Actualitate
Vestea bună: Romsilva face o scurtătură din Transalpina spre Luncile Prigoanei. Vestea rea: Turiștii nu vor putea circula pe ea
Proiectarea drumului forestier ce face legătura între DN 67C – Transalpina și Luncile Prigoanei, pe Valea Prigoanei, a fost lansată din nou la licitație de Romsilva.
Deși traseul ar putea scurta distanța parcursă în prezent pe sectorul baraj Oașa – Mănăstirea Oașa – Luncile Prigoanei cu aproximativ 9 kilometri, potrivit unor surse, drumul forestier reabilitat (pietruit) nu va fi deschis traficului auto pentru turiștii care merg spre Șureanu. Porțiunea în lungime de 11 kilometri ar putea prelua o parte din traficul de transport lemne din zonă și va face accesibilă o suprafață de peste 1.200 ha fond forestier de stat.
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva SA a lansat vineri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru achiziția de servicii de proiectare (actualizare DALI, Proiect Tehnic și asistență tehnică din partea proiectantului) pentru obiectivul de investiții „Reabilitare drum auto forestier Valea Prigoanei – rest de executat”.
Valoarea totală estimată este de 117.000 lei, fără TVA.
Traseul drumului forestier Valea Prigoanei se desfășoară în zona montană din cadrul Carpaților Meridionali, cu altitudini variind de la 950 metri la 1850 metri.
Drumul forestier Valea Prigoanei se racordează cu DN 67C Sebeș – Novaci, Transalpina, în apropierea confluenței pârâului Valea Prigoanei cu râul Sebeș și se desfășoară pe o lungime de 11,4 km în lungul pârâului Valea Prigoanei, din care 11,27 km propuși pentru reabilitare. Drumul este amplasat în UP IV Prigoana din cadrul Ocolului Silvic Blaj și se află pe raza UAT Șugag, în extravilan.
Potrivit caietului de sarcini, drumul forestier Valea Prigoanei accesibilizează o suprafață de 1.240,31 ha fond forestier de stat, cu un volum pe picior de 52.398 mc și o posibilitate anuală de 3.640 mc.
Caracteristici și date tehnice propuse
Drumul forestier Valea Prigoanei este împărțit în două tronsoane, respectiv:
1. Drum categoria a II-a (principal) Hm 0 + 00 – Hm 74 + 30
Lățimea platformei drumului este de 4,5 metri, cu lățimea părții carosabile de 3,5 metri, iar acostamentele de 0,5 metri. Acest tronson se racordează la drumul național DN 67C – Transalpina în dreptul bornei 190, la confluența dintre pârâul Valea Prigoanei și râul Sebeș și se desfășoară ca drum de vale pe versantul stâng tehnic al pr. Valea Prigoanei, până la Hm 50 + 80, unde traversează printr-un pod dalat existent (L = 6 m) pe versantul drept tehnic, continuă ca drum de vale până la Hm 74 + 30 și prezintă următoarele caracteristici:
- traseul drumului existent se desfășoară la înălțimi mici față de talveg (0,0 – 1,0 m), pe alocuri nivelul drumului existent fiind sub nivelul apei și este expus viiturilor chiar și de mică intensitate
- datorită captării existente, pe anumite porțiuni din traseu au fost turnate plăci din beton a proteja conducta de golire în aducțiunea barajului Oașa. Acestea, împreună cu rețeaua electrică existentă amplasată în imediata vecinătate a drumului, au dus la un traseu nou obligat, condus astfel încăt:
- să fie apărat față de apă
- să nu afecteze rețeaua de stâlpi electrici
- să folosească pe cât posibil plăcile de beton existente
2. Drum categoria a III-a (secundar) Hm 74 + 30 – Hm 112 + 70
Lățimea platformei drumului este de 3,5 – 4,0 metri, cu lățimea părții carosabile de 2,75 – 3,00 metri, iar acostamentele de 0,375 – 0,5 metri. Acest tronson se desfășoară pe versantul stâng tehnic al pârâului Valea Prigoanei, iar în zona finală se întoarce printr-o succesiune de curbe în serpentină pentru a câștiga diferența de nivel necesară atingerii punctului final prevăzut cu o stație de întoarcere.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Raluca
sâmbătă, 27.06.2020 at 18:30
Mai există păduri netăiate,deci trebuie să facem tot posibilul să le radem și pe acelea.Fara turiști, ptr.că ar putea sesiza amploarea dezastrului!