Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

ASF a declarat oficial INSOLVENȚA City Insurance și i-a retras autorizația. Compania, vizată de faliment

Publicat

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a constatat, vineri, starea de insolvență a liderului pieței RCA City Insurance și să îi retragă autorizația de funcționare. Compania se îndreaptă așadar spre faliment.

Asiguratorul trebuia să aducă un aport de capital de 150 de milioane de euro pentru a atinge indicatorul de solvabilitate minimă.

Vezi și Preţuri mai mari la RCA chiar şi cu 600 de lei, după anunțarea unui posibil faliment al celui mai mare asigurator din România

În lipsa acestuia, asiguratorul pur şi simplu nu ar mai avea bani pentru a plăti daunele RCA.

Comunicatul ASF:

Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) din România aduce la cunoștință că, dat fiind faptul că nu a fost făcută dovada documentată a modului în care Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. va deține permanent fonduri proprii eligibile pentru a acoperi cerința de capital de solvabilitate (SCR) și cerința de capital minim (MCR), precum și lipsa fondurilor proprii de bază eligibile să acopere pragul absolut al MCR, valoarea SCR calculată și valoarea MCR calculată, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (1) lit. d) și lit. e), art. 67 alin. (1) lit. a), art. 72 alin. (1)  și art. 95 alin. (1) din Legea nr. 237/2015, cu modificările și completările ulterioare, dată fiind și inexistența vărsământului la capitalul social, în urma analizării modului de îndeplinire a măsurilor dispuse prin Decizia A.S.F. nr. 714/2021, respectiv Decizia A.S.F. nr. 724/2021, a rezultat că Planul de finanțare pe termen scurt și Planul de redresare sunt în mod evident neadecvate și nu asigură restabilirea situației financiare a societății și, pe de o parte, solvabilitatea societății este în continuă deteriorare iar, pe de altă parte, societatea se află în incapacitate vădită de plată.

În consecință, pentru protejarea asiguraților, Consiliul A.S.F. a decis:

retragerea autorizației de funcționare a Societății Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., în conformitate cu prevederile art. 110 din Legea nr. 237/2015, constatarea stării de insolvență a Societății Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., astfel cum este definită de art. 5 alin. (1) pct. 31 lit. a) și lit. b) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare și promovarea de către A.S.F. a cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva societății, conform dispozițiilor art. 249 din legea referită.

Reamintim că, în baza Deciziei nr. 714/03.06.2021, s-au stabilit în sarcina Societății de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. următoarele obligații:

transmiterea spre aprobare către A.S.F. a unui Plan de finanțare pe termen scurt, în termen de o lună de la data primirii Deciziei nr.714/03.06.2021, în vederea restabilirii nivelului fondurilor proprii de bază eligibile care acoperă MCR sau pentru modificarea profilului de risc, astfel încât, în termen de 3 luni, MCR să fie din nou respectată;

transmiterea unui Plan de redresare refăcut, în termen de 2 luni de la data primirii Deciziei nr.714/03.06.2021, cu măsuri pentru restabilirea nivelului fondurilor proprii eligibile care acoperă cerința de capital de solvabilitate pentru modificarea profilului de risc, astfel încât nivelul SCR să fie restabilit în termenul legal, de la data constatării nerespectării SCR prin Decizia A.S.F. nr. 325/10.03.2021.

Prin Decizia nr. 724/04.06.2021, A.S.F. a desemnat Fondul de Garantare a Asiguraților (F.G.A.) ca administrator temporar în vederea înlocuirii conducerii Societății de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., în scopul restabilirii situației financiare a asigurătorului și pentru asigurarea unei conduceri sănătoase și prudente a activității asigurătorului, în conformitate cu art. 30 alin (2) coroborat cu art. 33 raportat la art. 2 pct. 3 din Legea 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor. Termenul ce decurge din Decizia A.S.F. nr. 714/03.06.2021 pentru restabilirea MCR a fost data de 04.09.2021 (respectiv prima zi lucrătoare 06.09.2021).

Totodată, cu începere de la data de 05.04.2021,  Autoritatea de Supraveghere Financiară a sesizat Ministerul Public, dar și alte autorități ale statului cu privire la faptele constatate la S.A.R. City Insurance S.A.

Pentru o completă documentare cu privire la rezultatele procesului de supraveghere și control, punem la dispoziție mai jos o sinteză a sancțiunilor impuse de Autoritate la S.A.R. City Insurance S.A.

Prețurile RCA au crescut și cu 600 de lei, după anunțarea unui posibil faliment al celui mai mare asigurator din România

Prețurile RCA au crescut considerabil, la doar câteva zile de la vestea că cel mai mare asigurător de pe piaţă ar putea intra în faliment.

Șoferii resimt deja efectele iar la autoservice reparațiile la mașini  pe baza polițelor City Insurance sunt refuzate.

Clienții și brokerii de asigurări susțin că, în ultimele 10 zile, prețurile RCA au crescut considerabil pe fondul problemelor pe care le întâmpină liderul pieței, City Insurance.

Compania are peste 3 milioane de clienți și este aproape de procedura de faliment. Mai mult decât atât, protrivit TVR și Euroins, al doilea mare asigurator RCA, cu prețuri la fel de mici ca City, a majorat tarifele și cu 600 de lei în unele cazuri, iar alți asiguratori au urmat același trend.

Service-urile refuză să facă reparații asiguraților la City Insurance

Cel mai mare asigurator din România, City Insurance, este la un pas de faliment, după ce nu a găsit cele 150 de milioane de euro pentru a prelungi activitatea, aşa că ASF poate pronunţa în orice moment falimentul.

Cu greu se mai găseşte o companie din domeniul RCA care să nu fi mărit deja tarifele la poliţe

Cei care vor să îşi repare maşina în baza unei poliţe care a fost emisă de City Insurance au mari probleme.

Service-urile refuză să le facă reparaţii de teamă că nu îşi vor primi banii.

Guvernul vrea să mai calmeze puţin situaţia şi spune că în perioada va veni cu două acte normative care să pună frână acestor creşteri de preţuri.

Reprezentanții asiguratorilor susțin că prețurile practicate, mai mici sau mai mari, sunt conform legii și erau de așteptat în această perioadă.

Guvernul promite în schimb să îi ajute pe șoferi.

Șoferii plătesc deja polițe mai scumpe

Deja, pe piață se resimte un val de scumpiri. „Mișcarea se vede cel mai bine la Euroins, care avea cele mai mici prețuri, după care s-au luat și alți asigurători.

Excepție fac Generali, Uniqa și Asirom care nu au modificat prețurile, dar acestea erau oricum mari”, precizează Hotnews într-o analiză pe această temă..

Totuși, ceea ce se întâmplă acum pe piața asigurărilor auto obligatorii nu reprezintă o noutate pentru șoferii români.

Ne amintim foarte bine că același scenariu s-a petrecut și după dispariția de pe piață a Astra și Carpatica.

Prin urmare, anul 2022 ar putea aduce prețuri și mai piperate la asigurările obligatorii pentru mașini, avertizează experții financiari.

Guvernul intervine și promite reglementarea pieței

În toată această situație, Guvernul intervine și promite două acte normative care să reglementeze piața și să o țină sub control în această perioadă instabilă.

„Sunt două ordonanţe de urgenţă în avizare. Am discutat şi astăzi cu Consiliul Concurenţei.

Ar trebui să fie pe masa Guvernului săptămâna viitoare, o ordonanţă care se referă la preţuri şi una care se referă la această situaţie cu City Insurance, dacă se ajunge acolo, (…) să plătească banii din fondul de garantare. (…)

Dacă se întâmplă ceva, să ne asigurăm că toţi clienţii sunt protejaţi, de fapt asta este ideea”, a explicat prim-ministrul Florin Cîțu.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Ciprian

    vineri, 17.09.2021 at 22:32

    Porcarii „românești” daca nu îndeplineau condițiile, de.ce li s-au permis să stea „pe piata atâția ani? De ce li s-au permis să intre pe piata? Nu au mai cotizat „unde trebuie”?

  2. Stan Pățitul

    sâmbătă, 18.09.2021 at 21:55

    În mod cert despre cotizații la partid este vorba printre altele. La noi că la noi…..Nu este primul caz, măcar de ar fi ultimul!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Continuă lucrările pe 10 străzi din comuna Cricău. Contractul inițial, întrerupt după ce constructorul nu a respectat proiectul

Publicat

Primăria Cricău a lansat o nouă licitație pentru continuarea lucrărilor de modernizare și refacerea lucrărilor neconforme pe 10 străzi din comună, în lungime totală de 7,5 kilometri. Valoarea investiției se ridică la peste 9,1 milioane de lei. 

Primăria Cricău a lansat joi, 8 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru modernizarea infrastructurii rutiere în comună, respectiv refacerea lucrărilor neconforme și rest de execuție conform recomandărilor expertizei tehnice.

Valoarea totală estimată a investiției este de 9.184.848,32 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, investiția a fost demarată în anul 2018, când în urma unei proceduri de achiziție, Primăria Cricău a încheiat un contract de lucrări cu SC Domica SRL în calitate de executant. Lucrările de execuție autorizate în anul 2018 au fost executate parțial, însă acesta au fost sistate din execuție, datorită unor probleme cu executantul, care nu a respectat soluțiile din proiectul tehnic de execuție.

Întrucât executantul nu a dat curs solicitărilor beneficiarului de a respecta soluțiile din proiectul tehnic și de a remedia lucrările realizate neconform față de proiectul tehnic, în anul 2021 contractul de lucrări a fost întrerupt.

În vederea finalizării obiectivului de investiții „Modernizare infrastructură rutieră în comuna Cricău, județul Alba”, beneficiarul – Primăria Cricău a dispus, în anul 2021, realizarea unei expertize tehnice prin care s-a constatat stadiul lucrărilor executate, în ce stadiu au fost oprite din execuție, lucrările rămase de executat și lucrările ce au fost realizate neconform față de proiectul tehnic de execuție care a stat la bază.

Lungimea totală a traseului amenajat este de 7.500 m. Lățimea părții carosabile este de 3,5 – 5,50 m, lățimea acostamentelor este de 2 x 0,50 m iar lățimea platformei de 4,50 – 6,50 m.

Au fost proiectate 15 platforme de încrucisare. Șanțurile, rigolele, podețele și accesele la proprietăți în stare bună se vor păstra. Șanțurile, accesele la proprietăți și podețele executate necorespunzător se vor demola și se vor reface.

Se vor realiza șanțuri trapezoidale cu secțiunea neprotejată, șanțuri trapezoidale cu secțiunea protejată cu beton C30/37 cu fundul de 30 de cm, rigole pereate cu beton C30/37, rigole carosabile și scafe prefabricate.

Se vor executa podețe tubulare din tub corugat cu diametre între 315 – 1.000 mm și lungimi cuprinse între 6 – 16 m.

Se vor realiza ziduri din beton armat, astfel:

  • strada 1 – zid de sprijin tip L cu înălțimea de 2 m și lungimea de 32 m;
  • strada 7 – zid de sprijin tip L cu înălțimea de 3 m și lungimea de 10 m.

Se va monta parapet de siguranță pe următoarele străzi:

  • strada 7 – parapet de siguranță tip N2 : 690 m, tip H1 – 55 m;
  • strada 7A – parapet de siguranță tip N2 – 180 m,
  • strada 8 – parapet de siguranță tip N2 – 915 m.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Salariile bugetarilor cresc cu 10%, de la 1 ianuarie 2023. Demnitarii mai așteaptă. LISTA măsurilor adoptate de Guvern

Publicat

Salariile personalului din sectorul bugetar vor fi majorate cu 10 % începând cu ianuarie 2023, comparativ cu nivelul lunii decembrie 2022, prevede un act normativ aprobat joi de Guvern. Potrivit acestuia, indemnizaţiile lunare pentru funcţiile de demnitate publică şi funcţiile asimilate acestora vor fi menţinute la nivelul de la finalul acestui an.

Guvernul a aprobat, joi, ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, a anunţat ministrul de Finanţe, Adrian Câciu.

„Pe partea de ordonanţă de măsuri fiscal-bugetare, după cum ştiţi, măsurile în domeniul drepturilor salariale pe care le luăm pentru anul 2023 sunt următoarele:

  • majorarea începând cu data de 1 ianuarie 2023 a cuantumului brut al salariilor de bază, soldelor de funcţie, salariilor de funcţie, indemnizaţiilor de încadrare lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice cu 10% faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2022, cu încadrarea în grila reglementată de Legea cadru nr 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice cu modificările și completările ulterioare pentru anul 2022.
  • menţinerea în plată în anul 2023, la nivelul aferent lunii decembrie 2022, a indemnizaţiilor lunare pentru funcţiile de demnitate publică şi funcţiile asimilate acestora prevăzute în anexa nr. 9 la Legea cadru nr. 153/2017”, a explicat Adrian Câciu, la finalul şedinţei de joi a Guvernului.

Ordonanţa de urgenţă aprobată de Guvern face parte din pachetul legislaţiei bugetare pentru anul 2023, a transmis Guvernul, într-un comunicat.

Guvernul României respectă angajamentele asumate în relația cu Comisia Europeană de a avea, în 2023, un deficit de 4,4% din PIB pe metodologia ESA.

Astfel, principalele măsuri privind salarizarea vizează:

În 2023, se menține cuantumul sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor şi al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2022.

Indemnizația de hrană rămâne la nivelul lunii decembrie 2022.În 2023, sporurile din sistemul bugetar rămân în cuantumul acordat pentru luna decembrie 2022, iar orele suplimentare vor fi compensate cu zile libere.

Începând cu 1 ianuarie 2023, se majorează cu 10% cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcţie/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare lunară faţă de nivelul acordat pentru luna decembrie 2022, pentru personalul plătit din fonduri publice. Majorarea nu va depăși valoarea nominală pentru anul 2022 prevăzută în anexele la Legea-cadru nr. 153/2017.

În anul 2023, indemnizațiile lunare pentru funcțiile de demnitate publică şi funcțiile asimilate acestora rămân la nivelul aferent lunii decembrie 2022.

Tot de la 1 ianuarie 2023, salariul minim în sectorul construcții se majorează de la 3.000 de lei la 4.000 de lei.

Nu se vor acorda premii, decât pentru sportivii și colectivele tehnice cu rezultate deosebite la acțiunile sportive internaționale și naționale oficiale, precum și pentru elevii, studenții, cercetătorii și profesorii îndrumători cu rezultate la olimpiadele internaționale/concursurile internaționale și naționale.

Măsuri sociale:

De la 1 ianuarie 2023, valoarea punctului de pensie se majorează de la 1.586 la 1.785 lei, adică cu 12,5%.

Se va acorda un ajutor financiar pensionarilor sistemului public de pensii, pensionarilor din sistemul pensiilor militare de stat şi beneficiarilor de drepturi prevăzute de legi cu caracter special plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale ale căror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 3.000 de lei.

Pensiile militare de stat se indexează cu un procent cuprins între 12,5% – 1%, în funcție de data stabilirii dreptului la pensie, pentru acoperirea ratei medii anuale a inflației.

Cea de-a 13-a indemnizație se acordă, începând cu luna ianuarie 2023, persoanelor cu dizabilități care beneficiază în mod excepțional de o indemnizație compensatorie.

Măsuri fiscale:

Se extinde aplicarea taxării inverse pentru livrările de energie efectuate către comerciantul persoană impozabilă care are calitatea de achizitor unic în cadrul mecanismului de achiziție centralizată de energie electrică instituit prin OUG 153/2022.

Măsura are ca scop asigurarea viabilității acestui mecanism, prin eliminarea dezechilibrelor financiare ce ar apărea între drepturile de încasare ale producătorilor pentru cantitățile de energie electrică vândute și obligațiile de plată ale operatorilor economici care cumpără energie.

Prelungirea perioadei de suspendare a reglementărilor privind acordarea facilității fiscale pentru cheltuielile cu educația timpurie, pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, inclusiv.

Nu se impozitează și nu va fi inclusă în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii suma de 200 lei/lună, reprezentând venituri din salarii și asimilate salariilor, în cazul salariaților care desfășoară activitate în baza contractelor individuale de muncă, încadrați cu normă întreagă.

Măsura se aplică veniturilor aferente lunilor ianuarie – decembrie 2023, inclusiv. Pentru a beneficia de măsură, salariul de bază brut lunar stabilit potrivit contractului individual de muncă, fără a include sporuri şi alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe ţară garantat în plată și nu depășește nivelul de 4.000 lei, inclusiv.

Această măsura fiscală are scopul de a sprijini categoriile de persoane vulnerabile, având în vedere nivelul ridicat al ratei inflației generat de creșterile prețurilor la energie electrică, gaze naturale și combustibili.

Alte măsuri:

În 2023, punctul de amendă rămâne la aceeași valoare de 145 lei ca în 2022.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Iluminat public cu LED, pe străzi din zona Cetății Alba Carolina și a unui cartier din Alba Iulia. Proiectul a fost aprobat

Publicat

Aproape 600 de corpuri de iluminat din zona Cetății Alba Carolina și a cartierul albaiulian Recea vor fi înlocuite cu unele moderne, de tip LED, controlate prin telegestiune. Primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a anunțat joi aprobarea proiectului. 

„Astăzi, la aproape un an de la depunere, acest proiect a fost aprobat! Încă aproape 600 de corpuri de iluminat vor fi înlocuite cu unele moderne, tip LED, controlate prin telegestiune. Urmează semnarea contractului de finanțare și demararea procedurii de achiziție a lucrărilor de proiectare și execuție”, a scris Gabriel Pleșa, pe pagina de Facebook,

Proiectul „Creșterea eficienței energetice și a gestionării inteligente a energiei în infrastructura de iluminat public în municipiul Alba Iulia” a fost depus pe unul dintre programele Administrației Fondului pentru Mediu. Investiția de peste 3,5 milioane de lei pentru zona Cetății Alba Carolina și a cartierului Recea, va asigura iluminatul public inteligent prin 565 de corpuri de iluminat LED, controlate prin telegestiune. Acestea vor însemna o economie, în factura de energie electrică, de cel puțin 120.000 kw anual.

Străzile vizate de proiectul privind schimbarea corpurilor de iluminat:

  • Cartier Recea: străzile La Recea, Tarina, Bunta, Nanului, Orlea, Piatra Corbului, Roșia Montană, Izvorului (porțiune din cartier)
  • Cetatea Alba Carolina: străzile Gemina, Apulum, Mitropolit Simion Stefan, Mihai Viteazul, Unirii, Păcii, Mitropolit Andrei Șaguna, Muzeului, Mitropolit Alexandru Stercea Suluțiu, Gabriel Bethlen și Strada Militari.

Execuția lucrării va fi realizată în termen de 10 luni de la emiterea ordinului de începere.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

FOTO: Primăria Aiud a cumpărat un teren de aproape 4.900 mp de la OMV Petrom pentru amenajarea unei parcări. Cât a costat

Publicat

Primăria Aiud a achiziționat recent, cu peste 77.000 de euro, un teren de aproape 4.900 mp pentru amenajarea unei parcări. Potrivit reprezentanților administrației locale, amenajarea parcării urmează să fie cuprinsă pe lista de investiții de anul viitor. 

„Știm cât de importantă este pentru dumneavoastră creșterea numărului de parcări. Soluțiile trebuie să țină cont de situația actuală. Municipiul Aiud are în total 1.805 locuri de parcare publice amenajate, iar în Aiud sunt înregistrate 8.774 de autoturisme. Deci vorbim despre un deficit de 6.969 locuri de parcare. În mod realist, în cartierele de blocuri geografia locului face imposibilă amenajarea a încă aproape 7.000 locuri de parcare.

Cu toate acestea, am amenajat peste 200 de locuri noi de parcare în ultimii ani și vom continua acest demers.

Recent am achiziționat un teren în zona Gării, cu suprafața de 4.890 mp cu scopul amenajării unor parcări. În baza Legii nr. 422/2001 ne-am exercitat dreptul de preemțiune asupra imobilului teren situat administrativ în Aiud, str. Gării, nr. 14, CF nr. 71904.

Consiliul Local Aiud a aprobat în unanimitate cumpărarea acestui teren cu scopul realizării unor parcări. Amenajarea parcării va fi cuprinsă pe lista de investiții de anul viitor.

Imobilul a fost achiziționat de la OMV Petrom SA, iar prețul de vânzare-cumpărare a fost de 77.945 EURO (TVA inclus)”, au scris reprezentanții Primăriei, joi, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax