Economie
Afacere de succes: Compania „Transavia” a împlinit 20 de ani de activitate
Compania „Transavia”, cel mai important producător de carne de pasăre din România a împlinit 20 de ani de existenţă. Conducerea societăţii comerciale care a reuşit în 2010 să cumuleze o cifră de afaceri de nu mai puţin de 432,15 milioane de lei se mândreşte astăzi cu 17 ferme de pui de carne, două ferme de reproducţie, două staţii de incubaţie, una dintre cele mai moderne fabrici europene de procesare a cărnii şi un produs din carne de pui care se regăseşte pe masa fiecărui român: Fragedo.
Eticheta „Transavia” nu se va pune vreodată pe produse de proastă calitate
Lider incontestabil pe piaţa avicolă din România, „Transavia” produce anual peste 50.000 de tone de carne de pasăre în fermele proprii, realizate în conformitate cu normele de calitate internaţionale, iar, potrivit inginerului Ioan Popa, preocuparea companiei va rămâne în continuare pentru producţia internă şi menţinerea calităţii produselor la cel mai înalt nivel. „Ne luptăm ca lumea să mănânce mai mult pui, deoarece este o carne sănătoasă şi pot să garantez că nu o să producem niciodată produse de proastă calitate. Eticheta Transavia nu se va pune vreodată pe produse care nu sunt de calitate”, a explicat Ioan Popa, patronul „Transavia”.
Ioan Popa a declarat că intenţionează să mai deschidă încă o fabrică de pui şi că, din fericire, criza economică nu a afectat activitatea companiei: „Noi nu am restructurat nici un om, iar cei care au fost daţi afară au fost daţi din cu totul alte motive sau au plecat de bunăvoie. Din contră, pot spune că în ultimul an am făcut chiar angajări. Angajaţii mei pot să confirme, 2009 a fost singurul an în care nu am mărit salariile, în rest, anual, acestea au crescut”.
În prezent, compania „Transavia” are 1.364 de angajaţi în 6 judeţe ale ţării şi un profit brut de 31,3 milioane de lei. „Am avut 20 de ani în care în fiecare an am avut profit şi am realizat ceva. Am încercat să multiplicăm, şi sub raport financiar, şi sub raport material tot ceea ce am făcut, am crescut de la an la an, a crescut numărul de angajaţi în fiecare an, au crescut salariile şi a crescut cantitatea de carne pe care am produs-o. Absolut tot lanţul de produse pe care îl avem este organizat în circuit închis şi nu apelăm decât sporadic la serviciile terţilor, iar asta atunci când eventual este vorba de anumite transporturi speciale”, ne-a declarat Ioan Popa.
Criza curăţă economia de lucrurile nepotrivite
Patronul „Transavia” recunoaşte că recesiunea economică i-a învăţat să fie mai economi, dar susţine că şi aceste perioade de criză sunt sănătoase pentru economie, deoarece „o curăţă de lucrurile nepotrivite”. În opinia omului de afaceri, criza i-a exclus de acei agenţi economici care nu funcţionează legal, a debarasat firmele de oameni care nu sunt împăcaţi cu munca, de „derbedei” şi deci a făcut şi lucruri bune.
Investiţii propuse pentru 2011 vor depăşi 10 milioane de euro
Ioan Popa susţine că, deşi investiţiile pentru anul acesta erau prevăzute la 10 milioane de euro, această sumă va fi cel mai probabil depăşită cu 2-3 milioane de euro: „Sperăm să nu fie cu mai mult, deoarece ne va fi mult mai greu, dar astea le vom face. Referitor la cifra de afaceri, ea va fi mai mare decât anul trecut (423,15 milioane de lei) dar nu o să vă dau cifre exacte. În fiecare an, cifra de afaceri a crescut, nu a scăzut, iar în aceşti ani de criză noi nu am avut probleme să scădem”.
Produsele „Transavia” sunt prezente pe piaţa internă în procent de 75%, în marile lanţuri de retail, prin brandul Fragedo. În marile magazine, peste 85% îl reprezintă carnea proaspătă de pui. Compania exportă produsele în ţări precum Europa, Anglia, Olanda, Germania, Franţa şi are în proiect să ajungă şi în Arabia Saudită. Datele statistice arată că în România se consumă aproximativ 21 de kilograme de carne de pui pe cap de locuitor, în timp ce în Arabia Saudită fiecare persoană consumă anual nu mai puţin de 72 de kilograme de carne de pui. Potrivit omului de afaceri, din nefericire, în prezent, în ţara noastră, oamenii vor să mănânce sănătos, dar nu să şi plătească.
Alte investiţii ale companiei „Transavia”
În prezent, compania deţine nu mai puţin de 4.000 de hectare de pământ pe care cultivă cereale pentru consumul propriu. În viitor se doreşte să se mai achiziţioneze până la 10.000 hectare de teren, iar asta până cel târziu anul viitor. Producţia de pe cele 4.000 de hectare asigură aproximativ 35 la sută din necesarul de cereale al companiei. Fermele „consumă“ 10.000 de tone de furaje pe lună, din care 65 la sută sunt cereale.
Pe lângă domeniul avicol, „Transavia” se doreşte a fi un business care care dă înapoi comunităţii o parte din ceea ce câştigă. Un astfel de proiect este şi biserica ce urmează să fie ridicată în Miceşti şi care este realizată integral prin fondurile fundaţiei patronate de companie. Construcţia, cu o arhitectură deosebită, reprezintă viziunea ahitectului braşovean Dorin Ştefan, cel care a proiectat Turnul Taipei 101, cel mai înalt turn din Asia.
„Transavia” este membru fondator al fundaţiei „Handbal Club Transilvania” şi sponsor al echipei de handbal masculin „U Transilvania”.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News