Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Vestea bună: Romsilva face o scurtătură din Transalpina spre Luncile Prigoanei. Vestea rea: Turiștii nu vor putea circula pe ea


Publicat

Proiectarea drumului forestier ce face legătura între DN 67C – Transalpina și Luncile Prigoanei, pe Valea Prigoanei, a fost lansată din nou la licitație de Romsilva.

Deși traseul ar putea scurta distanța parcursă în prezent pe sectorul baraj Oașa – Mănăstirea Oașa – Luncile Prigoanei cu aproximativ 9 kilometri, potrivit unor surse, drumul forestier reabilitat (pietruit) nu va fi deschis traficului auto pentru turiștii care merg spre Șureanu. Porțiunea în lungime de 11 kilometri ar putea prelua o parte din traficul de transport lemne din zonă și va face accesibilă o suprafață de peste 1.200 ha fond forestier de stat. 

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva SA a lansat vineri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru achiziția de servicii de proiectare (actualizare DALI, Proiect Tehnic și asistență tehnică din partea proiectantului) pentru obiectivul de investiții „Reabilitare drum auto forestier Valea Prigoanei – rest de executat”.

Valoarea totală estimată este de 117.000 lei, fără TVA. 

Traseul drumului forestier Valea Prigoanei se desfășoară în zona montană din cadrul Carpaților Meridionali, cu altitudini variind de la 950 metri la 1850 metri.

Drumul forestier Valea Prigoanei se racordează cu DN 67C Sebeș – Novaci, Transalpina, în apropierea confluenței pârâului Valea Prigoanei cu râul Sebeș și se desfășoară pe o lungime de 11,4 km în lungul pârâului Valea Prigoanei, din care 11,27 km propuși pentru reabilitare. Drumul este amplasat în UP IV Prigoana din cadrul Ocolului Silvic Blaj și se află pe raza UAT Șugag, în extravilan.

Potrivit caietului de sarcini, drumul forestier Valea Prigoanei accesibilizează o suprafață de 1.240,31 ha fond forestier de stat, cu un volum pe picior de 52.398 mc și o posibilitate anuală de 3.640 mc.

Caracteristici și date tehnice propuse

Drumul forestier Valea Prigoanei este împărțit în două tronsoane, respectiv:

1. Drum categoria a II-a (principal) Hm 0 + 00 – Hm 74 + 30

Lățimea platformei drumului este de 4,5 metri, cu lățimea părții carosabile de 3,5 metri, iar acostamentele de 0,5 metri. Acest tronson se racordează la drumul național DN 67C – Transalpina în dreptul bornei 190, la confluența dintre pârâul Valea Prigoanei și râul Sebeș și se desfășoară ca drum de vale pe versantul stâng tehnic al pr. Valea Prigoanei, până la Hm 50 + 80, unde traversează printr-un pod dalat existent (L = 6 m) pe versantul drept tehnic, continuă ca drum de vale până la Hm 74 + 30 și prezintă următoarele caracteristici:

  • traseul drumului existent se desfășoară la înălțimi mici față de talveg (0,0 – 1,0 m), pe alocuri nivelul drumului existent fiind sub nivelul apei și este expus viiturilor chiar  și de mică intensitate
  • datorită captării existente, pe anumite porțiuni din traseu au fost turnate plăci din beton a proteja conducta de golire în aducțiunea barajului Oașa. Acestea, împreună cu rețeaua electrică existentă amplasată în imediata vecinătate a drumului, au dus la un traseu nou obligat, condus astfel încăt:
    • să fie apărat față de apă
    • să nu afecteze rețeaua de stâlpi electrici
    • să folosească pe cât posibil plăcile de beton existente

2. Drum categoria a III-a (secundar) Hm 74 + 30 – Hm 112 + 70

Lățimea platformei drumului este de 3,5 – 4,0 metri, cu lățimea părții carosabile de 2,75 – 3,00 metri, iar acostamentele de 0,375 – 0,5 metri. Acest tronson se desfășoară pe versantul stâng tehnic al pârâului Valea Prigoanei, iar în zona finală se întoarce printr-o succesiune de curbe în serpentină pentru a câștiga diferența de nivel necesară atingerii punctului final prevăzut cu o stație de întoarcere.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Raluca

    sâmbătă, 27.06.2020 at 18:30

    Mai există păduri netăiate,deci trebuie să facem tot posibilul să le radem și pe acelea.Fara turiști, ptr.că ar putea sesiza amploarea dezastrului!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Valea Popii, inundată cu aluviuni aduse din pădure. Scurgeri de pe versanți în zona Parcului Dendrologic din Alba Iulia

Publicat

Ploile de sâmbătă după amiază au creat probleme și în zona Parcului Dendrologic de la Alba Iulia, acolo unde apa care s-a scurs de pe versanți și din pădure, a format o mică viitură și a adus bolovani și lemne până în drum. 

A plouat foarte puternic în zonă, iar apele s-au scurs pe ogașele din drumul de pământ care face legătura între Parcul de Aventură și Parcul Dendrologic, antrenând aluviunile până la asfalt, a transmis un cititor Alba24.

Apa și-a continuat drumul în jos, pe Valea Popii și a intrat pe câteva terenuri situate în aval, fără a provoca însă probleme deosebite.

Drumul este însă greu practicabil din cauza pietrelor și a lemnelor rămase pe pavele.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Început de tornadă filmat în apropiere de Teiuș. Fenomen meteorologic deosebit de rar

Publicat

Vremea capricioasă de sâmbătă, din centrul judeţului Alba, a provocat fenomene meteorologice extreme. În apropierea de Teiuş a fost filmat un început de tornadă.

Din imagini se poate observa cum norii aflaţi la altitudine foarte mică încep să formeze un vârtej. În final, fenomenul meteorologic nu s-a manifestat prin formarea integrală a tornadei.   Mai multe reprize de ploi torentiale, insotite de tunete si fulgere, s-au abătut vineri seara şi în cursul zile de sâmbătă în zona municipiului Alba Iulia.

Procesul de formare al tornadei este complex, fiind azi încă în fază de cercetare. Vântul ia naștere când sunt îndeplinite anumite condiții climaterice.

Tornadele se formează atunci când o cantitate imensă de aer cald (ciclon) urcă și aerul rece (anticiclon) coboară, iar prin deplasare se formează o pâlnie.

Tornadele sunt legate de anumite zone geografice și perioade ale anului, însă nu reprezintă fenomene obișnuite în Transilvania.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO ȘTIREA TA: Momentul în care un nor de praf de ciment de la fabrica ELIS Pavaje din Vințu de Jos inundă grădina unor vecini

Publicat

O cameră de supraveghere instalată la o locuință din Vințu de Jos arată un nor de praf care inundă curtea.

Proprietarii spun, într-un mesaj adresat Alba24, că praful provine de o fabrică de beton și prefabricate din beton aparținând Elis Pavaje, situată la foarte mică distanță de locuințe. 

”Asta se întâmplă în comuna Vințu de Jos, la punct de lucru a lui ELIS PAVAJE. Poluarea cu praf de ciment este atât de mare încât acoperă toate gradinile și livezile vecinilor.

Pe lângă faptul că nu respecta distanța de 500 m față de zona de locuit, ei având doar 10 m față de zona de locuit, dispersează în atmosferă pulbere de ciment pulbere ce acoperă toate grădinile vecinilor și compromite tot ce este verde.

Semnat, vecinii Moldovan Raul, Alveș Dorin, Alveș Cosmina, Moldovan Emilia” este mesajul transmis de oameni.

Oamenii spun că au făcut sesizări la toate instituțiile statului care se ocupă de acest domeniu dar, cu excepția DSP Alba, nici una nu a reacționat.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ce spune Voicu Paul după inundația de la Alba Iulia, care a măturat un sens giratoriu și a inundat un pasaj: Boceala nu ajută

Publicat

Viceprimarul cu atribuții de primar al municpiului Alba Iulia, Voicu Paul, a postat pe contul său de Facebook un mesaj, după inundațiile de sâmbătă din Alba Iulia. ”Nu am pornirea infantilă de a promite ceva ce mă depășește… Mi-a ieșit de prea mult timp ”primul dinte” în administrație să cred că ajută cu ceva boceala” a scris Voicu Paul. 

O ploaie scurtă dar puternică a dus, sâmbătă, la inundarea mai multor străzi din Alba Iulia.

Un sens giratoriu din plastic, amplasat în cartierul Cetate a fost dezansamblat de ape și bucățile au fost împrăștiate pe carosabil. În zona rămasă temporar fără reguli de circulație a fost trimis un echipaj de poliție, pentru a dirija traficul.

De asemenea, a fost inundat un pasaj subteran din apropierea primăriei, unde funcționează un restaurant și un pub.

Cea mai joasă zonă din oraș, în apropierea gării, a fost de asemenea inundată. Canalizarea nu a mai făcut față torenților formați pe străzi și a refulat.

Postarea lui Voicu Paul vine în acest context

”Nu sunt în faza în care mă declar încremenit și surprins ”de cât a plouat de mult”, nici povestea cu cantitate mare în timp scurt n-o s-o auziți de la mine. Mi-a ieșit de prea mult timp ”primul dinte” în administrație să cred că ajută cu ceva boceala. Mie, ca locuitor, nici o astfel de explicație nu mi-ar opri bombăneala. Și nu sunt un om prea vorbăreț.

Da, se întâmplă cam peste tot în localitățile din România.

Nu, nu mă mulțumește să facem parte dintr-un plural al resemnării, într-o imagine cu locuitori care stau ca turiștii japonezi – cu telefoanele în mână și administrațiile publice se scuză.

Nu vreau s-o iau de la maimuță-ncoace și să explic că aproape nicăieri în România nu există un sistem de canalizare dual, care să separe apa pluvială de cea uzată, că prin canalele astea nu încape tirul și că vârsta rețelelor e blestem pe capul oricui le administrează.

Regret aceste situații, ca voi toți, și vreau să știți că sunt la fel de ”torențial”, ca ploaia de mai devreme, când vine vorba de păreri pe acest subiect.

Cei care sunteți dispuși veți înțelege că ne va lua ani buni și avem nevoie de bani mulți, că din vorbe goale nu se schimbă nimic.

Știu ce se întâmplă în centrul orașului, stau la doi pași de locul din această poză, mi-e clar ce încărcare a fost în ultimii ani dezvoltarea imobiliară din Alba Iulia.

Citește și: FOTO VIDEO ȘTIREA TA: Ploaie scurtă dar puternică, la Alba Iulia. Câteva străzi, sub ape în câteva minute

În plus, nu am pornirea infantilă de a promite ceva ce mă depășește. Tocmai din aceste motive nu voi încerca să câștig timp, când e evident că timpurile și clima nu mai sunt cele de acum câțiva ani.

În acest moment, răspunsul meu nu poate fi decât unul singur și sincer: suntem aici de fiecare dată pentru a aduce situația la normal și nu suntem departe de a remedia câteva dintre neajunsurile majore prin soluții tehnice actuale.

Avem deja identificate zonele problematice și vom plasa aceste neajunsuri în fruntea listei, fie că vorbim de străzile Siretului, București, intersecția de la gară sau zona de pe Bulevardul Revoluției.

Am început proiectarea, iar specialiștii, în funcție de istoricul precipitațiilor din ultimii ani, vor spune ce sistem divizor, ce capacități și ce scenariu tehnic implică.”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate