Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Lotul 4, pe traseul Miraslău-Unirea, primește autorizație de construire. Situaţia lucrărilor deblocate pe tronsoane

Publicat

poza2_lotul4 Ministrul Transporturilor, Dan M. Costescu, a semnat marți, Ordinul de ministru pentru menţinerea construcţiilor, act care stă la baza emiterii autorizaţiei de construire pe Lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda. După emiterea autorizaţiei de construire, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va transmite antreprenorului Ordinul de Începere a lucrărilor. Până acum, lucrările au fost oprite ca urmare a absenței autorizației de construire.

Lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda – KM 53+700 – 70+000, sector Km 53+700 – 53+900, km 60+550 – 60+700 are o lungime de 16 km.

Traseul Lotului 4 se dezvoltă pe raza judeţului Alba, în stânga DN1, pe teritoriul administrativ al comunei Miraslău şi pe cel al comunei Unirea, la vest de râul Mureş şi la sud de pârâul Ciugud. Pe lângă realizarea lucrărilor rutiere, proiectul prevede şi o serie de lucrări ce vizează siguranţa circulaţiei, protecţia mediului, consolidări pentru prevenirea şi/sau combaterea fenomenelor geologice negative, precum şi realizarea sistemului de scurgere a apelor pluviale.

 

Realizarea lucrărilor aferente Lotului 4 al Autostrăzii Sebeş-Turda are, pe lângă importanţa macroeconomică, şi un impact social benefic asupra calităţii vieţii şi a condiţiilor sociale, prin crearea a peste 300 de locuri de muncă, potrivit autorităţilor din transporturi.

Autorizarea executării lucrărilor de construcţii se face conform Legii nr. 50/1991 cu actualizările şi modificările ulterioare.

Săptămâna trecută, Loturile 1 şi 3 au primit autorizaţiile de construire, astfel că Ministerul Transporturilor a deblocat în total 46 km ai Autostrăzii Sebeş – Turda. Pentru finalizarea proiectului Sebeş – Turda au fost obţinute autorizaţiile de construire în data de 5 aprilie 2016 şi pentru sectoarele 2 şi 3 ale Lotului 2.

Ministerul Transporturilor a emis şi autorizaţia de construire pentru Ecoductul km 57+710 pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva – sectorul A, dar şi pentru modernizarea Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti (între Autostrada Bucureşti – Piteşti (A1) km 55+465 şi pasajul Chitila – DN7).” se arată în comunicatul Ministerului Transporturilor.

Lotul 4 are o lungime de 16,3 kilometri, traversează judeţele Alba şi Cluj, pe traseul Decea-Turda, şi va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3). Lucrările au început în 2014, dar au fost blocate din cauza lipsei unor autorizaţii de construcţie.

Iniţial, toate loturile de la A10 au avut ca termen de finalizare anul 2016, însă s-au produs deja întârzieri importante din cauza lipsei unor avize obligatorii pentru construcţie.

Lucrările la această autostradă sunt finanţate din fonduri europene şi au fost fazate, pentru a putea fi alocaţi bani atât din perioada de programare 2007-2013, cât şi din perioada 2014-2020.

Valoarea totala a fazei I a Proiectului, potrivit Ministerului Transporturilor, este de 986,2 milioane lei, din care valoarea totala eligibila este de 802,7 milioane lei.

Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 682,3 milioane lei, adica 85% din valoarea totala eligibila, iar diferenţa de 303,9 milioane lei este asigurata de la bugetul de stat.

Vezi şi Autostrada SEBEȘ-TURDA: Ministerul Transporturilor deblochează lucrările pe lotul 1, zona Sebeş, Alba Iulia, Ciugud. Situaţia pe celelalte tronsoane

Reamintim care era stadiul lucrărilor în luna aprilie 2016 (date CNADNR) la Autostrada Sebeş – Turda:

Lotul 1 (judeţul Alba, 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, km 0+000 – km 17+000, 2 noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8, Alba Iulia Nord la km 16)

Stadiu fizic: 12,27% (faţă de 11% în martie 2016), stadiu financiar: 20,02%

Valoare contract: 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014

Constructor şi proiectant: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL

Consultant: Egis Romania SA

Lucrări începute în 2 decembrie 2014; termen finalizare: 2 octombrie 2016, conform contract

Proiect fazat; finanţare: POS-T+POIM

Observaţii CNADNR: lipsă Autorizație de Construire pentru sectiunea A; finalizare proiectare pentru Sectiunile B (km 14+000- km 17+000) si C (km 0+000-km 0+300) şi nod rutier Sebeş

Lotul 2 (judeţul Alba, 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250, inclusiv nod rutier la Teiuş, km 26)

Stadiu fizic: 8,30% (faţă de 8% în martie 2016 şi 7,20%, în ianuarie 2016); stadiu financiar: 18.4%

Valoare contract: 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014

Constructor: Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL

Proiectant SF: DP Consult SRL

Consultant: Asocierea Kappa – Architects & Engineers SRL – Salfo & Associates SA

Lucrări începute în 2 decembrie 2014; termen finalizare: 2 octombrie 2016, conform contract.

Proiect fazat. Finantare: POS-T+POIM.

Observaţii CNADNR: în data de 05.04.2016 a fost obţinută Autorizatia de Construire nr.7 pentru Sectorul 2 (a): km 22+500 – km 25+300; (b) km 26+100 – km 35+000; Sector 3: km 35+000 – km 41+250.

Citeşte şi VIDEO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA. Imagini aeriene cu lucrările între Alba Iulia şi Aiud, la începutul lunii aprilie

Lotul 3 (judeţul Alba, 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, km 41+250 – km 53+700, cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200)

Stadiu fizic: 48,68% (faţă de 48,5% în martie 2016 şi  44%, în ianuarie 2016), stadiu financiar 22,05%

Valoare contract: 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A

Proiectant SF: Aecom Ingenieria SRL

Consultant: DRDP Cluj

Lucrări începute în 20 mai 2014; termen finalizare, conform contract, 20 martie 2016.

Proiect fazat. Finanţare: POS-T+POIM

Observaţii CNADNR: intrarea în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor fără autorizaţie de construire şi plata acestora; coexistenţa între autostradă şi morminte familiale; lipsă Autorizație de Construire

Lotul 4 (judeţele Alba şi Cluj: 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda, km 53+700 – km 70+000)

Stadiu fizic: 46, 3% (faţă de 45% în martie 2016 şi  42%, în ianuarie 2016), stadiu financiar 39,26%

Valoare contract: 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014.

Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH

Proiectant SF: Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia SA – Viponte Rom SRL

Consultant: Asocierea Tecnic Consulting Engineering Romania SRL – SPEA Ingegneria Europea SpA

Lucrări începute în 20 mai 2014; termen de finalizare 20 martie 2016, conform contract.

Proiect fazat. Finantare: POS-T+POIM.

Observaţii CNADNR: obţinerea Autorizatiei de Construire pentru zonele excluse de la autorizare din cauza lipsei scoaterii din circuitul agricol (zona Miraslau), lipsei Avizelor de amplasament favorabile si zona lacului Stejăriş pentru care a fost necesara revizuirea Acordului de Mediu; obtinerea Autorizatie de Construire pentru suprafetele de teren suplimentare.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax