Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ADMITERE FACULTATE 2016. Ultima zi de înscrieri la Universitatea din Alba Iulia, în sesiunea de vară. Ce trebuie să știe candidații


Publicat

universitatea UAB

UABJoi, 28 iulie, este ultima zi de înscrieri la admiterea din sesiunea de vară la Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia. Vineri, pentru anumite specializări, se vor derula probele scrise şi cele de aptitudini, eliminatorii sau de competenţă lingvistică, iar sâmbătă candidaţii vor fi ierarhizaţi pe baza criteriilor de selecţie. Rezultatele admiterii vor fi cunoscute luni, 1 august.

Înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri finanţate prin granturi de studii şi cu taxă se desfăşoară în perioada 1-5 august. Reprezentanţii UAB transmit detalii importante pentru cei care vor să-şi continue studiile.

Candidaţii declaraţi admişi pe locurile finanţate de la bugetul de stat au obligaţia ca, până în 5 august, să completeze contractul de studii în vederea înmatriculării ca studenţi la domeniul de licenţă, specializarea şi facultatea la care au fost admişi.

Candidaţii au obligaţia ca, la înmatriculare, să depună dosarul cu documentele şi actele de studiu (diploma de bacalaureat) în original, altfel pierd dreptul de a se înmatricula pe locurile finanţate prin granturi de studii.

Candidaţii declaraţi admişi pe locurile cu taxă pot completa contractul de studii în vederea înmatriculării şi își pot depune dosarul cu documentele menţionate până la 26 august 2016, dar au şi obligaţia să achite prima tranşă a taxei de studii.

Candidaţii admişi care nu îndeplinesc aceste condiţii pierd calitatea de admis, iar locurile vacantate în acest mod se scot la concurs în sesiunea de toamnă. La data de 26 august 2016,  prima sesiune a concursului de admitere se consideră încheiată. Candidaţii declaraţi respinşi sau pe locuri în aşteptare se pot înmatricula numai pe locurile cu taxă rămase neocupate în urma concursului de admitere până la data de 26 august 2016, potrivit UAB.

CALENDAR admitere 2016 la UAB / sesiunea de vară

18 – 28 iulie: înscrierea candidaţilor (în 28 iulie, până la ora 15.00)

29 iulie: susţinerea probei scrise şi a probelor de aptitudini/ eliminatorie/ competenţă lingvistică (doar la specializările unde este cazul)

30 iulie: ierarhizarea candidaţilor pe baza criteriilor de selecţie

1 august: comunicarea rezultatelor admiterii

1-5 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri finanţate prin granturi de studii şi cu taxă

8-26 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri cu taxă (realizată la nivel de secretariate ale facultăţilor).

Documente necesare la ÎNMATRICULARE

La cererea de înmatriculare, candidaţii vor anexa un dosar care va cuprinde următoarele documente:

– diploma de bacalaureat sau echivalentă acesteia, în original;

– foaia matricolă care însoţeşte diploma de bacalaureat sau echivalenta acesteia, în original;

– cartea de identitate în copie xerox;

– certificatul de naştere în copie legalizată;

– adeverinţă medicală tip, eliberată de Cabinetul şcolar sau medicul de familie;

– pentru candidaţii la specializarea Educaţie fizică şi sportivă şi la specializarea Kinetoterapie şi motricitate specială este necesară completarea Fişei de consultaţii medicale – Anexa 7 a Metodologiei de admitere Licenţă. Aceasta constituie document obligatoriu pentru înscrierea candidaţilor la admitere;

– pentru specializările teologice sunt necesare şi următoarele documente: Binecuvântarea scrisă a ierarhului, Certificatul de botez şi Recomandarea preotului paroh;

– foaia matricolă corespunzătoare anilor de studiu efectuaţi, pentru candidaţii studenţi ai altor instituţii de învăţământ de stat sau particulare, care se înscriu pentru continuarea studiilor în Universitate;

– 2 fotografii tip buletin de identitate;

– dosar tip plic.

Absolvenţii de liceu din promoţia 2015/2016 pot prezenta, în locul diplomei de bacalaureat (dacă aceasta nu a fost eliberată), adeverinţa-tip că au absolvit liceul şi au promovat examenul de bacalaureat.

Taxa de înscriere

Taxa de înscriere la concursul de admitere pentru o facultate este de 150 Lei. În cadrul acestei taxe, candidaţii au dreptul să opteze pentru oricare dintre specializările şi formele de învăţământ organizate (zi; învăţământ la distanţă) în facultatea respectivă.

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (UAB) a pus la dispoziţia absolvenţilor de liceu, pentru admiterea în anul universitar 2016-2017, peste 1900 de locuri la studii de licenţă şi peste 1000 la master.

La capitolul noutăţi, sunt disponibile două specializări noi la programele de master, în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Exacte şi Inginereşti.

Vezi locuri pe facultăți și specializări și alte detalii despre înscrieri: ADMITERE la FACULTATE 2016: Peste 1.900 de locuri pentru studii de licenţă la Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia şi alte 1033 la master

Cu tradiție de 25 de ani, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia (UAB) este o instituţie de învăţământ superior şi cercetare, cu caracter public, de stat, integrată sistemului naţional de învăţământ, acreditată şi evaluată cu calificativul maxim „Grad de încredere ridicat” de către ARACIS.

Din anul 2014, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia funcționează cu cinci facultăți: Facultatea de Istorie şi Filologie; Facultatea de Ştiinţe Economice; Facultatea de Ştiinţe Exacte și Inginerești; Facultatea de Drept şi Ştiinţe Sociale; Facultatea de Teologie Ortodoxă.

La nivel internaţional, UAB şi-a dezvoltat continuu cooperarea cu alte universităţi, structuri de cercetare şi companii din toată Europa, având în momentul de faţă încheiate un număr de 180 de acorduri de parteneriat cu instituţii din străinătate (universităţi din Europa, Asia, Orientul Mijlociu, America de Nord şi de Sud, firme de plasament, companii şi institute de cercetare).

Universitatea dispune de 3 cămine studenţeşti moderne, aflate în proprietate şi de un cămin închiriat, cu o capacitate totală de cazare de peste 860 de locuri. În incinta campusului universitar există un restaurant studențesc și o sală de sport modernă, cu multiple dotări. Studenţii Universităţii beneficiază de utilităţile şi serviciile cultural-artistice şi de divertisment oferite de Casa de Cultură a Studenţilor.

Situată în mijlocul cetății bastionare din Capitala istorică a românilor, îşi desfășoară activitatea în clădiri care fac parte din patrimonial național.

Oferă facilități de studiu, practică și cercetare de excelență pentru studenți, masteranzi și doctoranzi, în țară și în străinătate, prin parteneriate ferme cu colaboratori de prestigiu.

Studenţii au oportunități de petrecere a timpului liber, prin organizarea unei palete largi de acțiuni culturale, sportive, artistice și de voluntariat.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

LOCURI de MUNCĂ în ALBA: 128 de posturi la Alba Iulia, Blaj, Câmpeni, Cugir și Sebeș. Oferta completă prin AJOFM

Publicat

locuri munca

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba a transmis oferta de locuri de muncă disponibile în județul Alba, la data de 4 august.

Sunt vacante 128 locuri de muncă în județul Alba, în mai multe domenii.

OFERTA de locuri de muncă prin AJOFM ALBA:

Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba Iulia – 0258 831 137

Angajator – post vacant – nr. locuri / telefon mobil

KINETIC BIO POINT SRL – economist – sef – 1 – 0744380767

KINETIC BIO POINT SRL – inginer – sef în constructii – 1 – 0744380767

KINETIC BIO POINT SRL – receptionist – 1 – 0744380767

GOLDEN WOOD SRL – gestionar depozit – 1 – 0758632969

GOLDEN WOOD SRL – operator siloz (silozar) – 1 – 0758632969

GOLDEN WOOD SRL – laborant chimist – 1 – 0758632969

AUGUST FOODS SRL – manager – 1 – 0739845160

AUGUST FOODS SRL – referent de specialitate financiar – contabilitate – 1 – 0739845160

AUGUST FOODS SRL – casier – 2 – 0739845160

AUGUST FOODS SRL – bucatar – 1 – 0739845160

AUGUST FOODS SRL – ajutor bucatar – 1 – 0739845160

AUGUST FOODS SRL – lucrator bucatarie (spalator vase mari) – 1 – 0739845160

AUGUST FOODS SRL – femeie de serviciu – 1 – 0739845160

TINDALA JUNIOR – ambalator manual – 4 – 0742431715

TINDALA JUNIOR – manipulant marfuri – 4 – 0742431715

PRAJA AUTOUTILAJE SRL – masinist la masini pentru terasamente (ifronist) – 4 – 0740794466

PRAJA AUTOUTILAJE SRL – director general societate comerciala – 1 – 0740794466

HULEA INSTAL SRL – instalator încalzire centrala si gaze – 1 – 0728325631

ASOCIATIA TRANSILVANIA SENIOR – infirmier/infirmiera – 1 – 0788364937

ASOCIATIA TRANSILVANIA SENIOR – secretara – 1 – 0788364937

ASOCIATIA TRANSILVANIA SENIOR – asistent medical generalist – 1 – 0788364937

ASOCIATIA TRANSILVANIA SENIOR – bucatar – 1 – 0788364937

POMPONIO S.R.L. – sef serviciu aprovizionare – desfacere – 1 – 0258814001

CASTRASELY COMP S.R.L. – lucrator comercial – 2 – 0721238054

CASTRASELY COMP S.R.L. – referent de specialitate financiar – contabilitate – 1 – 0721238054

DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA – îngrijitor batrâni la domiciliu – 4 – 0258810325

DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA – kinetoterapeut – 1 – 0258810325

ELIT SRL – fochist la cazane de apa calda si cazane de abur de joasa presiune – 1 – 0729399359

ELIT SRL – economist în economie generala – 1 – 0729399359

PRIMEX INVEST SRL – dulgher (exclusiv restaurator) – 1 – 0753128951

PRIMEX INVEST SRL – zidar pietrar – 1 – 0753128951

PRIMEX INVEST SRL – zugrav – 1 – 0753128951

PRIMEX INVEST SRL – muncitor necalificat la spargerea si taierea materialelor de constructii – 1 – 0753128951

PRIMEX INVEST SRL – pavator – 1 – 0753128951

BUCOVRO S.R.L. – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 2 – 0753537548 –

ABELAMOS SRL – economist în management – 1 – 0741206202

IPEC SA – marcator piese – 20 – 0758800134

IPEC SA – laborant chimist – 2 – 0758800134

IPEC SA – mecanic utilaj – 3 – 0758800134

KINETIC BIO POINT SRL – economist în economie generala – 1 – 0744380767

PANECARN SRL – sofer de autoturisme si camionete – 1 – 0733675079

INTEGRA GUARD SRL – agent de securitate – 1 – 0737761070

NETO MARKT L – lucrator comercial – 1 – 0757371687

DOMICA SRL – muncitor necalificat la spargerea si taierea materialelor de constructii – 1 – 0745579857

MAGIC NORD SRL – pizzar – 1 – 0773925257

MAGIC NORD SRL – bucatar – 1 – 0773925257

MAGIC NORD SRL – ospatar (chelner) – 1 – 0773925257

SILVER TEAM SRL – spalatoreasa lenjerie – 1 – 0744604900

TREI BEST FOOD SRL – ajutor bucatar – 2 – 0740387290

TREI BEST FOOD SRL – casier – 1 – 0740387290

BLUE GAL SRL – ajutor bucatar – 1 – 0737530721

AJOFM Alba – Punct de lucru Blaj – 0725 225 883

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

VALGER LEMN – operator la masini unelte cu comanda numerica în prelucrarea lemnului – 1 – 0725225884

SC AUTO PARTNER GARAGESRL – electrician auto – 1 – 0766753054

SCDVV BLAJ – asistent de cercetare în horticultura – 1 – 0258710320

SCDVV BLAJ – tractorist – 1 – 0258710320

SCDVV BLAJ – viticultor – 1 – 0258710320

SCDVV BLAJ – pepinierist – 1 – 0258710320

VALGER LEMN – operator la masini unelte cu comanda numerica în prelucrarea lemnului – 5 – 0725225884

PFA ARUSTI IOANA PAULA – lucrator comercial – 1 – 0725225884

În actualizare

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cod Galben de vijelii, descărcări electrice și ploi torențiale în vestul județului Alba. Intervalul de valabilitate

Publicat

ANM a emis o atenționare meteorologică de Cod Galben în mai multe județe din țară și în vestul județului Alba. Se vor semnala intensificări ale vântului, vijelii, frecvente descărcări electrice și local averse cu caracter torențial.

Interval de valabilitate: 04 august, ora 16:00 – 05 august, ora 12:00
Fenomene vizate: instabilitate atmosferică temporar accentuată;
Zone afectate: conform hărții;

În intervalul menționat în Banat, Crișana, vestul Olteniei și în zona Carpaților Occidentali vor fi perioade cu instabilitate atmosferică, ce se va manifesta prin intensificări ale vântului, vijelii, frecvente descărcări electrice și local averse ce vor avea și caracter torențial.

Izolat va cădea grindină, iar cantitățile de apă vor depăși 25…30 l/mp și izolat 40 l/mp.

Notă: În cursul zilei de marți (04 august) în regiunile vestice, disconfortul termic va fi accentuat, iar indicele temperatură-umezelă (ITU) va atinge pe arii restrânse pragul critic de 80 de unități.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Cauza morții tânărului din Alba găsit în apele lacului Oașa. Medicii legiști au finalizat autopsia

Publicat

Medicii legiști din Alba au finalizat autopsia în cazul tânărului din Cărpiniș, dispărut în urmă cu două săptămâni, în lacul Oașa și care a fost găsit vineri, 31 iulie, plutind pe apă. 

Reprezentanții IPJ Alba au declarat pentru alba24.ro că, în urma autopsiei, cauza oficială a morții a fost stabilită ca asfixiere mecanică prin înec.

De asemenea, pe cadavrul care se afla în stare de putrefacție nu au fost descoperite urme de violență. Reamintim că, în timp ce trupul încă nu era găsit, familia acestuia susținea o ipoteză în care tânărul ar fi fost ucis, iar cadavrul ascuns.

VEZI ȘI: FOTO: Ipoteză ȘOCANTĂ în cazul tânărului din Alba, dispărut în apele lacului Oașa. Ce pistă indică familia

Ce s-ar fi întâmplat 

Tânărul, în vârstă de 21 de ani, din Cărpiniș, era angajat la o firmă de exploatare forestieră. În seara de 17 iulie, în urma unui apel la 112, a fost semnalată dispariția tânărului în apele lacului Oașa.

Tânărul s-ar fi aflat în zona lacului alături de cel puțin o persoană și ar fi intrat să facă baie în apă. Potrivit unor surse locale, acesta ar fi reușit să se ridice la suprafață pentru câteva momente, după care a dispărut în apa lacului.

Căutările au început chiar din noaptea dispariției, dar fără succes, timp de două săptămâni.

Potrivit surselor alba24.ro, zona în care a fost căutat trupul băiatului este una foarte dificilă, ca arie de căutare. Adâncimea apei poate ajunge și la 15-20 de metri, pe fundul lacului sunt buturugi, bolovani și, la adâncimi de peste 3-4 metri, vizibilitatea este spre zero.

Trupul a ieșit la suprafață pe malul opus al lacului, față de locul în care se presupune că tânărul s-ar fi înecat și unde au fost găsite hainele acestuia.

VEZI ȘI: FOTO: Cadavrul descoperit de jandarmii montani pe malul lacului Oașa este al tânărului dispărut acum două săptămâni

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2020: Rezultatele la examen, publicate marți. Profesorii află notele la proba scrisă. Calendar

Publicat

Rezultatele la proba scrisă în cadrul examenului de Titularizare 2020 vor fi făcute publice marți, 4 august, potrivit calendarului anunțat de Ministerul Educației. Peste 440 de profesori din Alba au susținut, în 29 iulie, testarea scrisă.

În județul Alba, au fost 537 candidați înscriși, dintre care 89 din promoția curentă. Au absentat 56 și s-au retras în timpul probei alți 39. Un candidat a fost eliminat din examen.

Rezultatele vor fi disponibile AICI.

Vezi Profesor ELIMINAT din examen la Titularizare 2020 în Alba, pentru tentativă de fraudă. 441 de candidați au dat proba scrisă

Contestațiile se depun la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, marți, 4 august, după afișarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv miercuri, 5 august, până la ora 12:00. Rezultatele finale se afișează în 11 august.

Vezi și TITULARIZARE 2020: SUBIECTELE și baremele de corectare, pe discipline, la proba scrisă

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în perioada 12 – 14 august.

CALENDAR TITULARIZARE 2020:

29 iulie 2020 – desfășurarea probei scrise

4 august 2020 – comunicarea rezultatelor inițiale

4-5 august 2020 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare;

Notă: contestațiile pot fi transmise și prin poștă electronică până la 12:00, în data de 5 august 2020, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/ adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică candidatului prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

5-10 august 2020 – soluționarea contestațiilor;

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale.

ŞEDINŢELE DE REPARTIZARE

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

6-7 august 2020 – candidații care solicita repartizarea pe posturi didactice/ catedre vacante/rezervate în alt județ sau în municipiul București, în care nu a susținut proba scrisă, depun cereri în acest sens, la inspectoratul școlar din județul/municipiul București în care solicită repartizarea şi informează, în scris, inspectoratul școlar din județul în care au susținut proba scrisă.

Un candidat se poate înscrie pentru repartizare, într-un singur județ sau numai în municipiul București. Datele din fişa de înscriere a candidaților sunt introduse în sistemul informatic.

Posturile didactice/catedrele vacante/ rezervate publicate pentru concurs se repartizează de comisia județeană de organizare şi desfășurare a concursului, conform precizărilor Ministerului Educației şi Cercetării.

Repartizarea posturilor/catedrelor se realizează în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afișată pentru concurs, cu respectarea condițiilor Metodologiei.

În cazul notelor egale la proba scrisă se aplică prevederile art. 63 din Metodologie.

Repartizarea candidaților se realizează în baza datelor existente în sistemul informatic, în ordine, astfel:

12 august 2020 – repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durată de viabilitatea postului catedrei care a obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, pe posturile didactice/ catedrele pe care sunt angajate în anul şcolar 2019-2020, conform art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – repartizarea candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/ catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea condițiilor Metodologiei; situațiile excepționale se soluționează cu avizul MEC;

14 august 2020 – repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) din Metodologie, respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei ramase cu norma didactica incompletă, conform Metodologiei;

– repartizarea prin transfer sau detașare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluționată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate;

– repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante complete, indiferent de viabilitatea acestora, a candidaților cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular şi a cadrelor didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat şi particular, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învăţământ, sesiunea 2020, şi au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor şi cu respectarea condițiilor Metodologiei; situațiile excepționale se soluționează cu avizul MEC.

Candidații care au susținut proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, într-un anumit judeţ, depun, la inspectoratul școlar unde doresc să fie repartizați, în perioada prevăzută în Calendar, o cerere însoțită de copii ale actelor de studii şi grade didactice, autentificate de unul dintre secretarii comisiei județene/a municipiului București de organizare şi desfășurare a concursului.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

20-21 august 2020 – repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020:

Repartizarea în ședință, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

– cadrelor didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

– cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

– cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

– cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

– candidaților care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor, având prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie;

Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră se face în perioada 14-21 august 2020.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate