Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

ANOSR: Propuneri pentru funcționarea Societăților Antreprenoriale Studențești în sistemul de învățământ superior din România

Publicat

studenti anosr Ministerul Educației Naționale (MEN) a supus dezbaterii publice un proiect de Ordin al ministrului privind organizarea şi funcționarea de Societăți Antreprenoriale Studențești în sistemul de învăţământ superior din România. Din punctul de vedere al Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), acest proiect este, însă, unul extrem de vag, doar preluând anumite formulări din Planul de Guvernare, nici măcar adaptându-le la rigorile unui act normativ, și nu conține suficiente detalii despre scopul acestor structuri sau cum acestea vor fi implementate în mod eficient, eliminând, totodată, organizațiile studențești din rândul potențialelor entități care ar putea contribui la dezvoltarea spiritului antreprenorial în rândul studenților.

În plus, modul și sursele de finanțare ale acestor societăți nu sunt detaliate, majoritatea prevederilor fiind practic preluate din Planul de Guvernare, fără a fi explicat sau precizat modul în care ele vor fi aplicate, potrivit unui comunicat al ANOSR.

Antreprenoriatul în rândul studenților din România este unul slab dezvoltat. Într-o eră în care informația reprezintă cel mai important bun, antreprenorialul este în mod cert un model de dezvoltare economică a unui individ sau a unei echipe, fiind sustenabil chiar la nivel național, în special în rândul tinerilor. Barometrul educației și culturii antreprenoriale în rândul studenților din România în 2014, realizat de EY România în parteneriat cu Academia de Studii Economice și cu sprijinul unor organizații studențești membre ale Alianțe Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), a relevat faptul că 52% dintre respondenți vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, în timp ce 57% dintre studenții care au răspuns la chestionar ar prefera să fie antreprenori și nu manageri.

„97% dintre aceștia <sunt dispuși să muncească din greu pentru ceea ce își doresc să obțină>, iar 86% <sunt dispuși să își asume riscuri>, ceea ce ne determină să considerăm că există un potențial însemnat de posibili antreprenori în universitățile românești”, transmite ANOSR.

ANOSR a transmis Ministerului Educației Naționale un document cu o serie de considerente ale federației despre mediul antreprenorial studențesc. ANOSR consideră că, în prezent, antreprenoriatul în rândul studenților din România este unul slab dezvoltat.

De asemenea, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a transmis Ministerului Educației Naționale și o serie de observații privind acest proiect, cea mai importantă referindu-se la modul în care acestea vor funcționa.

„Pentru a eficientiza structurile ce funcționează într-o universitate, în așa fel încât să nu existe organisme cu o misiune asemănătoare și cu același grup țintă, considerăm că aceste Societăți Antreprenoriale Studențești (SAS) propuse de Ministerul Educației Naționale ar trebui să funcționeze în cadrul Centrelor de Consiliere și Orientare în Carieră, beneficiind de sprijinul, interfața și liniile de finanțare disponibile acestora, dat fiind faptul că cea mai mare parte a misiunii acestor societăți se suprapune cu cea a centrelor de consiliere și orientare în carieră care există în fiecare universitate”, transmit reprezentanții ANOSR.

De asemenea, denumirea acestor entități trebuie să conțină sintagma „pentru studenți”, întrucât forma lor de organizare nu permite utilizarea termenului studențesc, dat fiind faptul că sunt implicate în conducerea lor și alți reprezentanți decât cei ai studenților.

În plus, ANOSR consideră că și organizațiile studențești care au activități similare acestor societăți ar putea fi asimilate SAS, fără a fi nevoie de înființarea unor noi structuri care să dubleze aceleași obiective.

În contextul în care 44% dintre studenții intervievați în studiul EY România consideră că universitățile îi pregătesc doar într-o măsură medie pentru a deveni antreprenori, universitățile trebuie în mod cert să adopte o serie de măsuri, precum:

– introducerea de cursuri despre antreprenoriat pentru studenți;

– sprijinirea desfășurării unor activități extracurriculare conexe acestui domeniu;

– îmbunătățirea calității și creșterea diversității stagiilor de practică;

– sprijinirea înființării unor incubatoare și acceleratoare de afaceri pentru studenții antreprenori;

– dezvoltarea unor competiții de planuri de afaceri;

– sprijinirea studenților să realizeze networking cu potențial investitori, mentori sau studenți cu preocupări asemănătoare (EY 2014: 16-17).

sursa: anosr.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate