Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ALEGERI LOCALE 2016. Nicolae Simina, primarul orașului Abrud şi candidat PSD: Am capacitatea de a continua proiectele începute și de a promova altele noi


Publicat

Nicolae Simina PSD AbrudNe apropiem de finalul campaniei electorale. Împreună cu echipa PSD ne-am întâlnit cu oamenii, au discutat, am aflat ce își doresc. Am făcut bilanțul activității împreună cu cetățenii. Unele lucruri s-au realizat, sunt situații ce nu s-au soluționat până acum, dar vă asigur să acestea își vor găsi rezolvarea.

Orașul este în plin șantier. Mă bucur că în câteva luni străzile din zona orașului vechi vor fi asfaltate. Sigur, unii opozanți au lansat acuzații, oare trebuia să oprim șantierul două luni, mai ales că suntem în întârziere cu execuția lucrărilor?! Vă asigur că nu vă voi dezamăgi.

Experiența celor 4 ani de mandat mă ajută să fiu mult mai eficient. Prioritățile vor fi stabilite împreună cu dumneavoastră. Poate, până acum nu am fost suficient de inspirați în implicarea dumneavoastră în viața administrației locale. Mă refer la cele două proiecte: Actualizare strategie de dezvoltare socio-economică a orașului Abrud, pentru perioada 2016-2020 și Actualizare Plan Urbanistic General (PUG valabil până în iulie 2017, nu expirat, cum susțin unii). Se pare ca anunțul din ziar, afișarea la primărie și site-ul primăriei nu sunt suficiente!

Prioritare pentru mine și echipa mea sunt mai multe obiective dintre care amintesc: continuarea demersurilor pentru crearea de noi locuri de muncă, prin sprijinirea investitorilor. Așa cum am mai spus, cele 250 de locuri de muncă, create în perioada 2012-2016, nu sunt suficiente. Nu mai putem să privim cum tinerii pleacă să-şi facă un rost dincolo de graniţele ţării.

Nu am alungat  investitorii, dimpotrivă, m-am luptat să-i atrag, să dezvolte în continuare investițiile începute; finalizarea celor două proiecte de reabilitare şi asfaltare a străzilor din oraş, începute în 2013, începerea asfaltării străzii Soharu, proiect depus la MDRAP pentru finanțare, pietruirea străzilor vicinale – Badea, Cristea, Mecea, Selişte, Şerbina; proiectare și realizare lucrări de modernizare pe străzile Cetății, Dealului, Drăjii,  Gării,  Gura Cornei, Horea (trotuare în zonele unde distanța permite acest lucru), Pădurea Popii, Salcâmilor, Stavar, Știurț, Vâlcelelor; atragerea medicilor specialişti la Spitalul oraşului Abrud, pentru că locuitorii zonei îşi doresc diversificarea serviciilor medicale; sprijinirea cetățenilor pentru constituirea asociațiilor de proprietari, pentru a putea accesa fonduri europene necesare izolării blocurilor de locuințe; modernizarea sălii de sport de la Școala Generală ”Avram Iancu” Abrud, proiect depus pentru finanțare la MDRAP; susținerea în continuare a spitalului și a unităților de învățământ din Abrud, pentru funcționare, dotare, modernizare; valorificarea potenţialului turistic al oraşului şi a zonelor din împrejurimi.

Dezvoltarea turismului în zonă este o şansă pentru bunăstarea comunităţii, nu trebuie să uităm de cultura şi tradiţiile noastre, ce trebuie sprijinite şi promovate de administraţia locală; un prim pas e amenajarea unui centru de informare turistică, în imobilul de pe str. Moților (Casa lui Horea); reabilitarea unui imobil și transformarea lui în casă de cultură sau construirea uneia noi; sprijinirea fermierilor pentru a se constitui în asociații sau pentru atragerea fondurilor europene eligibile pentru această zonă.

ÎMPREUNĂ, PENTRU O VIAŢĂ MAI BUNĂ!

Menirea unui primar este să se implice pentru îmbunătățirea vieții comunității. Din păcate, sunt situaţii în care primarii se gândesc doar la propriile interese… Eu am avut mereu ușa deschisă tuturor, m-am implicat în soluționarea problemelor dumneavoastră, iar dacă nu am reușit în totalitate e pentru că unele probleme nu sunt de competența primarului sau a Consiliului Local. Am încredere în dumneavoastră că doriţi, la fel ca mine, binele localităţii şi de aceea, împreună cu echipa de consilieri locali ai PSD, ne vom lupta pentru acest obiectiv. În cei 4 ani de mandat am învățat multe, am învățat din greșeli, am aflat problemele abrudenilor, știu ce-și doresc oamenii din orașul în care m-am născut, am crescut, am muncit și doresc să muncesc în continuare.

Vă aştept în 5 iunie să decidem împreună soarta comunităţii, să continuăm ceea ce am început în 2012!

Nicolae SIMINA, primarul orașului Abrud

PSD Alba – Publicitate electorală



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Serviciul de Ambulanţă Alba caută firme care să întrețină și să repare 58 de autospeciale. Licitație de peste 4 milioane de lei

Publicat

Serviciul Judeţean de Ambulanţă Alba caută firme care să asigure serviciile de reparare şi întreţinere a autovehiculelor din dotarea instituţiei şi a echipamentelor conexe pe o perioadă de doi ani. Este vorba despre un parc auto format din 58 de ambulanţe. 

Serviciul de Ambulanță Județean Alba a lansat marți, 15 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de reparare și întreținere a autovehiculelor și a echipamentelor conexe, pentru o perioadă de 2 ani.

Valoarea totală este estimată între 4.017.754 și 6.787.832 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, contractul este împărțit pe șase loturi, în funcție de marca autospecialelor. Astfel, este vorba despre:

  • lotul 1 – 8 ambulanțe marca Mercedes – Benz (valoare estimată între 957.745 și 1.517.619 de lei)
  • lotul 2 – 14 ambulanțe marca Volkswagen (valoare estimată între 1.803.983 și 3.012.813 de lei)
  • lotul 3 – 13 ambulanțe marca Fiat (valoare estimată între 542.486 și 918.023 de lei)
  • lotul 4 – 6 ambulanțe marca Citroen (valoare estimată între 361.593 și 688.022 de lei)
  • lotul 5 – 4 ambulanțe marca Ford (valoare estimată între 212.024 și 372.773 de lei)
  • lotul 6 – 13 ambulanțe marca Renault (valoare estimată între 139.923 și 278.582 de lei)

Potrivit documentului citat, toate piesele vor fi originale, omologate RAR sau cu număr de omologare CE. Reparația ambulanței nu poate dura mai mult de 6 zile calendaristice de la intrarea ei în service decât în cazul înlocuirii motorului, caz în care nu se va depăși 15 zile calendaristice.

De asemenea, ofertantul trebuie să asigure, după semnarea contractului, un stoc acoperitor de piese de uzură, consumabile și alte piese cu rulaj.

În cazul în care se constată întârzieri în repararea ambulanțelor sau lucrări de slabă calitate și revenirea ambulanței în service pentru aceeași problemă, SAJ Alba poate rezilia unilateral contractul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bărbat din Alba, trimis în judecată după ce și-a bătut porcul cu o țeavă de metal. Ce pedeapsă riscă pentru rănirea animalului

Publicat

porci

Un bărbat de 66 de ani din județul Alba a fost trimis în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia pentru rănirea sau schingiuirea animalelor.

Faptele pentru care bărbatul a fost trimis în judecată s-au petrecut în urmă cu un an, în data de 2 iunie 2020, iar dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia pe data de 14 iunie 2021.

Potrivit procurorilor, ”în timp ce se afla la domiciliul său din localitatea Ghirbom, inculpatul a lovit un porc alb, peste spate, în mod repetat, timp de câteva minute, folosindu-se în acest scop de un obiect dur, alungit, de tipul unei țevi metalice sau bâtă din lemn”, au transmis aceștia pentru alba24.ro.

Momentan dosarul nu a primit un prim termen de judecată.

Bărbatul are antecedente penale, au mai transmis procurorii. Pentru fapta sa de violență față de un animal bărbatul riscă o pedeapsă cu închisoarea de la trei luni la un an, sau amendă penală.

sursă foto: arhiva alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ALOCAȚIILE pentru copii vor crește de la 1 ianuarie 2022. Ludovic Orban anunță că decizia a fost APROBATĂ

Publicat

Coaliția de guvernare PNL- USR PLUS și UDMR a aprobat decizia de mărire a alocaţiei pentru copii. Ludovic Orban Orban a declarat că această măsură va fi aplicată de la 1 ianuarie. Alocația va crește cu 20% , iar în plus va fi indexată cu rata inflației.

De la 1 ianuarie 2022 alocaţiile vor creşte cu 20% plus indexarea cu rata inflaţiei conform legii, dă asigurări preşedintele PNL, Ludovic Orban.

„Aceasta este decizia coaliţiei, indiferent de ce amendament s-a aprobat astăzi. De la 1 ianuarie 2022 alocaţiile vor creşte cu 20% plus indexarea cu rata inflaţiei conform legii”, spune Ludovic Orban.

El precizează că „se va găsi soluţia legislativă astfel încât de la 1 ianuarie 2022 să crească cu 20 %”

„Indexarea este prevăzută în lege, se indexează cu rata inflaţiei, este un proiect de lege înaintat de colegii mei din PNL şi este o lege în vigoare. Noi am luat decizia în cadrul coaliţiei ca să crească alocaţiile de la 1 ianuarie 2022 cu procentul de 20%”, adaugă liderul PNL.

El spune că dacă PSD va ataca la CCR, aşa cum a anunţat, Guvernul va emite ordonanţă de urgenţă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ȘOMAJ 2021: Cum pot obține absolvenții de liceu și facultate indemnizația de la stat. Condițiile și actele necesare pentru ȘOMAJ

Publicat

s

Absolvenții studiilor liceale, postliceale sau universitare, ce nu-și găsesc un loc de muncă în cel mult 60 de zile de la finalizarea studiilor, au dreptul de a solicita indemnizația de șomaj, după cum stabilește legislația în vigoare.

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţeide Muncă informează absolvenţii de învățământ din promoţia 2021 sunt aşteptaţi se înregistreze în evidenţele instituţiei pentru a beneficia de toate serviciile puse la dispoziţie de agențiile pentru ocuparea forței de muncă în scopul integrării acestora pe piaţa forţei de muncă.

Absolvenţii instituțiilor de învățământ care se înregistrează în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forței de muncă în raza cărora își au domiciliul, ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă beneficiază de servicii gratuite de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii de formare profesională, precum și de măsuri de stimulare a ocupării (prime).

Somaj pentru absolvenți: Documentele pe care solicitanții trebuie să le depună

Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţele agenţiilor teritoriale ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, sunt:

actul de identitate;

diploma de absolvire sau adeverinţa din care rezulte data absolvirii;

CurriculumVitae;

declarație pe proprie răspundereprivind starea de sănătateAnexa_1_Declaratie_stare_de_sănătate

acord de utilizare a datelor cu caracter personalFormular_01_Declaratie_utilizare date cu caracter personal

Prin absolvent al unei instituții de învățământ se înțelege persoana care a obținut o diplomă sau un certificat de studii, în condițiile legii, în una dintre instituțiile de învățământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condițiile legii.

În plus, și absolvenții școlilor speciale pentru persoane cu handicap, în vârstă de cel puţin 16 ani, pot să ceară indemnizaţia de şomaj, însă doar dacă nu reuşesc să se încadreze în muncă potrivit pregătirii lor profesionale.

Aceștia pot primi ajutorul de șomaj încă de la data absolvirii.

Concret, pentru a obține ajutorul de la stat, ceea ce trebuie să facă absolvenții fără un loc de muncă este să se înregistreze la agenția pentru ocuparea forței de muncă din localitatea sau zona în care domiciliază.

Ei trebuie să facă asta, potrivit legii, în cel mult 60 de zile calendaristice de la absolvire și nici măcar o zi mai târziu, altfel pierd dreptul la această indemnizație.

ANOFM “informează absolvenţii de învățământ din promoţia 2021 că sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele instituţiei pentru a beneficia de toate serviciile puse la dispoziţie de agențiile pentru ocuparea forței de muncă în scopul integrării acestora pe piaţa forţei de muncă” potrivit unui Comunicat de presa_-_ANOFM adresat absolvenţilor_de_învățământ_promoţia_2021

Chiar dacă fac înregistrarea în perioada de 60 de zile de la terminarea studiilor, absolvenții vor putea primi indemnizația de șomaj doar după ce expiră această perioadă.

Ajutorul de la stat se va primi timp de șase luni, calculate de la momentul în care se termină perioada de 60 zile, iar valoarea indemnizației lunare primite reprezintă o sumă fixă, respectiv 50% din valoarea indicatorului social de referință (ISR).

Având în vedere că și în 2021 valoarea ISR e de 500 de lei, valoarea indemnizației lunare primite de absolvenți în acest an va fi de 250 de lei.

Ajutorul de șomaj se acordă absolvenților, potrivit Legii 76/2002, o singură dată pentru fiecare formă de învățământ absolvită. Pe de altă parte, dacă la data solicitării urmează o altă formă de învățământ, aceștia nu pot primi indemnizația.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate