Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ASF a sancționat Euroins. Amenzi de peste 5,8 milioane lei, după un control desfășurat în perioada mai-octombrie


Publicat

Autoritatea de Supraveghere Financiară a sancţionat Euroins România Asigurare – Reasigurare, în urma unui control desfăşurat în perioada mai-octombrie 2021, cu amenzi în sumă totală de 5,86 milioane lei şi a impus societăţii măsuri de remediere a deficienţelor constatate.

„Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară a decis impunerea de sancţiuni contravenţionale societăţii Euroins, constând în amenzi, precum şi măsuri cu scopul remedierii deficienţelor constatate, după cum urmează: în conformitate cu prevederile art.163 alin.(2) lit. b) şi alin.(51) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, sancţionarea societăţii Euroins România Asigurare-Reasigurare S.A. cu amendă în suma de 3.546.000 lei. În conformitate cu prevederile art. 215 (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare, sancţionarea societăţii Euroins România Asigurare-Reasigurare S.A. cu amendă în cuantum de 2.314.425 lei (reprezentând 0,1751% din cifra de afaceri)”, se menţionează într-un comunicat al ASF.

Conform prevederilor legale, în termen de două luni de la data primirii deciziei, societatea Euroins România Asigurare-Reasigurare S.A. va transmite la ASF spre aprobare un plan de redresare, cu măsuri pentru restabilirea nivelului fondurilor proprii eligibile care acoperă necesarul de capital de solvabilitate (SCR) sau pentru modificarea profilului de risc astfel încât în termen de 6 luni SCR să fie din nou respectată.

„Aceste decizii ale Autorităţii cu referire la societatea Euroins au venit în urma unui control periodic care a început în luna mai, a durat câteva luni, pentru că voiam să analizăm foarte bine societatea. Data de referinţă pentru ceea ce am găsit în societate este martie 2021. Am comunicat azi deciziile pe care le-am luat: două amenzi şi faptul că trebuie să ne comunice cum va lua măsurile pentru restabilirea nivelului fondurilor proprii lichide care acoperă necesarul de capital de solvabilitate. Deficienţa vine din subrezervare, din rezerva de daune, din RBNS. În urma calculelor noastre(…) am găsit o deficienţă în rezervarea pe care o face societatea pentru daune, deficienţă care nu este foarte mare. Am pus în sarcina societăţii şi i-am dat termen să aducă la nivelul corect rezerva de daune avizate astfel încât toţi cei care încheie contracte cu Euroins de asigurare să poată şi plăti la timp, în integralitatea lor şi fără întârzieri”, a declarat, pentru Agerpres, Valentin Ionescu, director general sector asigurări ASF.

El a subliniat că Euroins a adus deja îmbunătăţiri şi şi-a exprimat încrederea că, în momentul în care va prezenta planul solicitat de ASF, nu va mai avea probleme.

„Noi am intrat în control la sfârşitul lunii mai. Controlul s-a închis în octombrie, după care am avut procedurile noastre interne, cu elaborarea notei de şedinţă şi aşa mai departe, verificarea tuturor datelor, concilierea cu societatea. A fost aprobată săptămâna trecută în Consiliul ASF. Referinţa în ceea ce au controlat colegii în mai -octombrie a fost martie 2021. Da, societatea a adus foarte multe îmbunătăţiri, pentru că pe parcursul controlului s-a comunicat şi am avut un dialog continuu. De la începutul anului, societatea a adus la capitalul social şi împrumuturi subordonate în valoare de 300 milioane lei şi-a schimbat contractul de reasigurare, şi-a îmbunătăţit cedarea în reasigurare, astfel încât, când ne va da planul, în termen de 2 luni, prin care ne va spune cum a restabilit capitalul de solvabilitate credem şi sperăm că această societate nu va mai avea probleme”, a explicat Valentin Ionescu.

Potrivit CEO Euroins, Tanja Blatnik, ASF a identificat aspecte în situaţia financiară a companiei, care fac referire la situaţii contabile din trecut şi care nu afectează astăzi compania. „Acţionarii Euroins România au făcut eforturi pentru a remedia toate provocările financiare încă de sfârşitul anului 2020”, a precizat Blatnik.

Astfel, în ultimele 12 luni, compania a beneficiat de o serie de majorări de capital în valoare totală de peste 300 de milioane de lei, infuzii de capital care au dus la remedierea tuturor provocărilor financiare, inclusiv cele existente în trecut şi identificate de ASF.

În plus, din martie 2021, compania are un nou CEO şi o nouă strategie de redresare financiară, dezvoltare, reducere a expunerii în sectorul RCA şi de diversificare a portofoliului. Această strategie fost prezentată şi este monitorizată de către ASF în conformitate cu legislaţia.

sursa: agerpres.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Număr infim de copii din județul Alba, programați de părinți pentru vaccinarea anti-COVID. Situația la nivel național

Publicat

Aproximativ 42 de copii între 5 și 11 ani, din județul Alba, au fost înscriși de părinți în sistemul de programare pentru vaccinare, au transmis reprezentanții Grupului de comunicare din cadrul CNCAV, la solicitarea Alba24. 

”Precizăm că, până la această dată, la nivel național, sunt programați pentru vaccinare până la data de 20 februarie 2022, 3.630 copii cu vârste între 5 și 11 ani.

În urma consultării reprezentaților STS din cadrul CNCAV, vă informăm că, în prezent, sunt programați la vaccinare 30 de copii cu vârsta între 5 și 11 ani, până la data de 20 februarie” se arată în răspuns.

Rezultă că un procent infim dintre copiii programați la vaccinare la nivel național, sunt din Alba.

Copiii de grădiniță și din clasele primare vor primi o zi de scutire în cazul în care vor lipsi de la școală pentru a se vaccina, în timp ce părinții acestora vor primi o zi liberă plătită de la muncă pentru a-i însoți.

Toate acestea, începând de miercuri, 26 ianuarie, când începe vaccinarea copiilor cu vârste între 5 și 11 ani. Vaccinurile pentru copii au sosit marți în România.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE FOTO VIDEO INCENDIU la Vințu de Jos: Acoperișul unei case a fost cuprins de flăcări

Publicat

Un incendiu a izbucnit marți seara, în jurul orei, 19.30, în localitatea Vințu de Jos. 

UPDATE 19.50: Incendiul se manifestă pe o suprafață de aproximativ 40 de metri pătrați la nivelul acoperișului. La momentul de față incendiul este localizat și se lucrează la stingerea acestuia.

Potrivit pompierilor din Alba, din primele informații ar fi vorba despre un incendiu izbucnit la acoperișul unei locuințe.

La fața locului intervin pompierii din Sebeș alături de voluntarii din Vințu de Jos.

Se intervine cu trei autospeciale. Misiunea este în dinamică, știre în curs de actualizare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

A crescut numărul de infracțiuni comise în județul Alba, în anul 2021. Peste 500 de apeluri la 112, unde au intervenit jandarmii

Publicat

În 2021, an marcat de pandemia de COVID-19, chiar dacă numărul polițiștilor și al jandarmilor prezenți pe străzile din Alba a fost mai ridicat, nivelul de infracționalitate față de anul 2020 a crescut în județ. 

Mai exact, față de anul 2020, în anul 2021, infracționalitatea a crescut în județ cu 5%, de asemenea au crescut cu 120% faptele contravenționale – asta reiese din bilanțul Inspectoratului Județean de Jandarmi Alba, pe care abia a trecut. 

Peste 9000 de amenzi sau avertismente au fost aplicate de jandarmii din Alba într-un singur an.

Mai mult de atât, față de anul 2020, apelurile la numărul de urgență 112 la care jandarmii din Alba au intervenit în 2021 a crescut cu 11,6 % faţă de anul precedent.

Asta înseamnă peste 500 de intervenții ale jandarmilor după ce mai cetățeni ai județului au cerut ajutor prin 112.

”Pe parcursul anului 2021 au fost documentate, organizate şi executate peste 7500 de  misiuni în domeniul asigurării, menţinerii şi restabilirii ordinii publice, independent sau în cooperare/colaborare cu alte instituţii.

Dintre acestea, 850 de misiuni au fost executate pe timpul desfăşurării manifestărilor şi adunărilor publice organizate în zona de competenţă, urmărindu-se prevenirea escaladării unor stări  de tensiune şi transformarea acestora în acte de violenţă cu impact în spaţiul public”, au precizat jandarmii într-un comunicat de presă.

”De asemenea, sub coordonarea poliției, au fost executate peste 5400 de misiuni care au vizat protejarea şi respectarea drepturilor fundamentale ale cetăţenilor, a normelor de conduită civică, a avutului public şi privat precum și asigurarea funcţionaării normale a instituţiilor statului.

Numărul acțiunilor executate în cooperare/colaborare cu alte instituții a crescut față de anii anteriori, fiind executate peste 1500 de misiuni, fapt care demonstrează ca Jandarmeria Alba este apreciată ca o instituţie credibilă şi capabilă să rezolve în timp oportun solicitările autorităţilor şi ale cetăţenilor”, au mai precizat aceștia.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO: Continuă lucrările la Grădinița din zona industrială Drâmbar, comuna Ciugud. Licitație, lansată în SEAP

Publicat

Lucrările rămase de execuat la Grădinița cu program prelungit din zona industrială Drâmbar ar putea începe în curând. Primăria comunei Ciugud a lansat marți o licitație în valoare de peste 4 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor. 

Reamintim faptul că administrația locală din Ciugud a decis construcția unei grădinițe în apropierea fabricilor aflate în zona industrială a comunei, tocmai pentru ca părinții să își poată lua sau aduce copiii aproape de locul lor de muncă, fără a pierde prea mult timp pe drum. Lucrările pentru construcția grădiniței moderne au fost însă blocate de un proces între Primărie și constructor. După constatarea unor nereguli în proiect, constructorul a solicitat în instanță, printre altele, prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor.

Citește și VIDEO: Construcția grădiniței din zona industrială a Ciugudului, blocată de un proces între primărie și constructor. Motivele

Primăria comunei Ciugud a lansat marți, 25 ianuarie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru continuarea lucrărilor rămase de executat la obiectivul de investiție „Dezvoltarea serviciilor socio-educative la nivelul Comunei Ciugud prin construirea unei grădinițe cu program prelungit”.

Valoarea totală este estimată la 4.059.282,04 lei, fără TVA. 

gradinita ciugud

Obiectivul de investiție prevede construirea unei grădinițe cu program prelungit în zona industrială din comuna Ciugud. Necesitatea construcției unei grădinițe cu program prelungit în comuna Ciugud vine din nevoia de a crea pentru copiii preșcolari un mediu propice desfășurării activității didactice.

În acest moment grădinița din Comuna Ciugud funcționează într-o clădire aflată în stare mediocră funcțional și structural, și care nu oferă un mediu plăcut pentru copii, cadre didactice și părinți. Astfel, construirea unei grădinițe cu program prelungit în comuna Ciugud reprezintă principala necesitate a autorității locale din sfera serviciilor didactice și școlare.

gradinita ciugud

În momentul de față, clădirea are structura de rezistență finalizată (pereți de zidărie de cărămidă plină, neconfinată, de cca. 50 cm grosime la exterior si de cca. 40-30 cm grosime la interior). Închiderile si compartimentările sunt realizate în proporție mare.

Clădirea nu beneficiază de nici un fel de finisaje, interioare sau exterioare.

Grădinița se adresează copiilor cu vârstă preșcolară din comuna Ciugud și copiilor ai căror părinți activează în zona industrială aflată în proximitatea acesteia. Va funcționa cu program prelungit, pentru acordarea la programul de lucru al părinților.

Clădirea se înscrie într-un dreptunghi cu dimensiunile 46,85 x 27,40 m (47,05 x 27,60 m, incluzând și termosistemul), este în regim de înălțime P+1, etajul (cu o suprafață de cca. 10% din suprafața parterului) fiind rezervat administrației.

Din punct de vedere funcțional clădirea existenta are următoarea configurație:

Clădirea a fost structurată în 4 secțiuni (trei la parter și una la etaj):

  • prima cu filtrul, cabinetul medical, izolatorul și alte anexe specifice accesului
  • a doua cu sala multifuncțională și bucătăria ca funcțiuni principale
  • a treia cu sălile pentru grupele de joc și dormitoarele copiilor
  • a patra pentru conducere și personal – la etaj.

Acestea sunt organizate în jurul a două curți interioare: una cu vegetație, deschisă pe latura dinspre nord (aceasta conduce spre locul de joacă exterior), cealaltă – un atrium, cu pardoseală de tartan, funcționează ca o cameră de joacă în aer liber.

Accesul în clădire se realizează pe latura sudică, este accentuat de etajul în consolă, care definește dominanta construcției. Evacuarea în caz de incendiu se face în trei puncte: ușa prin care se face și accesul principal, ușa din fațada sudică a curții interioare cu vegetație, de la extremitatea coridorului din care se face distribuția în sălile de joacă și dormitoare.
Grădinița este adaptată nevoilor specifice copiilor cu dizabilități.

În exterior este prevăzută o rampă de acces la platforma exterioară, iar la interior este un grup sanitar gabaritat corespunzător.

Copii sunt grupați în 6 săli pentru învățare și joacă și 3 dormitoare.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate