Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Contractul pentru proiectarea domeniului schiabil de la Feneș – Zlatna, cu pârtii de schi de aproape 2 km, a fost atribuit


Publicat

Etapele pentru amenajarea domeniului schiabil

  • etapa I, cea propusă prin proiect, de amenajare a două pârtii de schi, cu două instalații de transport (telescaun și bandă rulantă), + instalație de zăpadă artificială, cu lac – rezervor pentru apă + clădire anexă + garaj pentru mașina de bătut zăpada;
  • etapa a II-a de amenajare, în extinderea etapei I, vizează valorificarea potențialul schiabil al versantului nordic al Masivului Părăginoasa (cu alt. maximă de 1.292 m alt.), prin care s-ar putea propune 8 pârtii de schi, în lungime aproximativă de 4 km, cu cinci instalații de transport pe cablu, de tip teleschi + prelungire instalație de zăpadă artificială.

 

În cadrul etapei I de amenajare, au fost studiate două scenarii tehnico-economice privind tipul de instalație de transport pentru pârtie, astfel:

  • Varianta 1, în care pârtia va fi deservită de un telescaun fix, un teleferic monocablu cu mers uni-direcţional la care vehiculele sunt sub formă de scaune de cate 4 locuri, cuplate permanent la cablul purtător-tractor. Antrenarea/întinderea şi comanda instalaţiei se realizează din staţia inferioară, iar întoarcerea cablului purtător-tractor se realizează în staţia superioară.

Staţia de antrenare/întindere se compune din roata de antrenare montată pe axul de ieşire al reductorului, cuplaj, frână şi motor electric de antrenare. Pe lângă motorul electric pentru antrenarea principală, instalaţia este echipată şi cu un motor diesel/hidraulic pentru antrenarea de rezervă. Acest ansamblu de antrenare este montat pe o grindă suport, grindă ce culisează în lungul axului instalaţiei, în aşa fel încât să menţină în permanenţă cablul purtător-tractor sub tensiune.

Staţia de întoarcere se compune din roata de întoarcere, roata ce este montată pe un picior suport metalic. Traseul uneşte în linie dreaptă cele doua staţii, cablul fiind susţinut de piloni metalici de construcţie tubulară sau zăbrelită, echipaţi cu baterii de role având canalul căptuşit cu bandaje de cauciuc. Viteza de transport a pasagerilor, atât în staţii cât şi în lungul liniei, este constantă, respectiv de 2,3 sau 2,6 m/s. Debarcarea şi îmbarcarea pasagerilor se face din mers, la viteza de transport a cablului purtător-tractor.

  • Varianta 2 – în care pârtia este deservită de o telegondolă. Telegondola este tot un teleferic monocablu cu mers uni-direcţional, dar la care vehiculele sunt sub formă de gondole (cabine închise) de câte 8 locuri, ce sunt transportate de-a lungul liniei la viteza maximă de 6,0 m/s. Vehiculele se cuplează la cablul purtător-tractor la ieşirea din staţii şi se decuplează de la cablu la intrarea în staţii. Datorită sistemelor de cuplare şi de decuplare a vehiculelor la/de la cablul purtător-tractor la intrarea şi respectiv la ieşirea acestora în/din staţii, lungimea staţiilor propriu-zise este aproximativ dublă faţă de lungimea unei staţii la care vehiculele sunt cuplate permanent la cablul purtător-tractor. De asemenea, pentru gararea vehiculelor de linie pe timpul nopţii este necesară construirea unui garaj special, amplasat lângă staţia de antrenare a telegondolei. Viteza de transport în staţii este aproximativ de 0,3 m/s, îmbarcarea şi debarcarea pasagerilor făcându-se la această viteză.

Varianta recomandată de proiectant, pentru dezvoltarea domeniului schiabil, este varianta 1, care prezintă următoarele avantaje: 

  • pentru aceeaşi capacitate de transport, costul de achiziţie al instalaţiei este mult mai redus;
  • pentru o aceeaşi capacitate de transport, costurile legate de operare şi de întreţinere sunt mai reduse;
  • datorită dimensiunilor reduse ale staţiilor de plecare şi de sosire, precum şi absentei garajului necesar pentru vehiculele de linie (în cazul telegondolei), impactul asupra mediului este mai redus în cazul telescaunului;
  • adresabilitatea extinsă, pentru categorii diverse de schiori (schiori începători, avansaţi).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Măsuri decise de CJSU Alba pentru Galda de Jos, Săsciori, Șibot, Șona, Sohodol, Ohaba. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis miercuri măsuri ce trebuie respectate în șase localități din județ.

Decizia intră în vigoare de joi, 28 ianuarie, ora 00.00.

Pentru comunele Galda de Jos, Săsciori, Șibot și Șona sunt măsuri de scenariul galben, iar Sohodol și Ohaba sunt în scenariul verde.

HOTĂRÂREA nr. 19 din 27.01.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Galda de Jos, Ohaba, Săsciori, Sohodol, Șibot și Șona

HOTĂRÂREA NR. 19 – CJSU ALBA

Art. 1 (1) La nivelul comunelor Galda de Jos, Săsciori, Șibot și Șona unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 28.01.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2 La nivelul comunei Ohaba, unde s-a înregistrat  o rată de incidență de 0 cazuri la 1000 de locuitori, respectiv în comuna Sohodol, unde s-a înregistrat  o rată de incidență de 1,19 cazuri la 1000 de locuitori de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-CoV-2, începând cu data de 28.01.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 13/19.01.2021, respectiv Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 12/17.01.2021.

Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării acestei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

LISTA Manualele pentru clasele I-VIII valabile în anul școlar 2021-2022, aprobate de Ministerul Educației

Publicat

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) a publicat lista manualelor școlare valabile în clasele I-VIII în anul școlar 2021-2022. “Catalogul manualelor școlare valabile în învățământul preuniversitar clasele I-VIII, an școlar 2021-2022” este un document ce poate fi descărcat și care prezintă volumele în tabele pentru fiecare clasă în parte.

Tabelele includ șase rubrici – titlul, clasa la care poate fi folosit manualul, editura, anul aprobării și modul de achiziție.

În total:

  • La clasa I sunt 42 de manuale aprobate
  • La clasa a II-a – 43 de manuale aprobate
  • La clasa a III-a – 48 de manuale aprobate
  • La clasa a IV-a – 61 de manuale aprobate
  • La clasa a V-a – 122 de manuale aprobate
  • La clasa a VI-a – 96 de manuale aprobate
  • La clasa a VII-a – 89 de manuale aprobate
  • La clasa a VIII-a – 56 de manuale aprobate

Lista pentru fiecare clasă în parte poate fi descărcată  din linkurile de mai jos:

Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_VIII Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_VII Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_VI Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_V Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_IV Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_III Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_II Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasa I

Majoritatea școlilor se vor redeschide fizic din 8 februarie, odată cu începerea semestrului al doilea, care are 17 săptămâni de cursuri. Se va ține cont însă de situația epidemiologică din fiecare județ/localitate, urmând să se revină la variantele diferențiate pe scenarii.

Scenariul verde –incidența sub 1 la mie:  toate școlile se redeschid fizic. Toți elevii merg la școală

Scenariul galben –incidența între 1- 3 la mie:  merg la școală elevii din ciclul primar ( clasele I- IV) și cei din clasele terminale clasa a VIII-a și Clasa a XII-a și a XIII-a. NU merg la scoală clasele V, VI, VII și IX, X, XI. La aceste clase NU se fac cursuri în sistem hibrid. Numai online.

Scenariul roșu –  incidența peste 3 la mie: continuă să meargă la școală copiii de grădiniță și elevii din ciclul primar. Ceilalți elevi nu merg la școală.

Rata de infectare peste 6 la mie: Când se ajunge la rata de infectare peste 6 la mie, localitatea se carantinează, școlile de închid. Nimeni nu mai merge la școală

Vezi și Când se termină semestrul și câte zile de școală mai au elevii. Structura anului școlar 2020-2021 cu detalii despre examene

Pentru Evaluare Națională 2021, noua programă urmează să fie publicată la începutul semestrului al doilea, iar după 15 februarie vor fi disponibile și teste de antrenament.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Modele de subiecte pentru examen, publicate de Ministerul Educației. Care sunt cerințele

Reamintim că Federaţia Naţională a Părinţilor – EDUPART a propus, în colaborare cu profesori, o serie de modificări ale programei pentru Evaluarea Națională 2021 – clasa a VIII-a, la limba și literatura română.

Părinții cer eliminarea unor conținuturi din cerințele la Limba și literatura română și implicit modificări la subiectele de examen. Mai solicită ministerului publicarea în fiecare săptămână a câte trei teste de antrenament pentru elevi

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Declarațiile premierului legate de creșterea pensiilor în 2021: Cele de anul acesta vor fi mai mari decât cele de anul trecut

Publicat

Premierul Florin Cîțu a evitat un răspuns clar la întrebările jurnaliștilor legate de creșterea pensiilor în acest an.

În timpul conferinței de presă de miercuri, acesta a spus doar că ”pensiile vor fi mai mari față de anul trecut”, evitând alte precizări clare.

Declarațiile legate de pensii pot fi urmărite mai jos, începând de la minutul 5:50.

„Cheltuielile cu pensiile cresc în acest an cu aproape 8 miliarde de lei, de la majorarea punctului de pensie din septembrie și alocațiile cu 2,3 miliarde de lei.

Suplimentăm bugetul de anul acesta fără să facem nimic cu aproape 11 miliarde de lei adică 1,1 la sută din PIB.

Pensiile anul acesta vor fi mai mari decât cele de anul trecut și asta este cert, iar bugetul se contruiește pe legislația în vigoare.

Citește și: Cea mai mare pensie din România: 78.634 de lei. Fără criterii favorizante, pe baza contributivității, ar fi fost de 5300 de lei

Noi am anunțat că legislația în ceea ce privește pensiile va fi modificată. Noi, ca și coaliție, avem o misiune clară, pensiile să fie calculate pe bază de contributivitate, și de aici pornim.

Repet, anul acesta punctul de pensie este mai mare decât anul trecut”, a declarat Cîțu.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Prefecții devin demnitari și pot fi membri de partid. Florin Cîțu: Nu e o politizare a funcției de prefect, ci o reașezare

Publicat

Guvernul a aprobat în şedinţa de miercuri modificarea Ordonanței de Urgență 57/2019 privind Codul administrativ referitor la statutul prefectului şi subprefectului.

Cea mai importantă schimbare este aceea că funcțiile respective vor fi asimilate demnităților publice, iar cei care le dețin vor putea fi membri de partid.

„A fost aprobată Ordonanța de Urgență prin care prefecții devin demnitari. E un proiect care a fost asumat de coaliția de guvernare prin programul de guvernare și azi am adoptat OUG”, a declarat premierul Florin Cîțu, la finalul ședinei de Guvern de miercuri.

Întrebat în legătură cu politizarea funcției de prefect, ca urmarea a acestei modificări, premierul a răspuns:

„Nu aș spune că e o politizare a funcții de prefect, e o reașezare a funcției de prefect. E un obiectiv asumat transparent de coaliție în programul de guvernare. Proiectul a fost în dezbatere publică o lună. Nu a fost nici o surpriză” a spus premierul.

„Actul normativ va clarifica statutul prefectului şi subprefectului ca fiind funcţii de demnitate publică atât corelativ cu poziţiile exprimate la nivel politic de Parlamentul României şi cu Strategia privind funcţia publică 2016-2020, cât şi corelativ cu necesitatea de clarificare a statului prefectului şi subprefectului identificată prin Programul de guvernare.

Prefecţii şi subprefecţii îşi vor păstra calitatea de înalt funcţionar public pentru o perioadă de maxim 30 zile de la intrarea în vigoare a actului normativ.

Prin aplicarea noii reglementări, ocuparea unor funcţii de demnitate publică de către prefect şi subprefect, situaţie în care aceştia pot fi membri ai unor partide politice, este în concordanţă cu rolul prefectului de reprezentant al Guvernului pe plan local, Guvernul fiind o autoritate publică care are structură politică”, se precizează în nota de fundamentare a actului normativ.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate