Connect with us
Advertisement

Economie

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Au început lucrările pe loturile 3 şi 4, faza de proiectare, de la intrarea în Aiud până la Turda

Publicat

Din 20 mai, potrivit ordinului semnat la Ministerul Transporturilor, încep lucrările la Autostrada Sebeş-Turda, pe loturile 3 şi 4, cu faza de proiectare, ce ar trebui să dureze maximum patru luni. Este vorba despre un tronson de 28,75 kilometri în total, de la Turda până la intrarea în Aiud. Pentru celelalte loturi, mai sunt de rezolvat contestaţii în instanţă, respectiv reevaluări ale ofertelor la CNADNR.

Pentru segmentele 3 şi 4 au fost semnate contractele cu firmele constructoare. Pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei fără TVA.

Cei 16,3 km de la lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda vor fi executaţi de asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH, pe baza unui contract de aproximativ 470 de milioane de lei fără TVA.

Citeşte şi Exproprierea imobilelor pe traseul Autostrăzii Sebeş-Turda: Guvernul a aprobat 36,5 milioane lei despăgubiri pentru peste 4000 de imobile

În ceea ce priveşte tronsonul din judeţul Alba, marţi, la Primăria Aiud, a avut loc o primă întâlnire cu constructorul care se ocupă de lotul 3 şi o parte dintre proprietarii de imobile vizaţi în planul autostrăzii, aproximativ 20 de persoane. Potrivit reprezentanţilor administraţiei locale, pe traseul viitoarei autostrăzi au fost deja marcat terenul cu ţăruşi şi se vor face forări pentru verificări a stabilităţii terenului. De asemenea, săptămâna viitoare va avea loc o nouă întâlnire cu localnici, în special din zonele Ciumbrud şi Sîncrai, care au culturi pomicole şi vii, investiţii ce ar putea fi afectate de construcţii, pentru a fi discutat modul în care se derulează lucrările, în aşa fel încât oamenii să-şi poată recupera produsele. De asemenea, există discuţii cu firma constructoare pentru a include pe şantierul autostrăzii personal din zona Aiud, respectiv maiştri, tehnicieni, muncitori calificaţi, dar şi necalificaţi, ale căror cereri şi dosare de angajare se primesc la primărie în aceste zile.

Autostrada care va face legătura între Autostrada Orăștie-Sibiu și Autostrada Transilvania este împărţită în patru loturi. Potrivit ministrului Dan Şova, preţul mediu pentru tronsonul 3 (12,4 km) va fi de 7,5 milioane de euro/km, iar pentru tronsonul 4 (16,3 km) este de 6,4 milioane euro, urmând ca pentru tronsonul 1 (17 km) preţul să fie de 8,2 milioane de euro/km, în timp pentru tronsonul 2 (24 km) preţul să fie de 6,7 milioane de euro/km.

Termenul de execuţie este de 22 de luni, din care patru luni sunt pentru proiectare, dar ministrul speră ca lucrările să fie încheiate până pe 31 decembrie 2015, termenul contractual fiind aprilie 2016. Pentru celelalte două loturi, ce acoperă zona de la Sebeş, Alba Iulia până la intrarea în Aiud, ministrul speră ca ordinul de începere a lucrărilor să fie semnat în circa două luni.

Pentru lotul 1, CNADNR trebuie să reevalueze oferta câştigătoare a Salini-Impregilo SpA, întrucât Curtea de Apel Bucureşti a admis în parte plângerea Impresa Pizzarotti & C SpA, lider al Asocierii Impresa Pizzarotti & SpA – SC Pomponio Construcţii SRL împotriva deciziei CNSC. În ceea ce priveşte lotul 2, instanţa a amânat procesul pentru 22 mai.

Citeşte şi Autostrada Sebeş-Turda: Decizie definitivă în instanţă pentru lotul 1. Termen în luna mai pentru tronsonul al doilea

Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri ai Autostrăzii Turda-Sebeş se ridică la aproximativ 500 de milioane de euro.

Proiectul este finanţat în proporţie de 85% din Fondul de Coeziune, iar 15% din bugetul de stat. Autostrada Turda-Sebeş va traversa de cinci ori râul Mureş, ceea ce presupune realizarea mai multor lucrări – poduri, viaducte etc.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR intenţiona să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Proiectul autostrăzii Sebeș- Turda a intrat în atenția guvernului  în ianuarie 2013 după ce Consiliul Județean Alba au reactivat un proiect mai vechi – drumul expres Sebeș – Turda. În 11 februarie 2013, vicepreședintele CJ Alba Florin Roman anunța că studiul de fezabilitate al drumului expres a fost aprobat în ședință de guvern. Proiectul inițial a suferit mai multe modificări, iar din septembrie 2013 ”drumului expres” a fost transformat în ”autostradă” în urma unei analize de trafic făcută de CNADNR şi avizată de ministrul Dan Șova.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Kocsis Attila

    sâmbătă, 24.05.2014 at 20:04

    Buna ziua, unde se poate depune cv-uri la lotl 3 al autostrăzii Sebeș – Turda,Tirrena Scavi SpA
    Sau nu neaparat tronsonul nr. 3 ? Multumesc!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement