Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Concursul pentru directorii de școli 2021: Înscrieri din 15 septembrie, proba scrisă în 15 octombrie. Calendar și modificări

Publicat

Concursul pentru ocuparea posturilor de directori de școli se va desfășura în perioada septembrie-decembrie, potrivit celor mai recente acte normative.

Avizele de la partide, pentru școlile cu predare în limbile minorităților naționale, și cele de la culte, în cazul seminariilor și liceelor teologice, trebuie depuse înaintea probei de interviu și nu înainte de validarea rezultatelor finale, potrivit modificărilor metodologiei concursului de directori, ce au fost publicate în Monitorul Oficial.

Este vorba despre Ordinul 5195 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului educației nr. 4597/2021 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat publicat în MO nr. 848/06.09.2021.

”Numirea în funcțiile de director și de director adjunct, în cazul unităților de învățământ cu predare în limbile minorităților naționale și al celor cu secții de predare în limbile minorităților naționale în care sunt normate una sau mai multe funcții de director adjunct, se face cu avizul scris și motivat al organizaţiei care reprezintă minoritatea respectivă în Parlamentul României sau, dacă minoritatea nu are reprezentare parlamentară, cu consultarea Grupului parlamentar al minorităţilor naţionale, emis în vederea numirii și comunicat conform anexei 8.

Numirea în funcțiile de director și de director adjunct, în cazul seminariilor și liceelor teologice, se face după obținerea avizului scris și motivat al cultului respectiv, emis în vederea numirii și comunicat conform anexei 8”, se arată în document.

Înscrierile la concursuri încep din 15 septembrie, iar proba scrisă va fi în 15 octombrie.

Citește și LISTA directorilor și directorilor adjuncți numiți prin detașare de ISJ la unități de învățământ din județul Alba

Dosarul de înscriere (documente):

  • Curriculum Vitae Europass, conform modelului prevăzut în HG 1021/2004;
  • cerere de înscriere completată și semnată de candidat, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;

  • cartea de identitate;
  • certificatul de naștere și, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;
  • hotărârile judecătorești/alte documente pentru persoana care și-a schimbat numele din diferite motive, dacă este cazul;
  • actele de studii: diploma de licență/certificatul de echivalare emis în condițiile art. 149 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • ultimul document de numire/transfer/repartizare ca titular în învățământul preuniversitar;
  • adeverință, eliberată de unitatea de învățământ în care este titular, din care să reiasă și vechimea în învățământ, obținerea calificativelor „Foarte bine“ în ultimii 2 ani școlari încheiați lucrați efectiv la catedră sau în funcții de conducere, îndrumare și control, precum și faptul că nu a fost sancționat disciplinar în ultimii doi ani școlari anteriori anului desfășurării concursului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;
  • cazier judiciar din care să reiasă că nu are antecedente penale;
  • certificat medical eliberat în temeiul prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform Ordinului ministrului educației și cercetării științifice și al ministrului sănătății nr. 3.177/147/2015 privind aprobarea formularului specific al certificatului medical necesar pentru încadrarea și menținerea într-o funcție de conducere sau de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar;
  • declarație pe propria răspundere care să ateste că nu a avut statutul de „lucrător al Securității“ sau „colaborator al Securității“, conform modelului din anexa nr. 5 la prezenta metodologie;
  • declarație pe propria răspundere că nu se află în una dintre situațiile de incompatibilitate, conform anexei nr. 6;
  • declarație pe propria răspundere privind veridicitatea conținutului documentelor din dosarul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie;
  • înainte de desfășurarea probei de interviu, în intervalul stabilit pentru exprimarea opțiunilor privind funcția/funcțiile, unitatea/unitățile de învățământ pentru care optează, candidații vor încărca în aplicația informatică, pentru funcțiile care necesită condiții speciale, și următoarele documente, după caz:
  • documentul privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru CJRAE/CMBRAE;
  • documentul privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3 alin. (4), pentru unitățile de învățământ special, centrele de educație incluzivă;
  • documentul justificativ privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 3 alin. (5), pentru unitățile de învățământ cu predare integrală în limbile minorităților naționale sau cu secții de predare în limbile minorităților naționale, în care sunt normate una sau mai multe funcții de director adjunct.

La proba scrisă va fi un test standardizat cu 50 de itemi, rezolvabil în maximum 2 ore, ale cărui rezultate se vor da pe loc.

La interviu candidații trebuie să prezinte și o „Strategie de dezvoltare a unității de învățământ”, un document de maximum 5 pagini pe care-l vor redacta înainte de probă.

Calendarul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat – sesiunea 2021:

14 septembrie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

15-26 septembrie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

27-29 septembrie – Evaluarea dosarelor de înscriere

30 septembrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

1 octombrie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

4-6 octombrie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

7 octombrie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.

8 octombrie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

13 octombrie – Repartizarea candidaților pe centre

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 octombrie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă

15 – 17 octombrie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă

18 – 20 octombrie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

20 octombrie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

21-27 octombrie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare

28-29 octombrie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/ universităților

1-10 noiembrie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

12 noiembrie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

14-17 decembrie – Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obtinerea avizului motivat.

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022).

surse: edupedu.ro, edu.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Daniela

    marți, 14.09.2021 at 21:29

    Concurs organizat în octombrie ! Este ca si cum ai spune directorilor in functie : dragilor, ne-ați ajutat când am schimbat inspectorii ( aștia noi erau tufă de Veneția ), ne-ați ajutat să trecem școlile prin pandemie, acum însă, nu mai avem nevoie de voi, deci trebuie să plecați, … ” . Oricine știe câte hârtii, ședinîe, comisii, decizii, lectorate, fișe post, etc, avem de făcut de acum înainte. Este o bătaie de joc ce ni se întâmplă. CÂmpeanu credeți că știe Legea Educației Naț fără să o învețe ? Eu nu cred .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Curtea Constituțională, sesizată de USR în cazul majorării indemnizațiilor pentru primari și președinții consiliilor județene

Publicat

Uniunea Salvaţi România a anunţat că depune sesizare la Curtea Constituţională pe legea prin care coaliţia PSD-PNL-UDMR majorează cu până la 2.000 de lei indemnizaţiile pentru primari şi preşedinţii de consilii judeţene. Unul dintre motive este acela că nu este identificată sursa de finanțare. 

Sesizarea este semnată şi de deputaţii Forţa Dreptei şi ea nu împiedică majorarea salariilor celorlalte categorii de bugetari, majorare care s-a făcut de la 1 august prin OUG 115/2022, în vigoare în acest moment, a precizat un comunicat al USR traqnsmis Agerpres.

Vezi și: Ce spun primarii orașelor din Alba despre majorarea salariilor, votată în Parlament. Ce venituri au în prezent

În mod concret, USR sesizează CCR cu privire la legea de aprobare a OUG 115/2022, lege adoptată săptămâna trecută de Parlament şi prin care şefii de consilii judeţene şi primarii primesc majorări a indemnizaţiilor de până la 2.000 de lei.

Unul dintre motivele invocate în sesizare se referă la neindicarea sursei de finanţare, aşa cum prevede art. 138 alin. (5) din Constituţie.

Reamintim că judecătorii CCR au decis deja – când s-au pronunţat pe creşterea indemnizaţiilor parlamentarilor, creştere forţată de PSD şi PNL în luna iunie – că nu pot fi majorate cheltuielile la bugetul de stat fără solicitarea fişei financiare de la Guvern şi fără stabilirea sursei de finanţare.

USR a invocat şi încălcarea prevederilor constituţionale referitoare la desfăşurarea procedurii parlamentare de adoptare a legilor, în condiţiile în care legea a fost adoptată cu două zile înainte să expire termenul stabilit pentru depunerea amendamentelor.

„În România, regula este excepţia de la regulă, dar PSD şi PNL au grijă să nu spună acest lucru.

Aşa cum s-au lăudat că au oprit angajările la stat, pentru ca apoi să introducă excepţie după excepţie, aşa au făcut şi cu majorările de salarii.

În legea de aprobare a OUG-ului prin care au crescut salariile unor categorii de bugetari au vrut să introducă, pe şest, majorări şi pentru demnitari, de la preşedinte, premier şi miniştri până la şefi de instituţii publice şi aleşi locali.

Sub presiunea publică, au făcut apoi jumătate de pas înapoi, păstrând însă majorările pentru primari şi preşedinţii de consilii judeţene.

Adevărul este că PSD, PNL şi UDMR au nevoie să-şi plătească foarte bine primarii şi şefii de consilii judeţene pentru ca aceştia să se implice în strângerea de voturi la viitoarele alegeri, iar până atunci să vegheze că ajung unde trebuie contractele pe bani publici.

Aşa cum i-am oprit la Curtea Constituţională să crească indemnizaţiile parlamentarilor aşa îi vom opri şi acum”, a declarat Cristian Seidler, deputat USR şi vicepreşedinte al Comisiei pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaţilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Impozitele pe proprietate vor crește cu 50% de anul viitor. Informația, confirmată de Nicolae Ciucă, la Alba Iulia

Publicat

Impozitele pe proprietate vor crește cu până la 50% de anul viitor, potrivit unui amendament depus la Parlament și asumat de Coaliția de Guvernare, respectiv de parlamentarii PSD și PNL.

Informația a fost confirmată de premierul Nicolae Ciucă, care a spus miercuri, la Alba Iulia, că decizia a fost luată în Coaliție. 

Declarația premierului poate fi urmărită la minutul 1:19:30.

Prim-ministrul a răspuns unei întrebări venite din partea unei jurnaliste a postului Realitatea Plus.

”Este un amendament care a fost discutat și la nivelul Coaliției, a fost discutat și cu reprezentanții autorităților locale și cu Uniunea Națională a Consiliilor Județene, cu asociația municipiilor, a orașelor, a comunelor, fiecare dintre dumnealor venind și ridicând problema că vechea formulă din codul fiscal prevedea o serie întreagă de demersuri tehnice, anume acea ridicare a nivelului de impozit în funcție de valoarea cuprinsă în grilele notariale, ceea ce la nivelul autorităților locale, tehnic, era imposibil de realizat până la sfârșitul anului.

De aceea s-a solicitat și s-a obținut acordul politic, această decizie să amânată, îns chimb se introduce amendamentul astfel încât acesteasă fie crescute cu 50% față de valoarea inițială” a spus premierul Ciucă.

Întrebat de ce a ales această măsură, în condițiile în care oricu, prețurile au crescut foarte mult iar populația resimte acest lucru, Nicolae Ciucă a răspuns sec: ”Este o decizie care a fost luată în Coaliție”.

Intenția autorităților este așasar ca impozitarea locuințelor să se facă după algoritmul folosit și astăzi, dar la valori majorate cu circa 50%.

Ministrul Finanțelor, Adrian Câciu, a declarat după ședința de Guvern că ”eventualele creșteri de impozite” nu vor afecta persoanele cu venituri mici.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă interdicție pe WhatsApp: Utilizatorii nu vor mai putea face capturi de ecran pentru anumite categorii de mesaje

Publicat

WhatsApp îi va împiedica pe utilizatorii aplicației să facă înregistrări de ecran sau capturi. Măsura face parte din politica de protejare a confidențialității utilizatorilor.

Utilizatorii nu vor mai putea face capturi de ecran pentru mesajele temporare – „view once” – la imagini și videoclipuri, potrivit Mediafax.

Capturi se ecran se pot face, totuși, deoarece noua funcție este limitată la imaginile și videoclipurile temporare.

Nu este posibil să transmiteți, să exportați sau să salvați imagini și videoclipuri de tip view once, dar destinatarul poate totuși să facă o fotografie utilizând un dispozitiv mobil secundar pentru a obține mesajul dvs. de tip view once, așa că aveți grijă când îl trimiteți.

Noua funcție a fost lansată pentru cei care folosesc o versiune beta actualizată a TestFlight și va fi implementată pentru mai mulți utilizatori în următoarele săptămâni.

Ce se întâmplă dacă vrei să faci captură

Atunci când utilizatorii vor încerca să facă o captură de ecran, aceasta va fi complet neagră. Iar pentru unii dintre aceștia, capacitatea de a face capturi de ecran va dispărea complet.

Există câteva aspecte interesante la noua caracteristică. De exemplu, expeditorul nu va primi o notificare dacă încercarea dvs. de captură de ecran este blocată.

Și încercarea de a înregistra ecranul este, de asemenea, interzisă.

Puteți înregistra în continuare mesaje care dispar, dar nu imagini sau videoclipuri de tip „View Once”. De asemenea, nu veți putea redirecționa, exporta sau salva imagini și videoclipuri „View Once”.

„WhatsApp continuă să lucreze la îmbunătățirea detectării acelor încercări de a face capturi de ecran în tăcere și mai multe îmbunătățiri pot fi disponibile în viitor”, a explicat WABetaInfo.

Cele mai importante trucuri și sfaturi care te ajută să folosești aplicația la maxim

WhatsApp este una dintre cele mai populare aplicații din lume și este principala utilizată pentru comunicare, în România.

Aplicația are însă foarte multe trucuri, care permit utilizarea ei eficientă, la adecărata capacitate.

Alba24 a făcut un inventar al principalelor operațiuni mai puțin cunoscute, pe care le puteți face cu ajutorul aplicației. Lista completă a trucurilor pentru WhatsApp, poate fi consultată AICI.

Sfaturi și trucuri generale WhatsApp: Trimiteți locația dvs. unui contact

WhatsApp vă permite să trimiteți fotografii și videoclipuri persoanelor de contact, precum și să partajați un contact sau un document, dar vă puteți trimite și locația.

Acest lucru este foarte util dacă vă întâlniți cu un prieten undeva, mai ales dacă optezi pentru Partajare locație live, care permite contactului tău să îți vadă locația live pe durata pe care o alegi, astfel încât să te poată urmări.

Durata este setată la 15 minute, 1 oră sau 8 ore.

Cum faci asta: 

iOS: Chat > Specific chat > Tap on „+” to the left of the message box > Location > Share Live Location > Select time frame.

Android: Chat > Specific chat > Tap on the paperclip to the right of the message box > Location > Share Live Location > Select time frame.

Sfaturi și trucuri generale WhatsApp: Căutați în toate chaturile dvs

Poate că cineva ți-a trimis adresa sau ți-ai amintit că ai vorbit despre un anumit program sau film, dar nu vrei să defilezi prin toate mesajele tale pentru a încerca să găsești ceea ce cauți.

În partea de sus a tuturor chat-urilor pe iOS există o bară de căutare dacă trageți în jos.

Pe Android, există o pictogramă de căutare.

Vezi și: WhatsApp, avertisment pentru utilizatori: din octombrie aplicația nu mai funcționează pe aceste telefoane. LISTA

Poți introduce orice în bara de căutare, de la începutul numelui unui oraș dacă căutați o adresă până la un anumit cuvânt și toate chaturile cu acel cuvânt vor apărea mai jos ca mesaje specifice.

Când apăsați pe bara de căutare, veți vedea și o listă de opțiuni, de la Fotografii la Audio, permițându-vă să minimizați căutarea.

Făcând clic pe un rezultat respectiv, veți ajunge la acea parte a conversației pe care ați avut-o.

Sfaturi și trucuri generale WhatsApp: Găsește persoana cu care vorbești cel mai mult

Cine este cu adevărat persoana ta preferată? S-ar putea să nu fie cine crezi. Există o modalitate de a găsi, printre altele, persoanele cărora le trimiteți cele mai multe mesaje și cât de mult spațiu de stocare ocupă fiecare persoană.

iOS și Android: Setări > Stocare și date > Gestionare stocare > Veți vedea o listă de contacte în partea de jos, ordonate după utilizează cel mai mult spațiu de stocare.

Trucuri WhatsApp: cum ștergeți toate mesajele, fotografiile sau videoclipurile, GIF-urile, contactele, locațiile, mesajele vocale, documentele și autocolante într-un singur chat

De exemplu, puteți șterge toate mesajele dintr-un anumit chat sau chat de grup, dar lăsați toate fotografiile.

iOS și Android: Setări > Stocare și date > Gestionare stocare > Selectați Contact > Gestionați > Selectați > Bifați casetele de lângă ceea ce doriți să ștergeți (videoclipuri sau imagini) > Atingeți coșul pentru a șterge.

Este posibil să sortați după care fișiere ocupă cel mai mult spațiu, cel mai nou și cel mai vechi dacă atingeți cercul din colțul din stânga jos după ce atingeți contactul.

Examinați și ștergeți rapid elementele pentru a ajuta la eliberarea spațiului de stocare

WhatsApp facilitează gestionarea a ceea ce ocupă spațiu de stocare pe dispozitivul tău.

Nu numai că puteți vedea care chat-uri au cel mai mult spațiu de stocare ca mai sus, dar puteți vedea și ce fișiere sunt mai mari de 5 MB și ce fișiere au fost redirecționate de mai multe ori.

iOS & Android: Settings > Storage and Data > Manage Storage.

Utilizați WhatsApp pe web și desktop

WhatsApp nu se limitează la telefonul tău mobil. Există o aplicație web care sincronizează totul de pe telefon și există și o aplicație desktop.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Sticle cu acid acetic și apă, vândute ca oțet din vin, în magazinele LIDL. ANPC le-a scos de pe rafturile supermarketului

Publicat

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a decis oprirea definitivă de la vânzare a unui lot de oteț din Lidl după ce, în urma analizelor, s-a stabilit că acesta conține acid acetic și apă, și nu provine din vin, așa cum era prezentat.

Potrivit unui comunicat al ANPC, în urma unor verificări desfășurate cu aproximativ 3 luni în urmă în lanțul de magazine Lidl au fost prelevate probe din produsul „Oțet din Vin Seineana”, Lot 1/ 17.05.2022, în vederea determinării de către un laborator acreditat a prezenței acidului acetic în produs.

Acidul acetic este un acid slab, cel mai simplu acid din clasa acizilor carboxilici, având formula brută C2H4O2 și formula chimică CH3-COOH.

Problema aici este faptul că nu provine din vin, așa cum spune eticheta.

Lotul a fost oprit temporar de la comercializare până la finalizarea controlului.

„În urma analizării probelor depuse la laborator, s-a constatat că produsul prezentat și vândut consumatorilor ca provenind din vin, nu are nicio legătură cu acesta, fiind de fapt o soluție obținută din acid acetic și apă”, arată ANPC.

Astfel, măsura opririi temporare de la comercializare a fost transformată de comisarii ANPC în cea de oprire definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produsului.

„Am convingerea că, până la urmă, toți marii operatori economici înțeleg că suntem în aceeași tabără. Vrem consumatorii mulțumiți, la adăpost de orice pericol și încrezători în produsele și serviciile puse pe piață.

Iată o dovadă în plus că trebuie să strângem rândurile și să verificăm umăr la umăr toate produsele aflate pe raft. Falșii producători și cei ce se dovedește a avea intenții rele trebuie eliminați de pe piață, împreună cu produsele sau serviciile lor.

Toți furnizorii trebuie auditați și suntem la dispoziția celor ce ne solicită sprijinul în acest sens”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax