Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat de presă PNL Alba: 300 de miliarde de lei investiți în Câmpeni de Consiliul Județean Alba


Publicat

Majoritatea banilor au fost aduși în mandatul de consilier județean al profesorului Cristian Dan Pașca

În perioada 2012-2020, Consiliul Județean Alba a alocat orașului Câmpeni aproape 300 de miliarde de lei vechi.

280 de miliarde de lei vechi au fost alocați în mandatul de consilier județean al domnului Cristian Dan Pașca.

Banii primiți de la Consiliul Județean Alba au fost investiți în:

Construire stație de epurare – 14.716.777 lei (147 miliarde lei vechi), un proiect al Consiliului Județean Alba și APA CTTA Alba, unde Primăria Câmpeni a contribuit doar cu terenul pe care a fost ridicată stația de epurare
Reabilitarea și extinderea rețelei de canalizare – 10.296.191 lei (aproape 103 miliarde lei vechi), un proiect al Coonsiliului Județean Alba prin APA CTTA Alba (a fost modernizată rețeaua de canalizare de pe străzile principale din Câmpeni).

Lucrări de reabilitare și extindere a rețelei de apă și canal – 1.573.945 lei (15,7 miliarde lei vechi). Banii au fost folosiți pentru modernizarea și extinderea rețelei de apă și canal, în zonele care nu au fost prinse în proiectul mare: strada Transilvaniei (peste 3 miliarde lei vechi), strada Fântânele (peste 3 miliarde lei vechi), strada Forestierilor (peste 2 miliarde lei vechi).

O sumă de 3.320.000 lei (33,3 miliarde lei vechi) a fost alocare directă din bugetul Consiliului Județean Alba
,,Puțină lume știe că proiectul de reabilitare și extindere a rețelei de canalizare și cel de construcție al stației de epurare, în valoare totală de 250 de miliarde de lei vechi, erau în pericol să nu se realizeze la Câmpeni. Atunci Cristian Pașca s-a luptat și a insistat împreună cu mine și conducerea APA CTTA Alba și am găsit soluția să integrăm în proiect și locuitorii de la Gura Sohodolului, localitate învecinată Câmpeniului, ce aparține de comuna Sohodol.

Astfel, au venit în Câmpeni 250 de miliarde lei vechi și locuitorii beneficiază acum de rețea modernă de canalizare. În privința alocărilor din bugetul Consiliului Județean Alba pentru orașul Câmpeni, atât timp cât a fost consilier județean, Cristian Pașca a susținut întotdeauna alocarea unor sume mari de bani Câmpeniului. Lucru care s-a și întâmplat, doar în mandatul 2012-2016 s-au alocat 21,6 miliarde lei vechi.”, declară Ion Dumitrel, Președintele Consiliului Județean Alba.

,,Am considerat că este datoria mea de cetățean în primul rând și de reprezentant al intereselor locuitorilor din Câmpeni să mă lupt pentru a aduce la noi în oraș bani pentru a moderniza și a schimba în bine viața oamenilor de aici, a noastră a tuturor. Și cred că am reușit. Sunt foarte mâhnit însă că actualul primar Andreș, iese și spune că nu a fost ajutat de Consiliul Județean Alba și de domnul președinte Ioan Dumitrel. Mai mult, se laudă și își asumă investiții la care nu a contribuit.

Vreau să știe câmpănarii că sunt doar minciunile cu care ne-a obișnuit Andreș de când este la cârma orașului. Cred că avem nevoie de un om gospodar, un om de cuvânt, un om căruia să îi pese de Câmpeni și de oamenii de aici. Domnul Ion Dumitrel m-a sprijinit întotdeauna și i-a păsat de orașul nostru și de oamenii de aici. Îmi doresc să pot face echipă din nou cu dânsul și să dezvoltăm împreună Câmpeniul. Fiți convinși dragi câmpănari, că Vom Face ce Trebuie – Acasă la Câmpeni!”

În ultimii 8 ani, Consiliul Județean Alba a alocat și investit în orașul Câmpeni suma de 29.900.000 lei, adică aproape 300 de miliarde de lei vechi.

În 16 ani de primar, Andreș nu a adus fonduri pentru Câmpeni, nici măcar cât au adus Ion Dumitrel și Cristian Pașca în 8 ani.

Orașul Câmpeni are nevoie de Oameni de Cuvânt!

Contăm pe votul dumneavoastră pentru a Schimba în Bine orașul nostru!

Comandat de Partidul Național Liberal, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro, cod unic mandatar financiar coordonator 21200012.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Rezultate CONCURS pentru directori de școli în ALBA: LISTA finală a candidaților admiși la proba scrisă. Calendarul examenului

Publicat

examen profesor

Inspectoratul Școlar Județean Alba a publicat miercuri, 20 octombrie, lista cu rezultatele finale la proba scrisă pentru candidații care participă la concursul pentru ocuparea funcțiilor de directori în școli.

Vezi LISTA Rezultate finale proba scrisă concurs directori școli ALBA 20 octombrie 2021

Lista este prezentată de IȘJ Alba în format anonimizat, cu unele excepții.

Rezultate în județul Alba – concursul pentru directorii de școli 2021

În județul Alba, aproape 40% dintre candidații care au participat la proba scrisă din 15 octombrie, la concursul pentru funcțiile de directori de școli, au fost respinși.

Cea mai mică notă a fost 3,4, iar cea mai mare a fost 9,2. Nota minimă de promovare a probei scrise a fost 7.

Dintre cei 159 de candidați înscriși la concurs, 158 au fost validați în urma evaluării dosarelor.

La testul-grilă, opt candidați nu s-au prezentat ori s-au retras din concurs.

Au susținut examenul 151 de candidați, 93 (61,5%) au fost admiși și 58 respinși (38,4%).

Au depus contestații doar 9 candidați.

În județul Alba sunt 160 de posturi scoase la concurs, în 127 de unități de învățământ.

Vezi și Concursul pentru funcțiile de directori de școli 2021: LISTA posturilor vacante în ALBA

Din 21 octombrie se face înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează, iar în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie vor fi interviurile.

Până atunci, în 28 octombrie se organizează o probă scrisă specială, doar pentru candidații care nu au putut participa la testul din 15 octombrie, din cauza pandemiei.

Calendarul concursului:

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21 octombrie – 1 noiembrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare

28 octombrie – proba scrisă pentru candidații care în 15 octombrie se aflau în carantină sau izolare; afițarea rezultatelor și depunerea contestațiilor

29 octombrie – soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale pentru candidații care au susținut proba scrisă în 28 octombrie

28 octombrie – 2 noiembrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/ universităților

2-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

Condițiile de participare la concursul pentru directori de școli

Cadrele didactice au avut de îndeplinit, cumulativ, următoarele condiții:

a) absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare in conditiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completarile ulterioare;

b) titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată;

c) vechime în învățământul preuniversitar de minimum 5 ani;

d) calificativul „Foarte bine“ acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației;

e) nu au fost sancționate disciplinar în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră în funcții didactice sau în funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/casele corpului didactic/Palatul Național al Copiilor/Ministerul Educației ori de îndrumare și control din inspectorate școlare/ funcții de specialitate specifice în Ministerul Educației sau a intervenit radierea de drept a sancțiunii, potrivit art. 248 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

f) nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcție de conducere în învătământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală și nici nu au fost sancționate disciplinar, conform art. 280 alin. (2) litera (d) din Legea nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare, printr-o decizie de sancționare disciplinară, rămasă definitivă și în vigoare, cu suspendarea dreptului de a se înscrie la un concurs pentru ocuparea unei funcții de conducere;

g) apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcției, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;

h) nu au avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“.

Probele de concurs pentru candidații la funcțiile de directori de școli

Probele din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ sunt următoarele:

Proba scrisă – rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:

– capacități cognitive;

– competențe de management și leadership.

Fiecare item corect rezolvat se notează cu două puncte. Nota se obține prin împărțirea la 10 a sumei punctajelor obținute. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de evaluare a probei scrise.

Evaluarea testului standardizat se face în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor.

Interviul cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

– competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează

– abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

– competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

Desfășurarea probelor de concurs la care participă candidații se inregistrează audio-video.

Strategia de dezvoltare a unității de învățământ va conține maximum 5 pagini și va fi pusă la dispoziția membrilor comisiei de evaluare a probei de interviu la prezentarea candidatului pentru susținerea probei.

Interviul este evaluat cu punctaje exprimate prin numere întregi de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei, punctajul final fiind media aritmetică a punctajelor acordate de către cei cinci membri ai comisiei de evaluare.

Punctajele se înregistrează în borderoul de notare conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie. Nu se admit diferențe mai mari de trei puncte între oricare doi evaluatori. În cazul diferențelor mai mari de trei puncte, președintele comisiei are obligația să medieze divergențele de punctaj între evaluatori. În urma medierii, evaluatorii pot acorda alte punctaje decât cele inițiale și se întocmește un nou borderou de punctaj, în care evaluatorii își motivează, în scris, punctajul acordat.

Notele minime pentru candidații la posturile de director de școală

Este declarat ”admis” la proba scrisă candidatul care a obținut cel puțin nota 7. Pot participa la proba de interviu doar candidații declarați admiși la proba scrisă.

Este declarat ”admis” la proba de interviu candidatul care a obținut cel puțin 7 puncte.

În conformitate cu borderourile de notare și situația centralizatoare cuprinzând toți candidații și toate punctajele obținute de aceștia, comisia de organizare a concursului calculează nota finală conform formulei de la art.13 alin (3) și realizează ierarhia candidaților.

Este declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care optează pentru aceeași funcție.

În cazul obținerii de note egale de către candidații pentru aceeași funcție, se aplică, în ordine, următoarele criterii de departajare:

a) Punctajul la proba de interviu. Este declarat ”reușit” candidatul care are punctajul cel mai mare la proba interviu.

b) Unitatea de învățământ la care este titular. Este declarat ”reușit” candidatul care este titularul unității pentru care candidează.

c) Gradul didactic. Este declarat ”reușit” candidatul care are gradul didactic cel mai înalt.

Componența comisiilor de evaluare

Comisia de evaluare a probei scrise, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – inspector şcolar general adjunct/director CCD/inspector școlar;

2) membri – inspectori școlari/metodiști, câte 2 pentru maximum 30 de candidați;

3) secretari – informaticieni/cadre didactice cu abilități de operare pe computer, câte 1 pentru maximum 30 de candidați;

c) Comisia de evaluare a probei de interviu, pentru fiecare unitate de învățământ, constituită prin decizie a inspectorului școlar general, având următoarea componență:

1) președinte – un inspector școlar;

2) membri:

a) doi reprezentanți ai unității de învățământ, dintre cadrele didactice titulare ale unității de învățământ, aleși prin vot secret de către consiliul profesoral. Consiliile profesorale din unitățile de învățământ vor desemna cei doi membri titulari în comisie și un membru supleant. În cazul centrelor județene de excelență, inspectorul școlar general desemnează două cadre didactice titulare cu performanțe profesionale deosebite la concursuri și olimpiade școlare.

b) un reprezentant al consiliului local, desemnat prin hotărâre a consiliului local, respectiv un reprezentant al consiliului județean/ consiliului local al sectorului municipiului București, desemnat prin hotărâre a consiliului județean/local al sectorului, în cazul unităților de învățământ special, centrelor școlare pentru educație incluzivă și CJRAE/CMBRAE.

În cazul în care, în termen de 10 zile de la data solicitării, autoritățile locale nu-și desemnează reprezentantul, atunci membru de drept al comisiei de evaluare a interviului devine cadrul didactic desemnat ca membru supleant de către consiliul profesoral al unității de învățământ.

c) un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Radu Tuhuț: Spitalele din Câmpeni, Aiud și Cugir nu au primit o parte importantă din medicația pentru tratarea COVID

Publicat

Comunicat Radu Marcel Tuhuț, deputat PSD Alba: Spitalele din Câmpeni, Aiud și Cugir nu au primit o parte importantă din medicația pentru tratarea COVID-19

”Guvernul PNL demonstrează, din nou, că se face vinovat de amploarea pandemiei și de escaladarea crizei medicale.

La sfârșitul săptămânii trecute, Ministerul Sănătății a anunțat că a finalizat repartiția dozelor de anticorpi monoclonali neutralizanţi, pentru SARS-CoV-2, primite din Italia.

Din păcate, spitalele din Câmpeni, Aiud și Cugir nu au primit nici măcar o doză, cu toate că și aici se prezintă pacienți care au nevoie de acest tratament.

În schimb, celelalte spitale din județ au primit aceste antivirale, eficiente în primele 7 zile de la debutul bolii, doar cu țârâita.

Țara noastră a primit, din partea Italiei, 5206 fiole de anticorpi monoclonali.

Mă bucură altruismul statelor membre, dar mă întristează incapacitatea României de a asigura dreptul la sănătate pentru locuitorii săi.

Într-o perioadă cu îmbolnăviri record, am ajuns, din nou, la mila altora, după ce Guvernul s-a relaxat o vară întreagă și a fost mai preocupat să îl pună pe Cîțu în fruntea partidului decât de efectele pandemiei. Valul 4 i-a surprins pe guvernanți exact ca troienele de zăpadă în mijlocul iernii.

România a început, de câteva zile, transferul pacienților critici în Ungaria. Sper din suflet ca în statele vecine să primească cele mai bune îngrijiri medicale și să se întoarcă sănătoși acasă.

În tot acest timp, PNL continuă să se împrumute cu zeci de milioane de euro, la dobânzi extrem de mari.

Nu se știe pe ce sunt cheltuiți banii, însă sigur nu pentru sănătatea pacienților din județul Alba.

Sub conducerealui Iohannis și a Guvernului său, incapabil să asigure cele mai bune medicamente și tratamente, România a devenit un stat eșuat!”

Radu Marcel Tuhuț, deputat PSD Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scandal între frați, aplanat de polițiștii din Ocna Mureș. Un bărbat de 53 de ani și-a bătut fratele mai mic cu 10 ani

Publicat

politie noaptea

Scandal între frați, aplanat de polițiștii din Ocna Mureș.

Potrivit unui comunicat al IPJ Alba, la data de 19 octombrie 2021, în jurul orei 21.00, în urma unui apel prin 112, polițiștii Secției 4 Poliție Rurală Ocna Mureș au intervenit pentru aplanarea unui scandal în care au fost implicați doi frați din comuna Fărău.

Din primele cercetări a rezultat că un bărbat de 53 de ani, din comuna Fărău, în timp ce se afla la domiciliu, ar fi provocat un scandal și l-ar fi agresat pe fratele său, în vârstă de 43 de ani.

În urma aplicării formularului de evaluare a riscului, față de bărbatul de 53 de ani, polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu, pentru o perioadă de 5 zile.

Acesta este cercetat pentru violență în familie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Accident la Sebeș: Pieton lovit de o mașină, în timp ce traversa strada neregulamentar

Publicat

Un bărbat din Sebeș a fost rănit într-un accident rutier petrecut marți în municipiu. Pietonul încerca să treacă strada, neregulamentar.

Potrivit IPJ Alba, marți, 19 octombrie, în jurul orei 13.20, pe strada Dorin Pavel din Sebeș, un bărbat de 76 de ani, din municipiu, în timp ce conducea un autoturism, a acroșat un bărbat de 66 de ani, care se afla în traversarea neregulamentară a străzii.

În urma accidentului, pietonul (din Sebeș) a suferit leziuni corporale și a fost transportat la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate