prima şi a doua zi de Paşti; 1 Mai; prima şi a doua zi de Rusalii; Adormirea Maicii Domnului; 30 noiembrie – Sfântul Apostol Andrei; 1 Decembrie; prima şi a doua zi de Crăciun; două zile pentru fiecare dintre cele 3 sărbători religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât cele crestine, pentru persoanele aparţinând acestora. Acordarea zilelor libere se face de catre angajator.

La Articolul 140 din Codul Muncii se arată că, prin hotărâre a Guvernului se vor stabili programe de lucru adecvate pentru unităţile sanitare şi pentru cele de alimentaţie publică, în scopul asigurării asistenţei sanitare şi, respectiv, al aprovizionării populaţiei cu produse alimentare de strictă necesitate, a căror aplicare este obligatorie. Articolul 141 stabileşte că aceste prevederi nu se aplică în locurile de muncă în care activitatea nu poate fi întreruptă datorită caracterului procesului de producţie sau specificului activităţii. Salariaţilor care lucrează în unităţile prevăzute la art. 140, precum şi la locurile de muncă prevăzute la art. 141 li se asigură compensarea cu timp liber corespunzător în următoarele 30 de zile.
În cazul în care, din motive justificate, nu se acordă zile libere, salariaţii beneficiază, pentru munca prestartă în zilele de sărbătoare legală, de un spor la salariul de bază ce nu poate fi mai mic de 100% din salariul de bază corespunzător muncii prestate în programul normal de lucru, se mai arată în Codul Muncii.

În 2014, din cele 12 zile libere declarate prin lege, 9 zile sunt în timpul săptămânii şi trei, în weekend:
Anul Nou
– 1 ianuarie – miercuri
– 2 ianuarie- joi
Paști
– 20 aprilie – duminică
– 21 aprilie – luni
Ziua Internațională a Muncii
– 1 Mai – joi
Rusalii
– 8 iunie – duminică
– 9 iunie – luni
Adormirea Maicii Domnului
– 15 august –  vineri
Sfântul Andrei
– 30 noiembrie – duminică
Ziua Națională a României
– 1 Decembrie – luni
Crăciun
– 25 decembrie – joi
– 26 decembrie – vineri.

Citește și ZILE LIBERE 2015: Minivacanţele de anul viitor şi când sunt sărbătorile legale. Mai multe zile în care nu se lucrează



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Pingback: Minivacanța bugetarilor în Alba: PROGRAMUL de funcționare al instituțiilor publice în perioada Sărbătorilor de Iarnă | Alba24

  2. the.fixxer*

    sâmbătă, 21.12.2013 at 20:14

    Este cel mai corect & complet articol publicat pe acest subiect.
    Felicitari redactorului & SarBautori Frumoase !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Avertizare Infotrafic: Restricția de circulație pe autostrada A1 Sebeș – Sibiu, rămâne și pe timpul nopții

Publicat

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, restricţia aplicată (prima bandă şi cea de urgenţă) între km 274-272, raza localităţii Sălişte, jud. Sibiu, sensul de deplasare Sebeș – Sibiu, va rămâne şi pe timpul nopţii, până la finalizare, semnalizată corespunzător.

În zonă se fac pentru lucrări de colmatare a fisurilor din asfalt

Pentru prevenirea accidentelor rutiere, Poliția sfătuiește conducătorii auto să ruleze cu prudenţă sporită, să păstreze distanţa regulamentară între vehicule şi să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de deplasare.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

După pandemie, 45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă. IT-iştii și specialiştii, cele mai mari șanse

Publicat

angajat lucru munca

Primul lucru pe care îl vor face 45% dintre români, după pandemie, va fi să îşi schimbe locul de muncă, iar cea mai mare încredere în şansele de a găsi un post disponibil o au IT-iştii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, reiese dintr-un sondaj întocmit de o platformă de recrutare online.

Potrivit eJobs România, 14,5% dintre respondenţi nu au în plan să facă vreo schimbare, 11% vor să urmeze un proces de reconversie profesională, iar 9% au de gând să plece din ţară.

De asemenea, 6,5% din totalul celor chestionaţi spun că vor să-şi deschidă un business odată ce economia îşi va reveni, în timp ce 5% se gândesc să solicite o mărire salarială.

Întrebaţi care cred că sunt categoriile profesionale care îşi vor găsi cel mai uşor un loc de muncă la finalul pandemiei, 23% dintre participanţii la sondaj au pus pe primul loc specialiştii, iar 21% cred că şansele cele mai mari le au IT-iştii şi 15% menţionează muncitorii calificaţi. În ierarhie urmează tinerii fără experienţă (14%), muncitorii necalificaţi (12,5%) şi candidaţii peste 45 de ani (7,4%).

În această vară, cel mai bun moment pentru schimbarea locului de muncă

Conform datelor centralizate, pe ultimele locuri apar liber profesioniştii (freelancers) – cu 4,3% dintre sufragii, şi managerii (2,8%).

În acest context, peste jumătate dintre români (52%) sunt de părere că acum este cel mai bun moment pentru a se angaja sau a-şi schimba locul de muncă, în timp ce 20% cred că, în această vară, va fi ocazia potrivită pentru o astfel de schimbare, 12% cred că din toamnă, iar 10% estimează că abia din 2022 piaţa muncii îşi va reveni.

Principalul motiv pentru care cei mai mulţi candidaţi ar schimba în acest moment angajatorul este un salariu mai mare, menţionat de 31% dintre respondenţi. 17% ar pleca pentru oportunităţi mai bune de creştere, 12% s-ar muta într-o companie mai stabilă şi 11% ar pleca dacă ar găsi un loc de muncă într-un alt domeniu de activitate.

O pondere de 6,1% dintre cei chestionaţi au declarat că ar renunţa la locul actual de muncă dacă ar avea posibilitatea să plece în altă ţară şi tot atât de mulţi şi-ar da demisia pentru un pachet de beneficii extra-salariale mai bun decât cel pe care îl au în prezent.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada aprilie – mai 2021, pe un eşantion de 700 de respondenţi.

În acest moment, peste 28.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe platforma eJobs şi, pentru acestea, sunt înregistrate, în fiecare lună, între 1,1 şi 1,5 milioane de aplicări.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii din județul Alba pot participa la concursul RoboTEC. În acest an, competiția se desfășoară atât online, cât și fizic

Publicat

Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara organizează și în acest an un proiect de tradiție – RoboTEC (Robot Engineering Contest). Elevii din județul Alba sunt invitați să participe. 

Cea de-a VI-a ediție a competiției va avea loc în perioada 21-23 mai 2021, atât online, cât și fizic.

RoboTEC este un concurs internațional și se adresează atât elevilor de liceu cât și studenților pasionați de robotică.

Participanții au ocazia de a-și pune în practică cunoștințele în acest domeniu, dar și a-și măsura creativitatea.

Ediția din acest an beneficiază de sprijinul Universității Politehnica din Timișoara, prin Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Noutatea din cadrul acestui proiect constă în susținerea unor sesiuni de workshop pentru cei dornici de a afla informații în domeniul roboticii.

Proiectul este structurat în 4 probe și două formate:

Format on-site:

Line follower
Maze

La probele on-site (în format fizic) participanții trebuie să construiască un robot, să-l trimită echipei de organizare, robotul având scopul de a naviga printr-un labirint și de a urma un traseu.

Format online:

Freestyle: are rolul de a testa imaginația participanților, fiind o probă de tip remote;

Computer Vision Simulation: are scopul de a testa capacitățile tehnice, desfășurându-se prin intermediul unui simulator.

Înscrierile în cadrul concursului sunt deschise pe site-ul Ligii AC până în data de 20 mai 2021, iar câștigătorii vor beneficia de premii în bani, ediția din acest an fiind susținută de patru companii partenere din Timișoara.

Pentru probele on-site, participanții trebuie să-și trimită roboții cu 2 săptămâni înainte de deadline.

Pentru a afla informații suplimentare, cei interesați sunt invitați să viziteze site-ul proiectului, https://robotec.ligaac.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate