Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Botez cu 60 de invitați fără măști de protecție, întrerupt de polițiștii din Alba. Pastorul, amendat cu 5.000 de lei


Publicat

Polițiștii din Alba au întrerupt duminică un botez la care participau 60 de persoane, care nu foloseau mască de protecție. 

Potrivit unui comunicat de presă al IPJ Alba, în data de 31 ianuarie 2021, în jurul orei 20.40, polițiștii Secției 1 Poliție Rurală Galda de Jos au intervenit la o biserică din localitatea Șard unde se desfășura o slujbă religioasă și un botez la care participau aproximativ 60 de persoane, fără ca aceștia să folosească măști de protecție sanitară.

Pe Facebook a fost postat un video din timpul botezului. Pe imagini se poate observa că în momentul în care intră poliția, oamenii încep să își pună măștile:

”Pastorul care a organizat slujba a fost sancționat cu amendă în valoare de 5.000 de lei, iar activitatea religioasă a fost întreruptă.

Recomandăm tuturor cetățenilor să păstreze distanțarea fizică, să poarte mască și să nu se expună la riscuri. Acțiunile de control vor continua” se arată în comunicatul IPJ Alba.

În ultimele 24 de ore, la activitățile de verificare a respectării măsuriloe, au participat 155 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 457 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 57 de mijloace de transport, din care 37 de mijloace de transport în comun și au fost legitimate 1.840 de persoane.

De asemenea, au fost verificate 61 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri, hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 79 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și două care nu au respectat restricțiile de deplasare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Finanțelor propune modificări ale Codului Fiscal: Firmele care își văd onest de afaceri vor fi susținute activ

Publicat

Ministrul Finanţelor, Adrian Câciu, a anunţat, miercuri, că a propus o serie de modificări ale Codului Fiscal şi de Procedură Fiscală, astfel încât „obligaţiile fiscale ale companiilor să fie mai simple, mai clare şi mai predictibile”. Potrivit ministrului, măsurile au în vedere ajutorarea operatorilor economici cinstiți.

„Scopul nostru este ca toate firmele care îşi văd onest de afaceri să fie sprijinite, după doi ani în care economia a primit numeroase şocuri, iar măsurile de sprijin au venit cu întârziere sau au reprezentat doar promisiuni! Am propus o serie de modificări ale Codului Fiscal şi de Procedurã Fiscală necesare pentru ca obligaţiile fiscale ale companiilor să fie mai simple, mai clare şi mai predictibile”, a scris, miercuri, Adrian Câciu pe Facebook.

Ministrul Finanțelor susţine că majoritatea soluţiilor sunt preluate din dialogul cu mediul de afaceri şi respectă promisiunea făcută la preluarea mandatului.

„Orice schimbare a regulilor fiscale va fi transparentă, clară, convenită cu comunitatea de afaceri”, a explicat Câciu.

„Vrem să susţinem în special sectorul HoReCa, confruntat şi în acest an cu o acută lipsă de lichiditate. Concret, îi ajutăm pe antreprenori prin prelungirea cu 180 de zile a scutirii de la plata impozitului specific şi un mecanism favorabil de recalculare a acestui impozit. Mai mult, le oferim firmelor aflate în dificultate noi proceduri fiscale care să le uşureze activitatea în eşalonarea la plată a datoriilor, reducerea unor obligaţii declarativ-administrative şi clarificări privind anumire regularizări la impozitarea dividendelor”, a mai scris ministrul.

În plus, spune Câciu, se doreşte ca toate operaţiunile din comerţul online, un sector aflat în plină expansiune, să poată fi raportate fiscal, simplu, fără birocraţie.

„Astfel, agenţii economici să aibă siguranţa evitării surprizelor neplăcute în timpul anului în relaţia cu statul, iar bugetul să primească o garanţie că va colecta venituri suplimentare. Altfel spus: pentru contribuabilul onest – susţinere activă, pentru cei ce joacă incorect – intoleranţă colectivă”, a mai adăugat Câciu.

Citește și Noi măsuri de sprijin pentru HoReCa. Ministerul Finanțelor pregătește un pachet de facilități fiscale pentru firmele din domeniu

Ministerul Finanţelor propune prelungirea scutirii de la plata impozitului specific din HORECA

Ministerul Finanţelor a publicat în procedură de transparenţă decizională un proiect de act normativ prin care propune prelungirea scutirii, pe o perioadă de 180 de zile, de la plata impozitului specific de către operatorii economici din HORECA, potrivit unui comunicat remis miercuri de instituţie.

„Ministerul Finanţelor vine în ajutorul mediului de afaceri, care se confruntă în această perioadă cu o acută lipsă de lichiditate, şi în anul fiscal 2022, prin prelungirea scutirii de la plata impozitului specific datorat de operatorii economici din domeniul HORECA pentru o perioadă de 180 de zile calculată de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe. Concomitent s-a prevăzut şi mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, în sensul scăderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal”, se menţionează în comunicatul Ministerului Finanţelor, citat de Agerpres.

Potrivit sursei, proiectul de act normativ mai prevede reglementări în privinţa comerţului online, flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată şi reglementări ale unor dispoziţii din Codul de procedură fiscală.

O primă modificare a Codului de procedură fiscală vizează flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată prin crearea posibilităţii depunerii cererii de eşalonare şi de către debitorii aflaţi în procedura insolvenţei, condiţia fiind ca până la data emiterii deciziei de eşalonare aceştia să iasă din procedura de insolvenţă. Totodată, Ministerul Finanţelor propune crearea posibilităţii acordării eşalonării la plată şi pentru sumele pentru care s-a stabilit răspunderea, potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară. Măsura este necesară pentru redresarea contribuabililor care se află în dificultate financiară, pentru care eşalonarea la plată reprezintă un real sprijin.

O altă modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere încetarea obligaţiilor declarative pe perioada inactivităţii sau a suspendării activităţii pentru contribuabilii care au înscrisă în registrul comerţului menţiunea privind inactivitatea temporară sau au suspendată activitatea. Măsura are ca scop reducerea poverii administrative a contribuabililor care, în prezent, îşi menţin obligaţiile declarative sau care pot obţine un regim de declarare derogatoriu la cerere, cum este cazul profesiilor liberale.

De asemenea, se propune modificarea Codului de procedură fiscală prin reglementarea expresă a modalităţii de restituire a impozitului pe dividende în cazul în care din regularizarea anuală a dividendelor distribuite parţial în cursul anului, potrivit art. 67 din Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, rezultă sume de restituit de la buget. Măsura este necesară pentru că, în prezent, Codul de procedură fiscală reglementează doar modalitatea de restituire a impozitului pe dividende în situaţia în care societatea efectuează distribuiri de dividende parţiale în cursul anului, dividendul şi impozitul fiind achitate, fără ca textul să reglementeze şi situaţia în care dividendul este distribuit, dar acesta nu este plătit şi, pe cale de consecinţă, nu este plătit nici impozitul, precizează Ministerul Finanţelor.

Cea de-a patra propunere de modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere reglementarea expresă a obligaţiei de raportare (furnizare de informaţii) a contribuabililor/plătitorilor care oferă mijloacele necesare pentru facilitarea tranzacţiilor on-line (piaţă on-line, platformă, portal, alte mijloace). Măsura are scopul de a identifica şi impozita persoanele fizice care comercializează produse în mediul on-line, fără a fi înregistrate ca plătitori de impozite şi taxe şi fără a declara veniturile obţinute din această activitate. De asemenea, natura informaţiilor, periodicitatea, precum şi modelul declaraţiilor se aprobă prin ordin al preşedintelui ANAF.

Pe de altă parte, proiectul de act normativ pus în transparenţă decizională are în vedere trei modificări ale Codului Fiscal, dintre care prima prevede instituirea obligaţiei notarilor publici de declarare a tranzacţiilor din transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Măsura are în vedere situaţiile în care contribuabilii persoane fizice nu au înregistrat în cartea funciară proprietăţile imobiliare ca parte din patrimoniul afacerii şi au declarat impozit pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, în condiţiile în care aceştia erau obligaţi la plata impozitului pe venitul din activităţi independente. De asemenea, prin instituirea acestei obligaţii declarative se urmăreşte identificarea persoanelor fizice care efectuează tranzacţii cu proprietăţi imobiliare şi care, cu toate că îndeplinesc criteriile pentru încadrarea în activitatea independentă, plătesc impozitul pe venit potrivit prevederilor art.111 din Codul fiscal. Astfel, în ambele situaţii prezentate, contribuabilii au beneficiat de deducerea din valoarea tranzacţiei a sumei neimpozabile prevăzută la art. 111 alin.(1) din Codul fiscal, fapt ce a condus la diminuarea impozitului datorat.

De asemenea, documentul prevede modificarea prevederilor Codului fiscal în ceea ce priveşte autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, în sensul că aceasta se va realiza de structurile de specialitate din cadrul Autorităţii Vamale Române, urmând ca stabilirea competenţelor, procedurilor şi condiţiilor de autorizare a antrepozitelor fiscale, destinatarilor înregistraţi, expeditorilor înregistraţi, importatorilor autorizaţi să se realizeze prin ordin al ministrului Finanţelor, la propunerea preşedintelui Autorităţii Vamale Române.

A treia propunere de modificare a Codului Fiscal vizează stabilirea unui nou termen-limită, respectiv 31 decembrie 2022, până la care operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligaţia de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale. Măsura este necesară pentru evitarea sancţionării operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale, pentru nerespectarea obligaţiei de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, în condiţiile în care obligaţia nu a putut fi adusă la îndeplinire din motive neimputabile acestora.

sursa: digi24.ro, agerpres.ro, mediafax.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Pod nou peste valea Secaș pe drumul județean DJ 107, la intrarea în satul Colibi, comuna Ohaba. Valoarea investiției

Publicat

Consiliul Județean Alba va construi un pod nou peste valea Secaș, pe drumul județean DJ 107, la intrarea în satul Colibi, comuna Ohaba. În prezent, traversarea râului se face pe un pod provizoriu, cu o singură bandă de circulație. 

Consilierii județeni din Alba vor avea de votat în ședința de luni, 31 ianuarie, un proiect privind aprobarea studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a devizului
general pentru obiectivul de investiții „Pod pe drumul județean DJ 107, km 22+850, localitatea Colibi”.

Drumul judeţean DJ 107: Alba Iulia (DN 1) – Teleac – Hăpria – Straja – Berghin – Colibi – Secăşel – Cergău Mare – Veza – Blaj – Sâncel – Lunca Târnavei – Şona – Jidvei – Sântămărie -Cetatea de Baltă – limita Judeţul Mureş este cuprins în inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al Judeţului Alba, și are lungimea totală de 78 km.

Podul nou propus a se realiza va fi situat la km 22+850 pe DJ 107, la intrarea în satul Colibi dinspre Alba Iulia și va traversa valea Secaş, afluent de stânga al Târnavei, în care se varsă în amonte de Mihalţ.

În prezent traversarea râului Secaș se face pe pod un provizoriu cu o bandă de circulaţie, executat în anul 2003. Podul vechi de lemn, aflat într-o stare avansată de degradare, a fost demolat.

Podul nou proiectat va fi amplasat pe poziția podului vechi din lemn.

Demolarea podului provizoriu și construirea podului nou în Colibi, km 22+850 al DJ 107 vor conduce la:

  • creșterea siguranței circulației;
  • îmbunătățirea condițiilor de mediu prin diminuarea noxelor care afectează aerul, solul, apa;
  • asigurarea dezvoltării activităților comerciale;
  • creșterea nivelului de trai și confort a populației;

Noul pod va avea o lungime totală de 30,1 metri, din care lungimea suprastructurii va fi de 24 metri. Lățimea totală va fi de 10,8 metri, din care lățimea părții carosabile – 7,8 metri.

Podul va fi realizat din grinzi prefabricate din beton armat și va avea două trotuare cu o lățime de 1,25 metri fiecare.

Vvaloarea totală a investiţiei este estimată la 3.814.567,79 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 716.954,89 lei, cu un total de 4.531.522,68 lei (inclusiv TVA).

foto: arhivă

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Avocatul Poporului: Salariul de bază minim brut pe ţară este insuficient pentru traiul zilnic al unei familii

Publicat

Salariul de bază minim brut pe ţară este insuficient pentru acoperirea nevoilor traiului zilnic al unei familii, potrivit unui raport al Avocatului Poporului privind respectarea dreptului la muncă, lansat, miercuri, într-o conferinţă de presă.

„Stabilirea unui salariu mediu minim brut pe ţară decent ar contribui la reducerea numărului persoanelor care trăiesc în prag de sărăcie”, a declarat Ecaterina Mirea, adjunct al Avocatului Poporului.

De asemenea, ea a afirmat că un salariu minim brut decent ar facilita accesul la servicii medicale, creşterea nivelului de trai şi accesul la educaţie al copiilor din aceste familii.

Șomaj crescut în rândul tinerilor

Adjunctul Avocatului Poporului a declarat că salariul minim brut pe ţară trebuie actualizat periodic şi în timp util ori de câte ori intervin modificări de nivel economic şi social în România. Ea a spus că se menţine un nivel ridicat al şomajului în rândul tinerilor cu vârste între 15 şi 24 de ani, anume de aproximativ 20%.

Ecaterina Mirea a afirmat că, deşi la nivelul ţării există un deficit de personal în domenii precum construcţii, HORECA, agricultură, transporturi rutiere, statul român apelează la muncă externă.

Ea a punctat că printre măsurile propuse de Avocatul Poporului în raport se numără aceea ca Planul naţional de formare profesională a şomerilor şi persoanelor aflate în căutare unor locuri de muncă să fie adaptat „nevoilor concrete” ale pieţei muncii.

„Sunt o serie de deficienţe pe care le întâlnim în petiţiile pe care le primim la instituţie şi aici avem în vedere: neevidenţierea orelor de muncă prestate în afara programului, nerespectarea timpului de lucru şi de odihnă. Au fost situaţii în care petenţii s-au plâns la noi de faptul că au fost puşi să-şi semneze de concediu fără plată şi din cauza acestor cereri au rămas fără indemnizaţia de şomaj. În acest context, noi considerăm că sunt o serie de practici abuzive ale angajatorilor pe care le-au constatat şi inspectoratele teritoriale de muncă, dar petenţii au oarece reticenţă în a-şi susţine aceste plângeri în faţa inspectorilor de muncă, de teama de a nu-şi pierde locul de muncă”, a spus adjunctul Avocatului Poporului.

Garanții legislative pentru angajați. Condiționarea de testarea COVID

Ea a menţionat că angajatul trebuie să beneficieze de minime garanţii legislative din care să reiasă că, în cazul în care ar apela la ITM, nu poate fi supus sancţiunilor disciplinare.

„În ceea ce priveşte problemele legate de testare şi vaccinare (…) în vara anului 2020 am avut foarte mulţi petenţi care s-au plâns de faptul că, deşi îşi terminase perioada de izolare în momentul în care se întorceau la locul de muncă, după cele 14 zile angajatorul le cerea un test negativ ca să poată fi primiţi la locul de muncă. Noi am sesizat Ministerul Muncii, inspectoratele teritoriale de muncă şi Inspecţia Muncii, care ne-au sprijinit în a mediatiza legislaţia aplicabilă în domeniu, în sensul că nu era obligatorie prezentarea acelui test”, a declarat adjunctul Avocatului Poporului.

Ea a afirmat că un alt aspect care a făcut obiectul petiţiilor şi sesizărilor din oficiu din acest an a fost cel privind obligarea angajatului să se vaccineze împotriva COVID-19.

„Apreciem că este necesară reglementarea unei proceduri de testare la locul de muncă care sa corespundă contextului epidemiologic pentru care a fost creată şi întocmirea de către Institutul Naţional de Sănătate a unui ghid de gestionare a situaţiilor generate de infecţia cu virusul SARS-CoV-2”, a declarat Ecaterina Mirea.

Raportul arată că eventualele soluţii legislative care ar condiţiona exercitarea dreptului la muncă de obţinerea certificatului de vaccinare sau testare, sub sancţiunea încetării sau suspendării raportului de muncă, reprezintă măsuri restrictive, de natură a încălca dreptul la muncă şi protecţie socială, a semnalat adjunctul Avocatului Poporului.

Ea a spus că, pentru asigurarea sănătăţii şi stabilităţii raporturilor de muncă, trebuie păstrat un echilibru între interesul general şi cel individual al persoanei.

Ecaterina Mirea a adăugat că, în opinia Avocatului Poporului, măsurile dispuse trebuie să protejeze sănătatea şi viaţa şi nu să devină sancţiuni pentru persoane care, din diverse motive personale, pecuniare sau de convingere aleg să nu se vaccineze sau să se testeze din surse proprii.

sursă: Agerpres

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Campania de vaccinare a copiilor între 5 și 11 ani, la Sebeș. Informații pentru cetățeni

Publicat

sebes centru oras

Primăria municipiului Sebeș anunță că, începând cu data de 26 ianuarie 2022, se derulează campania de vaccinare a copiilor din grupa de vârstă 5-11 ani, pentru limitarea pandemiei de Covid-19.

Potrivit reprezentanților instituției, campania de imunizare se desfășoară într-un spațiu special amenajat minorilor, în cadrul Centrului de vaccinare Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, la sediul Centrului de zi pentru persoane vârstnice Sebeș.

Imunizarea minorilor are loc în prezența și cu acordul părintelui sau reprezentantului legal.

Copiii pot fi programați prin intermediul platformei naționale de programare sau prin prezentarea directă la sediul Centrului de vaccinare din Sebeș.

Informații la numărul de telefon: 0712.010366.

Serul utilizat este vaccinul Comirnaty produs de Pfizer BioNTech.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate