Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Deputatul Clement Negruţ şi-a dat demisia din funcţia de prim-vicepreşedinte al PD-L Alba. Îl acuză pe Mircea Hava de fraudarea alegerilor judeţene


Publicat

Deputatul Clement Negruţ a anunţat, joi, că şi-a dat demisia din funcţia de prim-vicepreşedinte al PD-L Alba. Negruţ a motivat gestul său prin faptul că nu este de acord cu neregulile din cadrul Organizaţiei Judeţene, acuzând conducerea formaţiunii, respectiv pe Mircea Hava şi pe senatorul Alexandru Pereş, de fraudarea ultimelor alegeri judeţene la nivelul partidului, în ceea ce priveşte modalitatea de vot în cazul funcţiei sale şi a celei de secretar general, pentru care a candidat şi viceprimarul de la Sebeş, Adrian Bogdan. Potrivit informaţiilor oferite de Negruţ, înainte de organizarea votării propriu-zise a funcţiilor din partid, erau deja depuse voturi în urnă. Negruţ a precizat că despre aceste nereguli ştia şi preşedintele CJ Alba, Ion Dumitrel, chiar dacă despre acesta a spus că nu s-a implicat direct.

Clement Negruţ va rămâne simplu membru PD-L, declarând că nu are emoţii privind eventualitatea unei excluderi a sale din partid. El a amintit lipsa eficienţei comunicării în interiorul organizaţiei judeţene, haosul şi nerespectarea democraţiei şi a voinţei membrilor, menţionând că nu poate să continue să facă parte din conducerea acesteia.

„Rezultatele alegerilor din cadrul Conferinţei Judeţene din 5 februarie dovedesc fără echivoc o serie de manipulări şi incidente, care nu fac cinste unui partid ce se vrea democratic, iar zeci de colegi care au fost, sâmbătă, în Casa de Cultură a Sindicatelor o confirmă, la fel cum o face şi absenţa a peste 150 de delegaţi în ultima parte a alegerilor. Consider că PD-L Alba este într-o criză profundă de identitate, devorându-i tocmai pe cei care au decis ca, în anumite momente de cumpănă, să respecte voinţa electoratului PD-L. Pentru faptul că am fost aproape de alegătorii PD-L  şi nu i-am minţit la votarea moţiunii din 2009, partidul care s-a dezis de voinţa propriului electorat a ales să mă sancţioneze. Culmea, tocmai pe singurul care a respectat practic voinţa celor care l-au ales”, a afirmat Negruţ.

Acesta a mai spus că Organizaţia PD-L Alba Iulia „a primit directivă din partea lui Mircea Hava să voteze împotiva sa” şi că a treia funcţie de prim-vicepreşedinte „a fost creată pentru Gheorghe Rotar şi nu pentru Clement Negruţ”.
Poate mult mai important este faptul că această guvernare, care până acum „s-a bucurat de sprijinul” deputatului Negruţ, nu a reuşit să se ţină de cuvânt asupra mai multor aspecte, după cum arată acesta, amintind doar câteva dintre ele: ” în luna mai 2010, premierul Emil Boc promitea că măsura reducerii veniturilor bugetarilor va fi suspendată începând cu data de 1 ianuarie 2011. Am aşteptat luna ianuarie pentru a vedea dacă se ţine de cuvânt şi nu a făcut-o. Nu îi pot minţi pe cei din sistemul bugetar, care au votat Clement Negruţ şi PD-L că primesc înapoi 15% din ce li s-a tăiat.”
O altă nemulţumire a deputatului este faptul că, în toamna anului trecut, amendamentul acestuia cu privire la neimpozitarea pensiilor sub 1.000 lei a fost acceptat cu mare greutate de Guvernul Boc: ” începând cu luna ianuarie 2011, pensiile mai mici de 1.000 lei au fost impozitate cu 5,5%.”
„În 2008, PD-L a promis că medicii şi profesorii vor avea salarii decente, în timp ce, în ianuarie 2011, aceste categorii sociale nu numai că trăiesc mai prost decât în 2011, ci în judeţul Alba vor fi desfiinţate trei spitale.
De asemenea, nu pot să accept ca imaginea mea de parlamentar, deocamdată al Puterii, să aibă de suferit de pe urma unor incidente gen Păsat sau Ridzi. Noi ne-am erijat împotriva corupţiei şi majoritatea corupţilor sunt în PD-L”, a mai spus Negruţ.

Negruţ vrea să-şi „încheie mandatul de deputat cu fruntea sus”, considerând că sinceritatea l-a costat în cariera politică, dar de azi începe o nouă etapă. Totodată, politicianul este hotărât să candideze la alegerile parlamentare, precizând că „mai sunt doi ani în care se pot întâmpla multe”.

Reamintim că alegerile judeţene la nivelul PD-L s-au desfăşurat sâmbătă, 5 februarie, în prezenţa a peste 600 de delegaţi din partid şi a conducerii centrale, respectiv Emil Boc, Vasile Blaga, Traian Igaş, Sulfina Barbu, Florin Popescu. La aceste alegeri, deputatul Clement Negruţ a câştigat una dintre cele trei funcţii de prim-vicepreşedinte PD-L Alba, alături de Ion Dumitrel şi Gheorghe Rotaru. Pentru funcţia de secretar general, Adrian Bogdan a pierdut în favoarea senatorului Alexandru Pereş, care a obţinut 535 de voturi „pentru”, respectiv 58 „împotrivă”.

Clement Negruţ “s-a sancţionat singur”

Atât preşedintele PD-L Alba – Mircea Hava, cât şi secretarul general al Organizaţiei Judeţene –  Alexandru Pereş au negat acuzaţiile aduse de Clement Negruţ privind fraudarea alegerilor interne.

Mircea Hava a fost reţinut în comentarii pe acest subiect, precizând  că nu va propune Biroului Permanent Judeţean, întrunit joi seara în şedinţă, excluderea lui Negruţ din partid şi nici sancţionarea lui.

“Nu am să propun excluderea şi nici sancţionarea lui, pentru că s-a sancţionat singur. Uşa mea este oricând deschisă pentru dialog, dacă doreşte, dar un lucru spun: nu-mi plac mincinoşii”, a declarat Mircea Hava, înainte de întâlnirea cu membrii PD-L.

Preşedintele PD-L  Alba a precizat că a propus încă un post de prim-vicepreşedinte pentru Negruţ şi că a fost mereu cu el şi nu împotriva lui. “Dacă le ceream să voteze împotriva lui, avea mult mai puţine voturi câştigate”, a mai spus Hava.

Alexandru Pereş a spus că “noaptea este un sfetnic bun şi că lucrurile se vor mai limpezi mâine”. Totuşi, prima reacţie a fost una de surprindere: “Reacţia mea este una de surprindere, deocamdată. Am un mare semn de întrebare asupra comportamentului din ultima perioadă a domnului deputat. A ieşit prim-vicepreşedinte, a concurat şi a luat un număr semnificativ de voturi, iar, cu o săptămână înainte, declara că, dacă această funcţie nu-i va reveni şi dânsului (printre altele, noi mai avem posibilitatea la mai mulţi prim-vicepreşedinţi), atunci va demisiona din toate funcţiile obţinute în partid. Acum a ieşit şi totuşi a demisionat. Deci, din punctul acesta, cred că există o labilitate care în timp poate ar trebui explicată”.

Şi Pereş consideră că nu este cazul unei excluderi din partid: “A fost opţiunea dânsului să candideze pe această funcţie, nu putem să-l excludem din partid pentru că a plecat de pe funcţie. Nu avem nicun motiv să-l excludem. Şi-a luat sancţiunea singur, aceea de a pleca din Biroul Permanent Judeţean. Altă sancţiune ce să-i dăm?”.

Totuşi, privind acuzaţiile referitoare la fraudarea alegerilor, consideră că ar trebui discutate în interiorul partidului: “probabil că o să trebuiască să vină şi să explice aceste acuze, nu numai să le aducă presei. Prima dată vii şi le discuţi în interior, ai un Birou de Etică şi Litigii, avem toate buletinele; în prezenţa presei, dacă vreţi, putem să le numărăm, să vedeţi că lucrurile sunt aşa cum le-am spus. Tocmai de asta au fost şi urnele transparente, tocmai de asta au fost buletinele de vot ştampilate cu o seară înainte, de Organizaţia de tineret şi nu de noi”.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. elena

    joi, 10.02.2011 at 21:12

    felicitari domnule negrut – ai dat dovada de mult caracter- cred ca astfel sansele de a reprezenta oamenii necajiti din judetuk asta l,vor creste enorm

  2. jiji

    luni, 14.02.2011 at 08:47

    a da,””ştampilate”” cu o seară înainte cu cine trebuia ! halal partid…cine (vorba aia) o să vă mai voteze? ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Ludovic Orban anunță o situație fără precedent în România: 30 de Consilii Județene nu mai au bani pentru salarii

Publicat

Situație critică în 30 de județe din România unde Consiliile Județene au rămas fără bani pentru plata salariilor personalului din Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului și sunt mari întârzieri cu plata indemnizațiilor pentru asistenții persoanelor cu dizabilități.

Premierul Ludovic Orban a anunțat la vineri, la ora 23:00, că România se confruntă cu o situație fără precedent și că într-o ședință de urgență a guvernului va trebui să adopte două hotărâri de guvern pentru plata drepturilor salariale și a indemnizațiilor. Orban a anunțat că va trebui ca Guvernul să aloce acești bani din fondul de rezervă.

Ludovic Orban: ”Ne confruntăm cu o situaţie fără precedent, motiv pentru care va trebui să adoptăm astăzi două hotărâri de guvern.

Eu vă mărturisesc că nu îmi aduc aminte de vreun alt an în care să existe probleme cu plata salariilor pentru angajaţii din Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului din subordinea Consiliilor Judeţene.

Nu ştiu cum şi-au bugetat aceste cheltuieli, cum au fost alocările de la bugetul de stat, cert este că în mai multe judeţe, cred că aproximativ 30 de judeţe, este o situaţie critică, în care preşedinţii de Consilii Judeţene reclamă că au rămas fără bani pentru plata drepturilor salariale.

Ca atare, va trebui să adoptăm astăzi o hotărâre de guvern de alocare din Fondul de Rezervă a sumelor de bani necesare pentru plata salariilor pe luna octombrie pentru acele Consilii Judeţene care reclamă absenţa banilor, urmând ca pe noiembrie şi pe decembrie să facem o analiză foarte serioasă a modului în care şi-au construit bugetul, a resurselor efective alocate şi, de asemenea, a obligaţiilor de plată din partea bugetului de stat, astfel încât să ne asigurăm că toţi angajaţii vor primi salariile până la sfârşitul anului.

De asemenea, ne confruntăm cu o altă situaţie şi am solicitat Ministerului Dezvoltării, prefecţilor să ceară primăriilor situaţia cu plata indemnizaţiilor pentru persoanele cu dizabilităţi şi a salariilor asistenţilor personali ai persoanelor cu dizabilităţi.

Pentru că am primit semnale din teritoriu că există întârzieri la plată atât în privinţa indemnizaţiilor, cât şi în privinţa salariilor asistenţilor personali ai persoanelor cu dizabilităţi.

Și aici va trebui să adoptăm o hotărâre de guvern, astfel încât să alocăm sumele necesare pentru ca toate aceste persoane să beneficieze de banii cuveniți, în conformitate cu prevederile legale” a precizat Ludovic Orban.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL: CARANTINĂ la Vințu de Jos de duminică, timp de 14 zile. Cum se va putea vota. MĂSURI

Publicat

Ca urmare a situației epidemiologice din Vințu de Jos, generată de virusul Sars-Cov-2, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a emis vineri seara ordinul privind instituirea carantinei zonale în localitate, pentru o perioadă de 14 zile. 

Măsura va intra în vigoare duminică, 29 noiembrie, la ora 06:00.

Ordinul șefului Departamentului pentru Situații de Urgență privind instituirea carantinei zonale în localitatea Vințu de Jos, județul Alba

Art. 1 (1) Începând cu data de 29.11.2020 ora 06:00, se instituie pentru o perioadă de 14 zile măsura de carantină zonală în localitatea Vințu de Jos, județul Alba.

Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. 1 este delimitat de următoarele coordonate geografice:

– 46.023479, 23.536368 DJ107C – Zona Pasaj CFR

– 45.976520, 23.462587 DJ107C – Trecere nivel Cale Ferată DN7

– 45.981287, 23.518159 DN7 / E68 – Sens Giratoriu Vințișoara Autostrada A1/DN7

– 45.9678734, 23.479640 DJ705B – Vințu de Jos – Pianu

– 45.9998704, 23.475675 DJ705B – Podul peste Râul Mureș – Vurpăr

ART.2 Este strict interzisă intrarea / ieșirea din zona carantinată prin alte zone și căi de acces decât cele deschise circulației publice de pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere.

ART.3 Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor este interzisă, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza Declarației pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator.

ART.4 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1:

  • identificarea persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate;
  • limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de Declarație pe proprie răspundere (Anexă), legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz.

În intervalul orar 06.00-22.00, în interiorul zonei menționată la art. 1 alin. (2), se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00 – 13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00 – 10:00, respectiv 13:00-20:00;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
  • deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
  • deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
  • deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
  • deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate;
  • eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
  • participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
  • alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie, evenimente de stare civilă;

În intervalul orar 22.00 – 6.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctul 3, lit. a), c), d).

În/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea / ieșirea pentru:

  • transportul de marfă indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației;
  • persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitare, veterinare, situațiilor de urgență, administrației publice locale, a asistenței și protecției sociale, judiciare, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor;
  • persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate;
  • persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
  • deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea / însoțirea copiilor / membrilor de familie, îngrijirea unei / unui rude / afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
  • urgențe medicale.
  • îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi.
  • pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura olografă a declarantului. Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Se permite tranzitarea unității administrativ teritoriale menționată la art. 1 alin. (2) de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă staționarea în localitate.

Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu excepția celor la care participă doar personalul bisericesc. Pentru evenimentele organizate în exterior se va respecta norma de 4 mp/persoană, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Se permite oficierea slujbelor de înmormântare, cu participarea a maxim 8 persoane în interior iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane;

Se permite oficierea evenimentelor de stare civilă cu prezența a maxim 10 persoane în interiorul clădirii, iar în exterior cu participarea a maxim 20 persoane, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin Ordinul comun al Ministrului sănătății și al Ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

Controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în / din unitatea administrativ teritorială menționată la art. 1 alin. (2) și măsurile de ordine publică vor fi organizate și coordonate de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Alba cu sprijinul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a Poliției locale, efective din cadrul DSP, DSVSA, ITM, Protecția Consumatorului, ISCTR sau alți funcționari anume desemnați prin dispoziție a primarului unității administrativ teritoriale;

ART. 5. (1) Se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale.

(2) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, cu respectarea dispozițiilor Ordinului comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 2009/166/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral din țară la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor.

(3) Se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare.

(4) Se permite în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.

ART. 6 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2), se interzic următoarele activități:

  • organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) în spații închise și deschise;
  • organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spaţii închise cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă sau altele asemenea;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor, cu excepția activităților de preparare a hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc;
  • organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii Nr. 60/1991;
  • organizarea cu public în spații închise și deschise cum ar fi, fără a se limita la acestea, desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor, activități culturale, științifice, artistice sau de divertisment;
  • toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective care se desfășoară în spatii închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
  • organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;

ART. 7 (1) Se limitează programul de lucru cu publicul a operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare în intervalul orar 05.00 – 20.00, cu excepția farmaciilor și a stațiilor de distribuție carburant care pot avea program non-stop.

(2) Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor/supermagazinelor/ hipermagazinelor la maximum 30% din capacitate cu respectarea normelor de distanțare fizică respectiv protecție sanitară;

(3) În cazul centrelor comerciale/parcurilor comerciale se limitează accesul persoanelor astfel încât să se asigure 8 mp/persoană cu respectarea normelor de distanțare respectiv protecție sanitară;

(4) Operatorii economici au obligația de a afișa la loc vizibil, la intrarea în unitate, a programului de funcționare precum și a restricțiilor stabilite prin prezenta hotărâre inclusiv numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan în interior.

Art. 8 Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri în stațiile proprii pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică.

Art. 9 Direcția de Sănătate Publică a Județului Alba va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică / Ministerul Sănătății;

Art. 10 Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din zona carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul carantinei.

Vezi aici documentul complet. 

 

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Blajul va fi conectat la Autostrada Sebeș-Turda printr-un DRUM EXPRES. Peste 30 milioane de euro din PNRR

Publicat

Blajul va fi legat la autostrada A10 de un drum expres. Anunțul a fost făcut de Florin Roman și primarul Blajului, Gheorghe Valentin Rotar.

”Construim un drum rapid, în regim de drum expres între Teiuș și Blaj, finanțat cu peste 30 milioane de euro din Programul Național de Redresare și Reziliență, pentru perioada 2021-2027. Este conectarea cu autostrada Sebeș-Turda”, a scris Florin Roman pe rețeaua de socializare.

Reamintim că Ministerul Fondurilor Europene a pus joi în dezbatere publică Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), prin care România va putea accesa 30,4 miliarde de euro prin Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă. Drumul expres A10 – Teiuș – Blaj este unul dintre proiectele propuse, cu valoare de 30,8 milioane euro.

”În normativele elaborate de autoritățile române, caracteristicile drumului expres nu diferă foarte mult de specificațiile unei autostrăzi. Sigur, există și diferențe, iar cea mai mare este existența, pe autostradă, a unei benzi de urgență pe fiecare sens. Altă diferență o reprezintă faptul că benzile de circulație sunt cu 25 de centimetri mai înguste, iar în ceea ce privește viteza, aceasta ajunge la maxim 120 km/h.

Drumul expres Teiuș – Blaj este cea mai importantă investiție strategică în infrastructura rutieră pentru Blaj și Valea Târnavelor, care va transforma zona noastră într-un pol de creștere regional”, susține primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Alte proiecte amintite de cei doi sunt computerul tomograf la spitalul Blaj, trecerea “Podului Minciunilor” de la Ministerul Transporturilor la municipiul Blaj, lucrări de modernizare a iluminatului public, amenajarea rigolelor în Crăciunelu de Jos.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

TOP domenii în care s-au făcut cele mai multe angajări de la începutul pandemiei. Care au fost specializările cele mai căutate

Publicat

Clasamentul domeniilor cu cele mai multe angajări de la începutul pandemiei este condus de IT, urmat de comerţ (comerţ en-gros şi retail), construcţii şi domeniul de consultanţă financiară, potrivit unui comunicat al unei platforme de recrutare.

Cumulat, cele patru domenii au fost responsabile pentru mai mult de jumătate din numărul de locuri de muncă pentru care angajatorii au postat anunţuri pe platforma BestJobs, în perioada aprilie-octombrie 2020.

Pe primul loc, cu cele mai multe angajări, s-au situat companiile din IT, care au scos la concurs peste 12.000 de locuri de muncă de la începutul pandemiei, în condiţiile în care restricţiile în circulaţia persoanelor şi implementarea politicii de work-from-home au dus la accelerarea digitalizării şi adopţia noilor tehnologii.

„Top trei joburi pentru care companiile au căutat să angajeze în pandemie au fost Software Developers, Support Engineer şi System Administrator”, se menţionează în comunicat.

Pe locul doi în topul domeniilor de activitate care au continuat să facă angajări masive este comerţul, cu peste 11.000 de locuri de muncă în comerţul en-gros şi cu peste 6.000 de locuri de muncă în retail, în condiţiile în care activităţile considerate esenţiale, precum comerţul cu alimente şi bunuri de larg consum, au funcţionat permanent de la începutul pandemiei.

Printre specialiştii cei mai căutaţi din acest domeniu au fost agenţii/reprezentanţii de vânzări, Logistic Planners şi Trade Marketing Specialists.

„Construcţiile ocupă locul trei în top, alături de domeniul financiar-consultanţă, cu puţin peste 6.000 de locuri de muncă scoase la concurs fiecare. Există şi domenii a căror activitate a fost foarte afectată şi care au îngheţat angajările pe fondul impactului generat de pandemia de coronavirus asupra anumitor sectoare economice, precum organizarea de evenimente şi târguri sau activităţile recreative şi artistice”, se mai spune în comunicat.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate