Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Comisia Europeană: Cele mai multe decese din accidente rutiere s-au înregistrat în România, anul trecut. „Punctele negre” din Alba


Publicat

Cele mai multe decese din accidente rutiere la un milion de locuitori din Uniunea Europeană s-au înregistrat, anul trecut, în România. Numărul acestora, 92, este în scădere faţă de 2012, când au fost 101 decese la un milion de locuitori, potrivit unei statistici preliminare publicate de CE.

Comisia Europeană informează că 2013 este al doilea an consecutiv în care s-a înregistrat „o scădere impresionantă” a numărului de persoane ucise pe şoselele Europei. Astfel, conform cifrelor preliminare, numărul deceselor rutiere a scăzut cu 8% în comparaţie cu 2012, după o scădere de 9% între 2011 şi 2012.

În România, numărul deceselor la un milion de locuitori a scăzut cu 9% în 2013 faţă de de 2012, de la 101 la 92, dar rămâne ţara cu cele mai multe decese. România este urmată în această statistică de Luxemburg şi Polonia, unde s-au înregistrat 87 de decese la un milion de locuitori şi de Letonia – 86. La polul opus, se află Suedia cu 28 de decese la un milion de locuitori, Marea Britanie, cu 29, şi Spania, cu 37.

Malta este singurul stat în care numărul deceselor a crescut, de la 27 la un milion de locuitori în 2012 la 54, anul trecut.

„Siguranţa transporturilor reprezintă o caracteristică a Europei. De aceea este extrem de important ca rezultatele bune din 2012 să nu reprezinte un caz izolat. (…) Trebuie să depunem în continuare eforturi comune la toate nivelurile pentru a îmbunătăţi siguranţa pe drumurile europene”, a declarat comisarul Siim Kallas, vicepreşedinte al Comisiei Europene responsabil cu mobilitatea şi transporturile.

Reamintim că DN1, ce traversează și judeţul Alba, este pe primul loc în topul drumurilor unde se produc cele mai grave accidente. În topul naţional, pe locul doi este DN2, iar pe locul trei se găsește DN7, care, de asemenea, trece prin Alba.

Numărul „punctelor negre” din România a ajuns în acest an la 138. Un „punct negru” este, potrivit definiției dată de polițiști, un sector de drum cu lungimea de maximum un kilometru, pe care, într-o perioadă de 5 ani consecutivi, s-au înregistrat minimum 10 accidente grave de circulaţie, soldate cu cel putin 10 persoane decedate sau rănite grav.

Pe DN1, polițiștii au identificat 37 de puncte negre, în care, în perioada 2009-2013, au avut loc 412 accidente rutiere, în care au murit 157 de persoane, iar alte 405 au fost grav rănite. De aceea, DN1- Bucureşti-Ploieşti-Braşov-Sibiu-Sebeş-Alba-Cluj rămâne cea mai periculoasă şosea din ţară.

„Zilnic, pe această şosea circulă în medie cel puţin 16.000 de autoturisme pe orice sector de drum, cu maxime de trafic care ajung şi la o medie zilnică de 54.000 de autovehicule pe tronsoanele aglomerate”, au explicat specialişti din cadrul Poliţiei Rutiere.

Șoferii care circulă prin județul Alba trebuie să fie deosebit de atenți în două zone, marcate de poliția rutieră ca „puncte negre”. Unul dintre acestea este pe DN 1 la kilometrul 413, la ieșire din Aiud spre Miraslău, iar celălalt pe DN 7, la Vințu de Jos. Zeci de accidente grave s-au petrecut în aceste locuri.

Viteza excesivă, neatenţia, oboseala la volan sau conducerea autovehiculelor sub influenţa alcoolului au făcut victime şi în 2013 în judeţul Alba. Poliţiştii rutieri au înregistrat 146 de accidente de circulaţie grave, în urma cărora 27 de persoane şi-au pierdut viaţa. Cele mai multe evenimente rutiere s-au petrecut pe DN1 şi în municipiul Alba Iulia.

sursă: mediafax



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Peste 4,5 milioane de români sunt săraci. Situația pe regiuni, din datele Institutului Național de Statistică

Publicat

Rata sărăciei relative a fost în anul 2020 de 23,4%, în valori absolute, numărul săracilor corespunzător acestei rate fiind de 4,524 milioane persoane, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

„Sub unul din patru locuitori ai României trăia într-o gospodărie ale cărei venituri erau mai mici decât pragul stabilit la nivelul de 60% din mediana veniturilor disponibile pe adult-echivalent”, precizează INS.

În perioada 2017-2020, rata sărăciei, estimată în raport cu pragul stabilit în funcţie de nivelul şi distribuţia veniturilor din anul pentru care se face evaluarea, a avut o evoluţie oscilantă, maximul perioadei fiind atins în 2019 (23,8%), iar minimul în 2020 (23,4%).

Analiza ratei sărăciei pe sexe în 2020, evidenţiază o tendinţă de creştere a diferenţei între femei şi bărbaţi, de la 1,3 la 2,5 puncte procentuale.

Riscul de sărăcie afectează cu intensitate diferită populaţia în funcţie de grupa de vârstă, de capacitatea de muncă de care dispune şi, evident, de veniturile dobândite, subliniază INS.

Trei din 10 copii și tineri, sub pragul de sărăcie

Cea mai înaltă incidenţă a sărăciei s-a înregistrat între anii 2017-2020 în rândul copiilor în vârstă de până la 18 ani şi a tinerilor de 18-24 ani, circa 3 din 10 dintre aceştia s-au aflat sub pragul de sărăcie, mult peste nivelurile corespunzătoare adulţilor.

În ultimul an comparativ cu începutul perioadei analizate, s-a observat o descreştere a fenomenului sărăciei atât la grupa de vârstă 18-24 ani (de 3 puncte procentuale), cât şi în rândul copiilor (de circa 2 puncte procentuale). O creştere semnificativă a ratei sărăciei în decursul perioadei s-a resimţit însă la grupa de vârstă de 65 de ani şi peste (cu 4,5 puncte procentuale).

Situația pe regiuni

În ceea ce priveşte evoluţia ratei sărăciei pe sexe şi grupe de vârstă în perioada 2017-2020, cea mai pronunţată diferenţă pe sexe se întâlneşte la grupa 65 de ani şi peste, caracteristică ce s-a menţinut pe întreaga perioadă analizată, în 2020 femeile atingând valori ale ratei sărăciei cu peste 11,5 puncte procentuale mai mari decât ale bărbaţilor (maximul perioadei înregistrându-se în 2019, de 13,1 puncte procentuale).

Anul trecut, cele mai mari rate ale sărăciei s-au înregistrat în regiunile Nord-Est (35,6%), Sud-Vest Oltenia (32,7%) şi Sud-Est (32,6%), iar cea mai mică în Bucureşti-Ilfov (2,4%).

Din totalul persoanelor ocupate, cele aflate sub pragul de sărăcie au reprezentat 14,9%, cu 14,7 puncte procentuale mai puţin decât în cazul persoanelor care nu au desfăşurat nicio activitate economico-socială.

Rata sărăciei: femei vs. bărbați

În cadrul persoanelor antrenate într-o activitate economico-socială de tip salarial sau pe cont propriu, se remarcă diferenţierile între sexe: 18,1% dintre bărbaţi, respectiv 10,4% dintre femei au fost sub pragul de sărăcie. În schimb, la persoanele neocupate sau inactive în anul 2020, diferenţa dintre ponderile femeilor şi bărbaţilor a fost de 8,1 puncte procentuale, în scădere cu 1,6 puncte procentuale faţă de anul 2017.

„Referitor la persoanele neocupate, trebuie evidenţiată situaţia şomerilor a căror rată de sărăcie este foarte mare. Practic, peste 3 din 5 şomeri este sărac, bărbaţii şomeri având situaţia cea mai grea, comparativ cu femeile aflate în şomaj (cu 13,9 puncte procentuale mai mulţi bărbaţi decât femei aflate în situaţie similară)”, semnalează INS.

Riscul de sărăcie al persoanelor neocupate a crescut pe perioada analizată în special şomeri, cu 11,3 puncte procentuale, mai pronunţat la femei (14,3 puncte procentuale) decât la bărbaţi (10 puncte procentuale). La pensionari riscul de sărăcie a crescut în 2020 faţă de 2017 cu 6,2 puncte procentuale.

Gospodăriile cu copii dependenți financiar

Institutul Naţional de Statistică mai menţionează că un factor important în apariţia şi intensificarea stării de sărăcie îl constituie existenţa şi numărul copiilor aflaţi în întreţinerea gospodăriei din care face parte persoana respectivă. Sărăcia este mai frecventă în rândul persoanelor care trăiesc în gospodăriile cu copii dependenţi (în anul 2020 a atins 25,4%), decât în cazul celor care trăiesc în gospodăriile fără copii (20,8% în ultimul an).

În 2020, dintre gospodăriile cu copii dependenţi, cele mai puternic afectate de sărăcie au fost gospodăriile numeroase formate din 2 adulţi cu 3 sau mai mulţi copii dependenţi (mai mult de jumătate), familiile monoparentale, părinte singur cu cel puţin un copil dependent (aproape trei din zece), a celor de 3 sau mai mulţi adulţi cu copii dependenţi (puţin peste un sfert), dar şi persoanele din gospodăriile formate din 2 adulţi cu 2 copii dependenţi (aproape un sfert). În comparaţie cu acestea, gospodăriile formate din 2 adulţi şi 1 copil dependent au fost afectate de sărăcie într-o măsură mai redusă (11%).

În gospodăriile fără copii dependenţi, considerate în general mai puţin afectate de sărăcie, apar totuşi diferenţieri notabile determinate de numărul şi vârsta persoanelor care trăiesc într-un anumit tip de gospodărie. Astfel, persoanele singure sunt mai expuse riscului de sărăcie, în special în cazul femeilor (40,8% faţă de 25,6% la bărbaţi). De asemenea, persoanele care trăiesc singure devin tot mai sărace pe măsura înaintării în vârstă: persoanele în vârstă de până la 65 de ani au o rată de sărăcie de 25,8%, pe când cei cu vârsta de 65 ani şi peste sunt săraci în proporţie de 42,1%.

Rata sărăciei relative reprezintă ponderea persoanelor sărace (care au un venit disponibil pe adult-echivalent mai mic decât pragul stabilit la nivelul de 60% din media veniturilor disponibile) în totalul populaţiei.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Noile uniforme ale polițiștilor. MAI a publicat ordinul prin se care stabilește cum vor fi îmbrăcați oamenii legii

Publicat

Ministerul de Interne s-a hotărât cum va arăta uniforma de polițist. Pe 22 noiembrie a fost lansat în dezbatere publică Proiectul ordinului ministrului afacerilor interne privind aprobarea Regulamentului pentru compunerea și portul uniformelor de poliție, precum și a Regulilor pentru aplicarea normelor privind echiparea polițiștilor.

DOCUMENT: Proiect OMAI

În anul 2021, prin Hotărârea Guvernului nr.985/2021 au fost aduse modificări substanțiale Hotărârii Guvernului nr.1061/2002 privind stabilirea uniformei, echipamentului specific, însemnelor distinctive, insignei şi documentului de legitimare pentru polițiști, republicată, cu modificările și completările ulterioare, fapt pentru care se impune reevaluarea cadrului normativ inferior, respectiv a OMAI nr.236/2009, sub aspectul corelării prevederilor acestuia cu noile dispoziții în materie.

Principalele modificări constau în:

– stabilirea unei structuri unice a normelor de echipament, atât pentru ofițerii, cât și pentru agenții de poliție;

-confecționarea articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte din aceleași materii prime și folosirea pentru aceleași activități, atât pentru ofițerii, cât și pentru agenții de poliție;
– introducerea unor articole noi de echipament, pentru care se impune a fi reglementat modul de purtare.

Având în vedere cele expuse, a fost elaborat proiectul ordinului ministrului afacerilor interne privind aprobarea Regulamentului pentru compunerea și portul uniformelor de poliție, precum și a Regulilor pentru aplicarea normelor privind echiparea polițiștilor, care, în concordanță cu normele de tehnică legislativă, va înlocui OMAI nr.236/2009.
Elementele principale de noutate reglementate de proiectul ordinului vizează următoarele aspecte:

– reglementarea modului de port al articolelor de echipament nou introduse (pardesiu, jachetă, costum termic, fes);

– eliminarea uniformei de clasă din categoria uniformelor purtate de către studenţi, stabilindu-se doar două categorii de uniforme, uniforma de oraș, respectiv cea de instruire, atât pentru studenții, cât și pentru elevii din instituţiile de învăţământ pentru formarea poliţiştilor;

– eliminarea uniformei de ceremonie, care se acordă doar ofiţerilor ce ocupă funcţii de conducere până la nivel de şef serviciu/similar, inclusiv, stabilindu-se o singură categorie de uniformă de reprezentare și ceremonialuri, atât pentru ofițerii, cât și pentru agenții de poliție;

– introducerea unor precizări legate de acordarea drepturilor de echipament în bani, respectiv, lunar, în cuantum de 1/12 din echivalentul valoric al cotei- părți anuale.

DOCUMENT – REGULAMENTUL PENTRU COMPUNEREA ȘI PORTUL UNIFORMELOR DE POLIȚIE AICI: Anexa nr. 1 Regulament

DOCUMENT – REGULI PENTRU APLICAREA NORMELOR PRIVIND ECHIPAREA POLIȚIȘTILOR AICI: Anexa 2

Potrivit Sindicatului Europol ”în baza acestor acte normative urmează să fie elaborate noile modele de uniforme pentru agenții și ofițerii din cadrul Poliției Române și Poliției de Frontieră Române, cele existente fiind folosite până în data de 31 decembrie 2024, iar după această dată articolele de uniformă  rămase în stocurile unităților de poliție vor fi distribuite către unitățile de învățământ ale MAI pentru a fi utilizate în echiparea elevilor și a studenților în procesul de pregătire.

S-a urmărit flexibilizarea articolelor din componența uniformelor care va trebui adaptată în funcție de evoluția progresului tehnologic privind materialele din care acestea trebuie create, precum și sancționarea societăților care vor încerca să comercializeze astfel de articole vestimentare în mod neautorizat sau sub standardele impuse.

Ca elemente de noutate ce vor intra în componența noilor uniforme de serviciu se regăsesc bereta, fesul, pantalonii de intervenție/tactici, bluza de intervenție/tactică, pantofi de intervenție vară/iarnă și costumul termic, acesta dn urmă purtându-se pe timpul sezonului rece, pe sub articolele de echipament din compunerea uniformei.”

Cum ar trebui să arate uniforma de polițist

”Pe noi ne interesează calitatea materialelor. Să fie tehnice, tactice și potrivite pentru mediul și circumstanțele în care își desfășoară polițiștii activitatea.

În document se precizează însă că va exista o perioadă tranzitorie de 2-3 ani de zile.

Însă acum avem promisiunea că se va merge pe unul dintre modelele agreate, respectiv cel care seamănă cu echipamentul de poliție al celor din Belgia” a declarat pentru Ziare.com Cosmin Andreica, șeful Sindicatului Europol

De câte feluri sunt uniformele din Poliție

  • În funcție de gradul profesional și de accesoriile specifice acestuia, uniformele se clasifică astfel:

a) uniforme pentru chestori;

b) uniforme pentru comisari;

c) uniforme pentru inspectori;

d) uniforme pentru agenți;

e) uniforme pentru studenți și elevi.

  • În funcție activitatea la care participă polițistul, studentul sau elevul, uniformele se clasifică astfel:

a) uniforma de reprezentare și ceremonialuri;

b) uniforma de serviciu;

c) uniforma de oraș;

d) uniforma de instruire.

  • În funcție de sezon, uniformele se clasifică astfel:

a) uniformă de vară – se poartă de regulă în perioada 1 mai – 31 octombrie;

b) uniformă de iarnă – se poartă de regulă în perioada 1 noiembrie – 30 aprilie.

Cum se poartă uniforma de polițist

Proiectul legislativ precizează clar că, ”schimbarea uniformelor în funcție de sezon și portul unor articole de echipament din compunerea acestora se fac în funcție de condițiile climaterice din zona geografică de responsabilitate, prin dispoziții ale șefilor de unități. Cu ocazia schimbării ținutei de sezon, șefii nemijlociți verifică dotarea fiecărui polițist cu respectiva uniformă, dispunând măsurile de remediere ce se impun, după caz”.

În actul normativ li se explică polițiștilor și cum să poarte uniforma.

Astfel, cămașa ”se poartă introdusă în pantaloni la costumul din stofă, cu cravată și curea pentru pantaloni, sau în combinație cu puloverul cu/fără cravată”.

Căciula ”se poartă pe timp friguros, iar în raport cu condițiile climaterice în care acționează, polițiștii pot trece la portul căciulii în mod facultativ sau la ordin. Pe timp geros, căciula se poate purta cu clapele lăsate în jos.

Se poziționează pe cap astfel încât să acopere partea superioară a frunții, iar emblema pentru coifură să fie pe mijloc”.

Mănușile din piele ”se poartă pe timpul sezonului rece”.

Cureaua din piele ”se poartă strânsă pe talie, fixată în găicile de la pantaloni”.

Pelerina de ploaie ”se poartă pe timpul intemperiilor (ploaie, ninsoare) peste celelalte elemente de ținută ale uniformei de serviciu, corespunzătoare sezonului.

Ciorapii ”se poartă împreună cu articolele de încălțăminte, pe sub pantaloni”, iar dresurile pentru femei ”se poartă împreună cu articolele de încălțăminte, pe sub fustă/pantaloni”.

Cum este uniforma poliției în prezent

Conform descrierii de pe site-ul Poliției Române, uniforma este de culoare bleumarin – indigo şi se poartă atât de către ofiţerii, cât şi de către agenţii de poliţie pe timpul acţiunilor şi misiunilor specifice desfăşurate în teren, precum şi la activităţi de pregătire şi instruire, sau la ordinul şefilor.

Această uniformă se compune din: şapcă din tercot sau şepcuţă, căciulă, completul modular (bluzon pentru anotimpul cald şi scurtă pentru anotimpul rece), bluză matlasată cu mâneci detaşabile, pantaloni din tercot, cămaşă-bluză, tricou, pantofi şi ghete.

surse: MAI, Ziare.com, Sindicatul Europol

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Mircea Hava: Nu putem rata șansa unică de a beneficia de fondurile europene. Intrăm, împreună, în stare de dezvoltare

Publicat

Experiența de peste 20 de ani, ca primar, mi-a demonstrat că banii europeni sunt cei care pot schimba, din temelii, un oraș. Se vede la Alba Iulia, se vede și în alte locuri unde s-a înțeles că absorbția de fonduri este cheia în care trebuie înțeleasă dezvoltarea pe termen mediu și lung.

România se poate schimba localitate cu localitate iar programe precum PNRR și POR ne pot aduce lângă țările dezvoltate ale Europei. Ca om de administrație cu vastă experiență și ca eurodeputat PPE, rămân atent la felul în care statul român reacționează în privința banilor europeni și sprijin orice comunitate care dorește să cunoască și să acceseze fondurile însemnate care pot fi transpuse în proiecte pentru cetățeni.

Prosperitate pentru fiecare comunitate. În asta trebuie să credem și pentru asta trebuie să ne pregătim cu toții. Sunt și voi rămâne un om al faptelor, tocmai din acest motiv voi fi aici pentru oricine crede că are nevoie să înțeleagă mai bine cum se poate transforma România cu banii de la Uniunea Europeană. Și eu, și colegii mei din PPE suntem aici pentru a-i ajuta pe toți cei care vor să transforme banii lichizi în dezvoltare solidă.

Din experiență, dar și ținând cont de specificul instrumentelor și programelor de finanțare PNRR sau POR, vă invit să primiți cu încredere câteva sugestii esențiale, utile pentru mobilizarea la timp și cu eficiență maximă. În afară de instituții și legislație care să ușureze munca beneficiarilor, la rândul lor, aceștia trebuie să-și crească șansa de a câștiga și implementa proiecte ținând cont de câteva repere:

–  gestionați serviciul datoriei publice și obțineți creditele necesare pentru susținerea cofinanțărilor și nevoii de lichidate financiară până când guvernul va fi capabil să dea banii înapoi beneficiarilor;

– solicitați prefinanțări și permiteți plata de avansuri spre constructori contra unor garanții solide;

– urmăriți și fiți atenți la alocarea resurselor umane care lucrează la proiecte: cu referire la oamenii care scriu pentru PNRR și pentru perioada de programare 2021-2027, dar mai ales cei care trebuie sa finalizeze șantierele perioadei de programare 2014 – 2020

– acolo unde nu sunt departamente de scriere și implementare de proiecte, trebuie angajați consultanți cu experiență dovedită și să fie acolo atunci când se lucrează, în implementare, nu doar la început, cu CV-uri

– trebuie clarificate urgent situațiile juridice, cadastrale sau de proprietate în cazul investițiilor ce privesc mobilitate, clădiri publice, zone de regenerare, patrimoniu cultural-istoric și altele

Nu putem rata șansa unică de a beneficia de aceste fonduri. Depinde doar de noi să fim pregătiți, indiferent de componența guvernului, să ne facem treaba și să dovedim oamenilor că responsabilitatea și priceperea, munca în echipă și specialiștii sunt rețeta ce va transforma România și fiecare comunitate.

Mircea HAVA eurodeputat PNL

Membru al PPE

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la STAT: POSTURI vacante la instituții publice din Alba. Condițiile pentru candidați. LISTA și calendar concursuri

Publicat

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba.

Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

Administraţia Naţională Apele Române – Administraţia Bazinală de Apă Mureş – Sistemul de Gospodărire a Apelor Alba

-agent hidrotehnic/F. I. Sebeș (2 posturi)

Condiții: studii medii/școala profesională în domeniul construcțlllor/generâle + calificare în meseriile de zidar, dulgher sau agent hidrotehnic; vechime în muncă minimum 1 an; disponibilitate la program prelungit; domiciliu în zona de activitate a F.L. Sebeș

muncitor hidrometru (1/2 normă) Stația hidrometrică Colibi

Condiții: studii medii/școală profesională; domiciliul în satul Colibi, com. Ohaba; timp de lucru inegal.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 14 decembrie 2021, ora 15.00

Concurs: 21 decembrie 2021, ora 09.00 – proba practică(agent hidrotehnic)/scrisă (muncitor hidrometru); 24 decembrie 2021, ora 09.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Administraţia Naţională Apele Române”, Administraţia Bazinală de Apă Mureş, Sistemul de Gospodărire a Apelor Aba, cu sediul în Alba Iulia, Str. Lalelelor nr. 7A, telefon 0258/835.578, 0258/834.426, e-mail: personal@sgaab.dam.rowater.ro.

Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

– inspector de specialitate debutant (S) la Agenția Teritorială Alba – Compartimentul inspecție siguranța rutieră

Condiții: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă: științe inginerești, administrative, economice sau juridice ori studii echivalente potrivit prevederilor 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și, în cazul solicitanților care au obținut actul de studii în străinătate, documentul de recunoaștere/echivalare a acestuia emis în condițiile legii de către autoritatea administrației publice centrale competente; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu este cazul; permis de conducere valabil pentru categoria B; nu are mențiuni înscrise în certificatul de cazier judiciar; cunoștințe operare calculator: Pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook)

Termenul limită de depunere a dosarelor: 13 decembrie 2021, ora 16.30

Concurs: 21 decembrie 2021, ora 10.00 – proba scrisă – la sediul Formenerg, București, bd. Gheorghe Șincai nr. 3, sectorul 4, sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați înscriși la concurs; 24 decembrie 2021, ora 10.00: proba interviu – la sediul Formenerg – București, bd. Gheorghe Șincai nr. 3, sectorul 4, sau în altă locație, în funcție de numărul de candidați admiși la proba scrisă.

Posturi similare sunt în Mureș, Brașov, Arad, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Harghita, Caraș-Severin, Mehedinți, Constanța, Galați, Ialomița, Tulcea, Vrancea, Ilfov, București.

Relaţii suplimentare, la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., cu sediul în Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, telefon 021/313.48.53, Serviciul Resurse Umane.

Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier I.S.C.T.R.

– inspector trafic rutier gradul IA – Inspectoratul Teritorial nr. 4 – Alba

Condiții:

studii superioare absolvite cu diplomă de licență ca urmare a absolvirii unei instituții acreditata de învățământ superior în domeniul științelor inginerești, specializarea ingineria autovehiculelor sau ingineria transporturilor; cunoștințe operare calculator: MS Office, Word, Excel, e-mail, internet – nivel mediu; să cunoască la nivel mediu o limbă străină de circulație internațională

sau

studii superioare absolvite cu diplomă de licența ca urmare a absolvirii unei instituții acreditate de învățământ superior în domeniile științe juridice, științe economice și/sau științe inginerești și au o vechime în muncă în domeniul transporturilor rutiere de cel puțin 3 ani;

vechime: minimum 7 ani experiență în muncă în țară/străinătate pe studii superioare; cunoștințe operare calculator: MS Office, Word, Excel, e-mail, internet – nivel mediu; să cunoască la nivel mediu o limbă străină de circulație internațională.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 8 decembrie 2021, ora 16.00

Concurs: 16 decembrie 2021, ora 10.00 – proba scrisă; 21 decembrie 2021, ora 10.00 – proba interviu.

Posturi similare sunt în Cluj, Bistrița-Năsăud, Teleorman, Vrancea București și sediul central.

Relaţii suplimentare, la sediul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier I.S.C.T.R. din Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, telefon 0725/597.680.

ALBA IULIA

Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia

– expert, gradul IA – psiholog, pe perioadă nedeterminată, la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul sociopsihopedagogie, specialitatea psihologie; vechimea minimă în specialitatea studiilor absolvite de cel puțin 6 ani și 6 luni; atestat de liberă practică eliberat de Colegiul Psihologilor din România în domeniul de specialitate psihologia muncii și organizational, treapta de specializare minimum practicant, forma de atestare autonom; dreptul de liberă practică să nu fie suspendat în condițiile art. 18 din Legea nr. 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România – condiție dovedită prin prezentarea unei adeverințe sau declarații pe propria răspundere; cunoștințe de operare PC (Microsoft Word, Excel); cursuri sau specializări în domeniul psihologiei muncii și organizationale; cursuri sau specializări în domeniul psihologiei clinice reprezintă un avantaj.

Termen limită de depunere a dosarelor: 8 decembrie 2021

Concurs: 20 decembrie 2021 – proba scrisă; 22 decembrie 2021 – proba interviu.

Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări și/sau în rezolvarea unor teste-grilă.

Interviul – în cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.

Relaţii suplimentare, la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, str. I.C Brătianu nr. 1, județul Alba, telefon 0258/810.964.

Colegiul Economic „Dionisie Pop-Marţian” Alba Iulia

– muncitor calificat

Condiții: studii medii; vechime în muncă minimum – 3 ani; certificat de absolvire curs sau atestat în una dintre următoarele calificări profesionale: lăcătuș, tâmplar, electrician, mecanic, instalator instalații sanitare.

Termenul limită de depunere a dosarelor (pentru îngrijitor): 13 decembrie 2021

Concurs: 16 decembrie 2021, ora 10.00 – proba practică, 20 decembrie 2021, ora 10.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul instituției din Alba Iulia, str. Octavian Goga nr. 11, telefon: 0258/811.468.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba

– îngrijitor – Serviciul logistic – Patrimoniu imobiliar – Echipa de întreținere și reparații imobile

Condiții: studii gimnaziale; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu este cazul.

Concurs: 14 decembrie 2021, ora 12.00 – proba scrisă; 17 decembrie 2021, ora 12.00 – proba practică; 21 decembrie 2021, ora 12.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al Județului Alba, str. A.I. Cuza nr. 10, jud. Alba, telefon mobil: 0743/134.717.

AIUD

Primăria Municipiului Aiud

– muncitor necalificat – Biroul Administrația Pieței

Condiții: studii generale.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 6 decembrie 2021, ora 16.00

Concurs: 16 decembrie 2021, ora 9.00 – proba practică, la sediul Biroului Administrația Pieței, situat în Aiud, str. Iuliu Maniu nr. 38; 21 decembrie 2021 – proba interviu, la sediul Biroului Administrația Pieței, situat în Aiud, str. Iuliu Maniu nr. 38.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, camera 22, județul Alba, telefon 0258/861.310, interior 1013, fax 0258/861.280, e-mail: resurse@aiud.ro.

SEBEȘ

Direcția Generală de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș

– consilier I A în cadrul Serviciului economico-financiar și administrativ

Condiții: studii superioare, profil informatică, specializare tehnologia informației; vechime în specialitatea studiilor: minimum 5 ani

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 29 noiembrie 2021, ora 12.00

Concurs: 9 decembrie 2021, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

– asistent social debutant în cadrul Compartimentului informare și consiliere social

Condiții: studii universitare absolvite cu diplomă de licență în domeniul asistenței sociale; aviz de exercitare a profesiei de asistent social; vechime în specialitatea studiilor: fără vechime.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 3 decembrie 2021, ora 12.00

Concurs: 13 decembrie 2021, ora 12.00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

– asistent medical PL în cadrul Compartimentului ambulanța socială

Condiții: studii postliceale sanitare; vechime minimum 1 an; adeverință prin care să ateste calitatea de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 3 decembrie 2021, ora 12.00

Concurs: 13 decembrie 2021, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relații suplimentare, la sediul Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară, Sebeș, Aleea Lac nr. 12, județul Alba, telefon/fax: 0258/731.007, 0258/730.611.

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș

– muncitor necalificat (perioadă determinată; 2 posturi) – Compartimentul zone verzi

Condiții: studii generale/medii; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 22 noiembrie 2021, ora 15.00

Concurs: 2 decembrie 2021, ora 10.00 – proba practică; 6 decembrie 2021, ora 10.00 – proba interviu.

– muncitor necalificat (perioadă determinată; 2 posturi) – Compartimentul zone verzi

Condiții: studii generale/medii; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 29 noiembrie 2021, ora 15.00

Concurs: 9 decembrie 2021, ora 10.00 – proba practică; 13 decembrie 2021, ora 10.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș, str. Viilor nr. 28, Județul Alba, telefon 0258/730.148, e-mail spap_sebes@yahoo.com.

Unitatea Militară 02213 Sebeş

– muncitor calificat II (mecanic auto) – Grupa casare și manipulare materiale.

Condiții: nivelul de acces la informații clasificate este secret de serviciu, fiind necesar acordul scris al persoanei care dorește Să candideze privind verificarea în vederea obținerii autorizației de acces la informații clasificate sau a certificatului de securitate, în situația în care va fi declarată admisă; nivelul studiilor: studii medii sau generale absolvite; vechime: 6 ani vechime în meserie/specialitate; perfecționări specializări: certificat de calificare profesională în meseria de mecanic auto/echivalent.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 8 decembrie 2021, ora 14.00

Concurs: 16 decembrie 2021, ora 09.00 – proba scrisă; 23 decembrie 2021, ora 09.00 – proba practică; 30 decembrie 2021, ora 09.00 – proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul U.M. 02213 Sebeş, str. Călăraşi nr. 74, Sebeş, judeţul Alba, telefon 0258/731.905, interior 102, e-mail: um02213@mapn.ro sau sebescentru@yahoo.com.

Alte localități

Liceul Tehnologic Jidvei

– 0,5 secretar și 0,5 bibliotecar (1 post)

Condiții: studii universitare; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 21 decembrie 2021, ora 10:00 – proba scrisă; 23 decembrie 2021, ora 11:00 – proba practică; 23 decembrie 2021, ora 12:00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare se, la sediul Liceului Tehnologic Jidvei, str. Perilor nr. 19, Judeţul Alba, telefon: 0258/881.124.

Primăria Comunei Vadu Moţilor

– asistent medical, debutant – Compartimentul asistență medicală în unitățile de învățământ

Condiții: diplomă de bacalaureat, diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă, diplomă de studii postliceale prin echivalare conform H.G. nr. 797/1397 privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976-1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare; certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R.; adeverință pentru participare la concurs eliberată de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: fără vechime.

Concurs: 15 decembrie 2021, ora 10.00 – proba scrisă, data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la Primăria Comunei Vadu Moţilor, judeţul Alba, telefon mobil: 0764/778.786

Primăria Comunei Poiana Vadului

– guard I

Condiții: studii medii; vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu necesită.

Concurs: 15 decembrie 2021, ora 10.00 – proba scrisă; 16 decembrie 2021, ora 14.00 – proba practică; 17 decembrie 2021, ora 15.00 – proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Poiana Vadului, judeţul Alba, telefon 0786/395.317, e-mail: primaria@poianavadului.ro.

Şcoala Gimnazială „Aron Cotruş” Cergău Mare

– secretar 0,5 normă (post temporar vacant)

Condiții: studii superioare; vechime în muncă – minimum 7 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 9 decembrie 2021

Concurs: 15 decembrie 2021, ora 9.00 – proba scrisă; 15 decembrie 2021, ora 14.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Şcolii Gimnaziale „Aron Cotruş” din Cergău Mare, str. Principală nr. 166, judeţul Alba, telefon 0258/719.125.

Școala Gimnazială Roșia de Secaș

– secretar 0,5 normă (post temporar vacant)

Condiții: studii superioare; vechime în muncă: minimum 6 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 9 decembrie 2021

Concurs: 13 decembrie 2021, ora 09.00 – proba scrisă; 13 decembrie 2021, ora 14.00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la Școala Gimnazială Roșia de Secaș, cu sediul în comuna Roșia de Secaș, Str. Școlii nr. 282, județul Alba, telefon: 0258/765.715, mobil: 0729/075.969.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate