Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Zeci de probleme grave pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Dispozitive antiseismice nefuncționale, la podul peste Mureș. LISTA


Publicat

Raportul expertizei tehnice realizată pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, a cărei inaugurare este așteptată de la începutul lunii august, a scos la iveală lucrări nefinalizate, care au defecte sau zone cu degradări.

Printre acestea se numără defecte ale îmbrăcăminţii rutiere, lipsa protecţiei anticorozive, nerepararea tuturor fisurilor, dispozitive antiseismice nefuncţionale la podul de peste râul Mureș sau șuruburi lipsă la parapetul de protecție.  

Vezi și VIDEO: Momentul impactului în tragicul ACCIDENT din județul Cluj, cu victime din Alba. Doi oameni au murit, alți doi răniți grav

Expertiza tehnică realizată de Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA) a fost publicată recent, pe forum.peundemerg.ro.

În urma inspectării pe teren de către echipa de experți nominalizată a lucrărilor efectuate și a analizei preliminare a documentației puse la dispoziție de beneficiar, s-a constatat că unele lucrări nu sunt finalizate, au defecte sau zone cu degradări.

Iată câteva dintre defectele autostrăzii, enumerate în raportul expertizei tehnice:

Pasaje peste autostradă:

  • nefinalizarea aplicării protecţiei anticorozive la betoanele din unele infrastructuri şi suprastructuri;
  • nerepararea tuturor fisurilor din elevațiile infrastructurilor;
  • infiltraţii şi carbonatari locale la intrados suprastructură;
  • defecte ale îmbrăcăminţii rutiere la nivel de strat de uzură (aspect neuniform suprafață, planeitate, rugozitate suprafață necorespunzătoare);
  • neetanșeități la dispozitivele de acoperire a rostului de dilatație
  • lipsa ţevilor PVC pentru instalaţii la unele pasaje;
  • lipsa acces de pe trotuare pe acostamentele rampelor;
  • lipsa accesului de vizitare/întreţinere de sub pasaje de pe autostradă la pasajele pe autostradă datorită continuității panourilor fonoabsorbante;
  • lipsa scărilor şi casiurilor prevăzute în proiect;
  • racordări cu terasamente nefinalizate.

Casete/cadre de beton armat:

  • lipsa protecţiei anticorozive a betoanelor;
  • nerepararea tuturor fisurilor;
  • defecte ale îmbrăcăminţii rutiere la nivel de strat de uzură;
  • lipsa ţevilor PVC pentru instalaţii la unele pasaje;
  • racordări cu terasamentele (taluzuri) nefinalizate;
  • nefinalizarea căii pe drumul traversat.

Subtraversări ale autostrăzi cu tuburi din tablă ondulată:

  • fisuri în protecţia de beton a taluzelor;
  • racordări cu terasamentele nefinalizate;
  • lucrări hidrotehice nefinalizat la unele dintre capetele tuburilor.

Ecoducte:

  • lipsa protecţiei anticorozive la intradosul suprastructurii, cu excepția tălpilor grinzilor;
  • lungime insuficicientă de amplasare a panourilor de protecţie pe lungimea ecoductului;
  • lipsa benzii de arbuşti şi a dâmbului de pământ înierbat la margine, practic nu s-au realizat amenajările peisagistice prevăzute în documentaţia de specialitate;
  • casiuri fără racord la reţeaua de colectare a apelor pluviale, sau cu descărcări improprii pe sub panourile de protecție antifonică, cu tuburi de drenaj și nu cu rigole deschise;
  • lipsa accesului pe ecoduct pentru inspecţie, întreţinere, reparaţii, în zona scărilor gardul nu are porţi;
  • umplutura de pământ şi sol fertil neprofilat pe ecoduct.

Pod km 69 + 105 peste râul Mureş:

  • funcţionarea defectuoasă a aparatelor de reazem pe culei şi pilele marginale. Plăcile superioare nu au prevăzută o lungime suficientă pentru a acoperi eventualele translaţii, deformări unghiulare ale aparatului de reazem;
  • dispozitive antiseismice nefuncţionale, fără plăcuță de neopren;
  • tacheţi care pot bloca mişcarea liberă a suprastructurii şi fac nefuncţionale dispozitivele antiseismice;
  • zone neprotejate împotriva coroziunii;
  • nefinalizarea aplicării protecţiei anticorozive la betoanele din unele infrastructuri;
  • nerepararea tuturor fisurilor din elevațiile infrastructurilor;
  • infltraţii şi carbonări locale;
  • defecte ale îmbrăcăminţii rutiere la nivel de strat de uzură (aspect neuniform suprafață, planeitate, neasigurarea pantei transversale prevăzută în proiect, pe unele zone ale benzii de staționare în caz de urgență, rugozitate suprafață necorespunzătoare);
  • neetanşări la dispozitivele de acoperire a rostului de dilataţie, între grinda de beton şi asfalt;
  • lipsa ţevilor PVC pentru instalaţii pe pod;
  • lipsa ţevilor de colectare a apelor pluviale;
  • lipsa accesului de vizitare şi întreţinere sub pod;
  • nerespectarea detaliilor din proiect privind sferturile de con, scările de acces, racordarea cu rampa podului – total necorespunzătoare;
  • lipsa protecţiei malurilor;
  • neprofilarea albiei în zona podului. Pe zona podului albia minoră este micşorată, iar în aval de pod albia râului Mureş prezintă modificări substanţiale, ca urmare a excavaţiilor din albie (astfel de excavaţii fiind interzise);
  • şuruburi lipsă sau neetanşe la parapetul de protecţie.

Pasaj km 76 pe autostradă, peste CF 200 şi CF 212:

  • racordare necorespunzătoare a sfertulu de con cu rampa şi zidul de pământ armat,
  • lipsa ţevilor de pe culee, descărcarea apelor pluviale făcându-se direct de la înălţime, c
  • asiul nu are descărcare până la baza rambleului, apele colectate descărcându-se în zidul de pământ armat.

Se poate circula, cu restricţii de viteză și tonaj

Concluziile raportului arată că unele dintre lucrările de artă de pe autostradă nu sunt finalizate, iar în stadiul actual darea în folosinţă a tronsonului rutier nu poate fi realzată decât cu restricţii de viteză şi tonaj, în special din cauza defectelor constatate la podul peste Mureş, din zona Dobra.

„Lucrările de artă, poduri şi pasaje executate în acest stadiu nu sunt finalizate în totalitate la parametrii proiectaţi, prezentând defecte şi degradări cu impact asupra siguranţei în exploatare şi a confortului, nu permit deschiderea traficulu în condiţiile stabilite prin reglementările tehnice în vigoare, respectiv nu permit deschiderea circulaţiei rutiere la parametrii proiectaţ pentru aceste construcţii, stabliţi prin documentaţa de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.

În urma analizei efectuate, privind posibilitatea deschiderii circulaţiei pe poduri şi podeţe, în stadiul actual de execuţie a lucrărilor, aceasta nu se poate face decât cu restricţii de viteză şi tonaj, în special datorită defectelor în zona reazemelor suprastructurii podului peste Mureş, respectiv a stării îmbrăcăminţii rutiere pe pod şi în zona rampelor, inclusiv a tasărilor locale dn zona rampelor adiacente unor poduri. Considerăm că deşi problemele semnalate preliminar nu afectează rezistenţa şi stabiltatea tuturor lucrărilor de artă realizate, trebuie ţinut cont de execuţia neconformă a racordării culeelor la rampele înalte, care sunt în unele cazuri ramblee cu iduri de pământ armat la bază, cu berne care nu au realizate rigole de colectare şi evacuare a apelor pluviale, taluze neprotejate şi ravinate în zona de racordare cu culeea, având şi pante mai mari decât cele din proiect. Caltatea îmbrăcăminţii pe pod este similară îmbrăcăminţii pe sectorul de autostradă, preliminar rezultând că nu sunt îndeplinite cerinţele minime de confort corespunzătoare unei autostrăzi. Viteza de circulație pe poduri și pasaje pe autostradă se va corela cu viteza de circulație pe sectoarele de drum adiacente (zona rampe poduri)”, se precizează în concluziile raportului IPTANA.

Constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva au solicitat din luna august recepția lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulația să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înţeles cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanţiei investiţiei şi, de asemenea, au fost acuzaţi că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu poate fi recepţionată.

Lotul de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.

sursa: forum.peundemerg.ro, adevarul.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Șeful DSU, Raed Arafat: 22 de orașe mari din România au rata de incidență peste 3 la mia de locuitori

Publicat

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, secretarul de stat Raed Arafat, a declarat marți seara, la Digi24, că 22 de municipii și 15 orașe din România au trecut de pragul de 3 la rata de incidență a cazurilor de coronavirus la mia de locuitori.

El a subliniat că o creștere a numărului de îmbolnăviri duce la creșterea cifrei de pacienți în terapie intensivă și a presiunii pe spitale și pe sistemul sanitar.

În acest moment avem 615 localități care au incidență între 1,5 și 3 la mia de locuitori, a anunțat Raed Arafat. Sunt 44 de municipii și 50 de orașe care se înscriu la aceste cote de incidență.

În schimb, sunt 255 de localități în toată țara care au depășit rata de incidență de 3 la mie, a spus Raed Arafat. El a precizat că 22 de municipii și 15 orașe au rata de incidență peste 3 la mie.

„De aici vine presiunea. Creșterea numărului duce la creșterea cifrei în terapie intensivă și a presiunii pe spitale și pe sistemul sanitar.

Sperăm că măsurile care s-au luat recent, dacă sunt respectate, să ducă la sistarea creșterii, cel puțin să ne oprim la un platou, dacă nu putem să mergem către o curbă descendentă, dar asta înseamnă că o perioadă o să avem o presiune pe sistemul sanitar, pentru că 3.000 – 4.000 și ceva de cazuri pe zi înseamnă un număr important de cazuri la terapie intensivă”, a spus secretarul de stat Raed Arafat.

Sursa: Digi24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Accident rutier în parcarea Kaufland din Alba Iulia: Un automobil a intrat într-un stâlp de iluminat

Publicat

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 20.40, la intrarea în parcarea magazinului Kaufland din Alba Iulia. 

Potrivit IPJ Alba, în urma unei tamponări între două mașini, unul dintre cele două automobile a lovit stâlpul de iluminat aflat la intrarea în parcarea supermarketului.

Reprezentanții IPJ Alba au mai declarat că nu s-au înregistrat victime.

știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Două noi baze sportive, cu nocturnă, la Colegiul HCC din Alba Iulia și în cartierul Micești. Licitațiile, lansate în SEAP

Publicat

Două baze sportive moderne vor fi construite în municipiul Alba Iulia, prin investiții ale CNI de peste 6,9 milioane de lei. Prima dintre ele va fi amenajată pentru Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” și va cuprinde un teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei, tenis și o clădire pentru vestiare.

Cea de-a doua bază sportivă va fi construită în cartierul Micești și va include un teren de fotbal cu gazon sintetic, un teren multifuncțional, o tribună cu o capacitate de 500 de locuri și o clădire pentru vestiare. Ambele baze sportive vor beneficia de instalații de iluminat nocturn.

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat marți, 19 octombrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) două licitații pentru proiectare, execuție lucrări și asistență tehnică din partea proiectantului pentru: Construcții de baze sportive proiect tip 2 – V1 încălzire pe gaze -„Construire bază sportivă TIP 2 – B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 11” respectiv proiectare, execuție lucrări și asistență tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiții Construcții de baze sportive proiect tip 1 – V2, încălzire cu gaz: “Construire bază sportivă TIP 1, cartier Micești, strada Stadionului nr. 9”.

Valoarea totală estimată a bazei sportive de la Colegiul „Horea, Cloșca și Crișan” este de 1.286.022,24 de lei, fără TVA, iar cea din cartierul Micești este de 5.616.403,81 de lei, fără TVA.

Baza sportivă, B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 11

Baza sportivă va cuprinde:

  • Teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei și tenis,
  • Clădire pentru vestiare,
  • Alei pietonale,
  • Spații verzi.

Teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei și tenis

Terenul multifuncțional are dimensiunile suprafeței utile de evoluție 26 x 44 m si cele ale suprafeței utile de joc 20 x 40 m. Zona de protecție perimetrală are lățimea de 2 m.

Marcajele terenului sunt conforme cu cerințele Regulamentelor de funcționare ale Federațiilor Române de handbal, baschet, volei și tenis.

Suprafața de joc va fi dintr-un covor de tartan, pe un planșeu din beton armat și balast compactat.

Pe una din laturile lungi se vor amplasa 2 bănci de câte 10 scaune pentru rezerve și antrenori.

Va exista o instalație pentru iluminat nocturn.

Suprafata de joc va fi delimitată cu o împrejmuire din stalpi metalici și plasă bordurată cu înălțimea de 1,5 m pe laturile lungi și cu un gard de protecție din stâlpi metalici și plasă textile cu înălțimea de 6 m pe laturile scurte.

Accesul sportivilor se va face prin două porți metalice dinspre clădirea pentru vestiare.

 

Dotări și echipamente exterioare:

  • Bănci pentru rezerve
  • Fileu de tenis cu stâlpi mobili
  • Fileu de volei cu stâlpi mobili
  • Panouri de baschet mobile complet echipate
  • Porți pentru handbal
  • Protecție căptușeală de burete la stâlpii nocturnei.

Clădirea pentru vestiare va fi parter și va avea dimensiunile 7,05 x 21,8 m, cu înălțimea la atic de 3,85 m. Suprafața construită a clădirii va fi de 153,69 mp, cea desfășurată va fi de 153,69 mp.

Vor exista un acces principal și două secundare pentru sportivi pe latura către terenul de fotbal; va exista un acces secundar pe latura opusă către camera tehnică. Din holul de acces se va face distribuția către spațiile clădirii.

Baza sportivă, cartierul Micești

Baza sportivă va cuprinde:

  • Teren pentru fotbal,
  • Teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei și tenis,
  • Clădire pentru vestiare,
  • Cabină de poartă,
  • Parcare,
  • Alei pietonale,
  • Spații verzi.

Teren pentru fotbal

Terenul pentru fotbal are dimensiunile suprafeței utile de evolutie 75,5 x 117 m și cele ale suprafeței utile de joc 68 x 105 m. Zona de protecție perimetrală are lățimea de 3 m pe laturile lungi și 6 m pe laturile scurte.

Marcajele terenului sunt conforme cu cerințele Regulamentului de organizare a activităţii fotbalistice din 2018 al Federației Române de Fotbal. Terenul poate fi marcat și pentru 2 terenuri de mini-fotbal, suprafețele vor fi 40 x 60 m.

Suprafața de joc va fi dintr-un covor de gazon artificial, pe straturi de balast și piatră compactate. Suprafața de joc va avea pante de 0,5% către laturile lungi; drenarea apelor pluviale va fi asigurată prin stratul suport.

Pe una din laturile lungi se vor amplasa 2 bănci de câte 14 scaune pentru rezerve și antrenori. Pe latura lungă opusă se vor amplasa gradene pentru 500 de spectatori. Adiacent gradenelor vor exista locuri pentru 20 de persoane cu dizabilități locomotorii.

Tabela de marcaj și cel putin 5 catarge pentru drapele se vor amplasa pe latura scurtă opusă clădirii pentru vestiare. Va exista o instalație pentru iluminat nocturn.

Suprafața de joc va fi delimitată cu o împrejmuire din stâlpi metalici și plasă bordurată cu înălțimea de 1,50 m pe laturile lungi și cu un gard de protecție din stâlpi metalici și plasă textilă cu înălțimea de 6,00 m pe laturile scurte.

Accesul sportivilor se va face printr-o poartă metalică dinspre clădirea pentru vestiare; accesul spectatorilor se va face printr-o poartă metalică dinspre parcare.

Dotări și echipamente exterioare:

  • Gradene tribune pentru 500 de spectatori
  • Porți de fotbal
  • Tabelă de marcaj
  • Catarge pentru drapele
  • Bănci pentru rezerve
  • Protecție căptușeală de burete la stâlpii nocturnei
  • Plasă de compartimentare a terenului cu gazon în două terenuri mici de antrenament de fotbal.
  • Targă medicală

Terenul multifuncțional

Terenul multifuncțional are dimensiunile suprafeței utile de evoluție 25 x 44 m și cele ale suprafeței utile de joc 40 x 20 m. Zona de protecție perimetrală are lățimea de 2 m.

Marcajele terenului sunt conforme cu cerințele Regulamentelor de funcționare ale Federațiilor Române de handbal, baschet, volei și tenis.

Suprafața de joc va fi dintr-un covor de tartan, pe un planșeu din beton armat și balast compactat.

Pe una din laturile lungi se vor amplasa 2 bănci de câte 10 scaune pentru rezerve și antrenori. Va exista o instalație pentru iluminat nocturn.

Suprafata de joc va fi delimitată cu o împrejmuire din stâlpi metalici și plasă bordurată cu înălțimea de 1,50 m pe laturile lungi și cu un gard de protecție din stâlpi metalici și plasă textilă cu înălțimea de 6 m pe laturile scurte.

Accesul sportivilor se va face printr-o poartă metalică dinspre clădirea pentru vestiare.

Dotări și echipamente exterioare:

  • Bănci pentru rezerve
  • Fileu de tenis cu stâlpi mobili
  • Fileu de volei cu stâlpi mobili
  • Panouri de baschet mobile complet echipate
  • Porți de handbal
  • Protecție căptușeală de burete la stâlpii nocturnei

Clădirea pentru vestiare va fi parter + 1 etaj parțial și va avea dimensiunile 10,8 x 36,3 m, cu înălțimea la atic de 7,05 m. Suprafața construită a clădirii va fi de 395,88 mp, cea desfășurată va fi de 520,96 mp.

Va exista un acces principal și 2 secundare pentru sportivi pe latura către terenul de fotbal; vor exista 3 accese secundare pe latura opusă către grupurile sanitare pentru spectatori și camera tehnică. Din holul de acces va exista holul de distribuție al clădirii; accesul la etaj se va face pe o scară interioară.

La intrarea în baza sportivă se va amplasa o cabină de poartă din poliester armat cu fibra de sticlă, cu dimensiunile 2,7 x 2,7 m.

Accesul auto se face prin coborarea bordurii trotuarului pietonal amenajat denivelat față de partea carosabilă a străzii/drumului. Structura rutieră va fi de același tip cu cea a străzii/drumului. Lățimea accesului va fi de 8 m pentru intrarea/ieșirea autovehiculelor cu raze interioare de 6 m.

Va exista o parcare pentru 55 de autoturisme – din care 4 pentru persoane cu dizabilități locomotorii și pentru 2 autocare.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Stație de dezinfecție cu ultraviolete, amplasată la intrarea principală de la Alba Mall din Alba Iulia

Publicat

Centrul Comercial Alba Mall continuă să investească sume importante pentru siguranța celor care îi trec pragul, mai ales în această perioadă în care numărul infectărilor cu noul coronavirus este unul îngrijorător. 

Mai exact, începând de marți, 20 octombrie 2020, la intrarea principală a Alba Mall, a fost amplasată o stație de dezinfecție cu ultraviolete, care permite decontaminarea împotriva agenților biologici, inclusiv a virusului COVID-19.

Aparatul este certificat cu privire la toate normele de conformitate pentru utilizarea eficientă și în siguranță. Instrucțiunile de utilizare sunt afișate în apropierea stației iar lămuriri suplimentare, dacă este cazul, se pot primi de la personalul Centrului Comercial.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate