Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cazul toxiinfecției alimentare de la Bistra | 102 persoane internate în spital. Prefectul de Alba: ”Ne-am confruntat cu o situație fără precedent în ultimii 10 ani”


Publicat

Numărul persoanelor internate în cazul toxiinfecţiei alimentare de la Bistra a ajuns, miercuri, la 102. Pacienţii se află în spitalele din Abrud (78), Alba Iulia (16) și Cîmpeni (8) și, potrivit previziunilor medicilor, până seara, este posibil să mai apară câteva cazuri noi. Prefectul de Alba, Gheorghe Feneșer, s-a deplasat la Abrud, miercuri dimineaţa, împreună cu directorul DSP Alba, Horea Timiș, pentru a verifica evoluția stării de sănătate a pacienților internați cu toxiinfecție alimentară, după ce au participat, duminică, la o nuntă organizată la Bistra.

”Ne-am confruntat cu o situație fără precedent în ultimii 10 ani. Încă de la început, am cerut să fiu informat în permanență cu privire la evoluția situației, pe care DSP Alba, personalul medical și toți cei care s-au implicat, au scos-o la capăt cu bine. Nerespectarea prevederilor legale privind circuitul alimentelor și normele igienico-sanitare poate duce la situații extrem de grave, de aceea fac un apel către toți cei care organizează evenimente să țină întotdeauna cont de lege. Dacă nu știu ce trebuie să facă, nu trebuie decât să ceară sprijinul autorităților, care le vor asigura îndrumarea necesară. DSP și DSVSA au în primul rând rol de prevenție, iar, prin controalele pe care le efectuează, urmăresc modul în care legea este aplicată, pentru ca sănătatea populației să nu fie pusă în pericol”, a declarat prefectul județului Alba.

În ultimele zile, sub coordonarea Direcției de Sănătate Publică Alba, cazul toxiinfecției alimentare a fost gestionat de către autorități, cadrele medicale din Abrud, Alba Iulia și Cîmpeni, dar și de asistenți voluntari. ”Le mulțumesc celor de la DSP Alba, personalului medical pentru muncă și implicare, mai ales că unele cadre medicale și-au întrerupt concediile, asistenților voluntari care au suplimentat personalul, dar și Serviciului de Ambulanță Alba, datorită cărora pacienții s-au bucurat de maximă atenție și îngrijire. Autoritățile locale și-au dat, la rândul lor, tot interesul pentru ca situația să fie gestionată cât mai bine. La Abrud de pildă, unde sunt și cei mai mulți bolnavi internați, datorită primarului, echipajelor locale de pompieri și de politiști, suplimentarea la nevoie a paturilor nu a pus nici cea mai mică problemă”, a spus Gheorghe Feneșer.

În prezent, DSP Alba derulează ancheta, în scopul identificării cauzelor care au provocat toxiinfecția alimentară. Conform declarațiilor directorului Horea Timiș, formele medicale ale afecțiunii de care suferă pacienții sunt ușoare și moderate, iar spitalele au început deja să facă externări. În ceea ce privește posibilele cazuri noi, directorul DSP Alba a apreciat că, în cursul zilei de azi, acestea ar mai putea apărea, dar sporadic și într-un număr foarte mic. Rezultatele anchetei desfășurate de autorități vor fi făcute publice cel mai târziu la începutul săptămânii viitoare.

„Am reușit să rezolvăm o problemă gravă, într-un mod care, cred eu, arată profesionalismul instituțiilor implicate și a personalului medical. Încă din prima clipă, l-am ținut la curent pe domnul prefect cu felul în care a decurs intervenția noastră, iar domnia sa ne-a susținut de la început până la sfârșit. Ancheta noastră cu privire la acest caz se află în derulare, probele au fost trimise la laborator și, o dată ce vom stabili cu exactitate ce a declanșat această infecție și cine se face responsabil, vom lua și măsurile legale de sancțiune care se impun”, a declarat Horea Timiș, directorul DSP Alba.

În acest context, prefectul județului Alba a subliniat că necunoașterea legii nu absolvă pe nimeni de consecințele încălcării ei: ”Infecția alimentară a afectat peste 100 de oameni. Nu e de glumă și nimeni nu își poate permite să nu ia în calcul legea. Acesta este și motivul pentru care fac apel la toți organizatorii de evenimente. Lipsa informării sau tratarea cu superficialitate a prevederilor legale conduce, iată, la situații critice. Ancheta va stabili în mod clar cine și de ce se face responsabil, iar, la finalul acesteia, vor fi stabilite și sancțiunile. Este încă devreme să vorbim despre aceste aspecte. Acum nu pot decât să mă bucur că situația a depășit pragul critic și că oamenii se simt mai bine”.

Citeşte AICI mai multe detalii despre acest caz.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. Limba româna

    miercuri, 28.08.2013 at 17:47

    Domnule prefect in DEX spune așa:

    EPIDEMÍE, epidemii, s. f. Extinderea unei boli contagioase într-un timp scurt, prin contaminare, la un număr mare de persoane dintr-o localitate, regiune etc.; molimă. – Din fr. épidémie, lat. epidemia.
    Sursa: DEX ’98 (1998)

    Si mai aveți pretenții de la absolvenții de Bac? RUSINE

  2. paul

    miercuri, 28.08.2013 at 22:48

    este acelasi lucru doar ca e vorba despre o bacterie nu o boala.

    • Limba româna

      joi, 29.08.2013 at 09:07

      Daca tãceai filozof rămâneai!

  3. Popa Flaviu

    duminică, 01.09.2013 at 11:26

    eu sunt al 103 lea – internat la Cluj(103-lea dintre cei oficiali) pentru ca si sotia mea a facut dar ea nu a fost internata\

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Șeful DSU, Raed Arafat: Intrăm în logica medicinei de dezastre. Vor fi zile în care vor intra și 100 de pacienți în ATI

Publicat

Secretarul de stat Raed Arafat a declarat, marţi, că presiunea pe sistemul medical în contextul numărului mare de cazuri de infecţii cu noul coronavirus continuă să crească şi încet, încet se intră în „logica medicinei de dezastre”.

„Situaţia de astăzi este una pe care noi am anticipat-o, din păcate. Presiunea asupra sistemului sanitar este evidentă. Vedem o presiune care continuă să crească şi acest lucru iarăşi este un lucru care a fost anticipat, având în vedere cifra cazurilor care apare în fiecare zi. Clar că un procent din aceste cazuri va ajunge în spitale, are nevoie de îngrijiri medicale avansate şi unii dintre ei chiar de terapie intensivă. (…) Acum, încet, încet, intrăm în logica medicinei de dezastre, în care trebuie un management diferit faţă de măsurile de prevenţie, măsuri de prevenţie care trebuie să continue pe linie epidemiologică, măsurile care să oprească răspândirea. Acestea sunt cele mai importante. Dar, în acelaşi timp, acum, ne confruntăm cu o situaţie care necesită aplicarea unor măsuri foarte bine calculate pentru a putea trata şi a putea asista numărul cel mai mare de pacienţi posibil”, a afirmat Arafat.

Potrivit acestuia, se va ajunge la zile în care se vor înregistra şi 100 de pacienţi ce vor intra în Terapie Intensivă, ceea ce înseamnă adaptarea sistemului şi introducerea mecanismelor de lucru după conceptele de medicină de dezastre.

„Rolul lor este tratarea celui mai mare număr posibil, pentru a face binele pentru cel mai mare număr posibil”, a explicat Raed Arafat, în cadrul videoconferinţei „Fenomenul SARS-CoV2. Gripa Sezonieră. Vaccinarea”, organizată de Profit.ro, potrivit Agerpres.

El a adăugat că se încearcă creşterea numărului de locuri în secţiile de Terapie Intensivă, dar şi sporirea resursei umane.

„Cu domnul ministru Tătaru am avut discuţii cu mai multe spitale recent pentru creşterea capacităţii de Terapie Intensivă la Bucureşti, dar singurul lucru pe care nu putem să îl creştem brusc este numărul medicilor şi al personalului care se ocupă de cazurile de terapie intensivă. (…) Avem un plan pentru a corecta un pic partea de resurse umane, de a recupera acum toţi medicii care au terminat examenul de specialitate pe ATI, pe urgenţă, pe pneumologie, pe infecţioase, pe radiologie şi epidemiologie, de a-i angaja imediat fără concurs, pentru a crea o forţă de lucru pe care putem să o trimitem acolo unde este nevoie prin detaşare. (…) Sperăm în primă fază vreo 200 de persoane să reuşim să le angajăm, medici vorbim aici, la sfârşit ei să poată să aleagă unde vor să se transfere şi să aibă postul lor pe posturile vacante existente, tot fără concurs. Ordonanţa de urgenţă a fost citită, urmează să fie aprobată chiar în cursul acestei săptămâni”, a precizat Arafat.

Secretarul de stat a menţionat că sunt aproximativ 70 de anestezişti care au terminat specialitatea, dar şi medici de urgenţă, care nu au niciun post.

„Partea de resurse umane rămâne partea cea mai serioasă care trebuie să vedem cu o manageriem corect, astfel încât colegii noştri să poată să îşi facă treaba. Trebuie să recunoaştem că este imposibil să ne facem treaba după prevederile Codului muncii, suntem chiar într-o situaţie care nu mai permite acest lucru şi atunci trebuie să ne adaptăm programul, să ne adaptăm modul de lucru, în care să existe şi timpul de odihnă, dar, în acelaşi timp, să existe personal suficient în spitale şi în unităţile sanitare şi în serviciile de urgenţă care să se ocupe de numărul mai mare de pacienţi. Poate că acest aflux de pacienţi va dura cel puţin vreo patru-cinci-şase săptămâni”, a indicat Raed Arafat.

El a spus că se încearcă să se ia măsuri fără a afecta economia. „Încercăm să nu afectăm economia, dar, în acelaşi timp, trebuie ca măsurile compensatorii să fie respectate cu stricteţe dacă vrem să păstrăm un număr limitat de cazuri în fiecare zi şi să începem chiar să avem o scădere a numărului de cazuri”, a arătat Arafat.

sursa: agerpres.ro, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Toate universitățile din țară trebuie să introducă datele de studii de licență, master și doctorat în Registrul matricol unic

Publicat

laptop calculator

Ministrul Educației a solicitat tuturor instituțiilor de învățământ superior ca, începând cu data de 2 noiembrie, în termen de 30 de zile, să opereze toate modificările necesare în Registrul matricol unic al universităților din România (RMUR), astfel încât să fie implementate toate măsurile prevăzute de actele normative în vigoare, anunță ministerul de resort.

Potrivit MEC, instituțiile de învățământ superior vor introduce în RMUR seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate pentru absolvenții celor trei cicluri de studii universitare (licență, master, doctorat), precum și ale altor forme de studii. De asemenea, vor fi introduse și date cu privire la numele conducătorului/conducătorilor de doctorat sub tutela căruia/cărora au fost/sunt organizate studiile, pentru fiecare student doctorand.

Acest registru s-a constituit prin Legea educației naționale nr. 1/2011. Conform prevederilor LEN, art. 201, alin (5) „în baza de date electronică aferentă RMUR se înregistrează și se păstrează evidența diplomelor universitare emise în România. Universitățile acreditate și Academia Română înregistrează seriile și numerele actelor de studii întocmite și eliberate“, anunță Ministerul Educației.

Registrul matricol unic al universităților din România a devenit funcțional în anul 2016, prin includerea în contractul instituțional al fiecărei universități a obligației de a raporta datele solicitate de Ministerul Educației și Cercetării referitoare la evidența studenților pentru toate nivelurile de studii (licență master, doctorat sau alte forme de studii).

„Pentru a avea un sistem funcțional și credibil, universitățile trebuie să introducă toate datele necesare în acest registru, astfel încât, la nivelul Ministerului Educației și Cercetării, să existe o evidență centralizată a diplomelor și a certificatelor universitare. Este și acesta un pas spre o Românie modernă”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării.

În 2018, funcționarea RMUR a fost detaliată prin ordinul ministrului educației nr. 3.714/2018, cu modificările și completările ulterioare, reglementându-se faptul că instituțiile de învățământ superior de stat și particulare din România, acreditate sau autorizate să funcționeze provizoriu și Academia Română, au responsabilitatea și obligația să înregistreze în RMUR „seria și numărul actelor de studii emise pentru absolvenții înscriși la toate ciclurile de studii universitare (licență, master, doctorat) și la alte forme de studii“.

sursă: edu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Momentul în care un biciclist este lovit de o autoutilitară, la Petrești. Victima a decedat la spital

Publicat

Accidentul în care un biciclist din Sebeș și-a pierdut viața, sâmbătă dimineața, la Petrești, a fost surprins pe o cameră de supraveghere. Pe imagini se poate observa cum șoferul unei autoutilitare îl lovește în plin pe bărbatul aflat pe bicicletă, în intersecția dintre străzile Valea Sebeșului și 1 Mai.  

Potrivit IPJ Alba, la data de 24 octombrie 2020, în jurul orei 8.30, un bărbat de 62 de ani, din Luduș, județul Mureș, în timp ce conducea o autoutilitară pe strada 1 Mai din Petrești – Sebeș, la intersecția cu strada Valea Sebeșului, l-ar fi acroșat pe un bărbat de 60 de ani, din Sebeș, care se deplasa pe o bicicletă.

În urma accidentului, biciclistul a suferit leziuni corporale grave, iar ulterior a decedat, la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”, a transmis IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Astrid Fodor validată primar la Sibiu. Decizie finală la Tribunal după ce Judecătoria o invalidase pe motiv de incompatibilitate

Publicat

Tribunalul Sibiu a validat instalarea în funcție a primarului ales Astrid Fodor. Decizia este definitivă, după ce inițial Judecătoria invalidase mandatul acesteia, pe motiv de incompatibilitate.

Judecătoria Sibiu a respins validarea lui Astrid Fodor în funcţia de primar al municipiului Sibiu, după ce Agenţia Naţională de Integritate a anunţat că Fodor are interdicţie să ocupe funcţia timp de trei ani, adică în perioada 2020-2023, pentru că s-a aflat în stare de incompatibilitate între 2012 şi 2014, când a fost viceprimar, scrie g4media.ro.

„Se aduce la cunoştinţă publică faptul că, prin încheierea pronunţată la Judecătoria Sibiu în camera de consiliu, la data de 16.10.2020, în dosarul nr. 9486/306/2020, a fost respinsă cererea formulată de Biroul Electoral al Circumscripţiei Municipale Sibiu – nr.1, pentru validarea mandatului de primar al municipiului Sibiu, atribuit doamnei Astrid Cora Fodor, în urma alegerilor locale desfăşurate la data de 27 septembrie 2020”, se arată într-un comunicat al Judecătoriei Sibiu.

Decizia instanţei a fost atacată cu apel de Fodor, iar Tribunalul a dat decizia de validare în funcție, definitivă.

surse: g4media.ro, agerpres.ro

sursă foto: Facebook Primăria Municipiului Sibiu

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate