Administrație
Albaiulienii vor putea plăti unele taxe online, cu cardul. Care sunt planurile Primăriei
Primăria Alba Iulia pregătește o platformă în care locuitorii orașului să poată plăti online cu cardul o serie de taxe și impozite. Este vorba despre plata unor servicii precum eliberarea unor autorizații, prelungirea abonamentelor la locuri de parcare, certificare fiscală sau documente de urbanism.
În acest sens, a fost deschisă procedura de achiziție a serviciilor de procesare plăți electronice, valoarea estimată a contractului fiind de 31.606 lei fără TVA, iar valoarea maximă de 42.141 lei fără TVA (inclusiv posibile suplimentări până la 30 aprilie 2021). Contractul cu procesatorul va fi valabil până la 31 decembrie 2020, cu posibilitate de prelungire 4 luni. Ofertele pot fi depuse la primărie până în 22 ianuarie.
Noua platformă este inclusă în proiectul ”Alba Iulia – administrație publică digitală”, ce presupune optimizarea proceselor orientate către beneficiari, o platformă integrată ce este în curs de implementare, cu următorul pachet de servicii electronice:
– eliberare autorizații privind desfășurarea activității de alimentație publică
– eliberare acorduri de funcționare pentru agenți de economici
– eliberare autorizații de acces în zone cu restricții de tonaj
– prelungire abonamente parcări de reședință
– certificate de urbanism
– certificate de atestare fiscală pentru persoane juridice.
Pentru fiecare din aceste servicii, în Portalul de Servicii, pe fluxul specific, este un pas de plată electronică a taxei aferente.
Platorma include funcționalitățile necesare pentru realizarea de plăți electronice prin interfațarea cu serviciile furnizate de un procesator de plăți electronice/carduri.
Primăria va selecta procesatorul și va coordona configurarea infrastructurii tehnice necesare accesării serviciilor puse la dispoziție de acesta.
Utilizatorul va putea plăti taxele/impozitele prin intermediul unui procesator de plăți acreditat Visa/Mastercard, în care își înrolează datele cardului, apoi se procesează plata și primește confirmarea efectuării tranzacției.
Sistemul va trebui să accepte la plată carduri Visa și Mastercard emise în țară și străinătate și să dispună de măsuri antifraudă, de securitate și confidențialitate a datelor.
Decontările financiare pentru sumele încasate în contul autorității, deschis la Trezorerie se va face rapid, în cel mult o zi de la data autorizării tranzacțiilor. Comisionul perceput de bancă trebuie să fie unic – va cuprinde costul tranzacției de la utilizator în contul colector și virarea zilnică din acesta în contul de Trezorerie al primăriei. Comisionul se va aplica doar tranzacțiilor autorizate.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News