Connect with us
Publicitate

Eveniment

Autostrada SEBEȘ-TURDA: Ministerul Transporturilor deblochează lucrările pe lotul 1, zona Sebeş, Alba Iulia, Ciugud. Situaţia pe celelalte tronsoane

Publicat

sebes turda lot1 Ministrul Transporturilor, Dan M. Costescu marți, ordinul pentru menținerea construcțiilor, act care stă la baza emiterii autorizației de construire pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda. După emiterea autorizației de construire, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va transmite antreprenorului ordinul de începere a lucrărilor.

UPDATE: Precizări de la CNADNR – “După semnarea Ordinului de ministru, astăzi (28.06.2016), au fost emise Autorizaţiile de construire pentru Autostrada Sebeş – Turda, loturile 1 şi 3. Această realizare este în fapt punctul de deblocare pentru lucrările sistate în luna octombrie 2015.

Pentru finalizarea proiectului Sebeş – Turda au fost obţinute Autorizaţiile de construire în data de 5.04.2016 şi pentru sectoarele 2 şi 3 ale Lotului 2.

De asemenea, se fac demersurile necesare pentru obţinerea Autorizaţiei de construire necesară Lotului 4.

Reamintim că sistarea şi întârzierile înregistrate în cadrul acestor loturi au ca și cauze principale finalizarea cu întârziere a Proiectelor Tehnice de către Antreprenori, obținerea cu dificulatate a avizelor și/sau acordurilor necesare în vederea emiterii Autorizației de construire. Determiante pentru obţinerea acestor avize şi autorizaţii au fost prevederile OUG nr.7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

De asemenea, menţionăm că aceste contracte de lucrări sunt de tip FIDIC GALBEN (proiectare și execuție), iar în conformitate cu prevederile Contractului, Antreprenorul trebuie să proiecteze și să execute lucrările aferente. În perioada următoare va fi emis Ordinul de reîncepere al lucrărilor”, menţionează CNADNR într-un comunicat.

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda are o lungime de 17 km. Traseul autostrăzii traversează următoarele localități: Sebeș, Alba Iulia și Ciugud. Pe acest lot se vor realiza lucrările de drum, nodul rutier Alba Sud, podețe, lucrări hidrotehnice, relocări, protejări utilități, lucrări de iluminat și instalații electrice aferente autostrăzii, parcări de scurtă durată, sistem inteligent de control de trafic, lucrări de protecția mediului și siguranța circulației, a transmis, anterior, Ministerul Transporturilor, într-un comunicat de presă.

Proiectul Lotului 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda mai conține și patru poduri cu lungimi de peste 100 m, dintre care cel mai mare, peste râul Mureș, va măsura 622 m.

Realizarea lucrărilor aferente Lotului 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda are pe lângă importanța macroeconomică și un impact social benefic asupra calității vieții și a condițiilor sociale prin crearea a peste 320 de locuri de muncă, potrivit MT.

Autorizarea executării lucrărilor de construcții se face conform Legii nr. 50/1991 cu actualizările și modificările ulterioare.

Pentru emiterea autorizațiilor de executare a lucrărilor de construcții, beneficiarul trebuie să depună la Ministerul Transporturilor un dosar cu următoarele documente: cererea și anexa la aceasta; grafic semnat de CNADNR și de proiectant; documentația tehnică (documenația scrisă, alcătuită din: avize, acorduri solicitate prin certificate de urbanism, certificat de urbanism cu toate analizele corespunzătoare, lista terenurilor agricole care fac obiectul scoaterii din circuitul agricol, deciziile de expropriere; audit de siguranța circulației rutiere; partea tehnică propriu-zisă, ce conține: memoriu tehnic, studii geodezice și topografice și expertize tehnice; partea desenată a proiectului tehnic (planuri, planșe, etc).

Dosarul cu toate documentele necesare este depus la Serviciul de Reglementări Tehnice din Ministerul Transporturilor, care verifică și analizează temeinic sutele de acte ale documentației. Aceastră structură are sarcina de a se asigura că sunt îndeplinite toate condițiile pentru emiterea autorizațiilor de construire. Autorizația se eliberează doar după ce întreaga documentație a fost revizuită și s-a constatat validitatea integrală a zecilor de dosare care o compun.

Cătălin Drulă, consilierul premierului pe probleme de infrastructură, a dat mai multe detalii, pe reţeaua de socializare: “Am o veste foarte bună: astăzi se emit autorizațiile de construire pentru 26 km din Autostrada Sebeș-Turda, respectiv lotul 1 (pentru 14 din 17 km) și lotul 3 (în întregime)”.

Autostrada Sebeș-Turda. cu o lungime de 70 de km, va conecta autostrăzile existente A1 Deva-Sibiu și A3 Cluj (Gilău) – Cîmpia Turzii. Drumul național (DN1) este unul dintre cele mai aglomerate din țară pe acea porțiune. La finalizarea autostrăzii, Clujul va fi legat de Sibiu și Deva pe autostradă.

„Ordinele de începere pentru aceste proiecte au fost date în 20 mai 2014 pentru 41 km (loturile 3 și 4) și în 2 decembrie 2014 pentru ceilalți 29 km (loturile 1 și 2). Durata prevăzută era de 22 luni: 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.
Din păcate, am găsit și acest proiect în decembrie 2015 într-un punct foarte prost. Fără autorizații de construire, fără exproprieri suplimentare efectuate, fără scoaterea din circuitul agricol a terenurilor, iar pe unul din loturi nici măcar faza de proiectare (cea care trebuia să dureze 4 luni) nu era gata. Dar cea mai serioasă problemă era cea a lucrărilor executate fără autorizație de construire. În goana după capital politic, guvernul Ponta “a dat liber” constructorilor să înceapă lucrările cu promisiunea că le va fi eliberată și autorizația ulterior. Autorizația n-a mai venit niciodată. Între timp s-au sesizat, firesc, și organele de control astfel că într-un final au sistat lucrările. La începutul anului 2016 proiectul era astfel într-o stare vecină cu dezastrul. Lucrările erau suspendate pe șantier, iar cele efectuate erau lăsate să se degradeze. Oamenii trimiși în șomaj. Risc de pierdere a fondurilor europene pentru lucrările deja efectuate (cîteva sute de milioane de lei). Și nicio perspectivă clară de a scoate proiectul la liman.
Cu multe eforturi, mulți nervi tocați, cu o ordonanță de urgență care reglementează situația excepțională în care ne-a pus guvernul anterior, reușim astăzi în sfârșit să deblocăm și să repunem pe roate acest proiect.

Avem în sfârșit autorizații de construire pe 3 loturi (lotul 1 – 14 din 17 km, lotul 2 – complet, lotul 3 – complet) și în câteva zile vom avea și pe lotul 4. Se pot în sfârșit relua în plin (sau începe în cazul lotului 1) lucrările.
Chiar dacă inaugurarea acestei autostrăzi va fi făcută abia la anul, de guvernul următor, pentru mine e un moment de mare bucurie că în sfîrșit se vede clar drumul către terminarea acestui proiect. Politicienii cu panglicile, noi, oamenii normali, cu bucuria de a fi pus umărul la un proiect pentru țară”, a mai transmis Drulă.

Vă reamintim care era stadiul lucrărilor în luna aprilie 2016 (date CNADNR) la Autostrada Sebeş – Turda:

Lotul 1 (judeţul Alba, 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, km 0+000 – km 17+000, 2 noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8, Alba Iulia Nord la km 16)

Stadiu fizic: 12,27% (faţă de 11% în martie 2016), stadiu financiar: 20,02%

Valoare contract: 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014

Constructor şi proiectant: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL

Consultant: Egis Romania SA

Lucrări începute în 2 decembrie 2014; termen finalizare: 2 octombrie 2016, conform contract

Proiect fazat; finanţare: POS-T+POIM

Observaţii CNADNR: lipsă Autorizație de Construire pentru sectiunea A; finalizare proiectare pentru Sectiunile B (km 14+000- km 17+000) si C (km 0+000-km 0+300) şi nod rutier Sebeş

Lotul 2 (judeţul Alba, 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250, inclusiv nod rutier la Teiuş, km 26)

Stadiu fizic: 8,30% (faţă de 8% în martie 2016 şi 7,20%, în ianuarie 2016); stadiu financiar: 18.4%

Valoare contract: 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014

Constructor: Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL

Proiectant SF: DP Consult SRL

Consultant: Asocierea Kappa – Architects & Engineers SRL – Salfo & Associates SA

Lucrări începute în 2 decembrie 2014; termen finalizare: 2 octombrie 2016, conform contract.

Proiect fazat. Finantare: POS-T+POIM.

Observaţii CNADNR: în data de 05.04.2016 a fost obţinută Autorizatia de Construire nr.7 pentru Sectorul 2 (a): km 22+500 – km 25+300; (b) km 26+100 – km 35+000; Sector 3: km 35+000 – km 41+250.

Citeşte şi VIDEO: AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA. Imagini aeriene cu lucrările între Alba Iulia şi Aiud, la începutul lunii aprilie

Lotul 3 (judeţul Alba, 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, km 41+250 – km 53+700, cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200)

Stadiu fizic: 48,68% (faţă de 48,5% în martie 2016 şi  44%, în ianuarie 2016), stadiu financiar 22,05%

Valoare contract: 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A

Proiectant SF: Aecom Ingenieria SRL

Consultant: DRDP Cluj

Lucrări începute în 20 mai 2014; termen finalizare, conform contract, 20 martie 2016.

Proiect fazat. Finanţare: POS-T+POIM

Observaţii CNADNR: intrarea în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor fără autorizaţie de construire şi plata acestora; coexistenţa între autostradă şi morminte familiale; lipsă Autorizație de Construire

Lotul 4 (judeţele Alba şi Cluj: 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda, km 53+700 – km 70+000)

Stadiu fizic: 46, 3% (faţă de 45% în martie 2016 şi  42%, în ianuarie 2016), stadiu financiar 39,26%

Valoare contract: 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014.

Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH

Proiectant SF: Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia SA – Viponte Rom SRL

Consultant: Asocierea Tecnic Consulting Engineering Romania SRL – SPEA Ingegneria Europea SpA

Lucrări începute în 20 mai 2014; termen de finalizare 20 martie 2016, conform contract.

Proiect fazat. Finantare: POS-T+POIM.

Observaţii CNADNR: obţinerea Autorizatiei de Construire pentru zonele excluse de la autorizare din cauza lipsei scoaterii din circuitul agricol (zona Miraslau), lipsei Avizelor de amplasament favorabile si zona lacului Stejăriş pentru care a fost necesara revizuirea Acordului de Mediu; obtinerea Autorizatie de Construire pentru suprafetele de teren suplimentare.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate