Connect with us
Publicitate

Actualitate

Consumatorii finali ar putea rămâne fără energie electrică dacă furnizorul are datorii faţă de distribuitori sau producători

Publicat

Pe site-ul ANRE este în dezbatere publică o actualizare a Regulamentului de furnizare a energiei electrice la consumatori aprobat prin HG 1007/2004. Potrivit documentului, consumatorul riscă să rămână fără curent, chiar dacă este cu facturile la zi, în condiţiile în care furnizorul este datornic la distribuitori sau producători.

Actualizarea regulamentului este necesară, potrivit ANRE, pentru armonizarea cadrului de reglementare al pieţei cu amănuntul cu prevederile Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, precum şi cu evoluţia pieţei de energie electrică.

Potrivit noului regulament, clienţii care primesc energie de la un furnizor care înregistrează datorii către transportator, distribuitor sau alţi operatori, inclusiv restanţe pe piaţa angro ar putea rămâne fără curent. La articolul 19 din proiect se arată că clientul final ia notă de faptul că riscă să fie deconectat „dacă primeşte un preaviz de deconectare deoarece furnizorul lui nu şi-a respectat datoriile de plată pe piaţa angro. Pentru a evita această situaţie, în termenul de preaviz clientul final poate rezilia contractul de furnizare cu furnizorul respectiv şi poate schimba furnizorul inclusiv prin trecerea la furnizorul de ultimă instanţă“. Perioada preavizului este de cel puţin 15 zile şi se referă inclusiv consumatorii fără datorii la furnizor.

Contextul este reprezentat de cazul în care furnizorul “încasează banii de la clientul final, fără să plătească, mai departe, către alţi operatori (transport, distribuţie, piaţa de echilibrare), profitând de faptul că locul de consum nu putea fi deconectat”.

Referitor la actulizarea regulamentului, preşedintele ANRE, Nicolae Havrileţ, a declarat pentru “Adevărul” că acesta este un document aflat la prima vedere şi că va fi modificat înainte de a fi aprobat. Preşedintele Asociaţiei Furnizorilor de Energie din România (AFER), Ioan Lungu, susţine că trebuie avut în vedere faptul că nu clientul este de vină, dar şi că unele prevederi sunt legate de funcţionarea sistemului energetic. Lungu a menţionat o serie de „cerinţe exagerate“ pe care furnizorii vor fi obligaţi să le respecte. Potrivit documentului, „la cererea scrisă a unui client final, furnizorul este obligat să comunice, în scris, într-un interval de cel mult 15 zile lucrătoare, o ofertă privind condiţiile de furnizare a energiei electrice, care conţine, obligatoriu, preţul de furnizare, condiţiile şi termenele de plată şi data-limită de încheiere a contractului de furnizare. Furnizorul nu poate condiţiona prestarea serviciului de furnizare de achiziţionarea sau de plata de către clientul final a altor servicii, care nu fac parte din serviciul de furnizare“. Tot furnizorii trebuie să înfiinţeze cel puţin un punct de informare regională/locală în fiecare judeţ în care au încheiate contracte cu populaţia. Punctele dispun de personal specializat şi dotare corespunzătoare pentru informarea clienţilor, preluarea-rezolvarea solicitărilor, încheierea de contracte, emiterea şi încasarea de facturi. Distanţa dintre un punct de consum şi un punct de informare locală-regională nu trebuie să depăşească 30 de kilometri.

De asemenea, furnizorii sunt obligaţi să publice pe site-urile lor ofertele de energie pentru consumatorii care vor să îşi schimbe furnizorul, să aibă un call-center cu număr gratuit sau tarif normal care să fie disponibil 24 din 24 de ore, pagină de internet, adresă de email şi număr de fax destinat relaţiei cu clienţii.

Sursa: adevărul.ro

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate