Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Concursul pentru posturile de inspectori şcolari la IŞJ Alba: 5 funcţii fără candidaţi şi alte trei vizate de câte două persoane. LISTA înscrierilor


Publicat

sediu ISJ Alba

isj alba2Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba a înregistrat, până la termenul limită pentru înscrieri la concursul pentru cele 23 de funcţii de inspector şcolar, 21 de dosare. Cinci funcţii sunt fără candidaţi, iar alte trei sunt vizate de câte doi candidaţi. Concursul se desfăşoară la sediul IŞJ Alba, în perioada 20 mai – 5 iunie şi cuprinde test grilă, interviu, evaluare CV şi probe de inspecţii la clasă, respectiv asistenţă la inspecţie la clasă. Pentru posturile la care nu au fost înscrişi candidaţi, cei care le ocupă în prezent vor continua pe funcţii, cu delegare, până la sfârşitul anului şcolar.

Informaţiile ne-au fost furnizate de inspector şcolar general adjunct Narcisa Bucureştean, care face parte din comisia de examen.

Funcţiile vacante de inspectori de la IŞJ Alba, scoase la concurs şi candidaţii înscrişi:

Inspector şcolar de specialitate – Învăţământ primar: post ocupat în prezent de Ioan Bordean; acesta s-a înscris la concurs

Inspector şcolar de specialitate – Limba română: post ocupat în prezent de Adriana Todoran, care nu mai candidează; funcţia este vizată de candidata Doina Carmen Vasilca (Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureş – profesor de română)

Inspector şcolar de specialitate – Limbi moderne: post ocupat în prezent de Corina Radu, care s-a înscris la concurs; nu are contracandidat

Inspector şcolar de specialitate – Matematică/Informatică: post ocupat în prezent de Ionel Trifon; acesta nu mai candidează şi nu este altă persoană înscrisă la concurs

Inspector şcolar de specialitate – Chimie/Fizică: post ocupat în prezent de Rodica Băruţă; nu a depus dosar de înscriere şi nu este alt candidat înscris

Inspector şcolar de specialitate – Biologie (1/2 normă): candidat Istina Badu (anterior, postul era ocupat de Rodica Băruţă)

Inspector şcolar de specialitate – Istorie/ Socio-umane: post ocupat în prezent de Ioan Muntean, care nu şi-a depus dosarul de înscriere; nu este alt candidat

Inspector şcolar de specialitate – Arte (1/2 normă): post ocupat în prezent de Alexandrina Filip, care nu mai candidează, nu este alt candidat înscris

Inspector şcolar de specialitate – Religie (1/2 normă): post ocupat în prezent de Nicolae Bolea, singurul care şi candidează pe funcţie

Inspector şcolar de specialitate – Educaţie fizică şi sport: post ocupat în prezent de Ştefan Bardi, care nu mai doreşte să participe la concurs; nu este alt candidat înscris

Inspector şcolar de specialitate – Învăţământ profesional şi tehnic: post ocupat în prezent de Alexandra Popa, care nu se mai înscrie la concurs; în schimb funcţia este vizată de alţi doi candidaţi: Dorina Budoiu şi Dan Cherecheş (care a mai avut acest post anterior)

Inspector şcolar de specialitate – minoritatea maghiară – (1/2 normă): post ocupat în prezent de Helga Lorincz, singura candidată

Inspector şcolar de specialitate – minoritatea rromă – (1/2 normă): post ocupat în prezent de Dana Petaca, singura candidată

Inspector şcolar de specialitate – învăţământ special: post ocupat în prezent de Dumitru Panţa, care s-a înscris la concurs; nu este alt candidat

Inspector şcolar pentru management instituţional (1 normă): post ocupat de Elena Adriana Boghici, singura candidată

Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane: post ocupat în prezent de Constantin Negucioiu, singurul candidat

Inspector şcolar pentru dezvoltarea resursei umane: post ocupat în prezent de Monalisa Borza, singura candidată

Inspector şcolar pentru educaţie permanentă (1/2 normă): post ocupat de Corina Popoviciu, singura candidată

Inspector şcolar pentru proiecte educaţionale: post ocupat în prezent de Laura Staicu, singura candidată

Inspector şcolar pentru învăţământ particular şi alternative educaţionale (1 normă): două candidate – Delia Gheorghiţă (ocupă în prezent postul) şi Anca Steluţa Sântimbrean

Inspector şcolar pentru activităţi extraşcolare (1/2 normă): post ocupa de Codruţa Lodroman, singura candidată

Inspector şcolar pentru monitorizarea programelor privind accesul la educaţie – 1/2 normă: post ocupat de Corina Popoviciu, singura candidată

Inspector şcolar pentru educaţia timpurie (1 normă): post ocupat de Rodica Paven, care s-a înscris la concurs; are şi contracandidată: Aurora Vârtei.

Concursul se organizează în baza Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de inspector școlar din inspectoratele școlare, aprobată prin OMECTS nr. 5558/07.10.2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 734/19.10.2011.

La concursul pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar din inspectoratele şcolare poate candida cadrul didactic care îndeplineşte, cumulativ, următoarele condiţii:

– este absolvent al unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată cu diplomă de licenţă sau al ciclului II Bologna cu diplomă de master;

– este titular, având încheiat contract de muncă individual pe perioadă nedeterminată în învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau titlul ştiinţific de doctor, cu vechime efectivă la catedră de minimum 7 ani în învăţământul preuniversitar;

– a obţinut calificativul anual „foarte bine” în ultimii 5 ani şi nu a fost sancţionat disciplinar în aceeaşi perioadă, până la înscrierea la concurs;

– nu a fost condamnat penal pentru săvârşirea unei infracţiuni sau nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, îndrumare ori control prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă de condamnare penală;

– este apt din punct de vedere medical;

– este membru al Corpului naţional de experţi în management educaţional, în conformitate cu prevederile art. 246 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.

Pentru funcţia de inspector şcolar pentru educaţia timpurie, respectiv pentru cea de inspector şcolar pentru învăţământul primar, candidatul trebuie să fie absolvent cel puţin al ciclului I Bologna, având funcţia didactică de profesor pentru învăţământ preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământ primar.

Probele de concurs se vor desfășura în perioada 20 mai – 5 iunie 2015 la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba şi la unităţile de învăţământ nominalizate de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.

Reamintim că până acum au avut loc concursul pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar general la IŞJ Alba, funcţie preluată de Marcela Dărămuş (anterior inspector şcolar general adjunct), respectiv cele pentru funcţiile de inspectori şcolari adjuncţi şi director la Casa Corpului Didactic Alba. La acest ultim concurs, doar funcţia de director la CCD a fost câştigată.

Citeşte şi Cei doi candidaţi din Alba la posturile de Inspector Școlar Adjunct N-AU TRECUT de proba scrisă. Ce tertip s-a folosit pentru a fi ținuți în funcții

În județul Alba, anul trecut, șapte inspectori școlari și zeci de directori de școli și grădinițe și-au pierdut funcțiile după ce conducerea IȘJ Alba a hotărât să nu le mai prelungească detașările, fapt ce a generat nemulțumiri atât în rândul acestora, cât și ale părinților elevilor.

Citește și Manevre înainte de ”prezidențiale”: Inspectori școlari și directori de școli, SCHIMBAŢI de conducerea IŞJ Alba. LISTA modificărilor în funcţii

În ceea ce priveşte ocuparea prin concurs a posturilor de directori de şcoli şi licee, procedura demarează abia după finalizarea celor menţionate.

Potrivit legislaţiei din 2011, directorii de şcoli erau aleşi de consiliul de administraţie al unităţii, pe baza unui concurs organizat de aceste şcoli. Ulterior, Inspectoratul Şcolar Judeţean a preluat această procedură.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

DSVSA Alba: Crescătorii de ovine își pot sacrifica mieii în abatoarele autorizate sanitar veterinar

Publicat

În această perioadă, premergătoare Sărbătorilor Pascale, DSVSA Alba reamintește crescătorilor de ovine că își pot sacrifica mieii în abatoarele autorizate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, din județul Alba, cu respectarea tuturor regulilor de igienă și siguranță alimentară.

Reprezentanții Instituției Prefectului și Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Alba au hotărât de comun acord să recomande unităților administrativ-teritoriale să nu inițieze demersuri pentru înființarea centrelor temporare de sacrificare a mieilor, având în vedere evoluția pandemiei COVID-19, riscul de contaminare și restricțiile instituite prin ordonanțele militare. Organizarea unor astfel de puncte ar favoriza contactul direct între mai multe persoane și formarea unor grupuri de oameni, ceea ce contravine măsurilor instituite de autoritățile publice implicate în combaterea pandemiei COVID-19, ordonanțelor militare și hotărârilor adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență.

La nivelul județului există abatoare autorizate sanitar veterinar unde ar putea fi sacrificați mieii, după cum urmează: SC Transeuro SRL Ighiu, ACA Cugir, SC Luca Prod Carn SRL Mirăslău, SC Montana Popa SRL Blaj și SC Ovin Pres Carn SRL Mesentea.

Carnea provenită de la mielul sacrificat în abatoare poate fi comercializată în supermarketuri, magazine alimentare, măcelării și în cadrul halelor agroalimentare autorizate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, nu doar direct către consumatorul final.

Crescătorii de ovine care se află la distanțe mari de un abator autorizat sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor (și care din motive foarte bine întemeiate nu au posibilitatea să sacrifice mieii în regim de prestări servicii), au posibilitatea să sacrifice mieii în perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale în fermă/exploatație, în anumite condiții, după cum urmează:

– La nivelul fermei/exploatației trebuie să fie asigurate facilități, astfel încât să fie respectate regulile generale și speciale de igienă, bunăstarea animalelor și eliminarea subproduselor de origine animală nedestinate consumului uman, astfel încât procesul de sacrificare a mieilor să nu compromită siguranța cărnii și a organelor;

– Vor fi sacrificate doar ovinele identificate și înregistrate în Baza Națională de Date (BND);

– Controlul stării de sănătate a animalelor, respectiv efectuarea examenului ante-mortem de către un medic veterinar oficial cu asigurarea unei asomări prealabile;

– Verificarea respectării regulilor de bunăstare a animalelor în timpul sacrificării;

– Efectuarea examenului post-mortem al cărnii și organelor de către un medic veterinar oficial;

– Verificarea eliminării subproduselor de origine animală nedestinate consumului uman și dirijarea acestora către o unitate de neutralizare a SNCU;

– Verificarea condițiilor de depozitare și comercializare a cărnii de miel;

– Respectarea distanței minime sociale stabilită de către Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU).

În ceea ce privește carnea de miel rezultată din sacrificarea mieilor în fermă/exploatație în perioada premergătoare Sărbătorilor Pascale, precizăm că aceasta nu poate fi livrată către alte unități din domeniul alimentar înregistrate/autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, ci va fi comercializată numai către consumatorii finali.

Îi asigurăm pe consumatori că unitățile de vânzare cu amănuntul nu vor rămâne fără carne de miel. În contextul în care consumatorii pot achiziționa miei direct de la ferme și în județ există mai multe abatoare autorizate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor (o alternativă sigură), Instituția Prefectului și DSVSA Alba, nu încurajează organizarea centrelor temporare de sacrificare a mieilor.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Al doilea deces cauzat de coronavirus în Alba: Un bătrân cu probleme pulmonare acute

Publicat

Un al doilea deces cauzat de coronavirus a fost raportat în județul Alba. Este vorba despre un bărbat de 90 de ani, internat cu probleme pulmonare.

Potrivit autorităților, bărbatul a fost internat pe data de 06.04.2020 la SJU Alba Iulia, în Secția ATI cu: sepsis cu punct de plecare pulmonar, bronhopneumonie, insuficiență respiratorie acută, tromboză venoasă profundă. A fost considerat suspect de COVID-19. Prezenta simptome de febră, dispnee și insuficiență respiratorie.

A fost confirmat pozitiv pentru coronavirus pe data de 07.04.2020 în laboratorul DSP Alba, zi în care a și decedat.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Firmele pot amâna plata utilităților și chiriilor, cu ajutorul certificatului de situație de urgență. Care este procedura

Publicat

Companiile afectate de efectele crizei provocate de coronavirus pot beneficia de sprijin de la stat. Antreprenorii au nevoie de un certificat de situație de urgență (CSU), prin care vor putea amâna plata pentru serviciile de utilităţi și plata chiriei sau pot cere eșalonarea ratelor creditelor la bănci. Procedura de obținere este simplă, gratuită și se realizează exclusiv online. 

Cererea pentru eliberarea CSU se realizează prin intermediul platformei https://csu.prevenire.gov.ro/ pe baza unei declarații pe propria răspundere. Eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem. Așadar, tot procesul se desfășoară online.

„Am lansat aplicația pentru eliberarea Certificatelor de Situație de Urgență. Aș vrea să reamintesc că se eliberează exclusiv online și GRATUIT! Și, totodată, vreau să le atrag atenția operatorilor economici care solicită CSU că au nevoie de semnătură electronică digitală”, a declarat Virgil Popescu, ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

În situația în care reprezentantul legal al firmei nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele ce urmează a fi încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens. De exemplu, proprietarul unei firme îl poate împuternici pe contabilul societății să semneze electronic documentele. În declarația pe propria răspundere există un câmp destinat împuternicirii.

În cazul în care certificatul este revocat din cauza lipsei semnăturii digitale, procedura poate fi reluată.

Certificatele de situație de urgență sunt emise în două forme:

Certificat de Urgență Tip 1 (ALBASTRU) – poate fi solicitat de către companiile a căror activitate a fost întreruptă total sau parțial, ca urmare a efectelor stării de urgență (afectați de Ordonanțele Militare).

Cu acest certificat, antreprenorul poate să îşi amâne de la plată chiria, utilităţile, poate să depună cerere ca să obţină eşalonarea ratelor creditelor la bănci, poate să invoce ca IMM forţa majoră şi nu mai e nevoie să plătească taxa de 500 de euro la Camera de Comerţ, dacă se dovedeşte că e forţă majoră.

Certificat de Urgență Tip 2 (GALBEN) – poate fi solicitat de companiile care au înregistrat în luna martie o reducere a veniturilor cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020. Cu acest certificat, antreprenorul are aceleaşi beneficii, mai puţin amânarea la plata chiriei, având în vedere că activitatea nu a fost oprită.

De asemenea, firmelor care au deschis activitatea în perioada decembrie 2019 – februarie 2020 și nu pot justifica o scădere de 25% a veniturilor pot opta pentru certificat de tip TIP 1 (ALBASTRU) – destinat solicitanților care cer acordarea pentru că au întreruperea totală sau parțială a activității ca urmare a deciziilor impuse de stat.

De exemplu, agențiile de turism, cod CAEN 7912, 7911, dacă sunt afectate la încasări/venituri – pot solicita CSU tip 2 (galben), iar dacă sunt afectate ca urmare a efectelor deciziilor autorităților, CSU de tip 1(albastru).

Companiile pot beneficia și de șomaj tehnic, dar și de certificat de urgență

Companiile pot beneficia și de somaj tehnic, chiar dacă au solicitat certificat de urgență. Astfel, șomajul tehnic va fi obținut în urma depunerii, de către angajator, prin poșta electronică, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, a unei cereri semnată și datată de reprezentantul legal, însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație.

În plus, orice operator economic, fie persoană fizică autorizată sau întreprindere individuală, care nu se încadrează pentru somaj tehnic, poate solicita CSU. Condiția: activitatea companiei este afectată de pandemie și a înregistrat reducerea încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.

De asemenea, guvernul a decis ca inclusiv beneficiarii programelor naționale să poată suspenda obligațiile contractuale pe perioada stării de urgență urmând doi pași:

a) transmiterea unei notificări prin e-mail către Agenția pentru IMM, Atragere Investiții, Promovare Export (AIMMAIPE) cu care a încheiat acordul de finanțare cu privire solicitarea de a suspenda clauzele contractuale, fără a aștepta răspuns de la instituție.

b) solicitarea online pe site-ul www.prevenire.gov.ro, în perioada următoare, a unuia dintre tipurile de Certificat de Situație de Urgență -Tip 1 (albastru) sau Tip 2 (galben).

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bilanțul morților din cauza COVID-19 ajunge la 203, în România. Noi date oficiale oferite de autorități

Publicat

Bilanțul morților din cauza COVID-19 ajunge la 203, în România, miercuri dimineața. Autoritățile au oferit noi date cu privire la persoanele decedate în urma cestei boli. Este vorba despre persoane din Suceava, Mureș, București și Constanța. 

Deces 198

Bărbat, 53 ani din jud.Suceava.
Era ambulantier la SAJ Suceava.
Data decesului: 07.04.2020.

Deces 199

Femeie, 61 ani din jud.Mureș.
Debut pe data de 01/04/2020, cu dureri precordiale și retrosternale, dispnee severa.
Internată pe data de 04/04/2020 la Spitalul Municipal Târnăveni-Secția ATI, apoi transferată pe data de 06/04/2020 la SCJU Tg.Mures – Secția ATI.
Data decesului: 07/04/2020
Pacienta avea condiții medicale pre-existente: Insuficiență mitrala. BPOC. “Boala hepatica cronica”.

Deces 200

Femeie, 38 ani, din jud Constanța.

Debut pe data de 23.03.2020, internată în SCBI CT – Secția ATI pe data de 31.03.2020, confirmată pe 01.04.2020 în SCBI CT
Fără posibilă expunere identificată, fără condiții medicale pre-existente
Data decesului: 07.04.2020.

Deces 201

Femeie, 90 de ani din mun.București.
Debut pe data de 04.04.2020, cu febră și alterarea stării generale, confirmată pe 07.04.2020 în INCDMM Cantacuzino
Transferată din Spitalul “Floreasca” București la INBI “Prof.Dr.Matei Bals” pe data de 06.04.2020
Decedata pe data 07.04.2020.
Condiții medicale pre-existente: HTA.

Deces 202

Bărbat, 57 de ani din mun.București.
Confirmat pe data de 26.03.2020 în INCDMM Cantacuzino.
Transferat pe 04.04.2020 din Spitalul Elias la Spitalul Colentina și raportat la DSP București in 07.04.2020.
Decedat pe data 07.04.2020.
Condiții medicale pre-existente: HTA și diabet zaharat.

Deces 203

Femeie, 76 de ani din mun.București.
Internată pe data de 07.04.2020 în Spitalul Pantelimon cu insuficiență respiratorie acuta, bronhopneumonie; a necesitat ventilatie mecanica.
Confirmata pe data de 07.04.2020 în INCDMM Cantacuzino.
Decedata pe data 07.04.2020.
Conditii medicale pre-existente: Obezitate, Diabet zaharat tip II, Polineuropatie, Boala renala cronica st.III.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate