Eveniment
Avioanele vor putea ateriza și pe ceață densă pe Aeroportul din Cluj-Napoca. Sistemul va deveni funcțional din toamnă
Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca a implementat un sistem performant, ILS – 3, care va permite aterizarea avioanelor pe timp de ceață densă. Sistemul urmează să devină funcțional din luna septembrie 2025.
Un sistem de aterizare instrumentală (instrument landing system – ILS) este un sistem de navigație bazat pe o serie de emițătoare radio care furnizează unui avion care vine la aterizare direcția și panta nominală de coborâre spre pistă. Este destinat pentru asigurarea unei aterizări în siguranță în condiții de zbor instrumental, adică în cazul unui plafon (baza norilor) coborât, sau a unei vizibilități scăzute din cauza ceții, ploii sau ninsorii.
În prezent, Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj-Napoca are un sistem de aterizare de categoria a doua, care permite avioanelor să aterizeze pe ceață la o vizibilitate orizontală de 300 de metri.
Din toamnă urmează să fie implementată o tehnologie din categoria superioară, astfel că avioanele vor putea ateriza la o vizibilitate de 150 de metri.
Reprezentanții aeroportului spun că problema întârzierilor cauzate de ceață nu va fi eliminată complet, însă va fi atenuată.
„Mai sunt condiții suplimentare pe care trebuie să le îndeplinească și aeronavele, dar și piloții. Comandantul și copilotul trebuie să fie amândoi autorizați pentru categoria a 3-a. Majoritatea piloților sunt autorizați pentru această categorie, a 3-a” a spus directorul aeroportului clujean, David Ciceo.
Sistemul a fost deja autorizat de Autoritatea Aeronautică Civilă din România. Urmează ca Romatsa să înceapă instalarea unor senzori meteo, astfel încât acest sistem să fie funcțional.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News