Administrație
AUDIENŢE ONLINE: Despre drumul din Valea Popii, parcarea maşinilor de firmă şi comercializarea produselor de 1 Decembrie
Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia aduc precizări la solicitările cititorilor Alba24 transmise prin secţiunea „Audienţe Online”. Albaiulienii s-au interesat de repararea drumului în Valea Popii, a străzii Ion Lăncrănjan, remedierea iluminatului public pe Bulevardul Revoluţiei şi strada Călăraşilor, permiterea parcării maşinilor de firmă în faţa blocurilor şi cum se pot comercializa produse fabricate în gospodăria proprie, de 1 Decembrie.
De la: Sabău Călin Subiect: Valea Popii
„Cât timp mai trebuie să umblăm prin noroaie şi beznă? De ce nu repară drumul în prag de iarnă?”
Răspuns: „Pentru acest drum există un proiect a cărui execuţie a fost licitată în luna august, însă datorită unei contestaţii licitaţia a trebuit anulată. Pentru că toate formalităţile trebuie reluate şi proiectul trebuie completat şi cu alte măsuri care privesc pozarea tuturor cablurilor în subteran şi de extindere a canalizării, licitaţia se va relua în această iarnă. Nu există disponibil financiar în acest moment şi nu se justifică utilizarea bugetului pentru acţiuni de reparare. Zonele deranjate de pe această stradă, ca urmare a introducerii iluminatului, vor fi refăcute.”
Întrebare de la: Ilie Polca. Subiect: Strada Ion Lăncrănjan
„Este una din problemele care a mai fost ridicată aici, dar a redevenit de actualitate. În cursul verii, strada Ion Lăncrănjan a fost <reabilitată> la solicitarea locuitorilor, însă după nici 4 luni este în aceeaşi stare deplorabilă. Lucrările au fost total necorespunzătoare şi chiar şi un neiniţiat şi-ar fi dat seama că nu vor ţine mult. De ce se preferă repararea de mântuială de 10 ori uneia făcute corespunzător, dar care să dureze? Sunt peste 60 de case acolo, iar daca socotim doar impozitul plătit, lucrarea ar putea să fie făcută într-un mod profesionist. Sper din suflet să nu primesc un răspuns de genul: nu e prinsă în planul de reparaţii pentru moment.”
Răspuns: „Nu este un drum reglementat din punct de vedere juridic, terenul aferent domeniului public fiind pe lăţime de 4 metri. Pe această lăţime nu se poate realiza o amenajare conform planurilor urbanistice. Lucrarea de modernizare implică costuri inclusiv de expropriere, drumul rezultat trebuind să aibă o lăţime de 18 metri. Modernizarea conform PUZ implică costuri foarte mari, inclusiv pentru exproprieri (4 benzi + circulaţie pietonală). Nu există în acest moment un proiect şi nici surse de finanţare identificate. Această investiţie nu se justifică a se realiza doar pentru casele construite acolo, dacă nu poate fi realizată şi legătura cu DN1 (şoseaua de centură). Trebuie facilitat transportul, nu accesul la imobile. Din punct de vedere financiar, nu este o investiţie eficientă.”
Întrebare de la: Cacau Ioan. Subiect: 1 decembrie
„Cum pot să comercializez şi eu produsele mele, ţuică, vin, de 1 decembrie 2012?”
Răspuns: „Dacă aveţi toate avizele de la Direcţia Sanitar-Veterinară, atunci următorul pas este să depuneţi o cerere la registratura Primăriei (camera 8) în care să treceţi şi datele de contact (nume, telefon, adresă) şi veţi primi un răspuns.”
Întrebare de la: Ovidiu. Subiect: Iluminatul public
„În data de 15, 16 şi 17 noiembrie s-au instalat pe Bulevardul Revoluţiei ornamente pentru sărbători pe stâlpi. Totuşi, ilumintaul public a rămas tot în beznă şi, deşi o echipă de muncitori s-a urcat pe stâlpi, nimeni nu a schimbat becurile arse. Oare când se va rezolva şi problema asta pe Bulevardul Revoluţiei, pe care 3 din 5 becuri nu funcţionează şi prin urmare acesta e scufundat în intuneric….”
Răspuns: „Lămpile nu sunt arse. Este o problemă la reţeaua de alimentare cu energie electrică. Se va remedia în 2-3 zile.”
Întrebare de la: Lencu Horea, Subiect: Iluminat strada Călăraşilor
„Pe strada Călăraşilor, chiar în dreptul Liceului de Muzică, iluminatul public nu mai funcţionează (3 stâlpi) de mai multe luni de zile.”
Răspuns: „Problema se va remedia în cel mai scurt timp.”
De la: Sorin. Subiect: Maşini de firmă parcate în faţa blocului
„Domnule primar, dacă eu lucrez ca şofer pe o maşină de 1.5 tone, <dubiţă> şi patronul la care lucrez mi-a dat voie să fac naveta cu maşina, adică acest lucru face parte din contractul care l-am făcut la angajare, fac naveta Alba Iulia – Teiuş pe costul patronului. Patronul îmi face un beneficiu, iar când ajung acasă şi parchez maşina, hop, primăria mă amendează. Vreau să menţionez că nu am maşină personală, deci nu ocup două locuri de parcare. Dar problema se complică atunci când eu aş vrea să platesc orice taxă pentru a putea veni cu maşina acasă, dar am vazut că nu se poate aşa şi asta este întrebarea: chiar nu se poate face nimic, eu cred că nu este nimeni mai îndreptăţit de lege, fiind vorba de parcare, ca unii să parcheze şi eu nu şi suntem mulţi şoferi care ne lovim de această problemă. Am văzut că numai aici, în centru şi cetate, se pun amenzi în parbriz, iar în zonele industriale nu… Oare chiar nu se poate rezolva această problemă?”
Răspuns: „Vă rugăm să vă prezentaţi la serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat (Calea Moţilor, lângă Info Grup şi clădirea Primăriei) pentru a detalia problema şi a găsi o soluţie.”
Foto: arhivă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News