Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Ce este SMishing-ul și cum acționează infractorii, în perioada reducerilor de iarnă. Mesajele SMS la care trebuie să fim atenți

Publicat

În perioada sărbătorilor, odată cu campaniile de Black Friday și reducerile de iarnă, românii sunt vizați de noi tentative de fraudă. Infractorii trimit mesaje false de tip SMS, ce par a proveni de la firme de curierat, cu scopul de a păcăli utilizatorii să furnizeze bani sau date sensibile. 

Potrivit Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), volumul cumpărăturilor și, implicit, a tranzacțiilor online va fi în continuă creștere în perioada următoare, când avem Black Friday, reducerile de iarnă și luna cadourilor din perioada sărbătorilor.

Pe cale de consecință, la fel se va întâmpla și cu numărul de notificări, mesaje și emailuri de la diverse servicii de curierat. Infractorii cibernetici exploatează această tendință, trimițând SMS-uri false care par a proveni de la companii de curierat, cu scopul de a păcăli utilizatorii să furnizeze bani sau date sensibile.

Ce este SMishing-ul

SMishing-ul este o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar realizată prin SMS-uri.

Denumirea provine din combinarea termenilor „SMS” și „phishing”.

Cum funcționează SMishing-ul

Infractorii trimit mesaje text care par să vină de la companii de încredere, cum ar fi UPS.

Aceste mesaje conțin linkuri care direcționează victima către site-uri false, concepute să imite paginile oficiale ale companiilor.

Scopul este de a colecta date sensibile, precum informații bancare, parole sau alte date personale.

Cum să vă protejați

  • Citiți cu atenție mesajele și evitați reacțiile impulsive.
  • Nu accesați linkuri din SMS-uri venite de la surse necunoscute și nu apelați numerele din mesaje suspecte.
  • Nu oferiți niciodată informații sensibile prin SMS.
  • Instalați un software antivirus pentru protecția dispozitivului.
  • Fiți atenți la mesajele care solicită acțiuni urgente sau informații personale.
  • Verificați cu grijă linkurile și mesajele care pot conține greșeli gramaticale sau de exprimare cu ajutorul instrumentelor gratuite precum (virustotal.com, scamadviser.com)

Ce să faceți dacă ați fost victima unui atac

  • Contactați imediat banca dacă ați oferit informații legate de card sau date de autentificare.
  • Schimbați parolele conturilor online și activați autentificarea în doi pași (2FA).
  • Raportați incidentul autorităților pe platforma PNRISC (https://pnrisc.dnsc.ro/) sau la numărul de urgență 1911.

sursa: DNSC

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate