Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 74 cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în localități din județ la 14 zile


Publicat

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 74 cazuri noi COVID-19 în județul Alba, potrivit datelor transmise de DSP Alba, joi, 18 februarie.

De la începutul pandemiei, în județul Alba, au fost raportate 15.006 îmbolnăviri, 13.749 persoane vindecate, 406 decese.

Miercuri, în Alba au fost prelucrate 804 de probe (404 probe la DSP si 400 la SJU).

Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 166.522.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (63 cazuri noi)

Alba Iulia – 46

Aiud – 4

Blaj – 4

Sebeș – 4

Teiuș – 3

Cugir – 1

Ocna Mureș – 1

Rural (10 cazuri noi)

Șugag – 2

Bistra – 1

Ciugud – 1

Ighiu – 1

Lopadea Nouă – 1

Meteș – 1

Pianu – 1

Sălciua – 1

Săsciori – 1

Un caz cu anchetă epidemiologică în derulare

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba (4-17 februarie) – 2,13 (anterior 2,12).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 4-17 februarie – incidența cazurilor COVID-19

Alba Iulia – 325 cazuri – 4,25 (anterior 4,04)

Teiuș – 24 cazuri – 3,30 (anterior 3,03)

Sebeș – 106 cazuri – 3,22 (anterior 3,28)

Aiud – 54 cazuri – 2,12 (anterior 2,12)

Cugir – 37 cazuri – 1,44 (anterior 1,59)

Blaj – 22 cazuri – 1,06 (anterior 1,16)

Zlatna – 8 cazuri – 1,00 (anterior 1,00)

Câmpeni – 7 cazuri –0,94 (anterior 1,21)

Ocna Mureș – 9 cazuri – 0,64 (anterior 0,71)

Abrud – 3 cazuri – 0,57 (anterior 0,57)

Baia de Arieș – 2 cazuri – 0,52 (anterior 0,52)

Mediul rural:

Localitate – cazuri în perioada 4-17 februarie – incidența cazurilor COVID-19

Ceru-Băcăinți – 2 cazuri – 7,09 (anterior 7,09)

Ciugud – 17 cazuri – 5,21 (anterior 4,90)

Mogoș – 4 cazuri – 5,15 (anterior 9,01)

Meteș – 13 cazuri – 4,59 (anterior 4,95)

Sântimbru – 12 cazuri – 3,95 (anterior 4,28)

Vidra – 6 cazuri – 3,89 (anterior 3,89)

Rădești – 5 cazuri – 3,84 (anterior 3,84)

Crăciunelu de Jos – 7 cazuri – 3,26 (anterior 3,26)

Galda de Jos – 14 cazuri – 3,12 (anterior 3,12)

Stremț – 7 cazuri – 2,85 (anterior 2,85)

Mirăslău – 5 cazuri – 2,52 (anterior 3,02)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 3,28)

Ighiu – 19 cazuri – 2,70 (anterior 2,70)

Pianu – 9 cazuri – 2,51 (anterior 2,23)

Sălciua – 3 cazuri – 2,09 (anterior 1,40)

Berghin – 4 cazuri – 2,09 (anterior 2,09)

Șugag – 6 cazuri – 2,08 (anterior 1,39)

Cricău – 4 cazuri – 2,00 (anterior 2,00)



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Cererile unice de plată pentru anul 2021, vor putea fi completate online. Precizări importante pentru fermieri

Publicat

apia alba iulia

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat, începând cu 1 martie, campania de primire a cererilor unice de plată pentru anul 2021, care vor putea fi completate online. 

„Având în vedere că siguranţa în contextul pandemiei Covid-19 este extrem de importantă pentru instituţia noastră, fermierii vor putea să-şi înregistreze cererile unice de plată în anul 2021 fără a se prezenta la centrele judeţene/locale APIA şi/sau al municipiului Bucureşti, până la data de 15 mai 2021.

APIA – O singură cerere unică de plată

Se va completa o singură Cerere Unică de Plată, chiar dacă se utilizează suprafeţe de teren în diferite localităţi sau judeţe.

Modelul cererii unice de plată poate fi descărcat AICI

Instrucțiunile pentru completarea cererii unice de plată se pot consulta AICI.

Fermierii îşi vor actualiza parcelele agricole, elementele ZIE (zone de interes ecologic) şi toate informaţiile din cerere, prin accesarea aplicaţiei IPA-Online din versiunea internet, conform Manualului de utilizare IPA-Online (accesibil în aplicaţie).

Primăria va transmite adeverința legată de terenuri

De asemenea, fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia deţin terenul situaţia înscrierii în Registrul agricol a terenului şi să permită primăriei să transmită la APIA adeverinţa.

Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii unice de plată şi să fie valabile la data depunerii cererii.

Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.

În cazul în care fermierii deţin animale în exploataţie, au obligaţia să se asigure că datele acestora sunt actualizate în Registrul Naţional al Exploataţiilor (RNE) (medic veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă sunteţi utilizator SNIIA) şi să se adreseze centrului judeţean/local al APIA şi/sau al municipiului Bucureşti în vederea completării declaraţiei sector zootehnic în aplicaţia dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea IPA Online.

Funcționarii APIA îi vor contacta pe fermieri

Funcţionarii APIA vor contacta fermierii în vederea închiderii electronice a cererii şi pentru programarea acestora în vederea semnării cererii şi declaraţiilor ataşate acesteia.

”Atragem atenţia ca, înainte de semnarea Cererii unice de plată sector vegetal şi zootehnic, să se verifice încă o dată datele înscrise şi documentaţia depusă!”, menţionează reprezentanții APIA.

Informaţiile detaliate pentru accesarea fiecărei scheme de plată/măsuri de sprijin, inclusiv hărţile şi listele cu UAT-urile eligibile pentru măsurile de dezvoltare rurală, dar şi ghidurile adresate fermierilor, pot fi consultate la Centrele APIA şi pe site-urile: www.apia.org.ro, www.madr.ro şi www.pndr.ro.

Sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Amenajarea unui Centru de zi pentru vârstnici la Abrud, cu cantină și unitate de îngrijire la domiciliu, din nou la licitație

Publicat

Lucrările de amenajare a unui Centru de zi pentru vârstnici în orașul Abrud, cu cantină socială și unitate de îngrijire la domiciliu, au fost scoase din nou la licitație. Prima licitație, lansată în 3 februarie, a fost anulată după ce au fost constatate „abateri grave de la prevederile legislative care afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului”. 

Proiectul în valoare de peste 3,1 milioane de lei urmărește și înființarea unei unități de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice și a unui centru de preparare și distribuire a hranei (cantină socială) pentru persoanele cu risc de sărăcie.

Potriviti proiectului, o clădire cu o suprafață de peste 1.700 de metri pătrați din orașul Abrud va fi reabilitată, modernizată și dotată cu aparatură de ultimă generație în scopul înființării unui centru de zi pentru persoanele vârstnice din localitate și din comunele învecinate. În cadrul acestuia vârstnicii vor putea beneficia printre altele de asistență socială, juridică, de servicii medicale de recuperare (fizioterapie, kinetoterapie, electroterapie), de o sală de gimnastică medicală și de masaj dar și de diverse activități de socializare pentru petrecerea timpului liber.

Primăria Abrud a lansat o nouă licitație, în 2 martie, în platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Aceasta urmărește construcția obiectivului de investiții, întocmire proiect tehnic, asistență tehnică din partea proiect, verificare tehnică a proiectului, documentații tehnice în vederea obținerii avizelor/acordurilor și autorizației de construire și achiziția utilajelor, aferent obiectiv: „Reabilitare, modernizarea și dotare clădire existentă prin înființarea unui centru de zi pentru persoane vârstnice, unități de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârtsnice și centre de preparare și distribuire a hranei pentru persoane cu risc de sărăcie în orașul Abrud”.

Valoarea totală estimată este de 3.160.921,51 de lei.

Vezi și Premieră în Munții Apuseni: Centru de zi pentru vârstnici, cantină socială și unitate de îngrijire la domiciliu, la Abrud

Clădirea în care va funcționa centrul de zi pentru persoane vârstnice va fi reabilitată, modernizată și dotată cu aparatură de ultimă generație. În cadrul imobilului vizat pentru înființarea centrului de zi se propun diferite compartimentări, cum ar fi:

  • asistență socială
  • asistență juridică
  • sală gimnastică medicală
  • sală masaj (dotată cu mese masaj, scaun masaj, etc.)
  • cabinet fizioterapie (dotat cu aparatura necesară)
  • sală diverse activități (dotate cu echipamente IT, mese, scaune, etc. )

Prin proiect se dorește și înființarea unei unități de preparare și distribuire a hranei. Practic prin această unitate se va creea o cantină socială unde persoanele vârstnice care vor îndeplinii cumulativ conditiile impuse de legislația în vigoare vor putea beneficia gratuit de o masă/zi. Dar, vor exista și persoane care nu se pot deplasa până în incinta cantinei sociale din diverse motive. Pentru acestea masa caldă va fi distribuită cu ajutorul unui autoturism.

Prin proiect sunt propuse lucrări de reabilitare, modernizare și transformarea clădirii principale în centru de îngrijire pentru persoane vârstnice și de preparare și distribuire a hranei pentru persoane în risc de sărăcie. Asupra clădirii principale vor fi intervenții de ordin structural, amenajări interioare, intervenții asupra fațadei, termoizolare, amenajări exterioare.

Proiectul se adresează în principal persoanelor vârstnice din orașul Abrud și localitățiilor aparținătoare, respectiv Abrud-Sat, Gura Cornei și Soharu. Beneficiarii direcți sunt persoanele vârstnice de peste 65 de ani din Abrud și localitățiile menționate, respectiv un număr de 718 persoane.

De asemenea, proiectul se adresează și persoanelor de 65 de ani și peste din localitățiile vecine, cum ar fi:

  • comuna Roșia Montană cu 411 persoane de 65 ani și peste,
  • comuna Bucium cu 387 persoane de 65 ani și peste,
  • comuna Ciuruleasa cu 244 persoane de 65 de ani și peste,
  • comuna Sohodol cu 381 persoane de 65 de ani și peste.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat senator PNL Bumb Sorin: Bugetul pentru anul 2021 este axat pe menținerea locurilor de muncă și relansare economică

Publicat

”Bugetul de stat pentru anul 2021 este un buget realist, bine ancorat în realitatea economică, axat pe măsuri concrete de relansare și de menținere a locurilor de muncă. Programele de stimulare a economiei care și-au dovedit eficiența în 2020 au fost păstrate pentru a combate efectele economice ale pandemiei COVID-19. În plus, fondurile europene din mecanismul european de redresare și reziliență vor asigura o creștere substanțială a investițiilor.

​​Investițiile din buget şi din fonduri UE vor creşte în acest an, faţă de 2020, cu 8 miliarde de lei, de la 53 de miliarde de lei la 61,4 mld. lei. În ciuda crizei sanitare și economice, guvernul liberal a reușit să facă mai mult decât a făcut guvernul PSD în 2019, an care a fost catalogat drept un an al creșterii economice globale.

Bugetul lui Grindeanu din 2019, abia dacă aloca 26,7 miliarde lei  pentru investiții, bani care au fost apoi deturnați către cheltuieli sociale. Anul acesta, resurse importante sunt alocate pentru autostrada Lugoj – Deva și pentru autostrada Sebeș- Turda, artere care deservesc și economia județului Alba.

Continuă și investițiile în obiectivele de mare importanță din domeniul sănătății, proiectul spitalului regional de la Cluj, care va deservi și bolnavii din județul Alba, fiind finanțat și în anul 2021, după ani întregi de amânări din partea PSD.

Creșterea investițiilor, propusă de PNL, este singura cale prin care deficitul poate fi redus, dând astfel investitorilor un semnal clar de stabilitate și seriozitate, un semnal clar că România are un Guvern competent și că merită să-și investească banii aici, pentru acrea noi locuri de muncă. De altfel, păstrarea locurilor de muncă din economia afectată de pandemie este un alt pilon important pe care este construit bugetul pentru anul 2021.

Nu doar că se are în vedere salvarea locurilor de muncă, ci și un număr mai mare de angajați în economie, care să ajungă la 5,158 milioane de persoane. De asemenea, se estimează că salariul mediu net va crește la 3.323 de lei. 2021 va fi un al dezvoltării  iar România va înregistra o creștere economică de 4,3%, tocmai datorită investițiilor masive prevăzute în buget. Ieșirea din criză se bazează pe așezarea economiei pe baze liberale, pe investiții masive și reforme, cu efect de multiplicare în economia reală, nu pe austeritate.

Un alt pilon important al bugetului este păstrarea unei rate reduse de inflație, pentru ca banii câștigați de români să aibă valoare și puterea de cumpărare a acestora să fie păstrată. Inflația pentru 2021 este prognozată la 2,4%, o rată mică de inflație, programele liberale începute în 2020 contribuind din plin la scăderea inflației. Am pornit de la o inflație de peste 5% în anii 2017-2019, produsă de pomenile electorale ale PSD, care dădea cu o mână și lua cu cealaltă, ajung acum la un platou stabil, în jurul valorii de 2%, așa cum se înregistrează și în restul statelor membre din regiune.

Urmează 4 ani de dezvoltare pentru România, iar bugetul pe anul 2021 este fundamentul pe care se bazează această dezvoltare. Se va vedea clar diferența față de politica PSD: dezvoltare, infrastructură de calitate, locuri de muncă și investiții în guvernarea PNL, față de subdezvoltare, inflație, dependență de stat și o eternă tranziție, în guvernările baronilor PSD”, a declarat senatorul PNL de Alba, Sorin Ioan Bumb, într-un comunicat de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Traian Berbeceanu, fostul șef al BCCO Alba Iulia, va fi înlocuit din funcția de prefect al Capitalei. Cine îi ia locul

Publicat

tb

Traian Berbeceanu, fost șef al Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate (BCCO) Alba Iulia, va fi schimbat din funcția de prefect al Capitalei.

Cel care îl va înlocui, la propunerea USR PLUS București, este Alin Stoica. Acesta este avocat, președintele PLUS Sector 6, iar între anii 2016 și 2018 a reprezentat societatea civilă în una dintre comisiile Consiliului Economic și Social.

„USR PLUS București îl propune pe Alin Stoica pentru funcția de prefect al Capitalei. USR PLUS înțelege să respecte cu responsabilitate mandatul politic dat de bucureșteni ca principala forță politică în care aceștia au încredere, reconfirmată la alegerile parlamentare, asigurând monitorizarea și susținerea programului de guvernare și a reformelor și prin instituția Prefectului”, a anunțat Alianța USR PLUS, potrivit Mediafax.

Potrivit sursei citate, Alin Stoica, președinte al Filialei PLUS Sector 6, este avocat și a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității București. El are experiență atât în ceea ce privește interpretarea și aplicarea actelor normative, cât și a elaborării acestora.

„Pentru o perioadă de doi ani (2016 – 2018), a reprezentat societatea civilă în una dintre comisiile Consiliului Economic și Social – Comisia pentru relații de muncă, politică salarială, incluziune socială și sănătate.

Atribuțiile acestei comisii sunt de revizuire și avizare a tuturor proiectelor de legislație în domeniu. În același timp, de peste cinci ani, reprezintă organizații patronale la nivel de industrie și la nivel național în unele dintre discuțiile privind elaborarea de acte normative, atât la nivelul Guvernului, cât și la nivelul Parlamentului.

Printre actele normative la modificarea sau elaborarea cărora care a participat se numără și Codul Muncii, Legea Dialogului Social, Legea privind telemuncă, Legea privind ucenicia și Ordonanța de urgență privind munca cu timp redus (kurzarbeit)”, se mai arată în comunicatul de presă.

Alin Stoica este membru PLUS de la înființarea partidului și a făcut parte din Comisia de Integritate Națională a Alianței USR PLUS pentru alegerile locale.

Ca prefect, Alin Stoica își propune un obiectiv-cheie: aplicarea la nivel local a programului guvernamental de profesionalizare și depolitizare în administrația publică.

„Voi pune accent, în aplicarea programului Guvernului la nivelul Bucureștiului, pe reforma administrației. Avem nevoie ca de aer de profesionalizare și depolitizare dacă vrem să schimbăm cu adevărat modul în care a funcționat România până acum.

Îmi propun o cooperare foarte bună cu toate organele administrației publice locale, indiferent de culoarea politică, pentru că interesul cetățeanului este pe primul loc. Nu în ultimul rând, îmbunătățirea siguranței cetățenilor va fi un aspect-cheie al mandatului meu. Vom continua inițiativele bune, deja începute, și vom demara altele, doar după ce ne vom consulta cu toate părțile implicate”, spune Alin Stoica.

Comisarul Traian Berbeceanu, fostul șef al Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate Alba Iulia și consilier al ministrului Marcel Vela, a fost validat în funcția de prefect al Capitalei în urmă cu patru luni și a fost susținut de PNL.

El a fost „Polițistul anului” în 2007 si 2013 la categoria „Combaterea Criminalității Organizate”și Polițistul anului 2013.

Sursa: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate