Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

CNAS modifică legea pentru situaţiile în care sistemul cardului de sănătate nu este funcțional. Ce trebuie să facă medicii de familie și farmaciile


Publicat

card sanatateCasa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) modifică legea pentru cazurile în care sistemul informatic al cardurilor de sănătate nu este funcțional. Întreruperile și erorile din ce în ce mai dese din ultimul an ale platformei PIAS au determinat Guvernul să completeze HG  nr. 161/2016 care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

Astfel, în situațiile de acest gen, CNAS va publica pe site-ul propriu un anunț privind defecțiunea sistemului, iar serviciile medicale și dispozitivele medicale se vor acorda atunci în regim off-line. Termenul transmiterii datelor în aceste perioade este de până la sfârșitul lunii în curs sau cel târziu până la termenul de raportare a activității lunii anterioare prevăzut în contract, dar se poate modifica de comun acord.

„În situația producerii unor întreruperi în funcționarea Platformei informatice din asigurările de sănătate, denumită în continuare PIAS, constatate și comunicate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale și dispozitivele medicale se acordă în regim off-line. Transmiterea în PIAS, de către furnizorii de servicii medicale și de dispozitive medicale, a serviciilor acordate în regim off-line pe perioada întreruperii PIAS și a serviciilor acordate off-line anterior producerii întreruperii care aveau termen de transmitere pe perioada întreruperii, conform prevederilor contractuale, se face până la sfârșitul lunii în curs sau cel târziu până la termenul de raportare a activității lunii anterioare prevăzut în contract”, se precizează în Hotărârea privind completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016—2017.

De asemenea, termenul de raportare a activității lunii anterioare prevăzut în contractul încheiat între furnizorii de servicii medicale/de dispozitive medicale și casele de asigurări de sănătate se poate modifica de comun acord, ca urmare a perioadelor de întrerupere sau a întreuperii funcționării PIAS în perioada de raportare a serviciilor medicale / dispozitivelor medicale.

În situația producerii unor întreruperi în funcționarea PIAS, constatate și comunicate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate prin publicare pe
site-ul propriu, furnizorii de medicamente eliberează în sistem off-line medicamentele din prescripțiile medicale on-line și off-line, în condițiile prevăzute în norme. În aceste situații medicamentele prescrise nu se eliberează fracţionat. Transmiterea în PIAS, de către furnizorii de medicamente a medicamentelor eliberate în regim off-line pe perioada întreruperii PIAS se face până la sfârșitul lunii în curs sau cel târziu până la termenul de raportare a activității lunii anterioare prevăzut în contract.

Totodată, termenul de raportare a activității lunii anterioare prevăzut în contractul încheiat între furnizorii de medicamente și casele de asigurări de sănătate se poate modifica de comun acord, ca urmare a perioadelor de întrerupere sau a întreruperii funcționării PIAS în perioada de raportare a medicamentelor cu și fără contribuție personală în tratamentul ambulatoriu eliberate.

Serviciile medicale/medicamentele/dispozitivele medicale acordate/ eliberate off-line la care se înregistrează erori în utilizarea cardului de asigurări sociale de sănătate în perioada de întrerupere a funcționării sistemului național al cardului de asigurări sociale de sănătate se validează strict pentru aceste erori.

Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite ordin, până la termenul de raportare a activităţii lunare prevăzut în contract, pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcţionarea PIAS în condiţiile art. 199 – 201. Ordinul cuprinde procedura de transmitere în PIAS a serviciilor acordate off-line și/sau procedura de validare a acestora în cazul imposibilității de a utiliza on-line sistemul național al cardului de asigurări sociale de sănătate – parte componentă a PIAS -, ca urmare a întreruperii în funcționarea acestuia, și se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.cnas.ro.

sursa: cnas.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

TOP localități din Alba după incidența cazurilor COVID înregistrate în ultimele 14 zile. Situația actualizată în 29 noiembrie

Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba a prezentat duminică, 29 noiembrie, situația actualizată a incidenței cazurilor de COVID-19 în județ, pentru perioada 15-28 noiembrie.

Este situația cazurilor noi în intervalul ultimelor 14 zile, raportate la mia de locuitori.

Citește și 103 de noi cazuri de COVID-19 înregistrate în Alba. LOCALITĂȚILE din care provin. Trei persoane au pierdut lupta cu virusul

La nivelul județului Alba, incidența cazurilor noi de COVID-19 în ultimele 14 zile este de 5,20 (anterior 5,35), potrivit DSP. În perioada 15-28 noiembrie 2020, la nivelul județului Alba s-au înregistrat 1.974 infectări noi cu coronavirus (anterior 2.029).

Situația pe orașe:

Cea mai mare incidență a cazurilor noi este la Blaj – 10,20 (anterior 10,68), urmat de Alba Iulia – 8,10 (anterior 8,31), Cugir – 6,57 (anterior 6,73), Sebeș cu 6,24 (anterior 6,72), Câmpeni – 5,61 (anterior 5,48).

Abrud are incidența 5,46 (anterior 5,65), Baia de Arieș – 4,68 (anterior 3,90) și Aiud – 4,54 (anterior 4,62).

Teiuș are 2,74 (anterior 3,15), Ocna Mureș – 2,49 (anterior 2,70) și Zlatna – 2,00 (anterior 2,00).

Vezi și UPDATE MODELELE DE DECLARAȚIE și adeverință de la angajator pentru carantină în Alba Iulia, Abrud, Sebeș, Cugir, Blaj sau Ciugud

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 15 – 28 noiembrie – incidența cazurilor COVID-19

Blaj – 212 cazuri – 10,20 (anterior 10,68)

Alba Iulia – 622 cazuri – 8,10 (anterior 8,31)

Cugir – 170 cazuri – 6,57 (anterior 6,73)

Sebeș – 206 cazuri – 6,24 (anterior 6,72)

Câmpeni – 42 cazuri – 5,61 (anterior 5,48)

Abrud – 29 cazuri – 5,46 (anterior 5,65)

Baia de Arieș – 18 cazuri – 4,68 (anterior 3,90)

Aiud – 116 cazuri – 4,54 (anterior 4,62)

Teiuș – 20 cazuri – 2,74 (anterior 3,15)

Ocna Mureș – 35 cazuri – 2,49 (anterior 2,70)

Zlatna – 16 cazuri – 2,00 (anterior 2,00)

AICI: GHID de CARANTINĂ în Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud: Reguli și interdicții, documente de deplasare, amenzi

Mediul rural

Ciugud – 34 cazuri – 10,41 (anterior 10,41)

Cenade – 10 cazuri – 10,01 (anterior 10,01)

Mihalț – 29 cazuri – 8,73 (anterior 6,93)

Horea – 15 cazuri – 7,65 (anterior 7,14)

Cricău – 14 cazuri – 6,94 (anterior 6,94)

Bucium – 9 cazuri – 6,27 (anterior 9,05)

Șona – 27 cazuri – 6,15 (anterior 5,46)

Vințu de Jos – 30 cazuri – 5,43 (anterior 5,97)

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

103 de noi cazuri de COVID-19 înregistrate în Alba. LOCALITĂȚILE din care provin. Trei persoane au pierdut lupta cu virusul

Publicat

În județul Alba, în ultimele 24 de ore au fost depistate 103 de noi cazuri de COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba.

De asemenea au mai fost înregistrate trei noi decese ale unor persoane confirmate ca fiind infectate cu coronavirus.

Până în prezent în județul Alba au fost înregistrate 9.958 de persoane confirmate cu noul coronavirus, 7.422 persoane s-au vindecate și au fost înregistrate 256 decese.

Sâmbătă, în Alba au fost prelucrate 294 de teste, la DSP. Numărul total de teste efectuate pana în prezent în județ a ajuns la 124.603.

Localitate – nr. cazuri noi înregistrate

Aiud – 11

Alba Iulia – 28

Baia de Arieș – 3

Blaj – 6

Câmpeni – 2

Cugir – 6

Sebeș – 7

Teiuș – 1

Zlatna – 1

Bistra – 3

Bucerdea Grânoasă – 1

Fărău – 1

Ighiu – 6

Mihalț – 9

Pianu – 2

Roșia de Secaș – 1

Roșia Montană – 1

Săsciori – 2

Șibot – 1

Șona – 4

Unirea – 2

Valea Lungă – 2

Vințu de Jos – 1

2 anchete epidemiologice în desfășurare

Trei decese cauzate de COVID-19 

Este vorba despre doi bărbați de 73 de ani respectiv 72 de ani, din Sebeș și Sohodol și o femeie de 74 de ani, din Șeușa, toți cu multiple afecțiuni.

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Facilități fiscale pentru antreprenorii aiudeni afectați de pandemie, aprobate în Consiliul Local

Publicat

Consiliul Local Aiud a aprobat în ședința de vineri facilități fiscale pentru întreprinderile mici şi mijlocii – persoane fizice întreprinzători şi societăţi comerciale din municipiul Aiud afectate de pandemia de coronavirus.

Astfel, s-a aprobat:

– reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosinţă printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă şi/sau alertă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice;

– scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă şi/sau alertă ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică.

Potrivit reprezentanților Primăriei, toate detaliile și procedura de acordare a facilităților fiscale vor fi comunicate săptămâna viitoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Polițiștii din Alba continuă să verifice respectarea măsurilor anti-Covid. Peste 300 de persoane, amendate în ultimele 24 de ore

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combatere a prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Au continuat și controalele pe timp de noapte și s-a acționat în filtre amplasate la intrarea în/ ieșirea din cele 6 localități carantinate. Începând cu ora 06:00 au fost instituite filtre și la intrările/ieșirile localității Vințu de Jos.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au fost desfășurate în sistem integrat, noi acțiuni de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, scopul vizat fiind prevenirea răspândirii virusului Covid 19.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat 193 de polițiști și polițiști locali, alături de lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 60 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 393 de mijloace de transport din care 46 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 8.022 persoane.

Echipele de control au depistat și sancționat 92 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 110 care nu au respectat interdicțiile privind deplasarea.
Valoarea totală a sancțiunilor aplicate a fost de 17.750 lei.

În filtrele constituite la intrările / ieșirile celor 6 localități carantinate (Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud) precum și pe raza acestora au acționat 138 de forțe de ordine care au controlat 4.912 persoane și 138 de autovehicule.

Au fost depistate și sancționate 115 persoane care nu au putut justifica motivul deplasării, în conformitate cu noile restricții de circulație.

Scopul controalelor este de a limita răspândirea infecției cu noul coronavirus. Pentru verificarea motivului deplasării persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea forțelor de ordine, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere.

Declarația pe proprie răspundere trebuie să cuprindă: numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Cetățenii pot prezenta și o declarație scrisă de mână, dar care să cuprindă mențiunile anterioare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate