Actualitate
Bani de la CL Alba Iulia pentru E-administraţie. 1,46 milioane lei destinate costurilor de operare şi întreţinere a sistemului până în 2016
Consilierii locali din Alba Iulia au de aprobat, marţi, un proiect de hotărâre privind susţinerea financiară a proiectului E-administraţie până în 2016. Se propune suma de 1.463.350 lei ce reprezintă costuri totale de operare şi întreţinere a sistemului.
Astfel se va modifica HCL 144/2012 privind asigurarea sustenabilităţii proiectului „servicii eficiente de E-administraţie şi managementul teritoriului pentru Primăria Alba Iulia” prin alocarea pentru perioada 2012-2016 din bugetul local a sumei de 1.463.350 lei – costuri totale de operare şi întreţinere a sistemului. Resursele financiare necesare se vor aloca anual prin hotărâre a consiliului local, iar costurile anuale de operare şi întreţinere a sistemului vor fi prevăzute în bugetul local. Întocmirea şi transmiterea rapoartelor anuale privind durabilitatea investiţiei se realizează de către Biroul Informatică, cu sprijinul şi avizul Direcţiei Programe.
Prin hotărârea de anul trecut, au fost alocaţi 332.097 lei pentru costurile de operare şi întreţinere a proiectului, pentru perioada 2012-2014, fiind menţionat că suma va fi împărţită în tranşe egale care să nu depăşească valoarea de 110.699 lei. Aceasta a fost obţinută luând în considerare costuri hardware şi mentenanţa licenţelor. Între timp, cursul euro a crescut şi au fost necesare şi alte licenţe de aplicaţii, estimate la 265.500 euro fără TVA. În total, echipamentele hardware şi aplicaţiile software plus servicii de configurare şi dezvoltare pentru acest sistem sunt evaluate la 390.052 euro fără TVA, potrivit contractului de achiziţie din 2009.
Conform cererii de finanţare, există obligaţia ca după încetarea finanţării solicitate să se asigure sustenabilitatea proiectului. În contractul de finanţare se menţionează că se vor menţine rezultatele proiectului pentru o perioadă de 5 ani după finalizarea acestuia, din 2011.
Prin proiectul E-Administraţie, s-a intermediat posibilitatea oferită locuitorilor din Alba Iulia de a accesa portalul Primăriei şi de a-şi plăti taxele şi impozitele sau a obţine orice informaţii referitoare la documente şi acte de interes public şi personal. Proiectul a pus la dispoziţie servicii electronice menite să înlocuiască deplasarea la ghişeu şi reducerea timpului de rezolvare a problemelor.
Soluţia Managementul Documentelor şi Arhivare Electronică permite urmărirea şi gestiunea documentelor din cadrul unei instituţii de administraţie publică, respectiv trecerea în sistem electronic a documentelor create de către personalul instituţiei şi salvarea acestora în arhiva electronică.
Proiectul implementat de administraţia locală a fost realizat de asociaţia furnizoare, formată din SC “Industrial Software” SRL Sibiu şi SC “Integraph Computer Services” SRL Bucureşti. Valoarea totală a investiţiei a fost de 2.306.085 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 1.743.654 lei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News