Eveniment
Afacerea BMW: Cum explică șefii din Poliția Română nevoia de mașini cumpărate de la prietenul președintelui Iohannis
Conducerea Poliției Române a oferit justificări publice pentru achiziția a minimum 300 de BMW-uri de la Automobile Bavaria, firma deținută de Michael Schmidt, prietenul președintelui Klaus Iohannis.
Chestorul Benone Matei, șeful Poliției Române, a declarat, într-o conferință de presă organizată la două zile după ce președintele Klaus Iohannis a cerut clarificarea situației, că poliția a întocmit caietul de sarcini al licitației în urma cererilor Poliției Rutiere și cu sprijinul departamentului de Logistică.
Benone Matei a spus că, deși la licitație s-a prezentat un singur ofertant, Automobile Bavaria, specificațiile tehnice erau valabile pentru cel puțin alte 3 modele. Potrivit informațiilor G4Media, e vorba de modele ale mărcilor Mercedes, Jaguar și Alfa Romeo.
Întrebați de reporterul G4Media cum au ajuns la aceste specificații tehnice extrem de restrictive, șefii Poliției au spus că scopul principal al autospecialelor este urmărirea șoferilor care nu opresc la semnale și trebuie urmarite.
Reamintim că Poliția a încheiat un acord cadru cu Automobile Bavaria pentru sute de autoturisme BMW, la un preț de 32.000 euro bucata.
Contract cu ”dedicație”
Sindicatul Europol, unul dintre cele mai mari din poliție, a criticat criteriile de achiziție, spunând că au favorizat firma lui Automobile Bavaria, al cărui șef este apropiat de președintele Klaus Iohannis.
Șeful statului a negat orice legătură cu achiziția Poliției Române și a cerut rapid clarificări.
Întrebați de reporterul G4Media dacă totalul de 600 de mașini necesare nu putea fi împărțit pe mai multe loturi, pentru a achiziționa si autospeciale mai ieftine, mai ales într-o perioadă în care guvernul a cerut restrângerea cheltuielilor, șefii Poliției au răspuns negativ: „E obligatoriu să aibă aceste specificații pentru a le oferi siguranță polițiștilor”.
”Se dorește o autospecială cu o putere minimă de 130 kW, motor pe benzină, cuplu motor min. 290 Nm, tracțiune integrală 4×4 permanent (AWD), tipul caroseriei să fie AA, iar transmisia să fie automată pe o cutie de minim 8+1 trepte.
După aproximativ 2 săptămâni de căutări și discuții cu reprezentanți ai marilor dealeri auto, am ajuns la concluzia că singura marcă ce ,,pică” pe aceste specificații este BMW. Iar tipul de BMW este 320ix”, a anunțat sindicatul Europol, care a acuzat că la mijloc ar fi un contract cu dedicație.
Și președintele USR, Cătălin Drulă, a explicat într-o postare pe rețeaua de socializare Facebook „cum au făcut băieții o licitație cu dedicație”.
„Să zicem că vrei să cumperi 600 de BMW-uri 320ix de la prietenul președintelui. Ai putea să ceri o berlină, relativ puternică (min. 175 cai putere), pe benzină, cu cutie automată, tracțiune integrală, accelerație de la 0-100km/h în cel mult 8 secunde. Ai putea.
Dar ce te faci dacă vine un ofertant cu Skoda Octavia 2.0 TSI DSG 4X4 care se potrivește la toate, dar costă numai 28.000€ pe când BMW-ul e 38.600€? Cum ce faci? Pui în caietul de sarcini înălțime maximă de 1450mm și Octavia nu se califică pentru că are 1469mm. Bonus: elimini și Volkswagen Passat-ul care are 1456mm.
Dar cum scapi de Audi A4 40 TFSI quattro care costă tot 38.600€ și se potrivește la toate cerințele sau le depășește? Cutie de viteze automată CU MINIM 8+1 TREPTE. Ce să vezi? Pe A4 e S-tronic cu 7+1 trepte. O diferența irelevantă în practică și mai ales în practica poliției.
Faci o căutare de piață și vezi că se mai potrivesc niște modele care te-ar putea amenința. Mercedes C 200 4MATIC. Ăsta e periculos. Are tot ce are și BMW-ul, ba chiar și cutie cu 9+1 trepte (9G-TRONIC). Prețul e competitiv, 41.000€, deci riști dacă nu-l elimini.
Soluția? Motor de minim 1,9 litri. Mercedesul are doar 1,5 litri, deși scoate din ei 224 de cai-putere și te lipește de scaun la 7,1 secunde până la 100km/h. Afară și cu C200.
Ce rămâne care să se potrivească cu specificația ta? Numai variante care nu pot concura. Un Mercedes C300 4MATIC de 47.000 €, un Alfa Romeo Giulia Veloce de 50.000 € și un Jaguar XE P300 AWD cu producție și disponibilitate mică.
Ți-a reușit dedicația, președintele și prietenul său sunt mulțumiți.
*toate prețurile sunt cele de listă, fără TVA inclus”, a scris Cătălin Drulă, pe pagina de Facebook.
Conferință de presă cu 3 jurnaliști
Doar trei reporteri au fost prezenți luni la conferința de presă la care a participat toată conducerea Poliției Române pentru a da detalii despre afacerea BMW, lucru destul de rar.
Cei trei ziariști au reprezentat redacțiile G4Media, TVR și Euronews. Au mai fost prezenți și cameramani de la alte televiziuni, printre care și B1 TV.
De remarcat că principalele televiziuni de știri au ignorat complet subiectul, așa cum s-a întâmplat în acest an și cu alte teme sensibile pentru președintele Iohannis sau coaliția PSD-PNL-UDMR. Nici o televiziune de știri nu a transmis explicațiile în direct.
Explicațiile ar putea fi legate de modul în care partidele finanțează din bani publici o parte din instituțiile media, ceea ce afectează agenda publică, după cum a arătat și o investigație Recorder, recentă.
Surse: G4Media, EuropaFM, Europa Liberă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
marți, 27.09.2022 at 11:51
Staţi liniştiţi, că au prevăzut ce se va întâmpla, şi s-au pregătit din vreme. Nimic nu este întâmplător în Romania, că direcţia de mers o stabilesc alţii, ca dovadă.